Μ. Τόμπρα: H Sephora Greece είναι από τα μεγαλύτερα success stories στην Ευρώπη

Μ. Τόμπρα: H Sephora Greece είναι από τα μεγαλύτερα success stories στην Ευρώπη

Σε μια από τις πιο σημαντικές εμπορικές αγορές στην Αττική σχεδιάζει να ανοίξει κατάστημα έως το τέλος του έτους η αλυσίδα Sephora, όπως αναφέρει η Μαρίλια Τόμπρα Country Director της εταιρείας. Παράλληλα, σημειώνει πως στόχος της Sephora είναι να ανοίξει σε Malls όπου δεν έχει παρουσία σήμερα, αλλά και να βρεθεί στο μεγάλο project του Ελληνικού.

- Ποια είναι η εικόνα που έχετε για την ευρύτερη αγορά καλλυντικών στην Ελλάδα και πώς αυτή επηρεάζεται από το ευρύτερο πληθωριστικό περιβάλλον;

H αγορά καλλυντικών σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως και στην Ελλάδα, επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένου του πληθωρισμού. Ο πληθωρισμός έχει επηρεάσει τα τελευταία 2 χρόνια τις τιμές των πρώτων υλών, την παραγωγή, τις μεταφορές και, τελικά, τις τιμές πώλησης των προϊόντων ομορφιάς. Παρόλα αυτά, η εξέλιξη της αγοράς καλλυντικών είναι δυναμική και σημειώνει συνεχώς ανοδική πορεία μετά το τέλος της πανδημίας, χάρη στις νέες τάσεις στην ομορφιά, την αυξανόμενη διαφήμιση και την τεχνολογία, με το tik tok να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη δημιουργία νέων καταναλωτικών συνηθειών και beauty κατηγοριών. Δεν είναι τυχαίο ότι στα Sephora παρακολουθούμε καθημερινά τα "tik tok viral” προϊόντα για να εξασφαλίζουμε επαρκές απόθεμα και να φροντίζουμε ώστε όλοι οι beauty ambassadors στα μαγαζιά μας να έχουν εκπαιδευτεί στις νέες τάσεις.

Ο πληθωρισμός έχει συμβάλλει σε μία αλλαγή στο μείγμα των πωλήσεων αφού βλέπουμε μία μεγαλύτερη ανάπτυξη μεριδίου σε πιο νέα brands, έναντι των πιο παραδοσιακά ακριβών μαρκών των luxury cosmetics segment. Και πάλι όμως, η τιμή δεν είναι ο καθοριστικός παράγοντας στα προϊόντα ομορφιάς. Οι τάσεις καθώς και η (αντιληπτή) προστιθέμενη αξία ενός προϊόντος παίζουν τον μεγαλύτερο ρόλο στην τελική αγοραστική απόφαση. 

- Βλέπετε να υπάρχει στροφή του καταναλωτικού κοινού σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας;

Στη δική μας αγορά, δεν παρατηρούμε κάποια τέτοια τάση. Στα Sephora έχουμε το δικό μας brand, Sephora Collection, που είναι value for money με συγκριτικά χαμηλές τιμές. Το brand σημειώνει ανάπτυξη αλλά σε μικρότερο ρυθμό από ό,τι πιο επώνυμα brands που έχουν υψηλότερες τιμές, έχουν όμως και μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Οι καταναλωτές προτιμούν να αγοράσουν  brands και προϊόντα που προτείνουν content creators και beauty ambassadors ή προϊόντα που έχουν δημιουργήσει αγαπημένοι τους καλλιτέχνες/ make-up artists. Εμπιστεύονται από τη μία τους ειδικούς όπως γνωστούς make-up artists, skin experts και από την άλλη εμπιστεύονται απλούς καταναλωτές της διπλανής πόρτας που δημιουργούν engaging content σχετικά με την εμπειρία τους με το εκάστοτε προϊόν ή τη μάρκα, εφόσον αυτοί οι καταναλωτές μοιράζονται κοινά θέματα και ανάγκες μαζί τους (e.g. same skin problems, type of lifestyle).

- Υπάρχει πλάνο συγκεκριμένων επενδύσεων στη χώρα μας από την εταιρεία σας με νέα καταστήματα το επόμενο διάστημα σε προορισμούς όπως το Ελληνικό ή η νησιωτική Ελλάδα;

H Sephora ανήκει στον όμιλο LVMH. Στην Ελλάδα έχει πλέον 30 καταστήματα, συμπεριλαμβανομένου και του ηλεκτρονικού καταστήματος. Τα τελευταία 2 χρόνια σημειώνει ραγδαία αύξηση πωλήσεων αλλά και κερδοφορίας καθιστώντας την Sephora Greece ως ένα από τα μεγαλύτερα success stories στην Ευρώπη. Δεδομένης αυτής της ανάπτυξης και του νέου επιχειρηματικού μοντέλου που οδήγησε σε αυτή, ο όμιλος επενδύει σε 3 πυλώνες όσον αφορά στη βελτιστοποίηση του δικτύου καταστημάτων

1. Σε renovations με 2 ανακαινίσεις στο πλάνο του 2024,

2. Σε relocations με 1 μετεγκατάσταση για το 2024 και

3. Σε νέα καταστήματα, με στόχο το άνοιγμα ενός νέου καταστήματος έως το τέλος του 2024 σε μία από τις πιο σημαντικές εμπορικές αγορές στην Αττική.

Στο προσεχές μέλλον, ο στόχος είναι να ανοίξουμε σε Malls όπου δεν έχουμε παρουσία σήμερα, και φυσικά στα επόμενα χρόνια να είμαστε στο μεγάλο project του Ελληνικού. Βρισκόμαστε ήδη στα μεγαλύτερα και πιο τουριστικά νησιά της Ελλάδας, γι' αυτό και δεν είναι στα προσεχή πλάνα να επενδύσουμε σε άλλους νησιώτικους προορισμούς. Οι επενδύσεις λοιπόν στην Ελλάδα συνεχίζονται, με μόνη προϋπόθεση να εντοπίζουμε τα σωστά εμπορικά σημεία και τα καταστήματα που πληρούν τις προδιαγραφές της global Sephora, καθώς και να εξασφαλίσουμε ότι τα financial KPIs που θέτει η μαμά εταιρία είναι εφικτό να τα πετύχουμε σε βάθος 3ετίας. 

- Αναφέρετέ μας το βασικό στοιχείο που πρέπει να έχει ο ηγέτης μίας ομάδας προκειμένου να εμπνέει και να καθοδηγεί τους συνεργάτες του. 

Ένα βασικό στοιχείο που καλείται να έχει ο ηγέτης μιας ομάδας για να εμπνέει τους συνεργάτες του, είναι η ικανότητα του να δημιουργεί, να διατηρεί αλλά και να εξελίσσει μια θετική κουλτούρα στην ομάδα. Αυτή η ικανότητα περιλαμβάνει τη δυνατότητα να ενθαρρύνει και να ενεργοποιεί τα μέλη της ομάδας προς την επίτευξη κοινών στόχων.

Ο ηγέτης πρέπει να εκπέμπει αισιοδοξία, να ανταμείβει την προσπάθεια και την επίτευξη (ακόμα και μικρότερων) στόχων, και να αντιμετωπίζει τυχόν αποτυχίες ως ευκαιρίες για μάθηση και βελτίωση. Η ικανότητα να διαχειρίζεται θετικά τις προκλήσεις, να ενισχύει το κοινό πνεύμα και να προάγει ένα περιβάλλον όπου οι άνθρωποι νιώθουν ότι η συνεισφορά τους είναι σημαντική, είναι  καθοριστική για την επιτυχία της ομάδας.

Μια θετική και ενθαρρυντική inclusive κουλτούρα δημιουργεί ένα περιβάλλον όπου οι άνθρωποι αισθάνονται ότι αναπτύσσονται, και συνεργάζονται για να πετύχουν μαζί τους στόχους. 

- Ποιο μοντέλο εργασίας θεωρείτε ότι θα είναι στο εξής περισσότερο αποτελεσματικό για τη λειτουργία ενός οργανισμού με δεδομένη τη δυνατότητα "επιστροφής στο γραφείο" μετά από μία μακρά περίοδο τηλεργασίας;

Ένα μοντέλο που συνδυάζει την ευελιξία με τη συνεργασία ενδέχεται να είναι αποτελεσματικό για πολλές επιχειρήσεις. Εμείς ακολουθούμε ένα υβριδικό μοντέλο για τα κεντρικά μας γραφεία όπου οι εργαζόμενοι έχουν την ευελιξία να εργάζονται 2 φορές την εβδομάδα από το σπίτι και 3 από το γραφείο ή τα καταστήματα.

Πάντα χρειάζεται η προσωπική και φυσική επαφή της ομάδας σε ένα εταιρικό πλαίσιο όπως το γραφείο, καθώς προάγει την άμεση επικοινωνία, τη δημιουργικότητα και την κοινωνική αλληλεπίδραση. Όμως είναι θεμιτό να δουλεύει ο εργαζόμενος από το σπίτι κάποιες μέρες, εφόσον του το επιτρέπει το αντικείμενο εργασίας του, ειδικά όταν στο σπίτι υπάρχουν λιγότεροι αντιπερισπασμοί και η εργασία είναι μακρυά από το γραφείο, με αποτέλεσμα να κερδίζει χρόνο ο εργαζόμενος όταν δε χρειάζεται μετακίνηση.

Στο μέλλον θα μπορούσαν οι εταιρείες να εξελίξουν ακόμα περισσότερο αυτό το μοντέλο, σε μία πιο ευέλικτη μορφή του. Σε αυτή την περίπτωση η έμφαση δίνεται στα αποτελέσματα, και στην ποιότητα συνεργασίας αντί του χρόνου παρουσίας. Έτσι οι εργαζόμενοι θα έχουν την ελευθερία να οργανώσουν τον χρόνο τους σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Ακόμα και σε ένα τέτοιο μοντέλο όμως είναι απαραίτητο να υπάρχουν συγκεκριμένα deadlines, expectations, trainings και ηγέτες που να εμπνέουν τις ομάδες τους ακόμα και από απόσταση. Η σημαντικότητα της επικοινωνίας, της ευελιξίας και της συνεργασίας παραμένει κοινή σε όλα τα μοντέλα, με τη φυσική επαφή της ομάδας να είναι υποχρεωτική τουλάχιστον κάποιες μέρες της εβδομάδας.

* Η Μαρίλια Τόμπρα είναι μέλος του  CEO Club Greece 

Περισσότερα από Forbes

Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Τις προκλήσεις στη διοίκηση μιας οικογενειακής επιχειρήσεις με μακρά ιστορία που λειτουργεί πλέον σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, διατηρώντας όμως τις τοπικές της ρίζες, αναδεικνύει ο διευθύνων σύμβουλος της "CHB Group - Greek Christodoulou Bros SA", Νικόλας Χριστοδούλου.

CEO Clubs Greece: Συζητώντας με τον CEO του ATHEX τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών "On the Frontline" που οργανώνει το CEO Clubs Greece πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τον κύριο Γιάννο Κοντόπουλο, CEO του ATHEX Group, για τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γιάννης Καντώνιας (Cosmos Aluminium): Ενισχύουμε συνεχώς το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά

"Εργαζόμαστε για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που θα θέσει νέα πρότυπα για την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη στον κλάδο μας".

Ν. Σινογιάννης, Γενικός Διευθυντής Porsche: H σχέση των Ελλήνων με την Porsche παραμένει διαχρονικά σταθερή και διαρκώς ισχυροποιείται

Με "όχημα" τα νέα της μοντέλα – την αναβαθμισμένη Taycan, την ολοκαίνουργια Panamera, την ανανεωμένη 911 και την αμιγώς ηλεκτρική Macan – η Porsche επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά.

Κώστας Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens Ελλάδας: Στρατηγική μας δέσμευση η βιωσιμότητα και η καινοτομία

Για μια "στρατηγική συνένωση" των δυνάμεων της ALD Automotive και της LeasePlan κάτω από την εταιρική ταυτότητα Ayvens – έναν παγκόσμιο ηγέτη στη βιώσιμη κινητικότητα – που οδήγησε στην ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά, ανοίγοντας νέες προοπτικές για ανάπτυξη και βελτίωση των υπηρεσιών της, κάνει λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens, Κώστας Πετρούτσος.

Χάρης Λαούδης (Max Greece): Πρώτιστη ανάγκη των brands σήμερα είναι η μεγιστοποίηση της ζήτησης και των άμεσων πωλήσεων μέσω της διαφήμισης

"Αποτελούμε πλέον συνεργάτη ανάπτυξης για τους πελάτες μας παραμένοντας σταθεροί στο όραμά μας ως proven growth catalyst", τονίζει ο CEO της Max Media.

Karolina Markiewicz-Kuskowska (Henkel): Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι και παραμένει κατευθυντήρια γραμμή μας

Για μια μεγάλη πρόκληση με την ανάληψη των καθηκόντων της Γενικής Διευθύντριας της Henkel Consumer Brands (HCB), της νεοσύστατης δομής που συγχωνεύει τις επιχειρηματικές μονάδες Απορρυπαντικών & Καθαριστικών Οικιακής Χρήσης και Προϊόντων Ομορφιάς & Προσωπικής Φροντίδας, κάνει λόγο σε συνέντευξη της η Karolina Markiewicz-Kuskowska.

ClubHouse του CEO Clubs Greece: Ένα όραμα που απογειώθηκε

Δύο χρόνια από την ίδρυση του, το ClubHouse, ο premium ιδιωτικός χώρος του CEO Clubs Greece, έχει ξεπεράσει κατά πολύ τις αρχικές προβλέψεις του σχεδιασμού του και έχει μετατραπεί πλέον σε σημείο αναφοράς για την ανάπτυξη της ηγεσίας στην Ελλάδα.

Φωτ. Καραγεώργη (Giochi Preziosi): Οι γυναίκες ηγέτες μπορούν να φέρουν μια πιο ισορροπημένη και περιεκτική προσέγγιση στη διαχείριση των επιχειρήσεων

"Η διαφορετική κοινωνική εμπειρία των γυναικών μπορεί να φέρει μια ποικιλία προσεγγίσεων και ιδεών, ενισχύοντας την καινοτομία και τη δημιουργικότητα στην επιχείρηση".

Δ. Λυμπεράκης (Egnatia-Aviation): Πιλότος σημαίνει να μάθεις να παίρνεις δύσκολες αποφάσεις σε δευτερόλεπτα

"Ο πιλότος αποτελούσε, αποτελεί και θα αποτελεί, το αναπόσπαστο κομμάτι ενός επιβατικού ή εμπορευματικού αεροσκάφους"

Πάνος Παγκράτης (Ariston Dental): Χτίζουμε πάνω σε αξίες που δεν αντιγράφονται εύκολα

"Η φήμη του CEO έχει βαρύνουσα σημασία για την αξία και το μέλλον της εταιρείας".