Αλέξης Δούκας (Optimal): Αυτό που ξεχωρίζει μια πετυχημένη επιχείρηση από μια αποτυχημένη είναι το ανθρώπινο δυναμικό

Αλέξης Δούκας (Optimal): Αυτό που ξεχωρίζει μια πετυχημένη επιχείρηση από μια αποτυχημένη είναι το ανθρώπινο δυναμικό

Με πολυετή πορεία στο χώρο των Υπηρεσιών Ανθρώπινου Δυναμικού η Optimal έχει φτάσει σήμερα να προσφέρει 360 εξειδικευμένες, ποιοτικές και προσωποποιημένες υπηρεσίες, όπως εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αλέξης Δούκας. 

Ο ίδιος σημειώνει ότι για να μπορέσουν οι νέες, αλλά και οι ήδη υπάρχουσες εταιρείες να αναπτυχθούν και να αξιοποιήσουν το θετικό επενδυτικό κλίμα απαιτείται να προσελκύσουν, αλλά και να διατηρήσουν, εξειδικευμένο και εκπαιδευμένο στελεχιακό δυναμικό.

Επισημαίνει ταυτόχρονα ότι ο ρόλος του CEO είναι κομβικός για τη διατήρηση και ανάπτυξη των στελεχών, ενώ τονίζει πως αυτό που ξεχωρίζει μια πετυχημένη επιχείρηση από μια αποτυχημένη είναι το ανθρώπινο δυναμικό της.

- Η Optimal διαθέτει μια πολυετή πορεία, η οποία φθάνει πίσω στο 2005. Μπορείτε να μας πείτε ποιοι είναι οι κεντρικοί πυλώνες της δραστηριότητάς της;  

H Optimal ιδρύθηκε με σκοπό να προσφέρει 360 εξειδικευμένες ποιοτικές και προσωποποιημένες υπηρεσίες στο χώρο του Ανθρώπινου Δυναμικού. Βασικοί πυλώνες των υπηρεσιών μας είναι το Talent Acquisition, η Διαχείριση του εργατικού δυναμικού μιας εταιρείας, η Ανάπτυξη και η επανατοποθέτηση στελεχών, η δημιουργία συστημάτων HR και η Εκπαίδευση του Ανθρώπινου Δυναμικού και πρόσφατα οι υπηρεσίες εφαρμοσμένης Νευροεπιστημης και συγκεκριμένα neuromarketing, neuroHR  και Neuro Safety.

Είμαστε αποκλειστικοί αντιπρόσωποι για την Ελλάδα της GiGroup, της TACK TMI Και την Career Star Group, όλες μεγάλες πολυεθνικές στο χώρο των Υπηρεσιών Ανθρώπινου Δυναμικού.

- Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι εταιρείες σε ό,τι αφορά την ανίχνευση και την αξιοποίηση του ταλέντου;

Η Ελλάδα σήμερα βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή. Για να μπορέσουν οι νέες, αλλά και οι ήδη υπάρχουσες εταιρείες να αναπτυχθούν και να αξιοποιήσουν το θετικό επενδυτικό κλίμα απαιτείται να προσελκύσουν, αλλά και να διατηρήσουν, εξειδικευμένο και εκπαιδευμένο στελεχιακό δυναμικό. Είναι απαραίτητο να αναπτύξουν στοχευμενες πολιτικές προσέλκυσης, ανάπτυξης, εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης του στελεχιακου τους δυναμικού.

Είναι πολύ σημαντικό να προσφέρουν συγκεκριμένες και στοχευμενες  πολιτικές ανάπτυξης εντός των εταιρειών και κυρίως να ακούσουν τις νέες γενιές που έχουν διαφορετικές ανάγκες και πολύ πιο αναπτυγμένες δεξιότητες αλλάζοντας και προσαρμόζοντας τις δομές τους και τα συστήματα τους ώστε να διατηρήσουν και να αναπτύξουν τα ταλέντα τους

- Η διαρκής εκπαίδευση των εργαζομένων αποτελεί έναν βασικό παράγοντα για την ανάπτυξη και εξέλιξη μιας εταιρείας. Πόσο συχνά θα πρέπει να εκπαιδεύονται και ποια η ανταπόκριση του εργατικού δυναμικού στα εκπαιδευτικά σεμινάρια; Ποια είναι η εμπειρία σας πάνω σε αυτό τον τομέα;

Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να εκπαιδεύονται συχνά μέσα στον χρόνο και η εκπαίδευση θα πρέπει να έχει διάρκεια. Όχι πολλές ώρες συνεχόμενες, άλλα λίγες ώρες σε τακτά χρονικά διαστήματα. Αυτός είναι και ο λογος που εμείς επιλέγουμε να δημιουργούμε εκπαιδευτικά ταξίδια με την μεθοδολογία του blended learning για να είναι διαδραστικά και ενδιαφέροντα. Το εργατικό δυναμικό διψάει για μάθηση και ειδικά σε soft skills.

Η εμπειρία μας λεει ότι οι εργαζόμενοι ζητάνε την εκπαίδευση και είναι ένας λόγος να επιλέξουν έναν εργοδότη. Επίσης οι εταιρείες που εκπαιδεύουν το προσωπικό τους έχουν ταλέντα μέσα στην εταιρεία με τις δεξιότητες που χρειάζονται. Έτσι χτίζουν και ένα δυνατό Employer Branding.

- Πέραν της ευρείας διείσδυσης της ψηφιακής τεχνολογίας, πόσο έχει αλλάξει η πανδημία την κουλτούρα, αλλά και τον ρόλο της ηγεσίας ενός οργανισμού;

Η πανδημία είχε καταλυτικό ρόλο ώστε να επισπευσθούν αλλαγές που νομοτελειακά θα ερχόντουσαν. Η Ηγεσία ενός οργανισμού πρέπει να προσαρμοστεί στη νέα εποχή και οι ηγέτες να γίνουν οι εκφραστές αυτής της νέας εποχής. Οι αλλαγές που απαιτούνται είναι μεγάλες γιατί έρχονται και αγγίζουν τη καρδιά της κουλτούρας των οργανισμών. Οι νέες γενιές εκτός από ψηφιακές  είναι και γενιές που επιζητούν την καθοδήγηση, την αναγνώριση, την ποικιλία, την ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής αλλά κυρίως γενιές με βαθιά αξιακα κίνητρα. Οι νέοι πια πρέπει να πιστεύουν στην εταιρεία για την οποία εργάζονται και στο όραμα της, θέλουν να καταλαβαίνουν και να υπηρετούν μια ιδέα που να έχει απαραίτητα και κοινωνικό αντίκτυπο. Οι διαφορετικές αυτές προτεραιότητες θα έχουν σύντομα μεγάλο κοινωνικό αποτύπωμα και μόνο οι εταιρείες και οι ηγέτες που θα το καταλάβουν θα επιβιώσουν και θα αναπτυχθούν. Οι Ηγέτες πρέπει να είναι μέντορες και εκφραστές αξίων που με τη σειρά τους γίνονται συμπεριφορές, κανόνες και τελικά κουλτούρα.

- Ποιο μοντέλο εργασίας θεωρείτε ότι θα είναι στο εξής περισσότερο αποτελεσματικό για τη λειτουργία ενός οργανισμού με δεδομένη τη δυνατότητα "επιστροφής στο γραφείο" μετά από μία μακρά περίοδο τηλεργασίας;

Η Πανδημία άλλαξε το τρόπο που εργαζόμαστε με πολύ απότομο τρόπο, οι ισορροπίες δεν έχουν βρεθεί ακόμα, το υβριδικό μοντέλο σε διαφορετικές διαστάσεις είναι σίγουρα αυτό που θα επικρατήσει. Είναι απαραίτητο οι ηγέτες να ακούν και να μετρούν τις ανάγκες των εργαζομένων σε όλα τα επίπεδα, φροντίζοντας να προσαρμόζουν με πολιτικές agile το μοντέλο τους ανάλογα με τις απαιτήσεις της αγοράς τους και τη φύση των εργασιών. Οι εταιρικές διαδικασίες και πολιτικές πρέπει να δομούνται έτσι ώστε ακόμα και εργαζόμενοι με τηλεργασία να νιώθουν και να είναι μέρος και κοινωνοί της κουλτούρας της κάθε εταιρείας να μην χάνουν ευκαιρίες  mentoring, coaching και να μην φτάνουν να μη νιώθουν μέλη ομάδας. 

- Ποιος είναι ο ρόλος του/της CEO στη διατήρηση και ανάπτυξη των στελεχών του/της και ποιος στην προσέλκυση νέων στελεχών από την αγορά;

Ο ρόλος του CEO είναι κομβικός για τη διατήρηση και ανάπτυξη των στελεχών. Συγχρόνως αυτό που ξεχωρίζει μια πετυχημένη επιχείρηση από μια αποτυχημένη είναι το ανθρώπινο δυναμικό της. Ο CEO πρέπει να είναι ο κύριος Πρεσβευτής των αξιών μιας επιχείρησης και προς το εσωτερικό της, αλλά και προς την αγορά και το κοινωνικό σύνολο, να λειτουργεί ως μέντορας προς το ανθρώπινο δυναμικό, να μετουσιώνει το όραμα της ομάδας σε συμπεριφορές, κανόνες και τελικά να είναι ο καταλυτής της δημιουργίας της κουλτούρας μιας εταιρείας. Μια κουλτούρα που είναι εστιασμένη στη δημιουργική ανάπτυξη των στελεχών και δίνει χώρο για πρωτοβουλίες, συμμετοχή στις αποφάσεις, ποικιλία και agility στο τρόπο εργασίας και συνεχή εκπαίδευση και ανατροφοδότηση είναι αυτή που θα διατηρήσει και θα προσελκύσει τα ικανότερα στελέχη της αγοράς εργασίας.

* Ο Αλέξης Δούκας είναι μέλος του CEO Clubs Greece

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".

Κώστας Θεοδωρακόπουλος (ΕΛΣΑ-SILGAN): Βασικός στόχος μας να παραμείνουμε σταθερά η πρώτη επιλογή των πελατών μας

Ένας δεύτερος στόχος είναι η συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση των δυνατοτήτων και των δεξιοτήτων των στελεχών μας σε όλα τα επίπεδα.

Σχεδιάζοντας την ηγεσία μεγάλης κλίμακας στο Forum Νοεμβρίου του CEO Clubs Greece

Το Forum του CEO Clubs Greece έχει μετατραπεί σε θεσμό για την επιχειρηματική κοινότητα χάρη στις θεματικές που αναλύει και τον τρόπο που συνδυάζει αποτελεσματικά θεωρία και πράξη.

Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Τις προκλήσεις στη διοίκηση μιας οικογενειακής επιχειρήσεις με μακρά ιστορία που λειτουργεί πλέον σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, διατηρώντας όμως τις τοπικές της ρίζες, αναδεικνύει ο διευθύνων σύμβουλος της "CHB Group - Greek Christodoulou Bros SA", Νικόλας Χριστοδούλου.

CEO Clubs Greece: Συζητώντας με τον CEO του ATHEX τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών "On the Frontline" που οργανώνει το CEO Clubs Greece πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τον κύριο Γιάννο Κοντόπουλο, CEO του ATHEX Group, για τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γιάννης Καντώνιας (Cosmos Aluminium): Ενισχύουμε συνεχώς το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά

"Εργαζόμαστε για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που θα θέσει νέα πρότυπα για την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη στον κλάδο μας".

Ν. Σινογιάννης, Γενικός Διευθυντής Porsche: H σχέση των Ελλήνων με την Porsche παραμένει διαχρονικά σταθερή και διαρκώς ισχυροποιείται

Με "όχημα" τα νέα της μοντέλα – την αναβαθμισμένη Taycan, την ολοκαίνουργια Panamera, την ανανεωμένη 911 και την αμιγώς ηλεκτρική Macan – η Porsche επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά.

Κώστας Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens Ελλάδας: Στρατηγική μας δέσμευση η βιωσιμότητα και η καινοτομία

Για μια "στρατηγική συνένωση" των δυνάμεων της ALD Automotive και της LeasePlan κάτω από την εταιρική ταυτότητα Ayvens – έναν παγκόσμιο ηγέτη στη βιώσιμη κινητικότητα – που οδήγησε στην ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά, ανοίγοντας νέες προοπτικές για ανάπτυξη και βελτίωση των υπηρεσιών της, κάνει λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens, Κώστας Πετρούτσος.

Χάρης Λαούδης (Max Greece): Πρώτιστη ανάγκη των brands σήμερα είναι η μεγιστοποίηση της ζήτησης και των άμεσων πωλήσεων μέσω της διαφήμισης

"Αποτελούμε πλέον συνεργάτη ανάπτυξης για τους πελάτες μας παραμένοντας σταθεροί στο όραμά μας ως proven growth catalyst", τονίζει ο CEO της Max Media.

Karolina Markiewicz-Kuskowska (Henkel): Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι και παραμένει κατευθυντήρια γραμμή μας

Για μια μεγάλη πρόκληση με την ανάληψη των καθηκόντων της Γενικής Διευθύντριας της Henkel Consumer Brands (HCB), της νεοσύστατης δομής που συγχωνεύει τις επιχειρηματικές μονάδες Απορρυπαντικών & Καθαριστικών Οικιακής Χρήσης και Προϊόντων Ομορφιάς & Προσωπικής Φροντίδας, κάνει λόγο σε συνέντευξη της η Karolina Markiewicz-Kuskowska.