Palinea: Ετοιμάζεται για λανσάρισμα η ελληνική πλατφόρμα που προωθεί την κυκλική μόδα

Palinea: Ετοιμάζεται για λανσάρισμα η ελληνική πλατφόρμα που προωθεί την κυκλική μόδα

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου

Για το λανσάρισμα της πλατφόρμας της ετοιμάζεται αυτή την περίοδο η Palinea -μια ελληνική startup κυκλικής μόδας που ενισχύει τη βιώσιμη κατανάλωση, συνδέοντας τον πωλητή με τον αγοραστή ρούχων. Όπως διευκρινίζει στο Capital.gr η founder της εταιρείας, Alessa Perger, η Palinea δέχεται προς το παρόν εγγραφές στην ιστοσελίδα της, ενώ μέσα στο καλοκαίρι πρόκειται να ξεκινήσει την λειτουργία της πλατφόρμας της. 

Η εταιρεία εργάζεται, επίσης, στο κομμάτι της υλικοτεχνικής υποστήριξης της αποστολής των πακέτων, ενώ προγραμματίζει να συνεργαστεί και με εταιρείες ταχυμεταφορών, ώστε να διευκολύνει τη διαδικασία αποστολής. 

Επόμενος στόχος το εξωτερικό

Προς το παρόν, η Palinea επικεντρώνεται στην ελληνική αγορά, ενώ από το επόμενο έτος θέλει να επεκταθεί και σε άλλες υποεξυπηρετούμενες αγορές, όπως η Βόρεια Αφρική. Επίσης, στα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας είναι η οργάνωση και φυσικών εκδηλώσεων και ανταλλαγών ρούχων.

Η εταιρεία είναι επί του παρόντος, αυτοχρηματοδοτούμενη, ωστόσο ενδέχεται να αναζητήσει επενδυτές αργότερα φέτος ή στις αρχές του επόμενου έτους, έτσι ώστε να δοθεί μια ουσιαστική ώθηση στην εταιρεία.

Το μοντέλο εσόδων της Palinea βασίζεται στην προμήθεια, με την εταιρεία να λαμβάνει ένα μικρό μερίδιο από κάθε συναλλαγή στην πλατφόρμα.

Η πρώτη peer-to-peer αγορά μόδας στην Ελλάδα 

Η ιδέα της Palinea ξεκίνησε στα τέλη του περασμένου έτους, όταν η κα Perger παρατήρησε τον όγκο των ρούχων που πετιούνται στους κάδους απορριμμάτων σε όλη την Ελλάδα. "Ερεύνησα την αγορά και γρήγορα συνειδητοποίησα ότι υπάρχουν πολύ περιορισμένες δυνατότητες για τους ανθρώπους να ανακυκλώνουν τα ρούχα τους και ότι δεν είναι μια συνηθισμένη πρακτική, εκτός από μερικά αντικείμενα που αναδιανέμονται μεταξύ φίλων και συγγενών. Με τον αυξανόμενο πληθωρισμό και τις υψηλότερες τιμές, καθώς και τις τεράστιες περιβαλλοντικές επιπτώσεις που έχει η βιομηχανία της μόδας στον πλανήτη μας, αυτό πρέπει να αλλάξει”, επισημαίνει.

H Palinea είναι η πρώτη στο είδος της peer-to-peer αγορά μόδας στην Ελλάδα, παρέχοντας μια κυκλική και βιώσιμη λύση στο πρόβλημα των αποβλήτων υφασμάτων. Προωθεί την κυκλική μόδα, επιτρέποντας σε ιδιώτες και vintage καταστήματα να αγοράζουν και να πωλούν μεταχειρισμένα είδη ένδυσης σε μια κεντρική τοποθεσία. Η πλατφόρμα ενσωματώνει επίσης εκπαιδευτικά στοιχεία και εργαστήρια προς την κατεύθυνση της βιώσιμης κατανάλωσης ρούχων και της ανακύκλωσης. Δίνοντας στα ρούχα μια δεύτερη ζωή, η Palinea μειώνει την ποσότητα CO2 που εκπέμπεται, καθώς και την ποσότητα μικροϊνών στους ωκεανούς, προωθώντας έτσι ένα πιο πράσινο και βιώσιμο μέλλον.

Επίσης, δημιουργεί μια νέα διέξοδο για ενδιαφερόμενα άτομα να κερδίσουν ένα παράλληλο εισόδημα, πουλώντας μεταχειρισμένα ρούχα, ενώ παρουσιάζει έναν προσιτό τρόπο για να έχουν οι καταναλωτές πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας μεταχειρισμένα είδη ένδυσης.

Η εταιρεία διακρίθηκε πρόσφατα στο ClimAccelerator 2023, παίρνοντας το "εισιτήριο” για την επόμενη φάση του προγράμματος. Όπως λέει η κα Perger, στόχος της Palinea είναι να μειώσει τα υφασμάτινα απόβλητα και να καταστήσει πιο… mainstream τις βιώσιμες πρακτικές μόδας. "Μέσω της συμμετοχής μας στο ClimAccelerator 2023 θέλουμε να κατανοήσουμε καλύτερα πώς να κάνουμε τις κλιματικές επιπτώσεις της λύσης μας μετρήσιμες και πώς να τις επικοινωνήσουμε αποτελεσματικά, ώστε να καλλιεργήσουμε μια κοινότητα συνειδητοποιημένων καταναλωτών. Επιπλέον, θέλουμε να συνεργαστούμε με εμπειρογνώμονες σε θέματα κυκλικής οικονομίας και λύσεων με μηδενικό ισοζύγιο, για να μάθουμε περισσότερα για το θέμα και να συνεχίσουμε να βελτιωνόμαστε”.
 

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Τι προμηνύει η "μαύρη αγορά" των τερματικών της Starlink στο Ιράν

Θα μπορούσε να σπάσει το ψηφιακό σιδηρούν παραπέτασμα της Ισλαμικής Δημοκρατίας.

Τα νέα καταστήματα των μεγαλύτερων λιανεμπόρων στην Ελλάδα - Άφιξη Nike στη Στοά Αρσακείου

Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου λειτούργησαν 28 νέα καταστήματα στις βασικές εμπορικές αγορές της Αθήνας.

kleesto: Από την Ελλάδα στο Μαϊάμι και στην Καραϊβική η start up που αυτοματοποιεί τον τουρισμό

Η εταιρεία αναμένεται σύντομα να ανακοινώσει μια νέα στρατηγική συνεργασία στον τομέα του yachting.

Cosmos Sport: Από ένα κατάστημα 40 τετραγωνικών το ’82, όμιλος 200 εκατομμυρίων το ‘24

Φέτος το έμψυχο δυναμικό του Cosmos Group αγγίζει τα 2.000 άτομα ενώ στο πλάνο για τα έτη 2025-2029 είναι να ανοίγει 10 καταστήματα ετησίως σε Ελλάδα και Κύπρο.

Κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτου που μπήκαν με αξιώσεις στην ελληνική αγορά - Τα μερίδια των "παικτών"

Μερίδια από τις ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων αποσπούν το τελευταίο διάστημα οι κινεζικές.

Η OpenAI απειλεί τα "παραδοσιακά" έσοδα της Google

Τα έσοδα από την Google Search πιθανόν θα μειωθούν μακροπρόθεσμα λόγω των νέων μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης.

Fund Managers: Γιατί το 2025 θα είναι καλύτερο για τις ελληνικές startups

Το ελληνικό οικοσύστημα startups παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη και αυξανόμενες προοπτικές.

MLS: Έτσι ναυάγησε η εταιρεία που ήθελε να γίνει ελληνική Apple

Από τις μεγάλες προσδοκίες στην κατρακύλα δίχως φρένο. Οι λάθος χειρισμοί και οι αδέξιες στρατηγικές κινήσεις που την οδήγησαν στο χείλος του γκρεμού.

Wealthyhood: Στρατηγικές συνεργασίες και επέκταση στη νότια Ευρώπη μέσα στο 2025

Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει την άδεια λειτουργίας από την Ελληνική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Η παλιά και η νέα SATO: Η λύση της εταιρείας και η νέα εποχή

H επικοινωνιακή ιστορία της SATO βασίστηκε στο διάσημο για την εποχή διαφημιστικό μότο "Ή κάτω ή SATO".

Επένδυση 200 εκατ. ευρώ στην είσοδο της πόλης του Πειραιά από την DKG Development

Η "πράσινη" γειτονιά θα περιλαμβάνει πάνω από 750 serviced apartments, καταστήματα και χώρους γραφείων.