Πάνος Παγκράτης (Ariston Dental): Χτίζουμε πάνω σε αξίες που δεν αντιγράφονται εύκολα

Πάνος Παγκράτης (Ariston Dental): Χτίζουμε πάνω σε αξίες που δεν αντιγράφονται εύκολα

Η πραγματική αξία που ο πελάτης αποκομίζει από μια εταιρεία, η προστιθέμενη αξία που η εταιρεία προσδίδει στα παρεχόμενα προϊόντα & υπηρεσίες, καθώς και οι επιλογές των προτεινόμενων προϊόντων είναι τα στοιχεία που ξεχωρίζουν την Ariston Dental, τονίζει ο CEO της, Πάνος Παγκράτης, στεκόμενος ιδιαίτερα στη σημασία των καλών πελατών για την επιβίωση μιας επιχείρησης.

"Αν ο πελάτης όντως συμβάλλει στην επιβίωση της εταιρείας με το να είναι τυπικός στις εμπορικές μας συμφωνίες και να είναι ένας καλόπιστος ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ, που αντιλαμβάνεται πως το όφελος μεταξύ πελάτη-προμηθευτή πρέπει να είναι αμφίδρομο, τότε, αυτός ο πελάτης πρέπει να είναι το κέντρο του κόσμου της εταιρείας και των πόρων της. Ο Θεός της!", σημειώνει χαρακτηριστικά.

Η φήμη του CEO έχει βαρύνουσα σημασία για την αξία και το μέλλον της εταιρείας και αποτελεί ένα από τα πιο πολύτιμα και ανταγωνιστικά της προσόντα, επισημαίνει ακόμη ο κ. Παγκράτης.

-Δραστηριοποιείστε στον οδοντιατρικό χώρο από το 1991.  Ποια είναι τα στοιχεία που έχουν κάνει την εταιρεία ανθεκτική στο ανταγωνισμό;

Ο ανταγωνισμός, γενικά ως όρος, έχει ως στόχο να υποβαθμίσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του ανταγωνιστή σε σχέση με τα δικά του. Προσπαθεί να συγκριθεί παραδείγματος χάρη με βάση τις τιμές, ή τα τεχνικά χαρακτηριστικά, το brand value των κατασκευαστών, τον αριθμό των ετών που διατίθενται τα προϊόντα, και λοιπά επιφανειακά και λιγότερο ουσιώδη στοιχεία. Συνήθως, επίσης, αντιγράφει τις επιτυχημένες ενέργειες του ανταγωνιστή.

Στην Ariston Dental χτίζουμε πάνω σε αξίες που δεν αντιγράφονται εύκολα. Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που απαιτούν ενέργεια, κόστος και πολύ χρόνο για να ωριμάσουν.

Τα στοιχεία που διακρίνουν τις εταιρείες στα μάτια του πελάτη, κερδίζουν την επιλογή του και την αντοχή των εταιρειών στο χρόνο,  είναι:

-Η πραγματική αξία που ο πελάτης αποκομίζει από την εταιρεία. Η αξία που φτάνει σε αυτόν και όχι η θεωρητική αξία που έχει ο προμηθευτής, ο κατασκευαστής, η μετοχή τους, κλπ. Η αξία που φτάνει στον ίδιο και την καθημερινότητά του ως επαγγελματίας και ως ολιστική οντότητα.

-Είναι η προστιθέμενη αξία που η εταιρεία προσδίδει στα παρεχόμενα προϊόντα & υπηρεσίες της, το πώς τα επενδύει με την καλύτερη δυνατή υποστήριξη, εξυπηρέτηση, Γνώση, εκπαίδευση, άμεση ανταπόκριση, ενσυναίσθηση προς τις ανάγκες του πελάτη.

-Είναι φυσικά και οι επιλογές των προτεινόμενων προϊόντων. Να είναι καινοτόμα, προσαρμοσμένα στις εξελίξεις της επιστήμης του κλάδου, να είναι υψηλής ποιότητας, αξίας, εργονομίας, λειτουργικότητας και αποτελεσματικότητας. Να μην προσπαθεί η εταιρεία να προσαρμόσει τον πελάτη στα προϊόντα που την συμφέρουν, αλλά τα προϊόντα στον πελάτη και το συμφέρον του.

Σε αυτά λοιπόν, ο ανταγωνισμός δεν μας αγγίζει, δεν μπορεί να μας βλάψει, όπως ούτε κι εμείς αυτόν άλλωστε! Η κάθε εταιρεία έχει το δικό της DNA, τη δική της φιλοσοφία και κουλτούρα και εάν τα υπηρετεί με συνέπεια είναι ΜΟΝΑΔΙΚΗ. 

Είναι απολύτως θεμιτό μια εταιρεία να είναι τόσο Premium όσο και Value ή low cost, αρκεί να είναι ειλικρινής, συνεπής με τις επιλογές της και ακέραια προς τον πελάτη. Να μην προσπαθεί να πείσει για κάτι που δεν μπορεί να υποστηρίξει. Ο πελάτης δεν ανταποκρίνεται θετικά προς εταιρείες που δανείζονται φως από το όνομα ή το marketing κάποιου κατασκευαστή που αντιπροσωπεύουν, ενώ οι ίδιες απέχουν πολύ από όσα υπόσχονται ή αναμένονται από αυτές. 

Ο πελάτης ανταποκρίνεται θετικά σε εταιρείες που αποδίδουν την πρέπουσα αξία, εκτίμηση και σεβασμό προς τον πελάτη τους, ο οποίος είναι η μοναδική αιτία επιβίωσης και ανάπτυξης. Ποτέ κανένας πελάτης δεν είχε ανάγκη κάποια εταιρεία, αλλά πάντα οι εταιρείες έχουν ανάγκη να είναι επιλογή του πελάτη. Με αυτό κατά νου πρέπει να λειτουργούμε και να συμπεριφερόμαστε, διαφορετικά το μέλλον των εταιρειών μας είναι βραχύ και αβέβαιο.

Αν ο πελάτης όντως συμβάλλει στην επιβίωση της εταιρείας με το να είναι τυπικός στις εμπορικές μας συμφωνίες και να είναι ένας καλόπιστος ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ, που αντιλαμβάνεται πως το όφελος μεταξύ πελάτη-προμηθευτή πρέπει να είναι αμφίδρομο, τότε, αυτός ο πελάτης πρέπει να είναι το κέντρο του κόσμου της εταιρείας και των πόρων της. Ο Θεός της! 
ΕΤΣΙ λειτουργούμε στην Ariston Dental και αυτό γίνεται αντιληπτό από την αγορά μας, η οποία μας το ανταποδίδει με στήριξη, εμπιστοσύνη, αγάπη. 

-Πόσο σημαντική θεωρείτε τη φήμη του/της CEO σε ό,τι αφορά στην αξία και στο μέλλον της εταιρείας του/της;

"Η έρευνά μας δείχνει ότι ένας CEO που μπορεί να προσωποποιήσει και να δώσει ζωή στο αφήγημα της εταιρίας μπορεί να αποτελέσει και οδηγό της εταιρικής φήμης στη σύγχρονη εποχή του engagement" (παγκόσμια έρευνα της Weber Shandwick).

Η φήμη του CEO έχει βαρύνουσα σημασία για την αξία και το μέλλον της εταιρείας και αποτελεί ένα από τα πιο πολύτιμα και ανταγωνιστικά της προσόντα.

Ο CEO εγγυάται τη διατήρηση της φιλοσοφίας και κουλτούρας της εταιρείας, προσελκύει και εμπνέει ικανά στελέχη. Ο πελάτης εμπιστεύεται μια εταιρεία όταν ο CEO της είναι γνωστός για την ηθική και επαγγελματική του ακεραιότητα. Η εταιρεία ως οργανισμός είναι εικόνα και ομοίωση του επικεφαλής της. Ο πελάτης εμπιστεύεται, επιλέγει και στηρίζει τις εταιρείες των οποίων οι επικεφαλής τυγχάνουν της εμπιστοσύνης και της έγκρισής τους.

-Πώς εκπαιδεύεται, ενημερώνεται και ανταλλάσσει απόψεις και καλές πρακτικές ένας/μία CEO σήμερα;

Είναι ανάγκη να ενημερωνόμαστε και να παραμένουμε διασυνδεδεμένοι με το εγχώριο και το διεθνές περιβάλλον. Οι εταιρείες μας είναι μέρος και επηρεάζονται από τοπικές και παγκόσμιες τάσεις και εξελίξεις με τις οποίες πρέπει να είμαστε εναρμονισμένοι. Κάποιες από τις πηγές μας άντλησης γνώσης και εκπαίδευσης είναι:

-Παγκόσμια Business Clubs. Για παράδειγμα, το CEO Clubs Greece του οποίου είμαι περήφανο μέλος, είναι ένα από τα μεγαλύτερα business clubs παγκοσμίως. Το πιο προοδευτικό Club επιτυχημένων CEOs και επιχειρηματιών στη χώρα μας, μια δυνατή φωνή για την ηγεσία της νέας εποχής. Συνδράμει και ενισχύει την επιχειρηματική δράση και δικτύωση των μελών σε παγκόσμια κλίμακα.
-Εξειδικευμένα συνέδρια και σεμινάρια που καλύπτουν θέματα όπως η ηγεσία, η στρατηγική διαχείριση, η τεχνολογία και οι οικονομικές τάσεις.
-Καθοδήγηση από έμπειρους μέντορες που έχουν γνώση και εμπειρία σε κρίσιμα ζητήματα διοίκησης.
-Προσέλκυση ικανών στελεχών, προσφορά καθοδήγησης καθώς και ανταλλαγή γνώσεων μέσω αυτής της διαδικασίας.
-Ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών και συμμαχιών με άλλες επιχειρήσεις για την ανταλλαγή γνώσεων και πρακτικών.

-Ποιος είναι ο ρόλος του/της CEO στη διατήρηση και ανάπτυξη των στελεχών του/της και ποιος στην προσέλκυση νέων στελεχών από την αγορά;

Ο ρόλος αυτός του CEO είναι πολυδιάστατος και απαιτεί στρατηγική σκέψη, ηγετικές ικανότητες και ισχυρή κατανόηση της αγοράς. Μέσα από τη δημιουργία μιας υποστηρικτικής και καινοτόμου κουλτούρας που ενθαρρύνει τη συνεργασία και τη συνεχή μάθηση, την παροχή εκπαιδευτικών ευκαιριών, την αξιολόγηση και αναγνώριση. Ο CEO μπορεί να εξασφαλίσει ότι η επιχείρηση προσελκύει και διατηρεί τα καλύτερα στελέχη μέσα από τη διαμόρφωση μιας ελκυστικής εταιρικής εικόνας και περιβάλλοντος.

-Ποιες ικανότητες και δεξιότητες εκτιμάτε ότι στο μέλλον θα απαιτηθούν να κατέχουν τα νέα και πολλά υποσχόμενα στελέχη;

Το μέλλον είναι τώρα. Είναι το αποτέλεσμα των ενεργειών και συμπεριφορών μας σήμερα. Τα στελέχη που θα διοικήσουν επιχειρήσεις θα διακριθούν ανάλογα με τη δεξιότητά τους στις διαπροσωπικές σχέσεις εντός και εκτός του οργανισμού (με συναδέλφους, πελάτες, προμηθευτές). 

Συστατικό τους πρέπει να είναι η συναισθηματική νοημοσύνη, η ποιότητα του επιπέδου επικοινωνίας που ανταλλάσσουν. Η στρατηγική τους σκέψη, η ικανότητα ανάπτυξης και υλοποίησης στρατηγικών σχεδίων, η ευέλικτη ηγεσία, η ικανότητα προσαρμογής στις γρήγορες αλλαγές του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, και φυσικά η ικανότητα διαχείρισης της καινοτομίας προωθώντας την ανάπτυξη νέων προϊόντων, υπηρεσιών και διαδικασιών. Η ικανότητα ανάλυσης και επίλυσης σύνθετων προβλημάτων και καταστάσεων. 

Η ικανότητα συνεχούς μάθησης και εξέλιξης με στόχο τη συνεχή βελτίωση. Ποτέ μια κατάσταση, δεν μένει αμετάβλητη, όσο θετική κι αν είναι. Εάν δεν εξελισσόμαστε και δεν βελτιωνόμαστε συνεχώς, τίποτα δεν εγγυάται τη θέση μας και τα αποτελέσματά μας. Στο φυσικό Σύμπαν που ζούμε, ότι δεν πάει πάνω πάει κάτω. Σταθερό ουδέν. 

-Η προσωπική ενασχόληση ενός CEO με τα θέματα που απασχολούν την κοινωνία είναι μέρος του ρόλου του/της;

Κάθε επιχείρηση είναι ένας ζωντανό μέλος της κοινωνίας. Ό,τι απασχολεί και επηρεάζει την κοινωνία, δυνητικά μπορεί να επηρεάσει και τον οργανισμό ως μέλος αυτής. Κάθε CEO πρέπει να αφουγκράζεται την κοινωνία, να αναγνωρίζει τι την απασχολεί και τελικά να αντιλαμβάνεται τις ανάγκες της ώστε να χαράσσει και προσαρμόζει τη στρατηγική της επιχείρησης ανάλογα. Άλλωστε οι επιχειρήσεις οφείλουν την επιτυχία τους στην κοινωνία και είναι καθήκον τους να επιστρέφουν μέρος αυτής πίσω στην ίδια, μέσω κοινωνικών δράσεων που συνάδουν με τη επιχειρησιακή στρατηγική. Είναι προφανές επομένως ότι η ενασχόληση του CEO κάθε επιχείρησης με τα θέματα που απασχολούν την κοινωνία πρέπει να είναι μέρος του ρόλου του αφού κοινωνία και επιχειρησιακή επιτυχία είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένες.

*Ο Πάνος Παγκράτης είναι μέλος του CEO Clubs Greece

Περισσότερα από Forbes

Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Τις προκλήσεις στη διοίκηση μιας οικογενειακής επιχειρήσεις με μακρά ιστορία που λειτουργεί πλέον σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, διατηρώντας όμως τις τοπικές της ρίζες, αναδεικνύει ο διευθύνων σύμβουλος της "CHB Group - Greek Christodoulou Bros SA", Νικόλας Χριστοδούλου.

CEO Clubs Greece: Συζητώντας με τον CEO του ATHEX τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών "On the Frontline" που οργανώνει το CEO Clubs Greece πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τον κύριο Γιάννο Κοντόπουλο, CEO του ATHEX Group, για τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γιάννης Καντώνιας (Cosmos Aluminium): Ενισχύουμε συνεχώς το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά

"Εργαζόμαστε για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που θα θέσει νέα πρότυπα για την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη στον κλάδο μας".

Ν. Σινογιάννης, Γενικός Διευθυντής Porsche: H σχέση των Ελλήνων με την Porsche παραμένει διαχρονικά σταθερή και διαρκώς ισχυροποιείται

Με "όχημα" τα νέα της μοντέλα – την αναβαθμισμένη Taycan, την ολοκαίνουργια Panamera, την ανανεωμένη 911 και την αμιγώς ηλεκτρική Macan – η Porsche επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά.

Κώστας Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens Ελλάδας: Στρατηγική μας δέσμευση η βιωσιμότητα και η καινοτομία

Για μια "στρατηγική συνένωση" των δυνάμεων της ALD Automotive και της LeasePlan κάτω από την εταιρική ταυτότητα Ayvens – έναν παγκόσμιο ηγέτη στη βιώσιμη κινητικότητα – που οδήγησε στην ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά, ανοίγοντας νέες προοπτικές για ανάπτυξη και βελτίωση των υπηρεσιών της, κάνει λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens, Κώστας Πετρούτσος.

Χάρης Λαούδης (Max Greece): Πρώτιστη ανάγκη των brands σήμερα είναι η μεγιστοποίηση της ζήτησης και των άμεσων πωλήσεων μέσω της διαφήμισης

"Αποτελούμε πλέον συνεργάτη ανάπτυξης για τους πελάτες μας παραμένοντας σταθεροί στο όραμά μας ως proven growth catalyst", τονίζει ο CEO της Max Media.

Karolina Markiewicz-Kuskowska (Henkel): Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι και παραμένει κατευθυντήρια γραμμή μας

Για μια μεγάλη πρόκληση με την ανάληψη των καθηκόντων της Γενικής Διευθύντριας της Henkel Consumer Brands (HCB), της νεοσύστατης δομής που συγχωνεύει τις επιχειρηματικές μονάδες Απορρυπαντικών & Καθαριστικών Οικιακής Χρήσης και Προϊόντων Ομορφιάς & Προσωπικής Φροντίδας, κάνει λόγο σε συνέντευξη της η Karolina Markiewicz-Kuskowska.

ClubHouse του CEO Clubs Greece: Ένα όραμα που απογειώθηκε

Δύο χρόνια από την ίδρυση του, το ClubHouse, ο premium ιδιωτικός χώρος του CEO Clubs Greece, έχει ξεπεράσει κατά πολύ τις αρχικές προβλέψεις του σχεδιασμού του και έχει μετατραπεί πλέον σε σημείο αναφοράς για την ανάπτυξη της ηγεσίας στην Ελλάδα.

Φωτ. Καραγεώργη (Giochi Preziosi): Οι γυναίκες ηγέτες μπορούν να φέρουν μια πιο ισορροπημένη και περιεκτική προσέγγιση στη διαχείριση των επιχειρήσεων

"Η διαφορετική κοινωνική εμπειρία των γυναικών μπορεί να φέρει μια ποικιλία προσεγγίσεων και ιδεών, ενισχύοντας την καινοτομία και τη δημιουργικότητα στην επιχείρηση".

Δ. Λυμπεράκης (Egnatia-Aviation): Πιλότος σημαίνει να μάθεις να παίρνεις δύσκολες αποφάσεις σε δευτερόλεπτα

"Ο πιλότος αποτελούσε, αποτελεί και θα αποτελεί, το αναπόσπαστο κομμάτι ενός επιβατικού ή εμπορευματικού αεροσκάφους"

Γ. Σπυρόπουλος (OCTANE): Οι προκλήσεις του σύγχρονου επιχειρείν απαιτούν μια εφαρμοσμένη, ευέλικτη στρατηγική

Στο σημερινό αβέβαιο παγκόσμιο περιβάλλον θα επιβιώσουν οι πιο προσαρμοστικοί, εξωστρεφείς και ευέλικτοι οργανισμοί, σημειώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της OCTANE.