ΟΠΑΠ: Άλμα 34% των καθαρών κερδών στα €224 εκατ. στο εξάμηνο - Προμέρισμα €1 ανά μετοχή

ΟΠΑΠ: Άλμα 34% των καθαρών κερδών στα €224 εκατ. στο εξάμηνο - Προμέρισμα €1 ανά μετοχή

Ισχυρές επιδόσεις σε όλα τα επίπεδα εμφάνισε στο πρώτο εξάμηνο ο ΟΠΑΠ, που χαρακτηρίστηκε από ισχυρή κερδοφορία ενώ υλοποιεί επιτυχώς τις στρατηγικές του πρωτοβουλίες.

Παράλληλα, το Διοικητικό Συμβούλιο ενέκρινε τη διανομή 1 ευρώ ανά μετοχή ως προμέρισμα χρήσης 2023 με ημερομηνία αποκοπής τη 2 Νοεμβρίου 2023.

Ειδικότερα, στις βασικές εξελίξεις ο ΟΠΑΠ παρουσίασε:

• Καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) α’ εξαμήνου 2023 στα €1.025,6εκ. έναντι €899,3εκ. το α’ εξάμηνο 2022, αυξημένα κατά 14,0%, ενώ τα GGR στο β’ τρίμηνο 2023 ανήλθαν σε €498,1εκ., αυξημένα κατά 12,7% σε ετήσια βάση, ως συνέπεια της συνεχιζόμενης υπεραπόδοσης του online και της σημαντικής συνεισφοράς των retail δραστηριοτήτων.

• Το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) το α’ εξάμηνο 2023 αυξήθηκε κατά 14,2% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκε σε €422,6εκ. (α’ εξάμηνο 2022: €370,2εκ.), εξαιτίας της αύξησης του GGR σε συνδυασμό με υψηλότερα περιθώρια κέρδους. Το β’ τρίμηνο 2023 το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) διαμορφώθηκε σε €204,6εκ. (β’ τρίμηνο 2022: €181,2εκ.) αυξημένο κατά 12,9%.

• Κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το α’ εξάμηνο 2023 υψηλότερα κατά 11,5% στα €374,4εκ. (α’ εξάμηνο ’22: €335,7εκ.) ή αυξημένα κατά 8,9% σε επαναλαμβανόμενη βάση. Τα EBITDA στο β’ τρίμηνο 2023 ανήλθαν σε €178,0εκ. (β’ τρίμηνο ’22: €166,9εκ.), αυξημένα κατά 6,7% ή αυξημένα κατά 5,1% σε επαναλαμβανόμενη βάση λόγω των αυξημένων εσόδων.

• Λειτουργικά έξοδα α’ εξαμήνου 2023 στα €184,4εκ. έναντι €171,9εκ. το α’ εξάμηνο 2022, αυξημένα κατά 7,3% σε ετήσια βάση, ενώ τα λειτουργικά έξοδα β’ τριμήνου 2023 ανήλθαν σε €95,5εκ. αυξημένα κατά 14,7% σε ετήσια βάση, προκειμένου να υποστηριχθεί η εμπλουτισμένη εμπειρία παιχνιδιού σε ένα πληθωριστικό και ανταγωνιστικό περιβάλλον.

• Tα καθαρά κέρδη το α’ εξάμηνο 2023 διαμορφώθηκαν στα €224,4εκ. (α’ εξάμηνο ’22: €167,2εκ.) σημειώνοντας αύξηση 34,2% σε ετήσια βάση (ή αύξηση 18,9% σε επαναλαμβανόμενη βάση). Τα καθαρά κέρδη το β’ τρίμηνο ’23 ανήλθαν σε €106,4εκ. (β’ τρίμηνο ’22: €79,0εκ.), αυξημένα κατά 34,8% (ή αυξημένα κατά 12,2% σε επαναλαμβανόμενη βάση), κυρίως λόγω των χαμηλότερων χρηματοοικονομικών εξόδων συνεπεία της μειωμένης μόχλευσης.

• Ισχυρή ταμειακή θέση, με καθαρό δανεισμό στα €90,7εκ., και δείκτη Καθαρού Δανεισμού/LTM EBITDA στο 0,1x (0,18x συμπεριλαμβανομένων των μισθώσεων).

• Δυναμικό εμπορικό πλάνο ενόψει του β’ εξαμήνου και εντός του στόχου για το 2023.

• Το Διοικητικό Συμβούλιο ενέκρινε την διανομή €1,00 ως προμέρισμα χρήσης 2023, με ημερομηνία αποκοπής την 2 Νοεμβρίου 2023.

Jan Karas: Παραμένουμε προσηλωμένοι στους στόχους μας για δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας για τους μετόχους μας

Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2023, ο CEO του ΟΠΑΠ κ. Jan Karas δήλωσε:

"Το δεύτερο τρίμηνο του 2023 ήταν άλλο ένα τρίμηνο θετικών επιδόσεων για τον ΟΠΑΠ, το οποίο χαρακτηρίστηκε από την ισχυρή κερδοφορία, την επιτυχή υλοποίηση των στρατηγικών πρωτοβουλιών μας και τη συνεχιζόμενη εξέλιξη της πρότασης μας προς τους πελάτες.

Όσον αφορά στο Retail δίκτυό μας, στο δεύτερο τρίμηνο του 2023 ξεχώρισαν η ανανεωμένη πρόταση μας για το Πάμε Στοίχημα, καθώς και η διάθεση του Free Win, του πρώτου δωρεάν παιχνιδιού των πρακτορείων μας, που είναι διαθέσιμο μέσω της εφαρμογής OPAP Store App. Στο Online κανάλι, παρουσιάσαμε με επιτυχία το Opaponline.gr, την online πρότασής μας στα αριθμοπαιχνίδια, και συνεχίσαμε να ενισχύουμε τη θέση μας σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων.

Κοιτώντας μπροστά, παραμένουμε προσηλωμένοι στους στόχους μας σχετικά με την κερδοφορία και την επίτευξη χρηματοροών, καθώς και στη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας για τους μετόχους μας, μέσω της διανομής των καθαρών κερδών σε τακτικά μερίσματα και συμπληρώνοντας την ανταμοιβή τους με επιπλέον στοιχεία.

Έχουμε επίσης την πίστη, ότι ο ΟΠΑΠ είναι κατάλληλα τοποθετημένος για να επιτύχει τους χρηματοοικονομικούς στόχους του και τις στρατηγικές προτεραιότητές του για το υπόλοιπο του έτους, με τρόπο βιώσιμο και υπεύθυνο για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη".

* Δείτε πιο αναλυτικά δεξιά στη στήλη Σχετικά Αρχεία

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Τζοβάννα Παλυβού: Στη Europa εδώ και 50 χρόνια δημιουργούμε καινοτομία, όχι απλώς προϊόντα

"Kοινωνική υπευθυνότητα και βιωσιμότητα στον πυρήνα της επιχειρηματικής μας φιλοσοφίας".

B. Ψάλτης (Alpha Bank): Αποδίδεται στις τράπεζες ευθύνη που δεν τους ανήκει

Την ανάγκη οι τράπεζες να αναζητήσουν μια νέα κοινωνική συμφωνία τονίζει σε συνέντευξή του στον διευθυντή του "Forbes Greece", Σπ. Δημητρέλη, o κ. Β. Ψάλτης, CEO της Alpha Bank.

Δισκογραφικές εταιρείες στην Ελλάδα: Πώς επιβιώνουν στην εποχή του Spotify

Η αγορά στρέφεται όλο και περισσότερο στις νέες τεχνολογίες, με το streaming να κυριαρχεί στις προτιμήσεις των ακροατών και στα έσοδα των εταιρειών.

Τι προμηνύει η "μαύρη αγορά" των τερματικών της Starlink στο Ιράν

Θα μπορούσε να σπάσει το ψηφιακό σιδηρούν παραπέτασμα της Ισλαμικής Δημοκρατίας.

Τα νέα καταστήματα των μεγαλύτερων λιανεμπόρων στην Ελλάδα - Άφιξη Nike στη Στοά Αρσακείου

Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου λειτούργησαν 28 νέα καταστήματα στις βασικές εμπορικές αγορές της Αθήνας.

kleesto: Από την Ελλάδα στο Μαϊάμι και στην Καραϊβική η start up που αυτοματοποιεί τον τουρισμό

Η εταιρεία αναμένεται σύντομα να ανακοινώσει μια νέα στρατηγική συνεργασία στον τομέα του yachting.

Cosmos Sport: Από ένα κατάστημα 40 τετραγωνικών το ’82, όμιλος 200 εκατομμυρίων το ‘24

Φέτος το έμψυχο δυναμικό του Cosmos Group αγγίζει τα 2.000 άτομα ενώ στο πλάνο για τα έτη 2025-2029 είναι να ανοίγει 10 καταστήματα ετησίως σε Ελλάδα και Κύπρο.

Κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτου που μπήκαν με αξιώσεις στην ελληνική αγορά - Τα μερίδια των "παικτών"

Μερίδια από τις ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων αποσπούν το τελευταίο διάστημα οι κινεζικές.

Η OpenAI απειλεί τα "παραδοσιακά" έσοδα της Google

Τα έσοδα από την Google Search πιθανόν θα μειωθούν μακροπρόθεσμα λόγω των νέων μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης.

Fund Managers: Γιατί το 2025 θα είναι καλύτερο για τις ελληνικές startups

Το ελληνικό οικοσύστημα startups παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη και αυξανόμενες προοπτικές.

MLS: Έτσι ναυάγησε η εταιρεία που ήθελε να γίνει ελληνική Apple

Από τις μεγάλες προσδοκίες στην κατρακύλα δίχως φρένο. Οι λάθος χειρισμοί και οι αδέξιες στρατηγικές κινήσεις που την οδήγησαν στο χείλος του γκρεμού.