Οι 10 πιο δημοφιλείς μάρκες πολυτελείας στο διαδίκτυο το 2023 - Στην κορυφή ο Dior

Οι 10 πιο δημοφιλείς μάρκες πολυτελείας στο διαδίκτυο το 2023 - Στην κορυφή ο Dior

Του Frank Holmes

Η βιομηχανία των ειδών πολυτελείας είχε μια καλή χρονιά. Από τις 12 Ιουνίου 2023, ο δείκτης STOXX Europe Luxury 10 έχει ενισχυθεί κατά 22,81%, μετά το ιστορικό υψηλό που έπιασε τον Απρίλιο. Το ράλι αυτό έρχεται καθώς η οικονομία της Κίνας αρχίζει να ανακάμπτει, επιστρέφοντας σε κανονικούς ρυθμούς δραστηριότητας μετά από τρία χρόνια lockdown για να αντιμετωπιστεί η πανδημία. Ιστορικό ορόσημο: η LVMH, ο μεγαλύτερος όμιλος πολυτελών ειδών στον κόσμο, έγινε η πολυτιμότερη εταιρεία στην Ευρώπη, με την κεφαλαιοποίησή της να ξεπερνά τα 500 δισ. δολάρια.

Στο πλαίσιο αυτό, η Luxe Digital δημοσίευσε τη λίστα της με τις πιο δημοφιλείς μάρκες πολυτελείας παγκοσμίως στο διαδίκτυο, με βάση δεδομένα που συγκέντρωσε από πολλαπλές πηγές. Η Luxe χρησιμοποιεί ως σημείο εκκίνησης τη λίστα με τις κορυφαίες εταιρείες ειδών πολυτελείας της Deloitte και τη λίστα με τις πολυτιμότερες μάρκες του Forbes, και στη συνέχεια αξιοποιούνται δεδομένα από το Google Trends για τη μέτρηση του ενδιαφέροντος των διαδικτυακών αναζητήσεων για κάθε μάρκα. Τα δεδομένα SimilarWeb και Rival IQ χρησιμοποιούνται επίσης για την αξιολόγηση της διαδικτυακής επισκεψιμότητας και της επίδρασης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ας δούμε τις 10 πιο δημοφιλείς μάρκες πολυτελείας για το 2023:

1. Christian Dior

Στην κορυφή της ετήσιας κατάταξης της Luxe Digital βρίσκεται για πρώτη φορά ο Christian Dior, σημειώνοντας σταθερή άνοδο από το Νο7 όπου βρισκόταν το 2019. Βασικό μέλος της αυτοκρατορίας πολυτελών ειδών της LVMH, η εταιρεία με έδρα το Παρίσι έχει επιδείξει μια ριζοσπαστική προσέγγιση, όπως η εξερεύνηση του metaverse και η δραστηριοποίηση σε νέες αγορές. Ενίσχυσε τη δέσμευση των πελατών της μέσω των απευθείας καταστημάτων, του ηλεκτρονικού εμπορίου, του live streaming και της ισχυρής παρουσίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μεταξύ άλλων στην Κίνα. Η πρώτη έκθεση ευρωπαϊκής μάρκας πολυτελείας -την οποία έκανε ο Dior- στην Ινδία συγκέντρωσε μεγάλο ενδιαφέρον. Το 2023, η επισκεψιμότητα του ιστότοπου της εταιρείας αυξήθηκε κατά 48% σε σύγκριση με το 2022, με την αύξηση να οφείλεται στη δημοφιλία των εμβληματικών τσαντών και αρωμάτων της και της υψηλής ποιότητας των προϊόντων περιποίησης δέρματος. 

2. Gucci

Η Gucci, ο ιταλικός οίκος μόδας, έπεσε -μετά από χρόνια πρωτοκαθεδρίας- στη δεύτερη θέση της λίστας. Παρά τη μείωση στις online αναζητήσεις από 22,34% το 2019 σε 13,4% το 2023, η μάρκα εξακολουθεί να έχει καλές ψηφιακές επιδόσεις, με την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό της να αυξάνεται κατά 13% από το 2022 στο 2023. Θυγατρική της Kering, η Gucci συνεχίζει την εξερεύνηση του metaverse σε συνεργασία με την Yuga Labs. Τον Απρίλιο του 2023, η εταιρεία εγκαινίασε την πρώτη της υπερπολυτελή μπουτίκ -που λειτουργεί μόνο με ραντεβού- στο Λος Άντζελες.

3. Chanel

Διατηρώντας την τρίτη θέση στην κατάταξη του 2023 για τις πιο δημοφιλείς μάρκες πολυτελείας στο διαδίκτυο, ο γαλλικός οίκος μόδας Chanel είδε να αυξάνεται κατά 26% η επισκεψιμότητα στον ιστότοπό της, παρά την παραδοσιακή του αντίσταση στις online πωλήσεις. Η μάρκα είναι παγκοσμίως γνωστή για τα εμβληματικά προϊόντα της, ιδιαίτερα την κλασική τσάντα με το πτερύγιο και αρώματα όπως το Chanel No. 5. Η ανάπτυξη της εταιρείας υποστηρίζεται από έναν αυξανόμενο αριθμό νεότερων καταναλωτών, ενώ ο Αμερικανός ηθοποιός Timothée Chalamet είναι πρεσβευτής του brand. Η Chanel απέκτησε σημαντική προβολή ντύνοντας πολλές διασημότητες στο Met Gala του 2023 και ανοίγοντας τη μεγαλύτερη μπουτίκ της στη φημισμένη Rodeo Drive στο Beverly Hills. Η μάρκα παραμένει υπό την ιδιοκτησία των Alain και Gerard Wertheimer, εγγόνια του πρώτου συνεργάτη της Coco Chanel, Pierre Wertheimer.

4. Louis Vuitton

Ο γαλλικός οίκος πολυτελείας Louis Vuitton διατηρεί την τέταρτη θέση στην κατάταξη της Luxe για το 2023, παρόλο που οι online αναζητήσεις υποχώρησαν από το 15% το 2020 στο 9% το 2023. Η μάρκα εξακολουθεί να έχει τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στον ιστότοπό της το 2023 σε σύγκριση με τις άλλες εταιρείες του κλάδου, με μέσο όρο 16,5 εκατ. επισκέπτες τον μήνα: αύξηση 25% σε σχέση με το 2022. Γνωστή για το επαναλανσάρισμα εμβληματικών σειρών προϊόντων και τη συνεργασία της με καλλιτέχνες, η Louis Vuitton γιόρτασε την πλούσια Ιστορία της με την καθηλωτική έκθεση LV Dream στο Παρίσι. To brand συνεχίζει να κυριαρχεί στην αγορά της Κίνας και συγκαταλέγεται μεταξύ των 10 πιο πολύτιμων ευρωπαϊκών εμπορικών σημάτων. Οι πρόσφατες κινήσεις που έφεραν τον Pietro Beccari στη θέση του CEO και τον τραγουδιστή Pharrell Williams στη θέση του διευθυντή του Δημιουργικού για την Ανδρική Ένδυση αναμένεται να ενισχύσουν τη διαδικτυακή παρουσία της εταιρείας.

5. Hermès

Στην πέμπτη θέση της κατάταξης του 2023 παραμένει η Hermès με αύξηση της online επισκεψιμότητας κατά 33% σε σύγκριση με το 2022. Διάσημη για τα διαχρονικά κλασικά προϊόντα της, όπως η τσάντα Birkin, η Hermès έχει ισχυρή παρουσία στην αγορά μεταχειρισμένων προϊόντων. Η μάρκα υιοθετεί μια συντηρητική προσέγγιση στο δίκτυο διανομής της, αλλά έχει διευρύνει σημαντικά την γκάμα των προϊόντων της που είναι διαθέσιμα online. Με χρηματιστηριακή αξία που ξεπέρασε τα 200 δισ. ευρώ τον Απρίλιο του 2023, η Hermès είναι πλέον η δεύτερη πιο πολύτιμη μάρκα πολυτελείας στον κόσμο.

6. Rolex

Διατηρώντας την έκτη θέση της το 2023, η Rolex παραμένει η πιο περιζήτητη μάρκα πολυτελών ρολογιών στο διαδίκτυο και η μεγαλύτερη μάρκα πολυτελών ρολογιών παγκοσμίως. Η σταθερότητα αυτή αποδίδεται στη συνεχιζόμενη ελκυστικότητα των βασικών συλλογών της, στις κυκλοφορίες νέων μοντέλων και στο αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα μεταχειρισμένα ρολόγια. Παρά το γεγονός ότι δεν προσφέρει επιλογές ηλεκτρονικού εμπορίου, το brand επωφελείται από την αυξανόμενη δημοτικότητα των ιστότοπων μεταπώλησης ειδών πολυτελείας και την έναρξη του προγράμματος Certified Pre-Owned. Η υψηλή αναγνωρισιμότητα της Rolex οδήγησε σε λιανικές πωλήσεις ύψους 10,3 δισ. δολαρίων το 2022, κυριαρχώντας στην παγκόσμια αγορά πολυτελών ρολογιών με μερίδιο 31%. Το κύρος της μάρκας και η αυξανόμενη εύπορη καταναλωτική της βάση συνεχίζουν να στηρίζουν τις πωλήσεις.

7. Prada

Η οικογενειακή επιχείρηση Prada σκαρφάλωσε στην έβδομη θέση το 2023, με την επισκεψιμότητα του ιστότοπου να αυξάνεται εντυπωσιακά κατά 49% σε ετήσια βάση. Η διαδικτυακή στροφή της Prada έχει προσελκύσει νέους, εύπορους καταναλωτές και η χρήση νέων τεχνολογιών, όπως το blockchain και τα NFTs, βελτιώνει την εμπειρία των πελατών. Το λανσάρισμα σειρών, όπως τα κοσμήματα Eternal Gold και το άρωμα Prada Paradoxe, αποδεικνύει τη δέσμευση της Prada στη βιωσιμότητα.

8. Tiffany

Η αμερικανική εταιρεία κοσμημάτων Tiffany & Co. που εξαγοράστηκε το 2021 από τον γαλλικό κολοσσό LVMH, έπεσε μια θέση φέτος. Η μάρκα διευρύνει την γκάμα των προϊόντων της, απευθύνεται σε νεότερους, πιο εύπορους πελάτες και ανανεώνει τα καταστήματα λιανικής πώλησης. Μετά την εξαγορά της εταιρείας από την LVMH, ο αντιπρόεδρος Alexandre Arnault ανανέωσε το brand με επιτυχημένες συνεργασίες και μια διαφημιστική καμπάνια υψηλού προφίλ με τη συμμετοχή της Beyonce και του Jay-Z. Στα κορυφαία γεγονότα της χρονιάς περιλαμβάνονται επίσης τα αποκαλυπτήρια ενός διαμαντένιου κολιέ 200 καρατίων στο Met Gala, η αναγόρευση του αστέρα της κορεατικής ποπ μουσικής Jimin ως παγκόσμιου πρεσβευτή και η επαναλειτουργία της ναυαρχίδας της εταιρείας στη Νέα Υόρκη.

9. Versace

Η ιταλική μάρκα πολυτελών ειδών Versace, που ιδρύθηκε το 1978 από τον Gianni Versace, μπήκε στο top-10 φέτος, έχοντας κάνει άλμα 10 θέσεων από το 2021. Το 2018 η εταιρεία εξαγοράστηκε από την Capri (Michael Kors Group κατά τον επίμαχο χρόνο). Το ιδιαίτερο στυλ της Versace έχει γίνει δημοφιλές στους καταναλωτές νεαρής ηλικίας μέσω εκδηλώσεων μόδας υψηλού κύρους και διαφημιστικών εκστρατειών με τη συμμετοχή celebrities. Προσφέροντας μια γκάμα προϊόντων από υψηλή ραπτική μέχρι έπιπλα για το σπίτι, η Versace στοχεύει να αυξήσει μελλοντικά τα έσοδά της από αξεσουάρ στο 50%. Σχεδιάζει επίσης να ενισχύσει τις δυνατότητές της στο ηλεκτρονικό εμπόριο για να διευρύνει την εμβέλειά της, πουλώντας προϊόντα μέσω των δικών της μπουτίκ, e-πλατφορμών, multi-brand καταστήματα λιανικής είτε φυσικά είτε ψηφιακά. 

10. Burberry

Τη 10άδα ολοκληρώνει η βρετανική Burberry, η οποία με νέο CEO και νέο Chief Creative Officer έχει μπει σε τροχιά ανανέωσης για να προσελκύσει μια νέα γενιά καταναλωτών, δίνοντας έμφαση όχι μόνο στη βρετανική παράδοση αλλά και στη σύγχρονη αισθητική της πολυτέλειας, μέσω ταλαντούχων τραγουδιστών όπως ο Burna Boy και ο ράπερ Kano. Εκτός από την αναζήτηση νέων μοτίβων για τα ρούχα της, η Burberry επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο δερμάτινων ειδών και υποδημάτων, με στόχο τα έσοδα από τα αξεσουάρ να ξεπεράσουν το 50% του συνολικού τζίρου. Ως ψηφιακή πρωτοπόρος, η μάρκα έλαβε το πρώτο βραβείο Metaverse World and Gaming Experience Award τον Δεκέμβριο του 2022 λόγω της κυκλοφορίας NFT και της συνεργασίας της με το δημοφιλές βιντεοπαιχνίδι Minecraft. Δίνει επίσης έμφαση στη βιωσιμότητα, στοχεύοντας να μειώσει τις εκπομπές ρύπων από την αλυσίδα παραγωγής κατά 46% έως το 2030 και να διαμορφώσει ένα "κλιματικά θετικό" περιβάλλον έως το 2040, σταματώντας παράλληλα τη χρήση "εξωτικών δερμάτων" για τα προϊόντα της.

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Cavino: Τι τζιράρει ο μεγαλύτερος όμιλος κρασιού στην Ελλάδα μετά την εξαγορά του Μπαμπατζίμ

Η συνεργασία με τη Lidl – Από εξαγωγές το 64% του κύκλου εργασιών της.

Η Pizza Hut επιστρέφει στην Ελλάδα

Λίγες ημέρες απομένουν για την επιστροφή της Pizza Hut στην Ελλάδα αυτή τη φορά υπό τον κυπριακό όμιλο PHC.

Πόσο καφέ πίνουμε στην Ελλάδα

Παρά την δεκαετή οικονομική κρίση και τις ανατιμήσεις σε τρόφιμα και ποτά αλλά και στα προϊόντα καφέ, δεν επηρεάστηκε η κατανάλωση στην Ελλάδα, με τον κλάδο να εμφανίζει ανθεκτικότητα.

Η "μονοπωλιακή αυτοκρατορία" της Google κινδυνεύει και ο Τραμπ μάλλον δεν θα τη σώσει

"Η Google δεν μπορεί να επωφεληθεί σημαντικά από το αποτέλεσμα των προεδρικών εκλογών".

Ο Τραμπ θα προσπαθήσει να "μπλοκάρει" την απαγόρευση του TikTok στις ΗΠΑ

"Υπάρχουν πολλοί τρόποι να λογοδοτήσει η Κίνα χωρίς να αποξενωθούν 180 εκατ. Αμερικανοί χρήστες".

Lamda Development: "Χρυσοτόκος όρνιθα" το Ελληνικό

Διπλάσιες οι εισπράξεις έναντι των εξόδων μέχρι σήμερα.

Embio Diagnostics: Νέα χρηματοδότηση 2,5 εκατ. ευρώ για την startup που αναπτύσσει διαγνωστικές λύσεις

Εστίασε στην επεκτατική της στρατηγική, εντάσσοντας στο πελατολόγιο της μεγάλες εταιρείες σε Ελλάδα και Κύπρο.

Μάχη χαρακωμάτων κυβέρνησης με βιομηχανία και σούπερ μάρκετ για τις προσφορές στα ράφια

Αντικείμενο η αλλαγή του καθεστώτος σχετικά με την υλοποίηση των προωθητικών ενεργειών και εκπτώσεων στα βασικά καταναλωτικά αγαθά.

Doitforme: Επέκταση υπηρεσιών από τη startup που επαναπροσδιορίζει τη δημιουργία διαφημίσεων στα social media

Η εταιρεία από το Βόλο έχει φέρει επανάσταση στη δημιουργία και διαχείριση διαφημίσεων στα social media.

Gregy: "Τρέχει" το mega πράσινο πρότζεκτ Κοπελούζου που θα συνδέσει ηλεκτρικά Ελλάδα και Αίγυπτο

Τα πλεονεκτήματα του έργου και τα έργα ΑΠΕ που θα τροφοδοτούν πράσινη ενέργεια τη διασύνδεση.

Theramir: Στόχος οι κλινικές δοκιμές για τη startup που αναπτύσσει θεραπείες κατά του καρκίνου

Η στρατηγική πορεία της για την ανάπτυξη νέων στοχευμένων θεραπειών ενισχύθηκε με μια επιτυχημένη χρηματοδότηση ύψους 525.000 ευρώ.