Κ. Σταυρόπουλος (iSquare): Η πανδημία έφερε μια μικρή επανάσταση στην τεχνολογία

Κ. Σταυρόπουλος (iSquare): Η πανδημία έφερε μια μικρή επανάσταση στην τεχνολογία

H πανδημία έφερε μια μικρή επανάσταση σε ό,τι έχει να κάνει με την τεχνολογία, εκτιμά ο Κωστής Σταυρόπουλος Πρόεδρος και CEO της iSquare του επίσημου διανομέα της Apple στην Ελλάδα και Κύπρο. Και όπως εξηγεί η τεχνολογία έγινε η γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Για τον ρόλο του CEO τονίζει ότι ο ηγέτης μιας εταιρείας πρέπει πρώτα να υπηρετεί το στόχο ο ίδιος και μετά να καθοδηγεί τους άλλους. 

- Στην περίοδο της πανδημίας παρουσιάστηκε ισχυρή ζήτηση για προϊόντα τεχνολογίας. Πώς διαχειριστήκατε τα νέα δεδομένα και ποια είναι τα πιο σημαντικά μαθήματα που πήρατε ως διοίκηση και ως εταιρεία;

Πραγματικά η πανδημία έφερε μια μικρή επανάσταση σε ό,τι έχει να κάνει με την τεχνολογία. Αυξήθηκε πολύ η ζήτηση και οι περισσότεροι είτε ανανέωσαν είτε αγόρασαν νέα προϊόντα τεχνολογίας. Ο λόγος είναι απλός μιας και η τεχνολογία έγινε η γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Μας έφερε πιο κοντά είτε με αυτούς που αγαπάμε, με φίλους και οικογένεια, αλλά ταυτόχρονα και με τη δουλειά μας. Πελάτες και συνεργάτες. Εμείς ως επίσημος διανομέας της Apple για Ελλάδα και Κύπρο, είμαστε από τους τυχερούς, μιας και είμαστε πολύ εξοικειωμένοι με την τεχνολογία και χρησιμοποιούσαμε όλα αυτά τα εργαλεία ήδη στην καθημερινότητα μας. Οπότε η μετάβαση ήταν σχετικά εύκολη και ανώδυνη. Παρόλα αυτά ως εταιρεία και ως διοίκηση κατ’ επέκταση, περάσαμε σε μια νέα πραγματικότητα. Μάθαμε να λειτουργούμε αρμονικά και συνεργατικά και από απόσταση, και είδαμε στην πράξη πως τεχνολογικά εργαλεία, όπως αυτά που αντιπροσωπεύουμε, μπορούν πραγματικά να βοηθήσουν την καθημερινότητά μας και τον κόσμο γενικότερα. Ως διοίκηση το σημαντικότερο όλων θεωρώ ότι ήταν η προσαρμοστικότητα μας και το γρήγορο και ευέλικτο μοντέλο αποφάσεων που υιοθετήσαμε. 

- Βλέπουμε μια παγκόσμια διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα. Πώς επηρεάζει τη λειτουργία της iSquare και τι προκλήσεις καλείστε να αντιμετωπίσετε;

Η iSquare επηρεάζεται, όπως και όλες οι εταιρείες εμπορίου, από αυτή τη μεγάλη διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα και προσωπικά πιστεύω ότι αυτό θα διαρκέσει αρκετά. Αυτό που μάθαμε ήταν ότι ο κόσμος δεν ήταν έτοιμος για μια τόσο μεγάλη αλλαγή, όπως αυτή που έφερε η πανδημία και αυτό έσπασε κρίκους της εφοδιαστικής αλυσίδας που θα πάρουν καιρό να φτιάξουν. Από τις πρώτες ύλες, μέχρι την κατασκευή των προϊόντων και έως τις μεταφορές, όλα επηρεάστηκαν. Θεωρώ ότι θα επιστρέψουμε σε μια κανονικότητα μετά το πρώτο εξάμηνο του 2022. 

- Πόσο σημαντική θεωρείτε τη φήμη του/της CEO σε ό,τι αφορά στην αξία και στο μέλλον της εταιρείας του/της;

Πιστεύω ότι η φήμη του CEO συνδέεται άρρηκτα με τη φήμη της εταιρείας και το αντίστροφο. Το ένα επιδρά στο άλλο μιας και οι αποφάσεις του/της CEO επηρεάζουν τα αποτελέσματα της εταιρείας και αντίστροφα. Αυτό δίνει αξία σε έναν ηγέτη, άλλα ταυτόχρονα αποτελεί και τεράστια ευθύνη. Ο ηγέτης μιας εταιρείας πρέπει πρώτα να υπηρετεί το στόχο ο ίδιος και μετά να καθοδηγεί τους άλλους. 

- Πέραν της ευρείας διείσδυσης της ψηφιακής τεχνολογίας, πόσο έχει αλλάξει η πανδημία την κουλτούρα, αλλά και τον ρόλο της ηγεσίας ενός οργανισμού;

Η κουλτούρα ενός οργανισμού δεν είναι ένα σετ από γραμμένους κανόνες, αλλά οι καθημερινές μας πράξεις εντός και εκτός εταιρείας. Η κουλτούρα χτίζεται μέσα από διαπροσωπικές σχέσεις και επηρεάζει όλο τον οργανισμό. Είναι ο "χαρακτήρας" της κάθε επιχείρησης. Με την πανδημία η κουλτούρα δοκιμάζεται και εξασθενεί μιας και η εξ αποστάσεως εργασία χαλάρωσε τις διαπροσωπικές σχέσεις των συναδέλφων. Έτσι οι εταιρείες πρέπει να δώσουν περισσότερη έμφαση στην κουλτούρα τους γιατί μόνο έτσι θα αντέξουν στο χρόνο και θα ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό. Η κουλτούρα μιας εταιρείας διαμορφώνεται από τους χαρακτήρες και τις πράξεις των εργαζομένων της και αντίστροφα. 

- Τι έχει διαφοροποιηθεί λόγω πανδημίας στις σχέσεις ηγεσίας εργαζομένων και πόσο έχει επηρεάσει η αλλαγή αυτή την επίτευξη των στόχων του οργανισμού;

Τα πάντα αλλάζουν ταχύτατα γύρω μας και μάλιστα μιλάμε για πρωτόγνωρες αλλαγές και άρα το άγνωστο κυριαρχεί συνήθως. Ο Steve Jobs έλεγε ότι πρέπει να βρίσκουμε τα 50 ΟΧΙ πριν πούμε 1 ΝΑΙ. Ουσιαστικά ήθελε να δείξει την ουσία της εστίασης και το πόσο σημαντικό είναι να είσαι προσηλωμένος στο στόχο που έχεις θέσει. Σήμερα λόγω της ταχύτητας χρειάζεται άμεση ανάλυση των δεδομένων, μάλιστα από διαφορετικούς ανθρώπους και χαρακτήρες, ώστε να έχεις πιθανά 2-3 οπτικές και μετά γρήγορες αποφάσεις, βασιζόμενος στα δεδομένα άλλα και στην εμπειρία. Μετά στην πορεία, αν χρειάζεται, κάνεις διορθώσεις ή προσαρμόζεσαι ανάλογα. Αυτή είναι μια βασική διαφορά με το πρόσφατο παρελθόν, όπου η απόφαση για να παρθεί ήθελε πολύ χρόνο, κόπο, στοιχεία και σενάρια. Τώρα πρώτα αποφασίζεις και μετά αν χρειάζεται διορθώνεις.

- Ποιος είναι ο ρόλος του/της CEO στη διατήρηση και ανάπτυξη των στελεχών του/της και ποιος στην προσέλκυση νέων στελεχών από την αγορά;

Η εμπιστοσύνη, η καλή ψυχολογία και η συμμετοχή. Να πηγαίνεις στη δουλειά σου όχι γιατί πρέπει, άλλα γιατί σε "γεμίζει". Να αισθάνεσαι ότι προσφέρεις, ότι ακούγεσαι, ότι η φωνή και η δουλειά σου είναι απαραίτητα στοιχεία της επιτυχίας της εταιρείας. Ενώ ακούγεται εύκολο είναι δύσκολο να το πετύχεις. Το καλό κλίμα είναι σαν μια σχέση διαρκείας. Δοκιμάζεται συνεχώς και πρέπει να το χτίζεις καθημερινά με πράξεις και όχι με λόγια. Άλλα όταν το πετύχεις, αυτό οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην επίτευξη και των πιο φιλόδοξων στόχων. Αν αυτό το πετύχουμε ως ηγέτες και ως εταιρεία, τότε η προσέλκυση νέων ικανών ανθρώπων είναι δεδομένη. 

- Ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει CEO, τι θα το συμβουλεύατε;

Να ακούει περισσότερο και να μιλάει λιγότερο. Να εστιάζει περισσότερο στους ανθρώπους παρά στο στεγνό αποτέλεσμα. Να χτίζει για το (έστω και κοντινό) μέλλον και όχι μόνο για το σήμερα. Να είναι μετρημένος όσο ανεβαίνει τα σκαλιά της ιεραρχίας. Να αποδέχεται τα λάθη από τους συναδέλφους του και την αποτυχία. Στη ζωή δεν έρχονται πάντα όλα καλά. Να λέει συγνώμη και να επιβραβεύει τον συνάδελφο του σε μια επιτυχία. Γενικά να είναι ηγέτης δια του παραδείγματος και όχι της θεωρίας. 

- Η προσωπική ενασχόληση ενός CEO με τα θέματα που απασχολούν την κοινωνία είναι μέρος του ρόλου του/της;

Ασφαλώς. Η εταιρεία είναι μια μικρή κοινωνία και άρα όπως πράγματα που κάνουμε με την οικογένεια μας ή τους φίλους μας επηρεάζουν και άλλους, έτσι και σαν CEO αποφάσεις ή αποτελέσματα της εταιρείας μας απασχολούν και επηρεάζουν την κοινωνία γενικότερα. Όπως θέλουμε να είμαστε πρότυπο στην εταιρεία μας έτσι πρέπει να θέλουμε να είμαστε πρότυπο και στην κοινωνία. Με τις πράξεις μας και όχι μόνο με τα λόγια μας. Ηγέτης άλλωστε είσαι όταν έτσι σε νοιώθουν και σε αποδέχονται οι συνάδελφοι και συνεργάτες σου. 

Περισσότερα από Forbes

Η ανάδειξη του CEO ως καθοδηγητή και opinion leader στη σύγχρονη εποχή

Στο πλαίσιο του ευρύτερου οράματός και της λειτουργίας του ως πυλώνας εξέλιξης της ηγεσίας στην Ελλάδα, το CEO Clubs Greece έχει εισάγει τα τελευταία χρόνια σειρά εκδηλώσεων υπό τον τίτλο "On the Frontline".

Γιώργος Μπακόπουλος, Managing Director της Italian Motion: Η ηλεκτροκίνηση οφείλει να διέλθει από τη λεωφόρο του πραγματισμού

Για το "ιερό δισκοπότηρο της αυτοκινητοβιομηχανίας" κάνει λόγο ο Managing Director της Italian Motion SMSA, Γιώργος Μπακόπουλος περιγράφοντας την ηλεκτροκίνηση κατά την τελευταία πενταετία.

Γιώργος Λειβαδίτης, Γενικός Διευθυντής SIXT - Όμιλος Μοτοδυναμική: Στη SIXT έχουμε την κουλτούρα της συνεχούς αυτοβελτίωσης

H SIXT, premium mobility leader εξακολουθεί να αναπτύσσεται δυναμικά αντλώντας ώθηση από τη συνεχή ανάπτυξη του τουρισμού μετά την δραματική πτώση την περίοδο του Covid, δηλώνει ο κ. Γιώργος Λειβαδίτης, Γενικός Διευθυντής της SIXT, μέλος του Ομίλου Μοτοδυναμική, προσθέτοντας ότι η εταιρεία του έχει στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη του στόλου αυτοκινήτων της για το 2025, στο βαθμό που οι συνθήκες το ευνοούν.

Δημήτρης Παπαμιχαήλ, CEO της Goldair Handling: Καλή χρονιά και το 2025 για τα ελληνικά αεροδρόμια

Όλες οι ενδείξεις δείχνουν πως και φέτος ο ελληνικός τουρισμός θα διατηρήσει τα υψηλά μερίδια που έχει κατακτήσει τα τελευταία 3 έτη, αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της Goldair Handling, Δημήτρης Παπαμιχαήλ.

Εξετάζοντας και αναλύοντας τους βασικούς πυλώνες επιχειρηματικού μετασχηματισμού στο εαρινό Forum του CEO Clubs Greece

Οι ραγδαίες αλλαγές που χαρακτηρίζουν την εποχή μας ωθούν άτομα και οργανισμούς σε τροχιές ανάπτυξης που ξεφεύγουν από τις παραδοσιακές πορείες εξέλιξης οι οποίες, παρά τα οποιαδήποτε απρόοπτα, μπορούσαν έως ένα σημείο να προβλεφθούν.

Αναπτύσσοντας πολλαπλασιαστές μέσα σε μία επιχειρηματική κουλτούρα συν-δημιουργίας

Σε μία εποχή ραγδαίων και απρόβλεπτων εξελίξεων σαν τη σημερινή, η έννοια της συν-δημιουργίας έχει καταλάβει κομβικό ρόλο στην αλλαγή κουλτούρας και νοοτροπίας που απαιτούνται προκειμένου άτομα και οργανισμοί να μπορέσουν επιτυχώς να αντιμετωπίσουν τις σύγχρονες προκλήσεις και να αποτελέσουν μέρος μίας ευρύτερης πορείας εξέλιξης.

Παναγιώτης Δρακόπουλος, Managing Partner της Drakopoulos Law: Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας έχει δημιουργήσει μεγάλες προκλήσεις για τις επιχειρήσεις

"Μείζονος σημασίας γεγονός είναι ότι οι νέες τεχνολογίες συχνά επισκιάζουν ή παρακάμπτουν τα υφιστάμενα κανονιστικά και νομοθετικά πλαίσια", σημειώνει ο κ. Παναγιώτης Δρακόπουλος, Managing Partner της Drakopoulos Law.

CEO Clubs Greece Forum: Εμβαθύνοντας στη διαδικασία του μετασχηματισμού στο Ελληνικό επιχειρείν

Το καθιερωμένο εαρινό Φόρουμ του CEO Clubs Greece θα λάβει χώρα φέτος στις 20 Μαΐου στον υπέροχο χώρο του Asteria Domus υπό τον τίτλο "Transformational Journeys: The Good, the Bad, and the Ugly", παρουσία των σημαντικότερων CEOs και επιχειρηματιών στην Ελλάδα καθώς και των διοικητικών τους ομάδων.

CEO Clubs Greece: Αναλύοντας την ουσία και τη διαδικασία του μετασχηματισμού στο Ελληνικό επιχειρείν

Οι ραγδαίες εξελίξεις της εποχής μας, όπως καθρεφτίζονται σε πολιτικο-οικονομικό, κοινωνικό, τεχνολογικό, και ενεργειακό επίπεδο, αναπόφευκτα ωθούν τις επιχειρήσεις σε μία πορεία μετασχηματισμού (transformation).

Μαρία Ιωαννίδου (Avolta): Disruption is the new normal - Πρέπει να έχουμε ανθεκτικούς εταιρικούς οργανισμούς

Τον σχεδιασμό της Avolta (Hellenic Duty Free Shops) για την ανάπτυξη περισσότερων σημείων σε σημεία εισόδου και εξόδου της χώρας, αλλά και το νέο επενδυτικό πλάνο των 6 εκατ. ευρώ για το 2025, παρουσιάζει στο CEO Talks η κα Μαρία Ιωαννίδου, Γενική Διευθύντρια και Country Manager της εταιρείας.