Αρ. Μητσόπουλος (RAFARM): Οι επενδύσεις οδηγούν σε εξωστρέφεια

Αρ. Μητσόπουλος (RAFARM): Οι επενδύσεις οδηγούν σε εξωστρέφεια

H RAFARM επενδύει ετησίως το 10% του καθαρού κύκλου εργασιών της στην Έρευνα και Ανάπτυξη, όπως αναφέρει ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Αριστείδης Μητσόπουλος. Ο ίδιος συμπληρώνει ότι η εταιρεία υλοποιεί ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά προγράμματα στην Ελλάδα ύψους 65 εκατ. ευρώ για τα έτη 2021-2025. 

Παράλληλα, αναφέρει πόσο έχει αλλάξει η πανδημία την κουλτούρα, αλλά και τον ρόλο της ηγεσίας ενός οργανισμού, υπογραμμίζοντας ότι "ο CEO δεν αρκεί πλέον να έχει επιχειρηματική ευφυία, απαιτείται να έχει ενσυναίσθηση και ευαισθησία."

- Πρόσφατα εγκαινιάσατε το Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης στην Παιανία. Τι νέο να περιμένουμε από εσάς σε ερευνητικό επίπεδο;

To νέο υπερσύγχρονο κέντρο έρευνας και ανάπτυξης αποτελεί την κινητήριο δύναμη της RAFARM για τα επόμενα χρόνια και αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τη δυναμική πορεία της εταιρείας με την ανάπτυξη σύνθετων φαρμακευτικών προϊόντων, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την επέκταση της εξαγωγικής μας δραστηριότητας.

Επενδύουμε στην ανάπτυξη Φαρμάκων Προστιθέμενης Αξίας (VAM) που μπορούν να προσφέρουν σημαντικά οφέλη σε ασθενείς, επαγγελματίες υγείας,  και συστήματα υγειονομικής περίθαλψης, με βιώσιμο τρόπο. 

Αναπτύσσουμε φαρμακοτεχνικές μορφές και ερευνούμε δοσολογίες ικανές να καλύψουν νέες θεραπευτικές ανάγκες με νέους τρόπους χορήγησης, επιτυγχάνοντας παράλληλα μείωση της τοξικότητας.  Χρησιμοποιούμε τεχνολογικές πλατφόρμες για κολλοειδή ενέσιμα διαλύματα και σύνθετα οφθαλμικά προϊόντα, όπως μικροεναιωρήματα και νανογαλακτώματα (microsuspensions and nanoemulsions).

Αναπτύσσουμε συνδυασμούς μορίων εκτός διπλώματος ευρεσιτεχνίας που συμβάλουν σημαντικά στη βελτίωση των τρεχουσών θεραπευτικών πρωτοκόλλων, ενισχύουν τη συμμόρφωση των ασθενών και μειώνουν το θεραπευτικό κόστος. Οι αναπτύξεις μας, εστιάζουν σε στείρα οφθαλμικά φαρμακευτικά σκευάσματα με προστιθέμενη αξία, που συνδυάζουν δύο ενεργά συστατικά, οφθαλμικά που χρησιμοποιούν πλατφόρμες νέας τεχνολογίας καθώς και προϊόντα preservative free.  

Η ομάδα του R&D της RAFARM αποτελείται από έμπειρους και καταρτισμένους επιστήμονες που διαθέτουν υψηλή εξειδίκευση και τεχνογνωσία στα σύνθετα στείρα φαρμακευτικά σκευάσματα, οφθαλμικά και ενέσιμα. Μάλιστα, είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι οι παραγωγικές μας εγκαταστάσεις καθώς και τα εργαστήρια του R&D είναι εγκεκριμένα από τις ρυθμιστικές αρχές σε όλο τον κόσμο. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις ΗΠΑ (FDA), την ΕΕ και τον Καναδά.

- Πώς προχωρά το επενδυτικό σας πλάνο την επόμενη πενταετία;

Οι επενδύσεις οδηγούν σε εξωστρέφεια. Τα ελληνικά φάρμακα ήδη κυκλοφορούν σε 147 χώρες του κόσμου και το φάρμακο αποτελεί το δεύτερο εξαγώγιμο προϊόν της ελληνικής οικονομίας, θέση που διατηρεί σταθερά στην τελευταία πενταετία. 

Ως RAFARM, επενδύουμε ετησίως το 10% του καθαρού κύκλου εργασιών στην Έρευνα και Ανάπτυξη, και εξελίσσουμε την τεχνογνωσία μας  σε καινοτόμες πλατφόρμες ανάπτυξης και παραγωγής για στείρα οφθαλμικά και ενέσιμα φαρμακευτικά προϊόντα.

Μάλιστα, υλοποιούμε ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά προγράμματα στην Ελλάδα ύψους 65 εκατ € για τα έτη 2021-2025 το οποίο περιλαμβάνει:
- Νέα μονάδα παραγωγής οφθαλμικών προϊόντων 
- Νέα μονάδα παραγωγής στείρων ενέσιμων προϊόντων με τελευταίας τεχνολογίας ρομποτικό μηχανολογικό εξοπλισμό 
- Νέο Σύγχρονο αποθηκευτικό χώρο 4.500 τ.μ.
- και φυσικά το Νέο υπερσύγχρονο κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D), 2.500 τ.μ., με εργαστήρια υψηλών τεχνολογικών προδιαγραφών

- Η εταιρεία ξεκίνησε από ένα μικρό φαρμακείο στο Περιστέρι. Σήμερα, έχετε σημαντική διεθνή παρουσία, ενώ το μεγαλύτερο μέρος της δραστηριότητάς σας αφορά σε εξαγωγές. Πώς βλέπετε την ελληνική αγορά του φαρμάκου και τις προοπτικές της;

Η πανδημία σε συνδυασμό με την οικονομική και ενεργειακή κρίση που βιώνουμε, ανέδειξε ξεκάθαρα τη σημασία της ανεξαρτησίας της χώρας μας σε κρίσιμους τομείς. Η ελληνική φαρμακοβιομηχανία υλοποιώντας ένα σημαντικό επενδυτικό πλάνο ύψους 1,2 διs. βρίσκεται στο επίκεντρο αυτού του σχεδιασμού.

Οι επενδύσεις της εγχώριας βιομηχανίας έχουν πολλαπλασιαστικά οφέλη στην κοινωνία και την εθνική οικονομία, καθώς δημιουργούνται νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας και εξασφαλίζεται η επάρκεια φαρμάκων στην εγχώρια αγορά με φάρμακα πρώτης γραμμής που καλύπτουν τις ανάγκες των Ελλήνων ασθενών. Επιπροσθέτως, μέσω της υλοποίησης του επενδυτικού σχεδιασμού της βιομηχανίας φαρμάκου, αναδεικνύεται η χώρα μας ως παραγωγικό και ερευνητικό κέντρο στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. 

Η ανάπτυξη αυτή όμως προϋποθέτει και τη διαμόρφωση ενός ελκυστικού επενδυτικού περιβάλλοντος με ολοκλήρωση δομικών μεταρρυθμίσεων και άρση αντικινήτρων. H χρήση των εργαλείων του Ταμείου Ανάκαμψης και η εφαρμογή του επενδυτικού clawback που έχουν ήδη υλοποιηθεί υποστηρίζουν την ελληνική φαρμακοβιομηχανία και είναι αναγκαίο να συνεχιστούν.

- Πέραν της ευρείας διείσδυσης της ψηφιακής τεχνολογίας, πόσο έχει αλλάξει η πανδημία την κουλτούρα, αλλά και τον ρόλο της ηγεσίας ενός οργανισμού;

Οι ελληνικές επιχειρήσεις και οι ηγεσίες τους βρίσκονται σήμερα αντιμέτωπες με τη μεγάλη πρόκληση του δραστικού μετασχηματισμού της παγκόσμιας οικονομίας, της επιχειρηματικότητας, του μοντέλου εργασίας, αλλά και της ίδιας της κοινωνίας. 

Οι ηγεσίες των οργανισμών καλούνται να αντιδράσουν άμεσα, κατανοώντας καταρχήν τα νέα δεδομένα και να αναπτύξουν μια σειρά από χαρακτηριστικά και δεξιότητες. Ο CEO δεν αρκεί πλέον να έχει επιχειρηματική ευφυία, απαιτείται να έχει ενσυναίσθηση και ευαισθησία. Παράλληλα, να μπορεί να κατανοήσει τις διαφορετικές ανάγκες κάθε γενιάς, να κατανοήσει για παράδειγμα τη διαφορετική ιεράρχηση προτεραιοτήτων της νεότερης γενιάς και να βρει τρόπους να την κινητοποιήσει.

Οι νέοι, καθώς και η πλειονότητα των εργαζομένων, θέλουν μία ηγεσία με όραμα, καθαρή σκέψη, ικανή να εμπιστευτεί την ομάδα, να προάγει τη συνεργασία και τον σεβασμό στον άνθρωπο. Ηγεσία με προσανατολισμό στην καινοτομία, η οποία αναπτύσσει τους εργαζόμενους και αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο τον ψηφιακό μετασχηματισμό εστιάζοντας στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της εργασίας.

Συνοπτικά, αλλάζει το προφίλ της ηγεσίας, προσαρμόζεται η εταιρική κουλτούρα για να υποστηρίξει το σύγχρονο και ανταγωνιστικό μοντέλο του ελληνικού "επιχειρείν".

- Ποιες ικανότητες και δεξιότητες εκτιμάτε ότι στο μέλλον θα απαιτηθούν να κατέχουν τα νέα και πολλά υποσχόμενα στελέχη;

Τα στελέχη με δεξιότητες αποτελούν σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ιδιαίτερα σε εταιρείες που επενδύουν στην Έρευνα και Ανάπτυξη όπως η RAFARM, για αυτό και επιλέγουμε στελέχη τα οποία μπορούν να διαχειριστούν την αβεβαιότητα, την αέναη αλλαγή και μπορούν να προσαρμόζονται γρήγορα στα νέα δεδομένα. Στελέχη που εστιάζουν στην αναζήτηση και εφαρμογή περισσότερων λύσεων για κάθε πρόβλημα, και όχι περισσότερων προβλημάτων για κάθε λύση, εστιάζοντας στην επιτυχία και ενισχύοντας τη μελλοντική προοπτική. Επίσης, και εξίσου  σημαντικό είναι, τα στελέχη να διαθέτουν  υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη, άριστες επικοινωνιακές δεξιότητες και αυτο-κίνητρο για συνεχή ανάπτυξη.

- Ποιες οι βασικές αρχές που θεωρείτε ότι πρέπει να διέπουν τις σχέσεις ενός/μίας CEO με τους πελάτες του οργανισμού του/της και τι έχει αλλάξει μετά την πανδημία στον τομέα αυτό;

Τέσσερις λέξεις: Ετοιμότητα, Ευελιξία, Τεχνογνωσία και Αξιοπιστία περιγράφουν τη σχέση μας με τον πελάτη και αποτελούν τα δυνατά σημεία της RAFARM.

Κάθε φορά που ένας πελάτης έρχεται σε επαφή μαζί μας –οποτεδήποτε, οπουδήποτε, με οποιονδήποτε τρόπο -ενεργούμε με ετοιμότητα και ευελιξία. Προσαρμοζόμαστε άμεσα και πέρα από το προφανές στις απαιτήσεις του συνεχώς εξελισσόμενου φαρμακευτικού κλάδου με αξιοποίηση της τεχνολογίας, πελατοκεντρική προσέγγιση και εστίαση στον άνθρωπο.

Μας προκαλεί η γνώση που γίνεται δύναμη, γι’ αυτό εξελίσσουμε διαρκώς την εξειδίκευση και την τεχνογνωσία μας στην ανάπτυξη και παραγωγή στείρων οφθαλμικών και ενέσιμων προϊόντων.  Πετυχαίνουμε αποτελέσματα χάριν στην υψηλά καταρτισμένη ομάδα επιστημόνων R&D, την τεχνολογία αιχμής στην παραγωγή και τις ολιστικές υπηρεσίες στις ρυθμιστικές και κανονιστικές υποθέσεις.

H άρτια οργάνωση, το ξεκάθαρο επιχειρηματικό πλάνο, η γρήγορη προσαρμογή στα νέα δεδομένα του φαρμακευτικού κλάδου, η ταχεία διείσδυση στην αγορά και η εμπιστοσύνη από τους πελάτες μας καθιστούν τη RAFARM πόλο έλξης για συνεργασίες με πολυεθνικές εταιρείες.

- Η συμμόρφωση με τις αρχές του ESG αποτελούν βασική προϋπόθεση ώστε ένας οργανισμός να εξασφαλίσει ακόμα και χρηματοδότηση στο άμεσο μέλλον. Πόσο έχετε προετοιμαστεί στο πλαίσιο αυτό και πόσο έχει επηρεαστεί το μοντέλο διοίκησης του δικού σας οργανισμού;

Νέοι κανόνες διαμορφώνουν για άλλη μία φορά το επιχειρηματικό περιβάλλον, και αυτή τη φορά με θετικό περιβαλλοντικό και κοινωνικό αποτύπωμα.  Οι επιχειρήσεις θα είναι υπεύθυνες για τον αντίκτυπό τους στην κοινωνία και θα είναι μέρος μιας οικονομίας που ωφελεί τους ανθρώπους και το περιβάλλον. 

Τέλη Νοεμβρίου το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο έδωσε το τελικό πράσινο φως στην οδηγία για την υποβολή εκθέσεων για την εταιρική βιωσιμότητα (CSRD), που  σημαίνει ότι οι περισσότερες εταιρείες θα πρέπει σύντομα να δημοσιεύουν λεπτομερείς πληροφορίες για θέματα βιωσιμότητας ώστε να διευκολυνθεί η μετάβαση σε μια βιώσιμη οικονομία.

Στη RAFARM, πιστεύουμε ότι οι αρχές του ESG  δημιουργούν αξία και για αυτό περάσαμε από τη θεωρία στη δράση, ενεργοποιώντας την ομάδα εργασίας ESG η οποία θα αναπτύξει τον οδικό χάρτη βιώσιμης ανάπτυξης ως μέρος της εταιρικής μας στρατηγικής. Η διοίκηση της εταιρείας αντιλαμβάνεται τη σπουδαιότητα και προσαρμόζεται άμεσα με στοχευμένο σχέδιο, ενισχύει την υπεύθυνη επιχειρηματική πρακτική και την εταιρική επίδοση, προωθεί την καινοτομία, εντείνει τη  συνεργασία µε τα ενδιαφερόμενα µέρη και  ενδυναμώνει την πρόσβαση σε νέες αγορές. 

- Η προσωπική ενασχόληση ενός CEO με τα θέματα που απασχολούν την κοινωνία είναι μέρος του ρόλου του/της;

Ο CEO παραμένει να έχει ως προτεραιότητα  την προώθηση του επιχειρηματικού συμφέροντας έχοντας όμως παράλληλα και μία νέα οπτική προς το κοινωνικό συμφέρον. Οφείλει, πλέον, να ασχολείται προσωπικά με τα ζητήματα περιβάλλοντος, κοινωνίας και διακυβέρνησης (τα "κριτήρια ESG"), αναγνωρίζοντας ότι οι συνεργάτες, οι επενδυτές, αλλά και η κοινωνία ευρύτερα, αξιολογούν την επιχείρηση και βάση των επιδόσεών της και σε αυτούς τους τομείς.

Πιστεύω ότι, στα επόμενα χρόνια, οι καταναλωτές, το ανθρώπινο ταλέντο, αλλά και τα επενδυτικά κεφάλαια, θα αξιολογήσουν θετικά και θα υποστηρίξουν τις επιχειρήσεις των οποίων η ηγεσία δημιουργεί μακροπρόθεσμη αξία – όχι μόνο για τους μετόχους, αλλά και για την οικονομία, τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
 

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton: Επενδύουμε στην καινοτομία και την ευελιξία

Για τις βαθιές αλλαγές που έχει φέρει η ψηφιακή μετάβαση στις σχέσεις εντός των επιχειρήσεων, στη λειτουργία και τη στρατηγική τους, μιλά ο κ. Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton Ελληνική Ενεργειακή Α.Ε.

Ηλίας Μανούσος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kantar Ελλάδας: Οι άνθρωποί μας είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα

Στο επίκεντρο της αποστολής της Kantar - κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς, insights και analytics με συνεργασίες με τους 98 από τους 100 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως - βρίσκεται η χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσουν στους πελάτες της μία βιώσιμη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ηλίας Μανούσος.

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".

Κώστας Θεοδωρακόπουλος (ΕΛΣΑ-SILGAN): Βασικός στόχος μας να παραμείνουμε σταθερά η πρώτη επιλογή των πελατών μας

Ένας δεύτερος στόχος είναι η συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση των δυνατοτήτων και των δεξιοτήτων των στελεχών μας σε όλα τα επίπεδα.

Σχεδιάζοντας την ηγεσία μεγάλης κλίμακας στο Forum Νοεμβρίου του CEO Clubs Greece

Το Forum του CEO Clubs Greece έχει μετατραπεί σε θεσμό για την επιχειρηματική κοινότητα χάρη στις θεματικές που αναλύει και τον τρόπο που συνδυάζει αποτελεσματικά θεωρία και πράξη.

Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Τις προκλήσεις στη διοίκηση μιας οικογενειακής επιχειρήσεις με μακρά ιστορία που λειτουργεί πλέον σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, διατηρώντας όμως τις τοπικές της ρίζες, αναδεικνύει ο διευθύνων σύμβουλος της "CHB Group - Greek Christodoulou Bros SA", Νικόλας Χριστοδούλου.

CEO Clubs Greece: Συζητώντας με τον CEO του ATHEX τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών "On the Frontline" που οργανώνει το CEO Clubs Greece πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τον κύριο Γιάννο Κοντόπουλο, CEO του ATHEX Group, για τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γιάννης Καντώνιας (Cosmos Aluminium): Ενισχύουμε συνεχώς το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά

"Εργαζόμαστε για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που θα θέσει νέα πρότυπα για την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη στον κλάδο μας".

Ν. Σινογιάννης, Γενικός Διευθυντής Porsche: H σχέση των Ελλήνων με την Porsche παραμένει διαχρονικά σταθερή και διαρκώς ισχυροποιείται

Με "όχημα" τα νέα της μοντέλα – την αναβαθμισμένη Taycan, την ολοκαίνουργια Panamera, την ανανεωμένη 911 και την αμιγώς ηλεκτρική Macan – η Porsche επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά.

Κώστας Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens Ελλάδας: Στρατηγική μας δέσμευση η βιωσιμότητα και η καινοτομία

Για μια "στρατηγική συνένωση" των δυνάμεων της ALD Automotive και της LeasePlan κάτω από την εταιρική ταυτότητα Ayvens – έναν παγκόσμιο ηγέτη στη βιώσιμη κινητικότητα – που οδήγησε στην ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά, ανοίγοντας νέες προοπτικές για ανάπτυξη και βελτίωση των υπηρεσιών της, κάνει λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens, Κώστας Πετρούτσος.