"Βυθίζεται" το brand της Tesla

"Βυθίζεται" το brand της Tesla

Του Alan Ohnsman

Έχοντας χάσει το 70% της αξίας της το τελευταίο έτος, η μετοχή της Tesla βλέπει κάποια κέρδη στις αρχές του 2023. Όμως δεν μπορούμε να πούμε και το ίδιο για το brand image της κορυφαίας εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς χάνει την προτίμηση των καταναλωτών εν μέσω της χαοτικής εξαγοράς της Twitter από τον 'Ελον Μασκ, σύμφωνα με μια νέα έρευνα.

Αυτή τη στιγμή μόνο το 13,4% των Αμερικανών ενηλίκων βλέπουν θετικά την Tesla, σε σύγκριση με 16% τον προηγούμενο μήνα και 28,4% τον Ιανουάριο του 2022, σύμφωνα με στοιχεία από την έρευνα της Morning Consult Brand Intelligence. Πρόκειται για μια πτώση της τάξεως του 15%.

Την πτώση της μάρκας της Tesla οδηγεί η απώλεια της δημοφιλίας της ανάμεσα σε άτομα που αυτοπροσδιορίζονται ως Δημοκρατικοί. Μόλις το 3% αυτών των ενηλίκων έχουν θετική άποψη για την εταιρεία του Μασκ, σε αντιστοιχία με το 10,3% τον Δεκέμβρη του 2022. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να τονιστεί, λαμβάνοντας υπόψη τα αλλοπρόσαλλα σχόλια του Μασκ στο twitter και την ανησυχία των επενδυτών της Tesla ότι δίνει μεγάλη σημασία στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.

Κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, ο Μασκ εξέφρασε κομματικές πολιτικές απόψεις -μια πρακτική που συνήθως αποφεύγεται από τους διευθύνοντες συμβούλους μεγάλων εταιρειών- ενθαρρύνοντας ρητά τους Αμερικανούε να ψηφίσουν τους Ρεπουμπλικάνους αντί για τους Δημοκρατικούς κατά τη διάρκεια των πρόσφατων ενδιάμεσων εκλογών και εκφράζοντας την υποστήριξή του στον Ρεπουμπλικανό κυβερνήτη της Φλόριντα Ρον ΝτεΣάντις ως πιθανό υποψήφιο πρόεδρο.

Κατά τη διάρκεια της θητείας του ως CEO του Twitter, εκτός από την περικοπή χιλιάδων θέσεων εργασίας και την απώλεια μεγάλων διαφημιστών, χαλάρωσε τις κατευθυντήριες γραμμές που αποσκοπούσαν στην αποτροπή ψευδών πληροφοριών σχετικά με τα εμβόλια και τον κορονοϊό και καλωσόρισε πίσω αμφιλεγόμενα δημόσια πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένου του πρώην προέδρου Ντόναλντ Τραμπ και άτομα και λογαριασμούς όπως ο Μάικλ Φλιν, πρώην σύμβουλος εθνικής ασφάλειας, που συνδέονται με την επίθεση της 6ης Ιανουαρίου στο Καπιτώλιο των ΗΠΑ, καθώς και με τις θεωρίες συνωμοσίας σχετικά με τα αποτελέσματα των εκλογών του 2020.

Αυτό ώθησε ορισμένους ιδιοκτήτες της Tesla να ανακοινώσουν στο Twitter ότι ξεφορτώνονται τα οχήματά τους και επίδοξους πελάτες να ακυρώσουν προγραμματισμένες αγορές.

forbes

"Λόγω της πρόσφατης αποκάλυψης των πολιτικών απόψεων του Έλον Μασκ -τις οποίες απεχθάνομαι- αρχίζω να ανησυχώ για το τι είδους πολιτική δήλωση αποτελεί το αυτοκίνητο. Θα με δουν οι άνθρωποι ως ένα σύμβολο του δεξιού ακτιβισμού για το κλίμα, ένα ζωντανό οξύμωρο;", έγραψε σε πρόσφατο άρθρο γνώμης για τους Los Angeles Times ο John Blumenthal, ιδιοκτήτης Tesla και πρώην συντάκτης περιοδικού.

"Ο Μασκ έχει μετατρέψει το Twitter σε μια ανεξέλεγκτη παιδική χαρά για νεοναζί και άλλους τυχαίους διακινητές μίσους και τρελούς οπαδούς του QAnon, έχει αγκαλιάσει κάθε τι τραμπικό και έχει απαντήσει άτονα στο εξωφρενικό φλερτ του Κάνιε Γουέστ με τον Χίτλερ".

Η έρευνα της Morning Consult δεν προσδιόρισε ρητά τη συμπεριφορά του Μασκ ως αιτία για τη βουτιά στο brand image της Tesla. Ωστόσο, η πρόσφατη έκθεσή της που μετρά τις απόψεις των ενηλίκων των ΗΠΑ για τους διευθύνοντες συμβούλους διαπίστωσε ότι η προτίμηση προς τον Μασκ έπεσε στις 9 μονάδες τον Νοέμβριο του 2022 από 16 μονάδες ένα χρόνο νωρίτερα και από 22 μονάδες τον Φεβρουάριο του 2021.

Η Tesla δεν ανταποκρίθηκε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.

Η μετοχή της εταιρείας έχει κάνει ένα ράλι άνω του 14% μέχρι στιγμής φέτος. Την Πέμπτη είχε μικρή μεταβολή στον Nasdaq, κλείνοντας με άνοδο μικρότερη του 1% στα 123,56 δολάρια.

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Τι προμηνύει η "μαύρη αγορά" των τερματικών της Starlink στο Ιράν

Θα μπορούσε να σπάσει το ψηφιακό σιδηρούν παραπέτασμα της Ισλαμικής Δημοκρατίας.

Τα νέα καταστήματα των μεγαλύτερων λιανεμπόρων στην Ελλάδα - Άφιξη Nike στη Στοά Αρσακείου

Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου λειτούργησαν 28 νέα καταστήματα στις βασικές εμπορικές αγορές της Αθήνας.

kleesto: Από την Ελλάδα στο Μαϊάμι και στην Καραϊβική η start up που αυτοματοποιεί τον τουρισμό

Η εταιρεία αναμένεται σύντομα να ανακοινώσει μια νέα στρατηγική συνεργασία στον τομέα του yachting.

Cosmos Sport: Από ένα κατάστημα 40 τετραγωνικών το ’82, όμιλος 200 εκατομμυρίων το ‘24

Φέτος το έμψυχο δυναμικό του Cosmos Group αγγίζει τα 2.000 άτομα ενώ στο πλάνο για τα έτη 2025-2029 είναι να ανοίγει 10 καταστήματα ετησίως σε Ελλάδα και Κύπρο.

Κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτου που μπήκαν με αξιώσεις στην ελληνική αγορά - Τα μερίδια των "παικτών"

Μερίδια από τις ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων αποσπούν το τελευταίο διάστημα οι κινεζικές.

Η OpenAI απειλεί τα "παραδοσιακά" έσοδα της Google

Τα έσοδα από την Google Search πιθανόν θα μειωθούν μακροπρόθεσμα λόγω των νέων μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης.

Fund Managers: Γιατί το 2025 θα είναι καλύτερο για τις ελληνικές startups

Το ελληνικό οικοσύστημα startups παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη και αυξανόμενες προοπτικές.

MLS: Έτσι ναυάγησε η εταιρεία που ήθελε να γίνει ελληνική Apple

Από τις μεγάλες προσδοκίες στην κατρακύλα δίχως φρένο. Οι λάθος χειρισμοί και οι αδέξιες στρατηγικές κινήσεις που την οδήγησαν στο χείλος του γκρεμού.

Wealthyhood: Στρατηγικές συνεργασίες και επέκταση στη νότια Ευρώπη μέσα στο 2025

Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει την άδεια λειτουργίας από την Ελληνική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Γιατί ο Έλον Μασκ βρέθηκε εκτός λίστας Forbes για τους Ηγέτες της Αειφορίας

Μολονότι ηγείται της γνωστότερης εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο.

"Ο Elon δεν ενδιαφέρεται πια για την Tesla": Οι μεγάλοι θαυμαστές του Musk στρέφονται εναντίον του

Οι επιδόσεις της εταιρείας χειροτερεύουν από τότε που αγόρασε το Twitter ο Musk.

Ο Musk λέει "όχι" στους δασμούς Μπάιντεν στους Κινέζους ανταγωνιστές της Tesla

Μολονότι προ μηνών προειδοποιούσε για τον κινεζικό ανταγωνισμό.