Ανδρέας Πετρόπουλος (Convert Group): Ανάπτυξη εντός και εκτός Ευρώπης με στρατηγική, μέθοδο και κατάλληλη εταιρική κουλτούρα

Ανδρέας Πετρόπουλος (Convert Group): Ανάπτυξη εντός και εκτός Ευρώπης με στρατηγική, μέθοδο και κατάλληλη εταιρική κουλτούρα

Η Convert Group έχει αναπτύξει μια καινοτόμο πλατφόρμα, βασισμένη σε Artificial Intelligence, η οποία δημιουργεί αξία σε εμπόρους και brands μέσα από την ανάλυση και την αξιοποίηση δεδομένων σε σχεδόν πραγματικό χρόνο. Ο Ανδρέας Πετρόπουλος, CEO της Convert Group μας σκιαγραφεί τα χαρακτηριστικά μιας εταιρείας τεχνολογίας που δραστηριοποιείται ήδη σε 21 χώρες και αναπτύσσεται συνεχώς.

- Ποια είναι η βασική υπηρεσία της Convert Group που την έχει κάνει τόσο επιτυχημένη;

Η Convert Group έχει αναπτύξει μια πλατφόρμα βασισμένη σε AΙ, που επιτρέπει στους μεγαλύτερους εμπόρους να μετατρέψουν τα ακατέργαστα δεδομένα τους σε χρήσιμα ευρήματα. Ο πλούτος των δεδομένων αυτών αξιοποιείται καθημερινά από τους προμηθευτές των εμπόρων, έτσι ώστε να αποκτήσουν ακόμη καλύτερη γνώση της αγοράς, με απώτερο στόχο τη βελτίωση της στρατηγικής τους και την αναβάθμιση της αγοραστικής εμπειρίας των καταναλωτών. Πελάτες της Convert Group είναι οι μεγαλύτερες παγκόσμιες πολυεθνικές εταιρείες καταναλωτικών αγαθών. Ειδικότερα, στo πελατολόγιό της συγκαταλέγονται οι L'Oréal, P&G, Unilever, Kenvue, Superdry, Adidas, Guess, The Coca-Cola Company, Mattel, Nestle, Reckitt Benckiser, Haleon, Henkel, Xiaomi, Delonghi, GroupeSEB κ.ά. Και οι μεγάλοι ευρωπαϊκοί retailers και marketplaces όπως η Ahold Delhaize, το Apo Group, η Atida, το Public και το Skroutz.

- Σε πόσες χώρες έχει παρουσία η εταιρεία σας αυτήν τη στιγμή και ποιες είναι οι προοπτικές επέκτασης σε νέες αγορές;

Αυτήν τη στιγμή, η Convert Group έχει ήδη παρουσία με ενεργά συμβόλαια σε 21 χώρες, κυρίως ευρωπαϊκές. Στόχος μας για το 2024 είναι να ενισχύσουμε την παρουσία μας στις βασικές αγορές μας, όπως Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Γερμανία και Σουηδία, αλλά και να επεκταθούμε σε νέες αγορές που θα μας δώσουν τη δυνατότητα για ταχύτερη ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια. Στα σχέδιά μας για το 2024 είναι να διεισδύσουμε στη Νότια Αφρική, στη Μέση Ανατολή αλλά και στη Λατινική Αμερική. Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι, που ξεκινώντας από τη χώρα μας και έχοντας το μεγαλύτερο μέρος των εργαζομένων μας στην Ελλάδα, έχουμε καταφέρει να εδραιωθούμε ήδη στην Ευρώπη και αυτήν τη στιγμή είμαστε έτοιμοι να ανοίξουμε ακόμα περισσότερες αγορές.

- Ποιος είναι ο ρόλος του/της CEO στη διατήρηση και ανάπτυξη των στελεχών του/της και ποιος στην προσέλκυση νέων στελεχών από την αγορά;

Οι άνθρωποι μας είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο της εταιρείας, συνεπώς, η ανάπτυξη των ταλέντων μιας εταιρείας και η προσέλκυση νέων στελεχών είναι από τις βασικές προτεραιότητες ενός CEO. Η σημαντικότερη συνεισφορά του CEO σε αυτό είναι η εταιρική κουλτούρα: όσο πιο ξεκάθαρες είναι οι αξίες και οι συμπεριφορές που ταιριάζουν στη στρατηγική της εταιρείας, τόσο πιο εύκολο είναι να διατηρήσεις τα ταλέντα και συγχρόνως vα προσελκύσεις νέα που θα ταιριάξουν στην εταιρεία. 

Στην Convert Group έχουμε ένα ξεκάθαρο όραμα, θέλουμε να γίνουμε ο συνεργάτης που θα εμπιστευτούν οι περισσότεροι έμποροι παγκοσμίως για την αξιοποίηση των δεδομένων τους, ανταγωνιζόμενοι παραδοσιακούς παγκόσμιους κολοσσούς. Αυτός ο απαιτητικός στόχος θέλει στελέχη με πείσμα να πετύχουν και είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που έχω τέτοιους ανθρώπους γύρω μου. Συγχρόνως, ένας από τους στόχους μας για το 2024 είναι το "Grow Stronger”, που έχει να κάνει με τη συνεχή εκπαίδευση και την ανάπτυξη του κόσμου μας.

- Πώς πρέπει να αξιολογεί ένας CEO τα στελέχη του;

Η σωστή αξιολόγηση των στελεχών είναι ένα ζωτικό μέρος της διαχείρισης ενός οργανισμού. Αρχή πάντα είναι η σωστή και ξεκάθαρη στοχοθεσία, που συνδέει άμεσα τους στρατηγικούς με τους μετρήσιμους στόχους για τα στελέχη. Μία από τις πρώτες μου προτεραιότητες όταν ανέλαβα CEO ήταν η υλοποίηση OKRs (Objectives & Key Results) που είναι μεθοδολογία στοχοθεσίας η οποία σου επιτρέπει να θέσεις μετρήσιμους στόχους αλλά συγχρόνως να έχεις και γνώση του που βρίσκεσαι ανά πάσα στιγμή σε σχέση με τον στόχο σου. Αυτό μου δίνει τη δυνατότητα να έχω γνώση, ανά πάσα στιγμή, ποιος στόχος μας έχει μείνει πίσω, έτσι ώστε να μπορώ να παρέμβω εγκαίρως όπου χρειάζεται και να υποστηρίξω την επίτευξη των στόχων όλων των στελεχών, που κατά συνέπεια θα σημαίνει και επίτευξη των εταιρικών στόχων.

- Ποιες ικανότητες και δεξιότητες εκτιμάτε ότι στο μέλλον θα απαιτηθούν να κατέχουν τα νέα και πολλά υποσχόμενα στελέχη;

Η ταχεία εξέλιξη της τεχνολογίας αλλάζει συνεχώς όλους τους κλάδους, συνεπώς υπάρχουν ορισμένες δεξιότητες που γίνονται ολοένα και πιο σημαντικές για τα νέα στελέχη. Οι δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας θα είναι ιδιαίτερα σημαντικές. Αυτοί που δεν θα μπορέσουν να προσαρμοστούν στις νέες δυνατότητες της τεχνολογίας και στη χρήση αυτής με στόχο τη βελτίωση των διεργασιών, θα είναι αυτοί που θα δυσκολευτούν περισσότερο. Σε συνέχεια αυτού, σημαντική είναι η προσαρμοστικότητα και η ευελιξία σε ένα γρήγορα μεταβαλλόμενο κόσμο. Επιπλέον, σημαντική είναι η ικανότητα διαχείρισης δεδομένων με σκοπό τη λήψη αποφάσεων. Τέλος, ιδιαίτερα σημαντική είναι και η ηγεσία, η ικανότητα να επικοινωνείς αποτελεσματικά και να μπορείς να δίνεις τις σωστές προτεραιότητες.

- Πώς εκπαιδεύεται, ενημερώνεται και ανταλλάσσει απόψεις και καλές πρακτικές ένας/μία CEO σήμερα;

Ο CEO πρέπει να εξασφαλίσει ότι παραμένει ενημερωμένος, εκπαιδευμένος και ικανός να αντιμετωπίσει τις συνεχείς προκλήσεις. Η εκπαίδευση έχει δύο βασικούς άξονες, την εκπαίδευση στην ηγεσία και την εκπαίδευση στον κλάδο του. Και τα δύο επιτυγχάνονται κυρίως μέσω της δικτύωσης με άλλους CEOs, με συνεχή μάθηση από βιβλία, άρθρα και άλλα μέσα καθώς και με συμμετοχή σε συνέδρια. Τέλος, σημαντικός είναι και ο χρόνος που αφιερώνει με πελάτες και συνεργάτες οι οποίοι του δίνουν τη δυνατότητα να καταλάβει τις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες τους. Ειδικά στο τελευταίο δίνω αρκετά μεγάλη βάση, μιλώντας με πελάτες μας καθημερινά σε όλα τα στάδια της συνεργασίας μας, κάτι που μου επιτρέπει να κάνω τις απαραίτητες διορθωτικές ενέργειες στη στρατηγική μας, όπου χρειαστεί.

- Μιλώντας για το μέλλον μιας εταιρείας όσον αφορά τους ανθρώπους της, πως η Convert Group διασφαλίζει ότι δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες για τους ανθρώπους της την επόμενη ημέρα;

Στην Convert Group προσπαθούμε να συνδυάσουμε τους απαιτητικούς στόχους μας με ένα ωραίο εργασιακό περιβάλλον και αυτός είναι ο λόγος που έχουμε αναδειχθεί το τέταρτο καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ευρώπη. Το ξεκάθαρο όραμα, η στρατηγική αλλά και η σκληρή δουλειά μας συνδυάζεται με ένα περιβάλλον όπου υπάρχει διαφάνεια, ομαδικότητα και χαρά για τη δημιουργία αξίας για όλους. 

Ο Ανδρέας Πετρόπουλος είναι μέλος του CEO Club Greece

Περισσότερα από Forbes

CEO Clubs Greece: Αναλύοντας την ουσία και τη διαδικασία του μετασχηματισμού στο Ελληνικό επιχειρείν

Οι ραγδαίες εξελίξεις της εποχής μας, όπως καθρεφτίζονται σε πολιτικο-οικονομικό, κοινωνικό, τεχνολογικό, και ενεργειακό επίπεδο, αναπόφευκτα ωθούν τις επιχειρήσεις σε μία πορεία μετασχηματισμού (transformation).

Μαρία Ιωαννίδου (Avolta): Disruption is the new normal - Πρέπει να έχουμε ανθεκτικούς εταιρικούς οργανισμούς

Τον σχεδιασμό της Avolta (Hellenic Duty Free Shops) για την ανάπτυξη περισσότερων σημείων σε σημεία εισόδου και εξόδου της χώρας, αλλά και το νέο επενδυτικό πλάνο των 6 εκατ. ευρώ για το 2025, παρουσιάζει στο CEO Talks η κα Μαρία Ιωαννίδου, Γενική Διευθύντρια και Country Manager της εταιρείας.

Ποια είναι η υπεραξία ενός δυνατού personal leadership branding;

Το νέο MasterClass, της Σχολής Ηγετικής Πρακτικής του CEO Clubs Greece, έχει τίτλο "The Hyper Value of Personal Leadership Practice" και θα λάβει χώρα στις 14 Μαρτίου στο ClubHouse υπό την έμπειρη καθοδήγηση του Δημήτρη Μιχόπουλου, Ιδρυτή και CEO της Genius & Crazy.

Νίκος Κωστάρας, Γενικός Διευθυντής IQVIA Hellas: Mια σύγχρονη επιχείρηση είναι ενεργό μέλος της κοινωνίας

Για την πορεία της φαρμακευτικής αγοράς στην Ελλάδα και τη δράση της IQVIA Hellas μιλά ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Νίκος Κωστάρας.

Τα "μυστικά" της αποτελεσματικότητας ενός ΔΣ στο επίκεντρο του School of Leadership Practice

Με ανανεωμένο στρατηγικό αφήγημα και εμπλουτισμένο πρόγραμμα ξεκινά τη νέα χρονιά η Σχολή Ηγετικής Πρακτικής (School of Leadership Practice) του CEO Clubs Greece: η εκπαιδευτική πλατφόρμα του οργανισμού που στόχο έχει να βοηθήσει CEOs και επιχειρηματίες στην Ελλάδα να αντιμετωπίσουν επιτυχώς τις προκλήσεις του σήμερα και, κυρίως, του αύριο.

Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton: Επενδύουμε στην καινοτομία και την ευελιξία

Για τις βαθιές αλλαγές που έχει φέρει η ψηφιακή μετάβαση στις σχέσεις εντός των επιχειρήσεων, στη λειτουργία και τη στρατηγική τους, μιλά ο κ. Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton Ελληνική Ενεργειακή Α.Ε.

Ηλίας Μανούσος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kantar Ελλάδας: Οι άνθρωποί μας είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα

Στο επίκεντρο της αποστολής της Kantar - κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς, insights και analytics με συνεργασίες με τους 98 από τους 100 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως - βρίσκεται η χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσουν στους πελάτες της μία βιώσιμη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ηλίας Μανούσος.

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".