Τέτα Δαδακαρίδου (Αλάτι Δαδακαρίδης ΑΕ): Ευθύνη προς τους εργαζόμενους & πάθος προς το εταιρικό όραμα γεννά η θέση του CEO

Τέτα Δαδακαρίδου (Αλάτι Δαδακαρίδης ΑΕ): Ευθύνη προς τους εργαζόμενους & πάθος προς το εταιρικό όραμα γεννά η θέση του CEO

Mία εταιρεία είναι πολλά περισσότερα από τον CEO της, καθώς όσο πιο καλή δουλειά έχει κάνει ένας CEO, τόσο λιγότερο στηρίζεται σε αυτόν η εταιρεία για την καθημερινή της λειτουργία, τονίζει η κ. Τέτα Δαδακαρίδου, CEO της "Αλάτι Δαδακαρίδης ΑΕ", μιλώντας στο Forbes Greece για τον ρόλο του διεθύνοντος συμβούλου στο σύγχρονο εταιρικό περιβάλλον.

"Η ευαισθητοποίηση στα σύγχρονα θέματα δείχνει ότι ζεις στο σήμερα και είσαι σε εγρήγορση. Καταλαβαίνεις που οδηγεί το αύριο και είσαι έτοιμος να το στηρίξεις και να το δημιουργήσεις", προσθέτει, μιλώντας για τον κοινωνικό ρόλο των επικεφαλής μιας επιχείρησης.

Ποιες ήταν οι κυριότερες προκλήσεις που κληθήκατε να αντιμετωπίσετε κατά το μετασχηματισμό της επιχείρησής σας από μια οικογενειακή επιχείρηση σε ένα σύγχρονο επιχειρηματικό οργανισμό;

Η αλλαγή κουλτούρας ήταν η πιο μεγάλη πρόκληση. Δομές, νοοτροπίες και διαδικασίες πολλών ετών έπρεπε να τεθούν υπό αμφισβήτηση και να τροποποιηθούν. Οι άνθρωποι της επιχείρησης έπρεπε να αλλάξουν τρόπο εργασίας, να ενστερνιστούν έναν πιο τεχνοκρατικό τρόπο δουλειάς, να μάθουν να λειτουργούν με νέες νόρμες, με μεγαλύτερες ευθύνες, να απευθύνονται για τα προβλήματά τους σε συναδέλφους και προϊσταμένους αντί για τα μέλη της οικογένειας. 

Δεν ήταν εύκολο για κανέναν. Έπρεπε να μένω προσηλωμένη στο στόχο, χωρίς να χάνω ανθρώπους από την εταιρεία. Αυτή η ισορροπία ήταν λεπτή και απαιτούσε πολύ προσεκτικούς χειρισμούς διαχείρισης. Γιατί η επιχείρηση έπρεπε συγχρόνως να συνεχίζει απρόσκοπτα να αναπτύσσεται.

Πως άλλαξε και σε ποιους τομείς η επιχείρησή σας κατά τη διάρκεια αυτού του μετασχηματισμού;

Η τεχνολογία μπήκε ακόμη πιο δυναμικά στην καθημερινότητά μας, το ανθρώπινο δυναμικό εκπαιδεύτηκε, άλλαξαν οι διαδικασίες εργασίας και το chain of command. Υιοθετήθηκαν σύγχρονα εργαλεία management και έγιναν συνεργασίες με εξωτερικούς συμβούλους για την εφαρμογή best practices σε πολλούς τομείς της επιχείρησης.

Υπάρχουν προγραμματισμένες επενδύσεις προς υλοποίηση το προσεχές διάστημα και εάν ναι, σε ποιους τομείς;

Ναι. Σε θέματα Ποιότητας και βελτίωσης της αποδοτικότητας της Παραγωγής, καθώς και στην έρευνα για νέα καινοτόμα προϊόντα, σε συνεργασία με Πανεπιστημιακά και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.

Τι συναισθήματα προκαλεί η ίδια η θέση του/της CEO και πώς τα διαχειρίζεστε;

Ευθύνης και πάθους. 

Ευθύνης προς τους εργαζόμενους, προς τη συνέχιση της μακράς ιστορίας της εταιρείας (φέτος κλείνουμε 113 έτη λειτουργίας), προς το αλάτι που είναι ένα προϊόν ζωτικής σημασίας για τον άνθρωπο, τα ζώα, τη βιομηχανία.

Πάθους προς το όραμα, προς την εκπλήρωση των στόχων που θέτεις για το αύριο.

Πόσο σημαντική θεωρείτε τη φήμη του/της CEO σε ό,τι αφορά στην αξία και στο μέλλον της εταιρείας του/της;

Ο CEO, όπως και κάθε άλλο "κεφάλαιο" μίας εταιρείας είναι μέρος της εικόνας της, της αξίας της. Και σίγουρα ένα στέλεχος με καθοριστικό ρόλο για το μέλλον της. Εν τούτοις, μία εταιρεία είναι πολλά περισσότερα από τον CEO της. Και θεωρώ ότι όσο πιο καλή δουλειά έχει κάνει ένας CEO τόσο λιγότερο στηρίζεται σε αυτόν η εταιρεία για την καθημερινή της λειτουργία.

Ποιος είναι ο ρόλος του/της CEO στη διατήρηση και ανάπτυξη των στελεχών του/της και ποιος στην προσέλκυση νέων στελεχών από την αγορά;

Σημαντικός. Πρέπει να επενδύει στους ανθρώπους της εταιρείας, να τους δίνει ευκαιρίες βελτίωσης, ανέλκυσης, ανάπτυξης. Δημιουργώντας τέτοιες προϋποθέσεις εντός της εταιρείας, δημιουργεί συγχρόνως και μία φήμη, ένα word of mouth που προσελκύει καλά, νέα στελέχη.

Ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει CEO, τι θα το συμβουλεύατε;

Να φροντίσει να αποκτήσει πρώτα όλα τα skills, και ιδιαίτερα τα soft skills που απαιτεί η θέση. Να μην βιαστεί και να σιγουρευτεί ότι γνωρίζει επαρκώς όλες τις πτυχές της επιχείρησης, του κλάδου, του χώρου που δραστηριοποιείται. Να επενδύει στη γνώση, στο networking. Να μοιράζεται, να ακούει, να αφουγκράζεται.

Ποιες ικανότητες και δεξιότητες εκτιμάτε ότι στο μέλλον θα απαιτηθούν να κατέχουν τα νέα και πολλά υποσχόμενα στελέχη;

Εξαιρετική χρήση της τεχνολογίας, ενσυναίσθηση, ευελιξία, οργάνωση χρόνου.

Η προσωπική ενασχόληση ενός CEO με τα θέματα που απασχολούν την κοινωνία είναι μέρος του ρόλου του/της;

Αναμφισβήτητα. Η κοινωνία είναι μέρος της επαγγελματικής ζωής και η επαγγελματική ζωή μέρος της κοινωνίας. Η ευαισθητοποίηση στα σύγχρονα θέματα δείχνει ότι ζεις στο σήμερα και είσαι σε εγρήγορση. Καταλαβαίνεις που οδηγεί το αύριο και είσαι έτοιμος να το στηρίξεις και να το δημιουργήσεις.

Η κα Τέτα Δαδακαρίδου είναι μέλος του CEO CLUBS GREECE

Περισσότερα από Forbes

Μαρία Ιωαννίδου (Avolta): Disruption is the new normal - Πρέπει να έχουμε ανθεκτικούς εταιρικούς οργανισμούς

Τον σχεδιασμό της Avolta (Hellenic Duty Free Shops) για την ανάπτυξη περισσότερων σημείων σε σημεία εισόδου και εξόδου της χώρας, αλλά και το νέο επενδυτικό πλάνο των 6 εκατ. ευρώ για το 2025, παρουσιάζει στο CEO Talks η κα Μαρία Ιωαννίδου, Γενική Διευθύντρια και Country Manager της εταιρείας.

Ποια είναι η υπεραξία ενός δυνατού personal leadership branding;

Το νέο MasterClass, της Σχολής Ηγετικής Πρακτικής του CEO Clubs Greece, έχει τίτλο "The Hyper Value of Personal Leadership Practice" και θα λάβει χώρα στις 14 Μαρτίου στο ClubHouse υπό την έμπειρη καθοδήγηση του Δημήτρη Μιχόπουλου, Ιδρυτή και CEO της Genius & Crazy.

Νίκος Κωστάρας, Γενικός Διευθυντής IQVIA Hellas: Mια σύγχρονη επιχείρηση είναι ενεργό μέλος της κοινωνίας

Για την πορεία της φαρμακευτικής αγοράς στην Ελλάδα και τη δράση της IQVIA Hellas μιλά ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Νίκος Κωστάρας.

Τα "μυστικά" της αποτελεσματικότητας ενός ΔΣ στο επίκεντρο του School of Leadership Practice

Με ανανεωμένο στρατηγικό αφήγημα και εμπλουτισμένο πρόγραμμα ξεκινά τη νέα χρονιά η Σχολή Ηγετικής Πρακτικής (School of Leadership Practice) του CEO Clubs Greece: η εκπαιδευτική πλατφόρμα του οργανισμού που στόχο έχει να βοηθήσει CEOs και επιχειρηματίες στην Ελλάδα να αντιμετωπίσουν επιτυχώς τις προκλήσεις του σήμερα και, κυρίως, του αύριο.

Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton: Επενδύουμε στην καινοτομία και την ευελιξία

Για τις βαθιές αλλαγές που έχει φέρει η ψηφιακή μετάβαση στις σχέσεις εντός των επιχειρήσεων, στη λειτουργία και τη στρατηγική τους, μιλά ο κ. Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton Ελληνική Ενεργειακή Α.Ε.

Ηλίας Μανούσος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kantar Ελλάδας: Οι άνθρωποί μας είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα

Στο επίκεντρο της αποστολής της Kantar - κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς, insights και analytics με συνεργασίες με τους 98 από τους 100 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως - βρίσκεται η χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσουν στους πελάτες της μία βιώσιμη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ηλίας Μανούσος.

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".

Κώστας Θεοδωρακόπουλος (ΕΛΣΑ-SILGAN): Βασικός στόχος μας να παραμείνουμε σταθερά η πρώτη επιλογή των πελατών μας

Ένας δεύτερος στόχος είναι η συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση των δυνατοτήτων και των δεξιοτήτων των στελεχών μας σε όλα τα επίπεδα.

Σχεδιάζοντας την ηγεσία μεγάλης κλίμακας στο Forum Νοεμβρίου του CEO Clubs Greece

Το Forum του CEO Clubs Greece έχει μετατραπεί σε θεσμό για την επιχειρηματική κοινότητα χάρη στις θεματικές που αναλύει και τον τρόπο που συνδυάζει αποτελεσματικά θεωρία και πράξη.

Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Τις προκλήσεις στη διοίκηση μιας οικογενειακής επιχειρήσεις με μακρά ιστορία που λειτουργεί πλέον σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, διατηρώντας όμως τις τοπικές της ρίζες, αναδεικνύει ο διευθύνων σύμβουλος της "CHB Group - Greek Christodoulou Bros SA", Νικόλας Χριστοδούλου.