Γ. Σπυρόπουλος (OCTANE): Οι προκλήσεις του σύγχρονου επιχειρείν απαιτούν μια εφαρμοσμένη, ευέλικτη στρατηγική

Γ. Σπυρόπουλος (OCTANE): Οι προκλήσεις του σύγχρονου επιχειρείν απαιτούν μια εφαρμοσμένη, ευέλικτη στρατηγική

Οι ελληνικές ΜΜΕ έχουν μια μοναδική ευκαιρία να εκμεταλλευτούν την αλλαγή υποδείγματος της οικονομίας που συντελέστηκε τα τελευταία χρόνια. Όμως για να το καταφέρουν αυτό, όπως εξηγεί ο Διευθύνων Σύμβουλος της OCTANE, Γιάννης Σπυρόπουλος, θα πρέπει να αναπτύξουν μια εφαρμοσμένη, ευέλικτη στρατηγική που θα οδηγεί τις προτεραιότητες και τις κινήσεις τους.

Αρωγός σε αυτήν τους την προσπάθεια είναι η OCTANE, η οποία μετά από 17 χρόνια πορείας στην αγορά έχει καθιερωθεί ως μια κορυφαία ελληνική εταιρεία Management Consulting και ως μια συμβουλευτική top-tier εταιρεία πρώτης επιλογής ανάμεσα στους C-level executives σε κλάδους-"κλειδιά" της οικονομίας.

Ο κ. Σπυρόπουλος εξηγεί ποιοι πρέπει να είναι οι βασικοί άξονες αυτής της στρατηγική αλλά και τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η OCTANE σε αυτήν τη διαδρομή των ΜΜΕ, καθώς τη σημασία που έχει η συμμόρφωση με τις αρχές του ESG για το μέλλον οποιασδήποτε εταιρείας, ανεξαρτήτως μεγέθους.


-Μπορείτε να μας πείτε μερικά λόγια για την πορεία της OCTANE στην ελληνική αγορά;

Μετά από 17 χρόνια πορείας στην αγορά, εγώ και οι δύο άλλοι senior partners της OCTANE – o Γιώργος Παυλάτος και ο Δημήτρης Χριστακόπουλος - είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι που η Octane είναι στρατηγικά τοποθετημένη ως μια κορυφαία ελληνική εταιρεία στον τομέα του Management Consulting και ως μια συμβουλευτική top-tier εταιρεία πρώτης επιλογής ανάμεσα στους C-level executives σε κλάδους-"κλειδιά" της οικονομίας όπως: Χρηματοοικονομικός κλάδος (Banking & Insurance) Τηλεπικοινωνίες, Τουρισμός, Υποδομές, Real Estate, Ενέργεια, Βιομηχανία, Retail, Μεταφορές, Δημόσιος Τομέας.

Στην OCTANE χτίζουμε μακρόπνοες σχέσεις εμπιστοσύνης και υψηλής αξίας με τους πελάτες μας, διατηρώντας στο ακέραιο τις εταιρικές αξίες που διαχρονικά μας ακολουθούν και οι οποίες είναι: η πελατοκεντρική φιλοσοφία, οι υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, η υπευθυνότητα, η αξιοπιστία, η ακεραιότητα και η συνεργατικότητα.

Όλα αυτά τα χρόνια λειτουργίας, βιώσαμε πολλούς και διαφορετικούς κύκλους της οικονομίας και του επιχειρείν. Μεγαλώσαμε μέσα σε μια σειρά από κρίσεις, όπως η κατάρρευση της Lehman και των τραπεζών, οι εποχές των μνημονίων και των capital controls και η πανδημία. Μέσα σε αυτές τις κρίσεις αναπτυχθήκαμε χάρη στη διάθεσή μας να βάλουμε πλάτη για να στηρίξουμε τους πελάτες μας και να επενδύσουμε στην ποιότητα των υπηρεσιών και των εργαζομένων μας. 

Το 2022, κεφαλαιοποιώντας την 16χρονη επιτυχημένη πορεία μας, ενισχύσαμε το επιχειρηματικό μας μοντέλο με τη στρατηγική συνεργασία και συμμετοχή με ποσοστό 10% του LATSCO Family Office στο μετοχικό μας κεφάλαιο.

Σήμερα, η συνεχώς ανοδική πορεία των τελευταίων ετών μας δικαιώνει, αφού έχουμε καθιερωθεί στην αγορά μας ως ένας διαχρονικός, αξιόπιστος συνεργάτης, τόσο των ελληνικών και πολυεθνικών επιχειρήσεων, όσο και των Διοικήσεων Υπουργείων και Οργανισμών, υποστηρίζοντάς τους στον καθορισμό στρατηγικών προτεραιοτήτων, στην αναδιοργάνωση και τον ανασχεδιασμό της οργάνωσης και των διαδικασιών τους και στην υλοποίηση των παραπάνω.

-Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που καλούνται να ξεπεράσουν οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις προκειμένου να κάνουν τη μετάβαση στο επόμενο στάδιο ανάπτυξης;

Στην OCTANE συνηθίζουμε να λέμε ότι μεταβαίνουμε από μια δεκαετία γενικευμένης ευμάρειας στις αρχές του 2000 και μια δεκαετία γενικής μιζέριας το 2010 και πλέον είμαστε σε μια "Δαρβινική" δεκαετία, όπου οι πιο προσαρμοστικοί, εξωστρεφείς και ευέλικτοι οργανισμοί θα επιβιώσουν. 

Είναι γεγονός ότι το αβέβαιο παγκόσμιο περιβάλλον και ο αυξανόμενος διεθνής ανταγωνισμός δημιουργεί διαρκώς νέες προκλήσεις για τις Ελληνικές επιχειρήσεις. Στην περίπτωση της Ελλάδας όμως, ο συνδυασμός των διαθέσιμων χρηματοδοτικών πόρων και η ενίσχυση του οικονομικού περιβάλλοντος δημιουργούν -καταρχάς - ένα ευνοϊκό πλαίσιο για την οικονομία της χώρας και την ανάδειξή της σε σημαντική περιφερειακή δύναμη στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. 

Οι Ελληνικές ΜΜΕ έχουν μια μοναδική ευκαιρία να εκμεταλλευτούν την αλλαγή υποδείγματος της οικονομίας που συντελέστηκε τα τελευταία χρόνια με την καλή πορεία των οικονομικών δεικτών, τη βελτίωση της εικόνας της χώρας στους διεθνείς επενδυτικούς κύκλους, τις δυνατότητες που δίνουν οι νέες τεχνολογίες, την έμφαση στη βιωσιμότητα και την καινοτομία, την πρόσβαση σε διεθνείς αγορές και τη διαθεσιμότητα επενδυτικών κεφαλαίων.

Για να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις και να εκμεταλλευτούν τις σημαντικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται, οι ΜΜΕ θα πρέπει να αναπτύξουν μια εφαρμοσμένη, ευέλικτη στρατηγική που θα οδηγεί τις προτεραιότητες και τις κινήσεις τους. Μια τέτοια στρατηγική θα πρέπει να συνδυάζει τα παρακάτω:

- Φιλοδοξία – να μην συμβιβάζεται με το παρελθόν αλλά να οδηγεί την επιχείρηση στο επόμενο επίπεδο.

- Εξωστρέφεια - να έχει ένα ξεκάθαρο και συγκεκριμένο πλάνο ανταγωνιστικής τοποθέτησης εκτός των Ελληνικών συνόρων.

- Ευελιξία – να είναι προσαρμοστικό στις συνεχείς και γρήγορες αλλαγές του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος 

- Καλή Διακυβέρνηση – να διασφαλίζει την εφαρμογή των εσωτερικών διαδικασιών και των δομών που ενισχύουν την εμπιστοσύνη στην διακυβέρνηση και τη διαφάνεια της εταιρείας. 

- Καθαρότητα Στόχευσης – να διαμορφώνει μια ξεκάθαρη και στοχευμένη "ιστορία ανάπτυξης" που να ορίζει συγκεκριμένες προτεραιότητες, υπευθυνότητες, πρωτοβουλίες, στόχους και ορόσημα που θα στοιχίζουν και θα δίνουν ρυθμό στις δράσεις της εταιρείας και των στελεχών της.

-Ποιος είναι ο ρόλος της OCTANE σε αυτήν τη διαδρομή;

Στην OCTANE γνωρίζουμε πολύ καλά τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες των επιχειρήσεων ανά κλάδο και είμαστε δίπλα τους προκειμένου να εκπονήσουμε από κοινού τη στρατηγική και το αναπτυξιακό μοντέλο που τους ταιριάζει, και να βοηθήσουμε στην υλοποίησή του.

Για να είμαστε πραγματικοί συνεργάτες και συνοδοιπόροι των πελατών μας, αφιερώνουμε πολύ χρόνο των πιο senior στελεχών μας σε όλα μας τα έργα, καλλιεργώντας μακρόπνοες σχέσεις εμπιστοσύνης και υψηλής αξίας.

Παράλληλα, συνεχίζουμε να επενδύουμε στη βελτίωση των συμβούλων και των υπηρεσιών μας, προκειμένου να είμαστε ανταγωνιστικοί και να υποστηρίζουμε αποτελεσματικά κάθε ανάγκη τους. Η ομάδα μας συνεχώς μεγαλώνει και αποτελείται από εξαιρετικά στελέχη που εκπαιδεύονται στο να χτίζουν διαύλους καλής συνεργασίας, έχοντας ως βασικά θεμέλια την αμοιβαία και ουσιαστική εμπιστοσύνη, την ευελιξία και την επικέντρωση σε πρακτικές, εφαρμόσιμες λύσεις που θα φέρουν την επιχείρηση στο επόμενο επίπεδο και θα την ενδυναμώσουν ώστε να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που έρχονται. 

Είμαστε υπερήφανοι που έχουμε αυτή την εξαιρετική ομάδα συμβούλων, και που η OCTANE πρόσφατα βραβεύθηκε ως Best Workplace™ από τον οργανισμό Great Place to Work® Hellas.

-Η συμμόρφωση με τις αρχές του ESG αποτελούν βασική προϋπόθεση ώστε ένας οργανισμός να εξασφαλίσει ακόμα και χρηματοδότηση στο άμεσο μέλλον. Πόσο έχετε προετοιμαστεί στο πλαίσιο αυτό και πόσο έχει επηρεαστεί το μοντέλο διοίκησης του δικού σας οργανισμού;

Η εφαρμογή των αρχών και πρακτικών ESG και βιωσιμότητας έχει γίνει ζωτικής σημασίας για κάθε εταιρεία, ανεξάρτητα του μεγέθους και του ιδιοκτησιακού της καθεστώτος. Το πλαίσιο εφαρμογής ESG απαιτεί την παροχή δομημένων και ολοκληρωμένων πληροφοριών και δεικτών μέτρησης που τεκμηριώνουν τη δέσμευση κάθε εταιρείας σε υπεύθυνες επιχειρηματικές πρακτικές, και τη συστηματική υλοποίηση δράσεων που ενισχύουν τη βιωσιμότητα της επιχείρησης.

Όλοι οι εμπλεκόμενοι με μια εταιρεία – επενδυτές, πιστωτές, πελάτες, εργαζόμενοι, προμηθευτές - εξετάζουν όλο και περισσότερο τους παράγοντες ESG όταν λαμβάνουν αποφάσεις. Αλλά και για την ίδια τη διοίκηση, ένα συστηματικό πλαίσιο ESG δίνει τη δυνατότητα να αξιολογήσει και να βελτιώσει συστηματικά την απόδοση βιωσιμότητας μίας εταιρείας και να προβλέψει και να διαχειριστεί πιθανούς κινδύνους και ευκαιρίες. Η στρατηγική ESG πλέον καθίσταται αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής κάθε εταιρείας. 

Στην OCTANE έχουμε αναπτύξει μια ξεκάθαρη και απλή μεθοδολογία για να υποστηρίξουμε τους πελάτες μας στη συμμόρφωση με τις αρχές ESG και στη μέτρηση και τη συστηματική βελτίωση των σχετικών δεικτών.

* Ο Γιάννης Σπυρόπουλος είναι μέλος του CEO Clubs Greece

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".

Κώστας Θεοδωρακόπουλος (ΕΛΣΑ-SILGAN): Βασικός στόχος μας να παραμείνουμε σταθερά η πρώτη επιλογή των πελατών μας

Ένας δεύτερος στόχος είναι η συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση των δυνατοτήτων και των δεξιοτήτων των στελεχών μας σε όλα τα επίπεδα.

Σχεδιάζοντας την ηγεσία μεγάλης κλίμακας στο Forum Νοεμβρίου του CEO Clubs Greece

Το Forum του CEO Clubs Greece έχει μετατραπεί σε θεσμό για την επιχειρηματική κοινότητα χάρη στις θεματικές που αναλύει και τον τρόπο που συνδυάζει αποτελεσματικά θεωρία και πράξη.

Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Τις προκλήσεις στη διοίκηση μιας οικογενειακής επιχειρήσεις με μακρά ιστορία που λειτουργεί πλέον σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, διατηρώντας όμως τις τοπικές της ρίζες, αναδεικνύει ο διευθύνων σύμβουλος της "CHB Group - Greek Christodoulou Bros SA", Νικόλας Χριστοδούλου.

CEO Clubs Greece: Συζητώντας με τον CEO του ATHEX τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών "On the Frontline" που οργανώνει το CEO Clubs Greece πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τον κύριο Γιάννο Κοντόπουλο, CEO του ATHEX Group, για τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γιάννης Καντώνιας (Cosmos Aluminium): Ενισχύουμε συνεχώς το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά

"Εργαζόμαστε για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που θα θέσει νέα πρότυπα για την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη στον κλάδο μας".

Ν. Σινογιάννης, Γενικός Διευθυντής Porsche: H σχέση των Ελλήνων με την Porsche παραμένει διαχρονικά σταθερή και διαρκώς ισχυροποιείται

Με "όχημα" τα νέα της μοντέλα – την αναβαθμισμένη Taycan, την ολοκαίνουργια Panamera, την ανανεωμένη 911 και την αμιγώς ηλεκτρική Macan – η Porsche επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά.

Κώστας Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens Ελλάδας: Στρατηγική μας δέσμευση η βιωσιμότητα και η καινοτομία

Για μια "στρατηγική συνένωση" των δυνάμεων της ALD Automotive και της LeasePlan κάτω από την εταιρική ταυτότητα Ayvens – έναν παγκόσμιο ηγέτη στη βιώσιμη κινητικότητα – που οδήγησε στην ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά, ανοίγοντας νέες προοπτικές για ανάπτυξη και βελτίωση των υπηρεσιών της, κάνει λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens, Κώστας Πετρούτσος.

Χάρης Λαούδης (Max Greece): Πρώτιστη ανάγκη των brands σήμερα είναι η μεγιστοποίηση της ζήτησης και των άμεσων πωλήσεων μέσω της διαφήμισης

"Αποτελούμε πλέον συνεργάτη ανάπτυξης για τους πελάτες μας παραμένοντας σταθεροί στο όραμά μας ως proven growth catalyst", τονίζει ο CEO της Max Media.

Karolina Markiewicz-Kuskowska (Henkel): Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι και παραμένει κατευθυντήρια γραμμή μας

Για μια μεγάλη πρόκληση με την ανάληψη των καθηκόντων της Γενικής Διευθύντριας της Henkel Consumer Brands (HCB), της νεοσύστατης δομής που συγχωνεύει τις επιχειρηματικές μονάδες Απορρυπαντικών & Καθαριστικών Οικιακής Χρήσης και Προϊόντων Ομορφιάς & Προσωπικής Φροντίδας, κάνει λόγο σε συνέντευξη της η Karolina Markiewicz-Kuskowska.