Σ. Ράπτης (Schneider Electric): Ένας θαυμαστός ηλεκτρικός και ψηφιακός κόσμος ανοίγεται μπροστά μας

Σ. Ράπτης (Schneider Electric): Ένας θαυμαστός ηλεκτρικός και ψηφιακός κόσμος ανοίγεται μπροστά μας

Ένας πιο ηλεκτρικός και ψηφιακός κόσμος είναι το κλειδί για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης εκτιμά ο κ. Σπύρος Ράπτης General Manager της Schneider Electric ο οποίος υπογραμμίζει παράλληλα ότι σήμερα, είναι επιτακτική η ανάγκη να επαναπροσδιορίσουμε τη σχέση μας με την ενέργεια, η οποία ευθύνεται για πάνω από το 80% των εκπομπών άνθρακα παγκοσμίως.

- Με ποιο τρόπο συμβάλει η Schneider Electric στην ενεργειακή και την ψηφιακή μετάβαση με στόχο ένα πιο πράσινο αποτύπωμα στην Ελλάδα;

Ένας πιο ηλεκτρικός και ψηφιακός κόσμος είναι το κλειδί για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Μαζί με τους πελάτες και τους συνεργάτες μας, χτίζουμε τον Νέο Ηλεκτρικό Κόσμο παρέχοντας "έξυπνη ενέργεια" στις αγορές των Κτιρίων και Κατοικιών, των Data Centers, των Βιομηχανίων καθώς και των Έργων Υποδομών. Στη Schneider Electric, αυτό το αποκαλούμε Electricity 4.0, ένας όρος ο οποίος χαρακτηρίζει τη σύγκλιση του ηλεκτρικού με τον ψηφιακό κόσμο σε μεγάλη κλίμακα και αποτελεί την ταχύτερη διαδρομή για καθαρότερη, πιο ευφυή και αποδοτική ενέργεια.

Σήμερα, είναι επιτακτική η ανάγκη να επαναπροσδιορίσουμε τη σχέση μας με την ενέργεια, η οποία ευθύνεται για πάνω από το 80% των εκπομπών άνθρακα παγκοσμίως. Η ηλεκτρική ενέργεια είναι η πιο αποδοτική μορφή ενέργειας και αποτελεί επίσης τον καλύτερο τρόπο απαλλαγής από τον άνθρακα. 

Παράλληλα, η ψηφιοποίηση κάνει την ενέργεια πιο "ευφυή", μετατρέποντας το αόρατο σε ορατό, επιτυγχάνοντας μεγαλύτερη αποδοτικότητα και εξάλειψη της ενεργειακής σπατάλης. Το 60% της ενέργειας που παράγεται, ουσιαστικά χάνεται στην πορεία. Η ενεργειακή αποδοτικότητα συχνά παραβλέπεται, παρά το γεγονός ότι είναι ένας από τους καλύτερους και ταχύτερους τρόπους μείωσης των εκπομπών άνθρακα.

Σε αυτό το περιβάλλον, η Schneider Electric συμβάλει καθοριστικά με τεχνολογίες που είναι ήδη διαθέσιμες στην ελληνική αγορά παρέχοντας μετρήσιμα και βιώσιμα αποτελέσματα στις επιχειρήσεις. Οι λύσεις μας αναπτύσσονται στην ανοιχτή, διαλειτουργική ΙοΤ πλατφόρμα EcoStruxure και περιλαμβάνουν διασυνδεδεμένα προϊόντα, τοπικό έλεγχο, λογισμικά και υπηρεσίες.

- Ποιος ο ρόλος του IoT σε αυτό το κομμάτι και πώς συνεισφέρει η Schneider Electric στη δημιουργία έξυπνων και ενεργειακά αποδοτικών κτιρίων;

Τα κτίρια αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο ποσοστό ενεργειακής κατανάλωσης και κατά συνέπεια εδώ βρίσκονται και οι μεγαλύτερες ευκαιρίες για μείωση της ενεργειακής σπατάλης. Οι ψηφιακές τεχνολογίες μπορούν να επιφέρουν εξοικονόμηση ενέργειας έως και 30% με μία σύντομη περίοδο απόσβεσης και να αποδειχθούν πολύ πιο αποτελεσματικές από μία κλασική προσέγγιση εξοικονόμησης, όπως πχ. η αντικατάσταση τζαμιών. Ο λόγος είναι ότι ψηφιοποιώντας τη διαχείριση ενέργειας επιτυγχάνουμε πρόσβαση σε πληροφόρηση για την ενεργειακή μας κατανάλωση και μπορούμε να προβούμε σε δράσεις για την άμεση βελτίωσή της. Έτσι επιτυγχάνουμε το μέγιστο επίπεδο αποδοτικότητας του κτιρίου χωρίς να θυσιάσουμε την άνεση του χρήστη του.

Στην Ελλάδα, έχουμε ήδη υλοποιήσει πλήθος έργων καίριας σημασίας στο πλαίσιο της ψηφιοποίησης και της ενεργειακής αναβάθμισης των κτιρίων, όπως για παράδειγμα το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο,  το κτίριο γραφείων Orbit, το Metropolis και το Agemar.

- Το ESG αποτελεί πλέον κεντρικό ζητούμενο για τη λειτουργία και τη δράση των επιχειρήσεων. Για τη Schneider Electric πως εκφράζεται στην πράξη η κουλτούρα ESG;

Η βιωσιμότητα κατείχε ανέκαθεν κεντρική θέση στην εταιρεία μας. Όταν παρουσιάσαμε το πρώτο μας βαρόμετρο βιωσιμότητας το 2005, ήμασταν από τις λίγες εταιρείες που υιοθετούσαμε θέματα ESG στη στρατηγική μας. Ωστόσο, οι δεσμεύσεις ESG δεν μπορούν να είναι εφάπαξ. Οι δικές μας επαναβεβαιώνονται και ενισχύονται κάθε τρία χρόνια. Το νέο μας πρόγραμμα ως προς τη βιώσιμη ανάπτυξη που ανακοινώθηκε πέρυσι θέτει φιλόδοξους στόχους, όπως 1) Ουδετερότητα άνθρακα στις δραστηριότητές μας έως το 2025 και στην συνολική παραγωγική αλυσίδα ως το 2040, 2) Αύξηση της διαφορετικότητας φύλου σε όλα τα ιεραρχικά επίπεδα, 3) Εκπαίδευση σε πάνω από 1 εκατομμύριο μη προνομιούχους ανθρώπους σχετικά με θέματα διαχείριση ενέργειας.

Αναγνωρισμένοι από τον δείκτη Corporate Knights Global 100 ως η πιο βιώσιμη εταιρεία στον κόσμο για το 2021, ενισχύουμε τις δεσμεύσεις μας και σε τοπικό επίπεδο. Για την Ελλάδα εστιάζουμε στην παροχή περισσότερων ευκαιριών για τη νέα γενιά, εκπαιδεύοντας φοιτητές στις νέες τεχνολογίες αλλά και δίνοντας πολλές ευκαιρίες πρακτικής άσκησης στην εταιρεία μας. Παράλληλα, στηρίζουμε εμβληματικά κτίρια της Αθήνας, όπως για παράδειγμα το μουσείο Μπενάκη, με πιλοτικά έργα για εξοικονόμηση ενέργειας και απόδοση. Ακόμη, υποστηρίζουμε το περιβάλλον, όπως με τις δενδροφυτεύσεις των περιοχών που επλήγησαν από τις πρόσφατες πυρκαγιές. 

Τέλος, πέραν των δικών μας δράσεων, οι λύσεις που προτείνουμε στους πελάτες μας συμβάλλουν στην επίτευξη μεγαλύτερης βιωσιμότητας και αποδοτικότητας στις δικές τους λειτουργίες. Παγκοσμίως, το 72% των εσόδων της εταιρείας μας προέρχεται ήδη από πράσινες λύσεις, δηλαδή από προϊόντα, λογισμικό και υπηρεσίες που έχουν θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον, την αποτελεσματικότητα, τη μείωση των εκπομπών άνθρακα, την κυκλική οικονομία κ.λπ. 

- Πέραν της ευρείας διείσδυσης της ψηφιακής τεχνολογίας, πόσο έχει αλλάξει η πανδημία την κουλτούρα, αλλά και τον ρόλο της ηγεσίας ενός οργανισμού; 

Αξίζει να αναφέρουμε ότι στη Schneider Electric είχαμε ήδη επενδύσει προ πανδημίας στον εσωτερικό ψηφιακό μας μετασχηματισμό και σε έναν ευέλικτο χώρο και τρόπο εργασίας. Η  πανδημία ωστόσο λειτούργησε όντως καταλυτικά στην περαιτέρω διείσδυση της ψηφιακής τεχνολογίας και στην επαναπροσδιορισμό όλων των θεμάτων εργασίας με πρωταρχικό μέλημά μας την ασφάλεια του προσωπικού.

Στην νέα κανονικότητα, ο τρόπος και ο χώρος εργασίας όπως και οι σχέσεις μεταξύ εταιρειών, πελατών και εργαζομένων έχουν αλλάξει δραματικά. Στη Schneider Electric πιστεύουμε ότι νέοι τρόποι εργασίας με έμφαση σε ψηφιοποίηση, ευελιξία, αποκέντρωση, υβριδικότητα και well-being, ήρθαν για να μείνουν. Η ερώτηση εδώ είναι πόσο γρήγορα και ευέλικτα μπορείς να προσαρμόζεσαι προκειμένου να βρίσκεσαι μπροστά από τις εξελίξεις. Και ενώ η πλειοψηφία των εργαζομένων μας προτιμούν ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας μεταξύ γραφείου και οικίας, γνωρίζουμε ότι αυτό χρειάζεται προσεκτικό σχεδιασμό και άψογη συνεργασία για να πετύχει. 

Ο ρόλος της ηγεσίας στο κομμάτι αυτό είναι να προστατεύει την κουλτούρα μας για υψηλή απόδοση. Θα πρέπει ως ηγέτες να δείχνουμε το καλό παράδειγμα ως προς την υιοθέτηση των νέων τρόπων εργασίας, όπως επίσης ιδιαίτερα σημαντικό είναι το κομμάτι της εμπιστοσύνης και της ενδυνάμωσης των ανθρώπων μας εάν θέλουμε να πρωταγωνιστούμε και να πρωτοπορούμε στην αγορά.

- Τι συναισθήματα προκαλεί η ίδια η θέση του/της CEO και πώς τα διαχειρίζεστε;

Στο νέο περιβάλλον που βιώνουμε, εργαζόμαστε όλοι συνεχώς υπό το αίσθημα της αβεβαιότητας και αυτό από μόνο του προκαλεί αρκετό άγχος. Ένας CEO στις μέρες μας έχει πρωτίστως ευθύνη για την υγεία και ασφάλεια των συνεργατών του και μετά για τη άρτια και αδιάλειπτη λειτουργία της επιχείρησης, με στόχο την βέλτιστη εξυπηρέτηση των πελατών της. Να αποφασίζει γρήγορα, με ψυχραιμία και νηφαλιότητα, να καλλιεργεί την εμπιστοσύνη και να αναπτύσσει τους ανθρώπους του ώστε να συμβάλλουν στο όραμα της εταιρείας. 

Αν το "κοστούμι" σου πέφτει μεγάλο ή στενό, τότε είναι πηγή πόνου. Αν ταιριάζει στον χαρακτήρα σου, τότε είναι πηγή ικανοποίησης και ενέργειας.

Περισσότερα από Forbes

Τα "μυστικά" της αποτελεσματικότητας ενός ΔΣ στο επίκεντρο του School of Leadership Practice

Με ανανεωμένο στρατηγικό αφήγημα και εμπλουτισμένο πρόγραμμα ξεκινά τη νέα χρονιά η Σχολή Ηγετικής Πρακτικής (School of Leadership Practice) του CEO Clubs Greece: η εκπαιδευτική πλατφόρμα του οργανισμού που στόχο έχει να βοηθήσει CEOs και επιχειρηματίες στην Ελλάδα να αντιμετωπίσουν επιτυχώς τις προκλήσεις του σήμερα και, κυρίως, του αύριο.

Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton: Επενδύουμε στην καινοτομία και την ευελιξία

Για τις βαθιές αλλαγές που έχει φέρει η ψηφιακή μετάβαση στις σχέσεις εντός των επιχειρήσεων, στη λειτουργία και τη στρατηγική τους, μιλά ο κ. Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton Ελληνική Ενεργειακή Α.Ε.

Ηλίας Μανούσος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kantar Ελλάδας: Οι άνθρωποί μας είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα

Στο επίκεντρο της αποστολής της Kantar - κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς, insights και analytics με συνεργασίες με τους 98 από τους 100 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως - βρίσκεται η χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσουν στους πελάτες της μία βιώσιμη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ηλίας Μανούσος.

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".

Κώστας Θεοδωρακόπουλος (ΕΛΣΑ-SILGAN): Βασικός στόχος μας να παραμείνουμε σταθερά η πρώτη επιλογή των πελατών μας

Ένας δεύτερος στόχος είναι η συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση των δυνατοτήτων και των δεξιοτήτων των στελεχών μας σε όλα τα επίπεδα.

Σχεδιάζοντας την ηγεσία μεγάλης κλίμακας στο Forum Νοεμβρίου του CEO Clubs Greece

Το Forum του CEO Clubs Greece έχει μετατραπεί σε θεσμό για την επιχειρηματική κοινότητα χάρη στις θεματικές που αναλύει και τον τρόπο που συνδυάζει αποτελεσματικά θεωρία και πράξη.

Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Τις προκλήσεις στη διοίκηση μιας οικογενειακής επιχειρήσεις με μακρά ιστορία που λειτουργεί πλέον σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, διατηρώντας όμως τις τοπικές της ρίζες, αναδεικνύει ο διευθύνων σύμβουλος της "CHB Group - Greek Christodoulou Bros SA", Νικόλας Χριστοδούλου.

CEO Clubs Greece: Συζητώντας με τον CEO του ATHEX τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών "On the Frontline" που οργανώνει το CEO Clubs Greece πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τον κύριο Γιάννο Κοντόπουλο, CEO του ATHEX Group, για τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γιάννης Καντώνιας (Cosmos Aluminium): Ενισχύουμε συνεχώς το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά

"Εργαζόμαστε για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που θα θέσει νέα πρότυπα για την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη στον κλάδο μας".

Ν. Σινογιάννης, Γενικός Διευθυντής Porsche: H σχέση των Ελλήνων με την Porsche παραμένει διαχρονικά σταθερή και διαρκώς ισχυροποιείται

Με "όχημα" τα νέα της μοντέλα – την αναβαθμισμένη Taycan, την ολοκαίνουργια Panamera, την ανανεωμένη 911 και την αμιγώς ηλεκτρική Macan – η Porsche επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά.