Η Γαλλία πληρώνει τους οινοπαραγωγούς για να ξεριζώσουν τα αμπέλια τους

Η Γαλλία πληρώνει τους οινοπαραγωγούς για να ξεριζώσουν τα αμπέλια τους

"Η δουλειά έχει γίνει πολύ δύσκολη", λέει ένας οινοπαραγωγός από το Μπορντώ, εφιστώντας την προσοχή στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η διάσημη για κρασιά της περιοχή της Γαλλίας, καθώς μεταμορφώνεται. 

Οι ακραίες καιρικές συνθήκες και οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες πλήττουν τους οινοπαραγωγούς τόσο πολύ που για ορισμένους δεν είναι πλέον βιώσιμο να κρατήσουν ανοιχτά τα οινοποιεία τους ανοιχτά. Αντ' αυτού, ξεριζώνουν τα αμπέλια και ζητούν αποζημίωση από την κυβέρνηση.

"Στα επόμενα πέντε χρόνια, θα δούμε λιγότερα αμπέλια στο Μπορντό", δήλωσε στο CNBC η Sylvie Courselle, γεωπόνος και οινολόγος στο Château Thieuley.

Σύμφωνα με στοιχεία των τοπικών αρχών, από τις αρχές Ιουνίου και έως τον Ιούλιο του 2023 υπήρξαν 584 αιτήσεις για αποζημίωση από οινοπαραγωγούς που θέλουν είτε να σταματήσουν εντελώς την παραγωγή τους είτε να διαφοροποιήσουν τη χρήση γης. Συνολικά, αυτό αντιστοιχεί σε σχεδόν 5.000 εκτάρια αμπελώνων. Οι οινοπαραγωγοί είχαν προθεσμία μέχρι τα μέσα Ιουλίου για να ζητήσουν κρατική στήριξη.

"Η κλιματική αλλαγή μπορεί να επιταχύνει όλη αυτή την αλλαγή", δήλωσε η Courselle στο CNBC, προσθέτοντας ότι τα τελευταία χρόνια οι οινοπαραγωγοί είχαν να αντιμετωπίσουν χαλαζοπτώσεις, παγετούς και ξηρασίες που επηρεάζουν σημαντικά τις καλλιέργειες.

Στο μέλλον πιστεύει πως η μεγαλύτερη πρόκληση θα είναι η πρόσβαση στο νερό - από τα πιο βασικά στοιχεία για την παραγωγή κρασιού.

Αλλά οι προκλήσεις υπερβαίνουν την κλιματική αλλαγή. Ιστορικά, δόθηκε έμφαση στην παραγωγή κόκκινου κρασιού στο Μπορντό, αλλά οι καταναλωτές επιλέγουν όλο και περισσότερο την μπύρα και τα ελαφρύτερα κρασιά. Απόδειξη αυτού είναι η έκρηξη του αριθμού των ενεργών ζυθοποιών στη Γαλλία. Αυτοί έχουν αυξηθεί από 322 το 2009 σε 2.500 το 2021, σύμφωνα με στοιχεία της Statista.

Επιπλέον, τα στοιχεία του γαλλικού ινστιτούτου OFDT δείχνουν ότι οι πωλήσεις κρασιού μειώθηκαν κατά περισσότερο από 33% μεταξύ 2000 και 2020. Κατά την ίδια περίοδο, υπήρξε αύξηση 7% στις πωλήσεις μπύρας.

Η Γαλλία εξάγει πλέον λιγότερο κρασί. Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία κυριαρχού στο εμπόριο κρασιού παγκοσμίως. Αλλά το 2022, οι γαλλικές εξαγωγές υποχώρησαν κατά 5% σε σύγκριση με το 2021.

Κερδίζουν έδαφος τα γερμανικά κρασιά 

Τα άσχημα νέα για έναν τόπο μπορεί να είναι καλά νέα για έναν άλλον τόπο. Ο Ernst Büscher, υπεύθυνος Τύπου στο Γερμανικό Ινστιτούτο Οίνου (DWI), δήλωσε στο CNBC ότι τα γερμανικά κρασιά δείχνουν εντελώς αντίθετες τάσεις από τα γαλλικά.

"Είμαστε αρκετά χαρούμενοι", είπε. "Μέχρι τώρα, για τα γερμανικά κρασιά, το πλεονέκτημα των υψηλότερων θερμοκρασιών επικρατεί του αρνητικού στοιχειων των ακραίων καιρικών συνθηκών", πρόσθεσε.

Οι αμπελώνες στη βόρεια Γερμανία είχαν να αντιμετωπίσουν παγετό - αλλά η περιοχή είχε και υψηλότερες θερμοκρασίες. Ο Büscher δήλωσε ότι οι θερμοκρασίες στα επίπεδα των 35-36 βαθμών Κελσίου είναι ασυνήθιστες ιστορικά.

Η Γερμανία ήταν η μόνη χώρα της ΕΕ που ανακοίνωσε ότι αύξησε την παραγωγή κρασιού το 2022. Συνολικά, η παραγωγή σημείωσε άλμα 6% σε σχέση με το 2021 "λόγω της ξηρής και θερμής καλλιεργητικής περιόδου που ήταν ευεργετική για τους αμπελώνες".

Το Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκεται σε παρόμοια θέση με τη Γερμανία. Τα εκτάρια με αμπέλια έχουν υπερτετραπλασιαστεί από το 2000, σύμφωνα με την WineGB. Το 2021, οι πωλήσεις κρασιού αυξήθηκαν κατά 31% ετησίως σε 9,3 εκατ. φιάλες. Η πλειονότητα αυτών είναι αφρώδης και όχι αποσταγμένος οίνος.

Ο όγκος παραγωγής κρασιού στο Ηνωμένο Βασίλειο εκτοξεύτηκε στα ύψη το 2018, σύμφωνα με στοιχεία της Statista. Αν και τα επίπεδα έχουν μειωθεί έκτοτε, εξακολουθούν να είναι πολύ πάνω από τα στοιχεία παραγωγής που καταγράφηκαν πριν από εκείνο το έτος.

Περισσότερα από Forbes

Η νέα Intralot στο Χρηματιστήριο: Ένας διεθνής παίκτης με ελληνική σφραγίδα

Η ολοκλήρωση της ΑΜΚ και η εξαγορά της Bally’s International σηματοδοτούν μια νέα εποχή.

Στα ύψη ο δείκτης του κραγιόν: Τι κερδίζουν Hondos Center, Sephora, Galerie de Beauté, Kiko Milano και Dust+Cream

Οι πέντε κορυφαίες αλυσίδες καλλυντικών ελέγχουν πάνω από το ένα τρίτο της αγοράς των 1,39 δισ. ευρώ.

Η Lufthansa ποντάρει στην Τεχνητή Νοημοσύνη για να κόψει 4.000 θέσεις εργασίας

ΑΙ και ψηφιοποίηση στο επίκεντρο της στρατηγικής αναστροφής του Ομίλου.

Κατέρρευσε η First Brands στις ΗΠΑ με χρέη άνω των $10 δισ. - Υπέβαλε αίτηση πτώχευσης

Επιβαρυμένη από το χρέος που προέκυψε από μια σειρά εξαγορών.

TotalEnergies: Deal για πώληση του 50% του χαρτοφυλακίου ηλιακής ενέργειας στη Β. Αμερική - Στα $950 εκατ. το τίμημα

Συνολικά η πώληση περιλαμβάνει 47 περιουσιακά στοιχεία ηλιακής ενέργειας.

Jackaroo: Οι ουρές της Gen Z και η εκτίναξη των κερδών – Τι εισπράττει η Vivartia

Στα 7,5 εκατ. ευρώ ο τζίρος της Red Meat Α.Ε. πίσω από τα Jackaroo. Ο μηδενικός δανεισμός, το γεμάτο ταμείο και το ασυναγώνιστο περιθώριο κέρδους.

Κινέζικα αυτοκίνητα στην Ελλάδα: Έντονος ανταγωνισμός και νέοι "παίκτες" στην αγορά

Ηλεκτρικά οχήματα "made in China" προκαλούν… μποτιλιάρισμα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.

Τι σημαίνει η βίζα εργασίας των 100.000 δολαρίων στις ΗΠΑ για τον τεχνολογικό κλάδο

"Δεν υπάρχει ούτε μία εταιρεία που έχω επενδύσει τα τελευταία 10 χρόνια που να μπορεί να πληρώσει αυτό το ποσό".

Energean Ελλάδας: Ζημίες και προσωρινό στοπ στην παραγωγή του Πρίνου - Στροφή 1 δισ. σε αποθήκευση CO₂ και πράσινη καινοτομία

Το ενεργειακό αποτελεί θηλιά για την εταιρεία καθώς αυξάνει υπερβολικά το κόστος παραγωγής, εκτινάσσοντας στα ύψη τις ζημιές.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.