Γ. Λαμπρινός (GEP Group): Η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων εξαρτάται πλέον από την εταιρική φήμη

Γ. Λαμπρινός (GEP Group): Η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων εξαρτάται πλέον από την εταιρική φήμη

H βιωσιμότητα πλέον των επιχειρήσεων, ιδιαίτερα μετά το κύμα συνειδητοποίησης λόγω πανδημίας, εξαρτάται από μια εταιρική φήμη τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά, που είναι απόλυτα συνυφασμένη με τις βέλτιστες συνθήκες εργασίας, τη μέριμνα του εργοδότη για κάθε εργαζόμενο, το σεβασμό στην ανθρώπινη ζωή και βέβαια την επένδυση στην προαγωγή της κοινωνικής κουλτούρας εντός και εκτός ωραρίου εργασίας εκτιμά ο CEO της GEP Group Γιώργος Λαμπρινός. Ο ίδιος μιλάει για τον μετασχηματισμό της εταιρείας και τα μελλοντικά της σχέδια καθώς και για τον ουσιαστικό ρόλο που διαδραμάτισε η GEP κατά τη διάρκεια της πανδημίας για επιχειρήσεις, εργαζόμενους και τις οικογένειές τους. 

- Πείτε μας λίγα λόγια για τη δραστηριότητα της GEP στην Ελλάδα.

Η GEP είναι ο μεγαλύτερος πάροχος υπηρεσιών Επαγγελματικής Υγείας & Ασφάλειας στην Ελλάδα. Οι υπηρεσίες μας είναι εστιασμένες στον άνθρωπο τόσο σε επίπεδο εργαζόμενου όσο και εργοδότη. Φροντίζουμε να επιστρέφουν οι άνθρωποι υγιείς από τον εργασιακό τους χώρο και αυτό νομίζω τα λέει όλα. Από την πλευρά του εργοδότη, εξασφαλίζουμε σαφώς τη συμμόρφωση της εταιρείας με την ισχύουσα νομοθεσία, αλλά το βασικότερο είναι ότι προάγουμε την ασφάλεια και την υγεία των εργαζομένων της, επενδύοντας στην κουλτούρα ενσυναίσθησης προς κάθε κατεύθυνση που οδηγεί σε μια υγιή κοινωνία. Ως παράδειγμα, αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι η βιωσιμότητα πλέον των επιχειρήσεων, ιδιαίτερα μετά το κύμα συνειδητοποίησης λόγω πανδημίας, εξαρτάται από μια εταιρική φήμη τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά, που είναι απόλυτα συνυφασμένη με τις βέλτιστες συνθήκες εργασίας, τη μέριμνα του εργοδότη για κάθε εργαζόμενο, το σεβασμό στην ανθρώπινη ζωή και βέβαια την επένδυση στην προαγωγή της κοινωνικής κουλτούρας εντός και εκτός ωραρίου εργασίας.

- Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια της GEP και σε ποιους τομείς εντοπίζονται προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης;

Από την εκκίνηση της πανδημίας η GEP οδηγήθηκε στο να επανατοποθετηθεί στην ελληνική αγορά ως ο βασικός Σύμβουλος στα θέματα Υγείας & Ασφάλειας, βοηθώντας χιλιάδες επιχειρήσεις, εργαζόμενους και τις οικογένειές τους να επιβιώσουν και να διαχειριστούν τα ζητήματα του βιολογικού κινδύνου, όταν ακόμα δεν υπήρχαν καν γνωστά ιατρικά δεδομένα σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο "ενστικτώδης" αυτός μετασχηματισμός μας ανέδειξε, μας εξέλιξε εσωτερικά, αλλά και μας παρακίνησε να δούμε δια γυμνού οφθαλμού το όραμά μας να παίρνει ευρύτερη μορφή στην κοινωνία. Το πάθος της συνεισφοράς μας, ως "φάρος" σε κάθε δύσκολη στιγμή τα τελευταία χρόνια, αλλά και ως "άγκυρα" για το ποιοι ακριβώς είμαστε, ήταν αυτό που σχεδίασε από μόνο του το περίγραμμα της περαιτέρω ανάπτυξης της εταιρείας και πλέον η εξέλιξη είναι σχεδόν γενετικά προδιαγεγραμμένη. Στην ελληνική πραγματικότητα, η αποστολή της GEP είναι να δημιουργήσει τον "όγκο" των αξιών της Υγείας & Ασφάλειας που εντοπίζεται να υπάρχει σε αρκετές προηγμένες κοινωνίες παγκοσμίως. Αν κάποτε μιλούσαμε μόνο για μια νομοθεσία με τα απολύτως ελάχιστα ως μέριμνα εργοδότη, τώρα ομιλούμε για δομημένα προγράμματα και πλάνα υλοποίησης προς τη διαμόρφωση κουλτούρας Υγείας & Ασφάλειας, με επίκεντρο την αποφυγή ατυχημάτων και ασθενειών, τη φροντίδα προς το συνάνθρωπο, την προαγωγή ευεξίας, τη διαχείριση ψυχοκοινωνικών κινδύνων, την εκπαίδευση στη διαχείριση έκτακτων συνθηκών και τόσα άλλα, που ουσιαστικά δεν είναι τίποτα άλλο παρά η συνεισφορά τελικά της κάθε επιχείρησης προς τους ανθρώπους της και την κοινωνία ευρύτερα. 

Η στόχευση σε συνέργειες που θα εισαγάγουν διεθνή πρότυπα στην Ελλάδα, η συνεργασία με παγκόσμιους φορείς του κλάδου, αλλά και η επένδυση στην τεχνολογία τόσο για την ψηφιοποίηση θεμάτων Υγείας αλλά και την Βιομηχανία 4.0 εξέλιξη των ζητημάτων Ασφάλειας, είναι ενότητες τις οποίες εδώ και καιρό επεξεργαζόμαστε και σύντομα θα έρθουν στο προσκήνιο ουσιαστικές δράσεις καινοτομίας και ανάπτυξης της εταιρείας μας προς όφελος της χώρας μας.

- Τι συναισθήματα προκαλεί η ίδια η θέση του/της CEO και πώς τα διαχειρίζεστε;

Σε μια εποχή με τυρβώδεις εξελίξεις σε όλα τα επίπεδα, νομίζω πως ο κάθε CEO ήρθε αντιμέτωπος με έναν τροποποιημένο ρόλο σε σύγκριση με ό,τι διαχειριζόταν μέχρι πρότινος. Ο ατομικός φόβος και η αγωνία, η σχεδόν "πατρική" προστατευτικότητα προς τους ανθρώπους, η ανάγκη για συναισθηματική αποφόρτιση, οι συνεχείς απαιτήσεις επίκλησης διαφορετικών ικανοτήτων και τόσες άλλες στρατηγικές και προσωπικές προκλήσεις, συνθέτουν ένα πορτρέτο επικεφαλής που άλλοτε πιθανόν δε θα είχε καμία πρακτική εφαρμογή. Αν γυρνούσα πίσω, θα έλεγα ότι οι CEOs "μεγάλωσαν" εν μία νυκτί. Δοκιμάστηκαν με κάθε τρόπο, ανακάλυψαν τα όριά τους, εξέλιξαν την ανθεκτικότητά τους, εξάντλησαν τη δημιουργικότητά τους και, το πιο σημαντικό, αφέθηκαν στο να αποδεχτούν πρωτογενώς ότι πρέπει να αλλάξουν.

Μένει να σχηματίσει ο καθένας τη δική του άποψη για το αν αυτές οι ικανότητες θα αποβούν τόσο χρήσιμες και στο μέλλον. Κατά την άποψή μου, σε μια παγκόσμια κοινωνία που ενδιαφέρεται, εξελίσσεται κι εστιάζει σε μέγιστο βαθμό στον άνθρωπο, είναι ουτοπικό να θεωρούμε ότι η διαχείριση συναισθήματος δεν ήρθε για να μείνει ως ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά των CEOs του μέλλοντος

- Ποιος είναι ο ρόλος του/της CEO στη διατήρηση και ανάπτυξη των στελεχών του/της και ποιος στην προσέλκυση νέων στελεχών από την αγορά;

Μέχρι πρόσφατα θεωρούσα πως κατανοώ τις ανάγκες που έχει οριζόντια ο κάθε εργαζόμενος και για τις οποίες ως CEO και κατ’ επέκταση ως εταιρεία θα πρέπει να μεριμνήσουμε για τη διατήρηση και ανάπτυξή του. Το τελευταίο χρονικό διάστημα με πετυχαίνει σε μια περίοδο απόλυτης συνειδητοποίησης ότι πολύ απλά δεν τα γνωρίζουμε όλα. Μετά από μια ιδιαίτερα απαιτητική περίοδο για τα ζητήματα του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας, αποφάσισα να αφουγκραστώ καλύτερα και να κατανοήσω σε βάθος το "γιατί" που θα με οδηγήσει στο "πώς".

Τα νέα στελέχη και ιδιαίτερα νεαρής ηλικίαςμιλούν πλέον με τη δική τους γλώσσα στην αγορά κι απαιτούν την κατανόηση και τις ξεκάθαρες αλληλεπιδράσεις από την πρώτη ημέρα. Η ευελιξία, ο χώρος για δημιουργία, η ανάληψη πρωτοβουλιών και ένα σαφές πεδίο ευθύνης σε συνδυασμό με ένα, αντίθετα, ελεύθερο πεδίο ανάπτυξης, είναι πια στην καθημερινή ατζέντα διοίκησης των ανθρώπων μας. 

Ένα εργασιακό οικοσύστημα το οποίο σέβεται και ενισχύει τα παραπάνω συμβάλλει στην εξέλιξη των στελεχών και στην εξισορρόπηση εργασιακής και προσωπικής ζωής, τα οποία κατά την άποψή μου είναι τα βασικά ζητούμενα τόσο της εποχής μας όσο και του μέλλοντος.

- Ποιες ικανότητες και δεξιότητες εκτιμάτε ότι στο μέλλον θα απαιτηθούν να κατέχουν τα νέα και πολλά υποσχόμενα στελέχη;

Θα επιλέξω να απαντήσω μονομερώς στη συγκεκριμένη ερώτηση. Τυγχάνει για το λόγο αυτό, σε κάθε δίλημμα της επαγγελματικής μου ζωής, να επαναφέρω μια σκέψη στο μυαλό μου, που προσπαθώ να υιοθετούν κι όλοι οι συνεργάτες μου στην ομάδα της GEP: Τί επιλέγω, την αρετή ή το ταλέντο; Η απάντηση για μένα είναι πάντα "η αρετή". Δεν επιλέγω τίποτα λιγότερο από ηθικά ακέραιους ανθρώπους, με αξίες όπως ο σεβασμός, η ειλικρίνεια, η εμπιστοσύνη, η ενσυναίσθηση, ο αλτρουισμός, η ομαδικότητα, το πάθος και η όρεξη για ανάπτυξη κι εξέλιξη. Αυτό λοιπόν που πρέπει να κατέχουν είναι τον ίδιο τους τον εαυτό σε όλες τις εκφάνσεις του, ώστε να εργάζονται σκληρά προς τη βελτίωσή του τόσο σε προσωπικό όσο κι επόμενα σε επαγγελματικό επίπεδο. Το ταλέντο έπεται, ενώ ο συνδυασμός και των δύο σαφώς και είναι η ιδανική αλλά πιο σπάνια περίπτωση.

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton: Επενδύουμε στην καινοτομία και την ευελιξία

Για τις βαθιές αλλαγές που έχει φέρει η ψηφιακή μετάβαση στις σχέσεις εντός των επιχειρήσεων, στη λειτουργία και τη στρατηγική τους, μιλά ο κ. Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton Ελληνική Ενεργειακή Α.Ε.

Ηλίας Μανούσος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kantar Ελλάδας: Οι άνθρωποί μας είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα

Στο επίκεντρο της αποστολής της Kantar - κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς, insights και analytics με συνεργασίες με τους 98 από τους 100 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως - βρίσκεται η χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσουν στους πελάτες της μία βιώσιμη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ηλίας Μανούσος.

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".

Κώστας Θεοδωρακόπουλος (ΕΛΣΑ-SILGAN): Βασικός στόχος μας να παραμείνουμε σταθερά η πρώτη επιλογή των πελατών μας

Ένας δεύτερος στόχος είναι η συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση των δυνατοτήτων και των δεξιοτήτων των στελεχών μας σε όλα τα επίπεδα.

Σχεδιάζοντας την ηγεσία μεγάλης κλίμακας στο Forum Νοεμβρίου του CEO Clubs Greece

Το Forum του CEO Clubs Greece έχει μετατραπεί σε θεσμό για την επιχειρηματική κοινότητα χάρη στις θεματικές που αναλύει και τον τρόπο που συνδυάζει αποτελεσματικά θεωρία και πράξη.

Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Τις προκλήσεις στη διοίκηση μιας οικογενειακής επιχειρήσεις με μακρά ιστορία που λειτουργεί πλέον σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, διατηρώντας όμως τις τοπικές της ρίζες, αναδεικνύει ο διευθύνων σύμβουλος της "CHB Group - Greek Christodoulou Bros SA", Νικόλας Χριστοδούλου.

CEO Clubs Greece: Συζητώντας με τον CEO του ATHEX τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών "On the Frontline" που οργανώνει το CEO Clubs Greece πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τον κύριο Γιάννο Κοντόπουλο, CEO του ATHEX Group, για τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γιάννης Καντώνιας (Cosmos Aluminium): Ενισχύουμε συνεχώς το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά

"Εργαζόμαστε για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που θα θέσει νέα πρότυπα για την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη στον κλάδο μας".

Ν. Σινογιάννης, Γενικός Διευθυντής Porsche: H σχέση των Ελλήνων με την Porsche παραμένει διαχρονικά σταθερή και διαρκώς ισχυροποιείται

Με "όχημα" τα νέα της μοντέλα – την αναβαθμισμένη Taycan, την ολοκαίνουργια Panamera, την ανανεωμένη 911 και την αμιγώς ηλεκτρική Macan – η Porsche επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά.

Κώστας Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens Ελλάδας: Στρατηγική μας δέσμευση η βιωσιμότητα και η καινοτομία

Για μια "στρατηγική συνένωση" των δυνάμεων της ALD Automotive και της LeasePlan κάτω από την εταιρική ταυτότητα Ayvens – έναν παγκόσμιο ηγέτη στη βιώσιμη κινητικότητα – που οδήγησε στην ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά, ανοίγοντας νέες προοπτικές για ανάπτυξη και βελτίωση των υπηρεσιών της, κάνει λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens, Κώστας Πετρούτσος.