Advantis Medical Imaging: Focus στις ΗΠΑ για την ελληνική startup

Advantis Medical Imaging: Focus στις ΗΠΑ για την ελληνική startup

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου 

Στην περαιτέρω επέκταση των δραστηριοτήτων της στην αμερικανική αγορά εστιάζει αυτήν την περίοδο η ελληνική νεοφυής εταιρεία Advantis Medical Imaging, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο της απεικονιστικής ιατρικής και συγκεκριμένα στο πεδίο ανάπτυξης ιατροτεχνολογικού λογισμικού.

Ειδικότερα, η Advantis Medical Imaging έχει αναπτύξει την πλατφόρμα με την ονομασία Advantis Platform - μία αμιγώς διαδικτυακή και AI-driven software λύση για την επεξεργασία και απεικόνιση μαγνητικών τομογραφιών εγκεφάλου και προστάτη.

"Η Αμερική αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά του κλάδου μας, καθώς παρουσιάζει τα βέλτιστα χαρακτηριστικά σε επίπεδο υιοθέτησης ΑΙ-Radiology software τεχνολογιών, υψηλότερα  διαθέσιμα κεφάλαια προς επένδυση στον εν λόγω τομέα, ταχύτερους κύκλους πωλήσεων, αλλά και μεγαλύτερες προοπτικές εξέλιξης”, εξηγεί στο Capital.gr ο Πάρις Ζιώγκας, co-founder & CEO της Advantis Medical Imaging. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Advantis Medical Imaging έλαβε τον Μάρτιο του 2023 επίσημη άδεια από τον Αμερικανικό Οργανισμό Φαρμάκων (FDA) για την εμπορική διάθεση του Advantis Platform για κλινική χρήση στις ΗΠΑ. Ήδη το 35% των ετήσιων εσόδων της εταιρείας προέρχονται από τις ΗΠΑ.

Η λύση της Advantis αξιοποιείται από τα ακτινολογικά και απεικονιστικά τμήματα νοσοκομείων και διαγνωστικών κέντρων, με στόχο την έγκαιρη και έγκυρη διάγνωση εγκεφαλικών παθήσεων, όπως οι εγκεφαλικοί όγκοι,  εγκεφαλικές κακώσεις, νευροεκφυλιστικές παθήσεις, καθώς επίσης και ο καρκίνος του προστάτη.

"Αυτό που κάνουμε πρακτικά είναι να ελαχιστοποιούμε τον χρόνο επεξεργασίας, ανάλυσης και reporting, καθώς επίσης να ενισχύουμε την ακρίβεια και την αξιοπιστία των αποτελεσμάτων μέσω της ανάπτυξης εξελιγμένων μεθοδολογιών και αλγορίθμων επεξεργασίας ιατρικής εικόνας. Όλα αυτά σε ένα αμιγώς διαδικτυακό περιβάλλον, καθώς το Advantis Platform διατίθεται με τη μορφή Software as a Service καθιστώντας το προσβάσιμο σε κάθε τύπο οργανισμού υγείας, ανεξαρτήτου μεγέθους και τοποθεσίας”, εξηγεί ο κ. Ζιώγκας.

"Στόχος μας είναι να αυτοματοποιούμε διαδικασίες που επιτρέπουν στους ακτινολόγους να δίνουν περισσότερη έμφαση στην αξιολόγηση κλινικών αποτελεσμάτων παρά να δαπανούν άσκοπο χρόνο σε περίπλοκα, χρονοβόρα και μη αξιόπιστα συστήματα και διαδικασίες. Ο αυτοματισμός σε συνδυασμό με την κλινική αξιοπιστία των αποτελεσμάτων που παράγονται από συστήματα όπως το Advantis Platform ενισχύουν την παραγωγικότητα των απεικονιστικών τμημάτων, καθώς και την ποιότητα των παραγόμενων υπηρεσιών των οργανισμών υγείας”, τονίζει ο ίδιος.

Επέκταση και σε άλλα όργανα

Όσον αφορά τα επόμενα σχέδια της εταιρείας σε επίπεδο προϊοντικό, υπάρχει ένα σαφές και προδιαγεγραμμένο πλάνο για την ανάπτυξη λύσεων τόσο κάθετα, δηλαδή στις δύο υπάρχουσες λύσεις για τον εγκέφαλο και τον προστάτη, με περαιτέρω βελτιστοποίηση και ενίσχυση των δυνατοτήτων και αναγνώριση των νέων αναγκών των χρηστών της, ενώ, παράλληλα, διοργανώνει ένα ιδιαίτερα εκτενές feasibility study, στο πλαίσιο του οποίου αξιολογεί κενά και ευκαιρίες για την επέκταση σε περαιτέρω όργανα. "H τεχνολογία που έχουμε αναπτύξει είναι organ agnostic, όποτε μπορούμε να επεκταθούμε και σε άλλα όργανα”, εξηγεί ο κ. Ζιώγκας. "Προσπαθούμε να αφουγκραστούμε τις ανάγκες το κλινικού κλάδου και σε εμπορικό επίπεδο να εξετάσουμε πόσο δυναμικές είναι αυτές οι αγορές για περαιτέρω επέκταση”.

Η έδρα της Advantis Medical Imaging βρίσκεται στην Αθήνα, ενώ αυτή τη στιγμή η εταιρεία διαθέτει παρουσία σε επτά χώρες. Η ομάδα της αποτελείται κυρίως από ερευνητές, νευροεπιστήμονες, μηχανικούς υπολογιστών, στελέχη πωλήσεων και ποιοτικού ελέγχου. 

Η εταιρεία απευθύνεται σε οποιονδήποτε φορέα επεξεργάζεται ή αναλύει μαγνητικές, όπως πανεπιστημιακά νοσοκομεία, αλυσίδες διαγνωστικών κέντρων, εταιρείες τηλε-ακτινολογίας και ερευνητικούς οργανισμού. H εταιρεία απέκτησε παρουσία στην Αμερική τους τελευταίους μήνες, ενώ οι υπόλοιπες χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται είναι κυρίως μεσογειακές, με εξαίρεση την Ινδία.

Η Advantis Medical Imaging έχει λάβει περίπου 1,1 εκατ. ευρώ από ελληνικά VCs, όπως το Metavallon και το VentureFriends, και angel investors, ενώ έχει εξασφαλίσει περίπου 1,2 εκατ. ευρώ από ευρωπαϊκές και εθνικές επιδοτήσεις, που επίσης της έδωσαν τη δυνατότητα να υλοποιήσει αρκετά ερευνητικά έργα.

Προοπτικές για τον κλάδο των ιατροτεχνολογικών startups στην Ελλάδα

Όπως αναφέρει ο κ. Ζιώγκας, η παραγωγή καινοτομίας στο πεδίο της Υγείας βρίσκεται σε άνθηση στην Ελλάδα την τρέχουσα περίοδο και θεωρεί ότι το ενδιαφέρον τον ιδιωτών επενδυτών έχει αυξηθεί σημαντικά. Ωστόσο, μόνο ένα μικρό ποσοστό αυτής της καινοτομίας - η οποία τις περισσότερες φορές προέρχεται από εργαστήρια πανεπιστημίων - μετουσιώνεται σε ολοκληρωμένο προϊόν προς εμπορική αξιοποίηση από νεοφυείς επιχειρήσεις. "Δυστυχώς πολλά αξιόλογα projects μένουν στο ράφι των εργαστηρίων λόγω έλλειψης διάθεσης πόρων ή/και κατάλληλης σύνθεσης των ομάδων”.

Radiology AI ευκαιρίες και εξέλιξη

Ο κ. Ζιώγκας αναφέρει πως δεν γνωρίζει κάποια άλλη εταιρεία στην Ελλάδα που να δραστηριοποιείται σε κλινικό επίπεδο στο πεδίο δραστηριοτήτων της Advantis, κυρίως στην εφαρμογή του ΑΙ στον κλάδο της απεικονιστικής ιατρικής. "Είμαστε ίσως η μοναδική επιχείρηση που εκπροσωπεί την Ελλάδα στο πεδίο της εφαρμογής του ΑΙ στην ακτινολογία. Είναι ένας κλάδος ο οποίος θα αναπτυχθεί σημαντικά το επόμενο διάστημα, διότι παρατηρείται μία σημαντική έλλειψη καταρτισμένων ακτινολόγων σε παγκόσμιο επίπεδο, συγκριτικά με την αυξανόμενη τάση λήψης και αξιοποίησης απεικονιστικών εξετάσεων τύπου MRΙ, US κ.ά.

Δηλαδή, ενώ διεξάγονται περισσότερες απεικονιστικές εξετάσεις, υπάρχουν όλο και λιγότεροι καταρτισμένοι ιατροί κατάλληλοι για την ανάλυσή τους, δημιουργώντας μεγάλη πίεση στα συστήματα υγείας και προκαλώντας σημαντικές καθυστερήσεις”, τονίζει ο κ. Ζιώγκας και καταλήγει: "Είναι ένα τεράστιο πρόβλημα και στην πορεία αναμένεται να υπάρξει μια δυναμική υιοθέτηση τεχνολογιών αυτοματισμού ανάλυσης ιατρικής εικόνας. Ως εκ τούτου, οι υπάρχουσες τεχνολογίες, που θα έχουν ήδη πιστοποιηθεί και θα έχουν επιβεβαιωθεί σε κλινικό επίπεδο, θα τύχουν περαιτέρω υιοθέτησης στο μέλλον”.

 

Περισσότερα από Forbes

Η αμερικανική Lyft αποκτά έναντι 175 εκατ. ευρώ την FreeNow, που είχε εξαγοράσει το ελληνικό TaxiBeat

Δυναμική είσοδος στην ευρωπαϊκή αγορά για την ανταγωνίστρια της Uber.

Cash cow η Ελλάδα για τη Zara – Το νέο μοντέλο καταστημάτων

Πού ανοίγει και πού κλείνει καταστήματα ο ισπανικός κολοσσός Inditex.

Το Starlink μπορεί να "προσγειώσει ανώμαλα" την αποτίμηση της SpaceX

Οι bullish εκτιμήσεις για τη SpaceX του Μασκ αγνοούν τα δύσκολα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Starlink

Αδειάζει το ποτήρι της Diageo Hellas - O ρόλος της αλλαγής των καταναλωτικών συνηθειών

Οι στόχοι που θέτει η Diageo για την ελληνική αγορά, τα μερίσματα των 7,3 εκατ. και η κατ’ οίκον κατανάλωση αλκοόλ.

PwC: Έρχεται νέα "έκρηξη" deals το 2025 - Ποιοι κλάδοι θα πρωταγωνιστήσουν

Αμείωτο παραμένει το ενδιαφέρον για συναλλαγές Εξαγορών & Συγχωνεύσεων και το 2025. Ήδη καταγράφονται υπογεγραμμένες ή ορατές συναλλαγές άνω των 7,5 δισ. ευρώ.

Tesla: "Βουτιά" των πωλήσεων σε Γαλλία και Σουηδία - Το χειρότερο α' τρίμηνο της τελευταίας 4ετίας

Το μερίδιο αγοράς του ομίλου στη Γαλλία έπεσε στο 1,63% το α' τρίμηνο.

Θερμοκήπια Θράκης: Οι επενδύσεις των 36 εκατ. ευρώ και η νέα branded συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος

Σε στρατηγική θέση τα Θερμοκήπια Θράκης. Απομένει επένδυση ακόμα 7 εκατ. ευρώ.

Οι οικονομικές επιδόσεις της Neurosoft το 2024 και τα πιο σημαντικά έργα

Η εταιρεία αύξησε τον τζίρο της κατά 39%, ο οποίος διαμορφώθηκε στα 37,9 εκατ.

Delivery με drone: H start up που νικά τους κολοσσούς του e-commerce

Η ζήτηση για καφέ και ο έξυπνος σχεδιασμός του drone της βοηθούν δίνουν στη Manna συγκριτικό πλεονέκτημα.