Η στρατηγική της Adidas είναι πρωτίστως γύρω από τον καταναλωτή και όπου αυτός βρίσκεται, στα φυσικά καταστήματα, δικά μας ή multibrand, αλλά και στο online περιβάλλον αναφέρει η κα Μαριάννα Ρεμπάπη, Wholesale Zone Leader, South East Europe, Adidas.
- Οδηγούμαστε πλέον σε ένα μοντέλο καθαρά direct to consumer, ως προς τον τρόπο διάθεσης των αθλητικών ειδών παγκοσμίως;
Δεν πιστεύω πως υπάρχει "καθαρό" wholesale ή "καθαρό" Direct to Consumer (DTC) για καμία εταιρεία. Το κάθε κανάλι εξυπηρετεί συγκεκριμένους σκοπούς και ο καταναλωτής βρίσκεται παντού. Ενδεχομένως ο καταναλωτής να προτιμάει DTC για αποκλειστικότητες και early access, αλλά ταυτόχρονα να είναι και στο multibrand περιβάλλον για να συγκρίνει και να επιλέγει. Άρα η omnichannel παρουσία των μαρκών είναι πολύ σημαντική.
- Μιλήστε μας εάν θέλετε για τη νέα τάση βιώσιμων - ανακυκλώσιμων υλικών κυρίως σε αθλητικά παπούτσια που παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια να αναπτύσσετε και εσείς ως εταιρεία. Θα δούμε σταδιακά αυτή η τάση να αντικαθιστά όλα τα παραδοσιακά παπούτσια από δέρμα ή από ύφασμα;
Η βιωσιμότητα ξεκίνησε πράγματι ως τάση, αλλά τώρα πια αποτελεί δέσμευση για κάθε κοινωνικά υπεύθυνη εταιρεία. Η Adidas πρωτοπόρησε στον τομέα αυτό, όταν το 2015 ένωσε τις δυνάμεις της με την Parley for the Oceans και παρουσίασαν το πρώτο παπούτσι από ανακυκλωμένο πλαστικό από τους ωκεανούς. Από τότε έως σήμερα έχουν παραχθεί εκατομμύρια παπούτσια και ρούχα από ανακυκλωμένο πλαστικό και πολυεστέρα ενώ η δέσμευσή μας είναι να χρησιμοποιούμε 100% ανακυκλωμένο πολυεστέρα μέχρι το 2024.
- Ποιος είναι ο στόχος σας για την Ελλάδα; Δεδομένου ότι ετοιμάζετε την επιστροφή σας με flagship κατάστημα στην Ερμού, θα στηρίξετε τη στρατηγική σας στην περαιτέρω ανάπτυξη φυσικών καταστημάτων στη χώρα μας;
Η Adidas παραμένει ενεργή και αφοσιωμένη στην Ελλάδα, η οποία άλλωστε είναι και το κέντρο μας για το South East Europe. Η στρατηγική μας είναι πρωτίστως γύρω από τον καταναλωτή και όπου αυτός βρίσκεται, στα φυσικά καταστήματα, δικά μας ή multibrand, αλλά και στο online περιβάλλον. Η επέκταση του δικτύου φυσικών καταστημάτων Adidas θα γίνεται κατά κύριο λόγο μέσα από συνεργασίες franchise.
- Αναφέρετέ μας ορισμένα πράγματα για τα χαρακτηριστικά και τη δυναμική που επιδεικνύει την τελευταία τριετία το online κανάλι τόσο μέσω της πλατφόρμας Confirmed όπου παρουσιάζονται και διατίθενται ειδικές συλλογές περιορισμένης κυκλοφορίας, όσο και μέσω της πλατφόρμας online πώλησης της Adidas που παρουσιάζεται το σύνολο της συλλογής ευρείας κυκλοφορίας στην ελληνική αγορά καθώς και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.
Είναι γεγονός πως το online κανάλι έχει αποκτήσει μια τεράστια δυναμική. Ας μην ξεχνάμε ότι η Ελλάδα ξεκίνησε από χαμηλή βάση το 2019, αλλά η πανδημία το κατέστησε σαν τη μόνη λύση κατά τη διάρκεια των lockdown κι έτσι σήμερα έχει υπερδιπλασιαστεί. Τη δυναμική αυτή ακολούθησε και το online της Adidas (www.adidas.gr), αντιπροσωπεύοντας σήμερα ένα σημαντικό κομμάτι του μεριδίου μας στην αγορά. Η εφαρμογή Confirmed από την άλλη είναι η πλατφόρμα που απευθύνεται σε sneakerheads και φιλοξενεί ιδιαίτερες συλλογές, collaborations και limited edition drops. Προσφέρει exclusive ή early access στις συλλογές αυτές, οι οποίες αρκετές φορές διατίθενται μέσω κλήρωσης. Είναι εξάλλου η πλατφόρμα μέσα από την οποία η Adidas λάνσαρε τα πρώτα της NFT με τεράστια επιτυχία. Εκεί, αυτή τη στιγμή διατίθεται η πρώτη συλλογή Gucci x adidas, τα yeezy, καθώς και το συλλεκτικό collaboration της Adidas με το sneakerstore BSTN (adidas x BSTN) και τον Παναθηναϊκό.
- Ποιες ικανότητες και δεξιότητες εκτιμάτε ότι στο μέλλον θα απαιτηθούν να κατέχουν τα νέα και πολλά υποσχόμενα στελέχη;
Βασική πρόκληση για το μέλλον είναι να μπορούμε να λειτουργούμε χωρίς απαραίτητα να έχουμε πρότερη εμπειρία. Τα τελευταία χρόνια όλοι μας αντιμετωπίσαμε καταστάσεις που δεν ξέραμε πώς να τις διαχειριστούμε (π.χ. η πανδημία, ο σημερινός πόλεμος στην Ευρώπη). Μας πήρε λίγο χρόνο να παραδεχτούμε ότι "δεν ξέρω τι να κάνω" και μετά να προχωρήσουμε.