Κ. Σιγαλός (Global Link): Οι επιχειρήσεις διέρχονται μια φάση "δοκιμής αντοχών"

Κ. Σιγαλός (Global Link): Οι επιχειρήσεις διέρχονται μια φάση "δοκιμής αντοχών"

Έρευνες της Global Link δείχνουν ότι η αισιοδοξία που ακολούθησε το τέλος των lockdown δίνει τη θέση της στην ανησυχία που προκαλεί ο πόλεμος στην Ουκρανία και η επακόλουθη της διεθνούς κρίσης ανόδου τιμών, αναφέρει ο CEO της εταιρείας Κωνσταντίνος Σιγαλός.  

Οι επιχειρήσεις την περίοδο αυτή διέρχονται μια φάση "δοκιμής αντοχών" που θα καθορίσει και την πορεία τους στο μέλλον.

- Κατά πόσο στην παρούσα χρονική περίοδο με τα αυξημένα κόστη λειτουργίας και παραγωγής, η συμβολή μίας εταιρείας όπως η δική σας, με επίκεντρο τη χάραξη στρατηγικής στις επιχειρήσεις, μπορεί να δώσει λύσεις σε μία εταιρεία;

Έρευνές μας δείχνουν ότι η αισιοδοξία που ακολούθησε το τέλος των lockdown δίνει τη θέση της στην ανησυχία που προκαλεί ο πόλεμος στην Ουκρανία και η επακόλουθη της διεθνούς κρίσης ανόδου τιμών.

Οι επιχειρήσεις την περίοδο αυτή διέρχονται μια φάση "δοκιμής αντοχών" που θα καθορίσει και την πορεία τους στο μέλλον. Στο σχεδιασμό της στρατηγικής τους θα κάνουν κάποιες υποθέσεις εργασίας σχετικά με την κατάσταση που θα επικρατήσει στην αγορά τους και πιο συγκεκριμένα στα core target groups που απευθύνονται. Οι υποθέσεις εργασίας αυτές μπορούν να βασιστούν στην εμπειρία των στελεχών τους, μια εμπειρία που όμως δεν υπάρχει, γιατί ο σημερινός συνδυασμός COVID-19 και γεωπολιτικών αναταράξεων δεν έχει προηγούμενο στο οποίο μπορεί να βασιστεί μια κάπως ασφαλής πρόβλεψη. Το πώς λοιπόν θα συμπεριφερθούν οι πελάτες τους είναι το ερώτημα του οποίου η απάντηση θα πρέπει να δοθεί μέσα από την έρευνα αγοράς και που μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη μείωση του κινδύνου λήψης αποφάσεων. 

- Μιλώντας για μάρκες και marketing, παρατηρείται το τελευταίο διάστημα η ενίσχυση πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας λόγω πληθωρισμού. Μπορεί το γεγονός αυτό να λειτουργήσει ανασταλτικά για νέα λανσαρίσματα στην αγορά ή τελικά η καινοτομία και το καινούργιο θα είναι πάντα τα στοιχεία που επικρατούν;

Η οικονομική πίεση που δέχονται και όπως φαίνεται θα εξακολουθήσουν να δέχονται τα νοικοκυριά υπάρχει ως κίνητρο μείωσης του κόστους καθημερινής ζωής με διάφορους τρόπους μετακίνησης σε άλλες φθηνότερες, προϊοντικές κατηγορίες, φθηνότερα brands και φυσικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Η απάντηση στο ερώτημα αυτό δεν μπορεί απαντηθεί σαν κάτι γενικό αλλά πρέπει να εκφραστεί με όρους τμηματοποίησης της αγοράς και ανάλογης στόχευσης. Η ιστορία του Marketing έχει δείξει ότι η λειτουργία της δημιουργίας νέων προϊόντων δεν σταματά, γιατί οι επιχειρήσεις είναι ζωντανοί Οργανισμοί που εξελίσσονται μέσα από την εξέλιξη των προϊόντων και υπηρεσιών τους σε μια λογική "grow or die" παλαιότερα ή "adapt or die" τώρα. Σε αυτό λοιπόν το πλαίσιο, πιστεύω ότι μπορεί το λανσάρισμα νέων fancy products να αντικατασταθεί από νέα προϊόντα που θα έχουν πειστικά υψηλότερο value for money από τα ανταγωνιστικά τους. Και πάλι βέβαια χρειάζεται να τονίσουμε την αξία της έρευνας αγοράς, με ιδιαίτερη έμφαση στην τιμολογιακή πολιτική των νέων προϊόντων. Και όντως, την περίοδο αυτή η έρευνα αγοράς κινείται σε υψηλότερα επίπεδα budget σε σχέση με άλλες ενέργειες Marketing, πράγμα που, σε μια περίοδο αβεβαιότητας, αντανακλά την ανάγκη για πληροφορία. 

- Δεδομένου ότι ως Global Link στην Ελλάδα μετράτε ήδη περισσότερα από 32 χρόνια, ποιο θα λέγατε ότι είναι το όραμά σας ως εταιρεία για την επόμενη πενταετία;

Η πορεία μας έχει περάσει και θα περάσει μέσα από διαφορετικές διαδρομές, με την έννοια ότι σε δύσκολους καιρούς απαιτείται μιας μορφής μετάλλαξη που να μεταφράζεται σε έναν τρόπο σκέψης ακόμη πιο πελατοκεντρικό και πιο ολιστικό. Πελατοκεντρικό και ολιστικό με την έννοια ότι η μελέτη των συνθηκών λειτουργίας μιας εταιρείας στην αγορά αποτελεί πολύτιμη πληροφόρηση για μια εταιρεία ερευνών που καλείται να δώσει ρεαλιστικές ιδέες και λύσεις. Το νέο μας motto "Complexity made simple" αντανακλά ακριβώς αυτή μας τη στρατηγική. Την αναγνώριση της συνθετότητας των επιχειρηματικών προβλημάτων αφενός αλλά και την action oriented διατύπωση των ευρημάτων μας για να μην εμφανίζεται το σύνδρομο της "paralysis by analysis".

- Πόσο σημαντική θεωρείτε τη φήμη του/της CEO σε ό,τι αφορά την αξία και το μέλλον της εταιρείας του/της;

Το ερώτημα αυτό θα πρέπει να το δούμε υπό το πρίσμα της φήμης όπως λέτε ή της "εξωτερικής εικόνας" και "εσωτερικής εικόνας", όπως επίσης λέμε, ενός CEO.

Ο σκεπτόμενος επενδυτής σε μια εταιρεία θέλει να διασφαλίσει την απόδοση της επένδυσής του και στο πλαίσιο αυτό ο τρόπος διοίκησης και το "human capital"της εταιρείας διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο γιατί καθορίζουν τη λήψη και την εφαρμογή των αποφάσεων.

Σε αυτή τη συζήτηση θα ήθελα να προσθέσω μια ακόμη παράμετρο που συνδέεται με τη φήμη του CEO, τη φάση στην οποία βρίσκεται η εταιρεία, δηλαδή αν είναι εδραιωμένη ή ανερχόμενη. Στην πρώτη περίπτωση ο επενδυτής εξετάζει τις διοικητικές δομές και τη στιβαρότητα της κουλτούρας της επιχείρησης, πράγματα δηλαδή τα οποία ο CEO έχει "εγκαταστήσει" και για τα οποία υπάρχει μια φήμη του στην αγορά. Στην περίπτωση της ανερχόμενης επιχείρησης οι ζητούμενες ικανότητες ενός CEO βρίσκονται περισσότερο στην περιοχή της δημιουργίας μιας δυναμικής ομάδας στελεχών, που λειτουργούν με "αυτονομία", ταχύτητα και δυναμισμό, αυτό που θα λέγαμε, δηλαδή,"agility".

Ναι, λοιπόν, η φήμη διαδραματίζει σημαντικό ρόλο και λειτουργεί θετικά όταν το management style του CEO έχει δημιουργήσει ένα διοικητικό σύστημα το οποίο μπορεί να παράγει αποφάσεις, που να στηρίζουν τη στρατηγική της επιχείρησης.

- Ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει CEO, τι θα το συμβουλεύατε;

Ένας CEO καλείται να διαχειριστεί ένα πολύπλοκο σύστημα ανθρώπινων, οικονομικών και τεχνολογικών πόρων, με τρόπο που να παράγεται και να προσφέρεται αξία σε όλους τους stakeholders της επιχείρησης.

Για να το κάνει αυτό, χρησιμοποιεί τις προσωπικές του ικανότητες αλλά και δημιουργεί κανόνες ούτως ώστε να διοικεί αποτελεσματικές ομάδες, όντας  πολλές φορές ο ίδιος μέλος των ομάδων αυτών, λειτουργώντας με βάση τη νοητική και συναισθηματική του ταυτότητα. Σε ένα νέο λοιπόν στέλεχος που θέλει να  γίνει CEO θα έλεγα ότι πρέπει να μάθει να βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τον εαυτό του, παρατηρώντας και αναλύοντας τις αντιδράσεις του στην καθημερινότητα και ασκώντας εποικοδομητική κριτική στον εαυτό του. Αυτό σημαίνει ότι σε κάθε πρόβλημα που αντιμετωπίζει θα πρέπει να βλέπει τη συμβολή του στη δημιουργία του προβλήματος, πριν επιχειρήσει να δώσει λύση "διοικώντας" τα στελέχη του.

Το "γνώθι σαυτόν" δεν πρόκειται πιστεύω να ξεπερασθεί ποτέ σαν η κορυφαία προτροπή προς όλους όσους θέλουν να φτάσουν κάπου που για αυτούς είναι σημαντικό.

- Η συμμόρφωση με τις αρχές του ESG αποτελούν βασική προϋπόθεση ώστε ένας οργανισμός να εξασφαλίσει ακόμα και χρηματοδότηση στο άμεσο μέλλον. Πόσο έχετε προετοιμαστεί στο πλαίσιο αυτό και πόσο έχει επηρεαστεί το μοντέλο διοίκησης του δικού σας οργανισμού;

Εξετάζοντας τα δομικά στοιχεία, τους 3 πυλώνες βασικά του ESG, βλέπουμε ότι ουσιαστικά δεν είναι στη βάση του κάτι νέο. Αυτό που το κάνει επίκαιρο και σημαντικό πλέον είναι ότι έχει διατυπωθεί με έναν τρόπο αρκετά συγκεκριμένο, που επιτρέπει μια αξιολόγηση της εφαρμογής του από τις επιχειρήσεις.

Υπάρχει βέβαια ακόμη πολλή ερευνητική δουλειά να γίνει πριν μπορέσουμε να φτάσουμε σε εγχειρίδια εφαρμογής του και προς την κατεύθυνση αυτή εργαζόμαστε αυτήν την περίοδο στη Global Link, προσπαθώντας να κάνουμε δύο πράγματα.

Πρώτον, να δημιουργήσουμε το δικό μας μοντέλο ESG, εντοπίζοντας και περιγράφοντας συγκεκριμένα στοιχεία του κάθε πυλώνα και κάνοντας αντίστοιχες ενέργειες. Σε αυτό το πλαίσιο, συνεργαζόμαστε με τη WWF και υποστηρίζουμε το Ταμείο Υποτροφιών του Κολεγίου Αθηνών.

Δεύτερον, να αναπτύξουμε ερευνητικά εργαλεία που θα βοηθούν τις  επιχειρήσεις να αποφασίζουν για τις ESG επενδύσεις τους με βάση το impact που έχουν κυρίως στους πελάτες τους αλλά και άλλους stakeholders.

Σε αυτήν την πορεία, η καταγραφή και η ανάλυση των δικών μας λειτουργικών διεργασιών είναι κάτι νέο που απαιτεί κάποιες αλλαγές στον τρόπο διοίκησης που να συνδέονται με το ρόλο των εργαζομένων, κυρίως. Και αυτό, γιατί σε εμάς, ήταν ανέκαθεν ξεκάθαρο ότι η κάθε επιχείρηση είναι το άθροισμα των εργαζομένων της.

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton: Επενδύουμε στην καινοτομία και την ευελιξία

Για τις βαθιές αλλαγές που έχει φέρει η ψηφιακή μετάβαση στις σχέσεις εντός των επιχειρήσεων, στη λειτουργία και τη στρατηγική τους, μιλά ο κ. Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton Ελληνική Ενεργειακή Α.Ε.

Ηλίας Μανούσος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kantar Ελλάδας: Οι άνθρωποί μας είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα

Στο επίκεντρο της αποστολής της Kantar - κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς, insights και analytics με συνεργασίες με τους 98 από τους 100 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως - βρίσκεται η χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσουν στους πελάτες της μία βιώσιμη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ηλίας Μανούσος.

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".

Κώστας Θεοδωρακόπουλος (ΕΛΣΑ-SILGAN): Βασικός στόχος μας να παραμείνουμε σταθερά η πρώτη επιλογή των πελατών μας

Ένας δεύτερος στόχος είναι η συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση των δυνατοτήτων και των δεξιοτήτων των στελεχών μας σε όλα τα επίπεδα.

Σχεδιάζοντας την ηγεσία μεγάλης κλίμακας στο Forum Νοεμβρίου του CEO Clubs Greece

Το Forum του CEO Clubs Greece έχει μετατραπεί σε θεσμό για την επιχειρηματική κοινότητα χάρη στις θεματικές που αναλύει και τον τρόπο που συνδυάζει αποτελεσματικά θεωρία και πράξη.

Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Τις προκλήσεις στη διοίκηση μιας οικογενειακής επιχειρήσεις με μακρά ιστορία που λειτουργεί πλέον σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, διατηρώντας όμως τις τοπικές της ρίζες, αναδεικνύει ο διευθύνων σύμβουλος της "CHB Group - Greek Christodoulou Bros SA", Νικόλας Χριστοδούλου.

CEO Clubs Greece: Συζητώντας με τον CEO του ATHEX τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών "On the Frontline" που οργανώνει το CEO Clubs Greece πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τον κύριο Γιάννο Κοντόπουλο, CEO του ATHEX Group, για τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γιάννης Καντώνιας (Cosmos Aluminium): Ενισχύουμε συνεχώς το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά

"Εργαζόμαστε για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που θα θέσει νέα πρότυπα για την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη στον κλάδο μας".

Ν. Σινογιάννης, Γενικός Διευθυντής Porsche: H σχέση των Ελλήνων με την Porsche παραμένει διαχρονικά σταθερή και διαρκώς ισχυροποιείται

Με "όχημα" τα νέα της μοντέλα – την αναβαθμισμένη Taycan, την ολοκαίνουργια Panamera, την ανανεωμένη 911 και την αμιγώς ηλεκτρική Macan – η Porsche επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά.

Κώστας Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens Ελλάδας: Στρατηγική μας δέσμευση η βιωσιμότητα και η καινοτομία

Για μια "στρατηγική συνένωση" των δυνάμεων της ALD Automotive και της LeasePlan κάτω από την εταιρική ταυτότητα Ayvens – έναν παγκόσμιο ηγέτη στη βιώσιμη κινητικότητα – που οδήγησε στην ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά, ανοίγοντας νέες προοπτικές για ανάπτυξη και βελτίωση των υπηρεσιών της, κάνει λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens, Κώστας Πετρούτσος.