Κ. Σταυρόπουλος (iSquare): Η πανδημία έφερε μια μικρή επανάσταση στην τεχνολογία

Κ. Σταυρόπουλος (iSquare): Η πανδημία έφερε μια μικρή επανάσταση στην τεχνολογία

H πανδημία έφερε μια μικρή επανάσταση σε ό,τι έχει να κάνει με την τεχνολογία, εκτιμά ο Κωστής Σταυρόπουλος Πρόεδρος και CEO της iSquare του επίσημου διανομέα της Apple στην Ελλάδα και Κύπρο. Και όπως εξηγεί η τεχνολογία έγινε η γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Για τον ρόλο του CEO τονίζει ότι ο ηγέτης μιας εταιρείας πρέπει πρώτα να υπηρετεί το στόχο ο ίδιος και μετά να καθοδηγεί τους άλλους. 

- Στην περίοδο της πανδημίας παρουσιάστηκε ισχυρή ζήτηση για προϊόντα τεχνολογίας. Πώς διαχειριστήκατε τα νέα δεδομένα και ποια είναι τα πιο σημαντικά μαθήματα που πήρατε ως διοίκηση και ως εταιρεία;

Πραγματικά η πανδημία έφερε μια μικρή επανάσταση σε ό,τι έχει να κάνει με την τεχνολογία. Αυξήθηκε πολύ η ζήτηση και οι περισσότεροι είτε ανανέωσαν είτε αγόρασαν νέα προϊόντα τεχνολογίας. Ο λόγος είναι απλός μιας και η τεχνολογία έγινε η γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Μας έφερε πιο κοντά είτε με αυτούς που αγαπάμε, με φίλους και οικογένεια, αλλά ταυτόχρονα και με τη δουλειά μας. Πελάτες και συνεργάτες. Εμείς ως επίσημος διανομέας της Apple για Ελλάδα και Κύπρο, είμαστε από τους τυχερούς, μιας και είμαστε πολύ εξοικειωμένοι με την τεχνολογία και χρησιμοποιούσαμε όλα αυτά τα εργαλεία ήδη στην καθημερινότητα μας. Οπότε η μετάβαση ήταν σχετικά εύκολη και ανώδυνη. Παρόλα αυτά ως εταιρεία και ως διοίκηση κατ’ επέκταση, περάσαμε σε μια νέα πραγματικότητα. Μάθαμε να λειτουργούμε αρμονικά και συνεργατικά και από απόσταση, και είδαμε στην πράξη πως τεχνολογικά εργαλεία, όπως αυτά που αντιπροσωπεύουμε, μπορούν πραγματικά να βοηθήσουν την καθημερινότητά μας και τον κόσμο γενικότερα. Ως διοίκηση το σημαντικότερο όλων θεωρώ ότι ήταν η προσαρμοστικότητα μας και το γρήγορο και ευέλικτο μοντέλο αποφάσεων που υιοθετήσαμε. 

- Βλέπουμε μια παγκόσμια διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα. Πώς επηρεάζει τη λειτουργία της iSquare και τι προκλήσεις καλείστε να αντιμετωπίσετε;

Η iSquare επηρεάζεται, όπως και όλες οι εταιρείες εμπορίου, από αυτή τη μεγάλη διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα και προσωπικά πιστεύω ότι αυτό θα διαρκέσει αρκετά. Αυτό που μάθαμε ήταν ότι ο κόσμος δεν ήταν έτοιμος για μια τόσο μεγάλη αλλαγή, όπως αυτή που έφερε η πανδημία και αυτό έσπασε κρίκους της εφοδιαστικής αλυσίδας που θα πάρουν καιρό να φτιάξουν. Από τις πρώτες ύλες, μέχρι την κατασκευή των προϊόντων και έως τις μεταφορές, όλα επηρεάστηκαν. Θεωρώ ότι θα επιστρέψουμε σε μια κανονικότητα μετά το πρώτο εξάμηνο του 2022. 

- Πόσο σημαντική θεωρείτε τη φήμη του/της CEO σε ό,τι αφορά στην αξία και στο μέλλον της εταιρείας του/της;

Πιστεύω ότι η φήμη του CEO συνδέεται άρρηκτα με τη φήμη της εταιρείας και το αντίστροφο. Το ένα επιδρά στο άλλο μιας και οι αποφάσεις του/της CEO επηρεάζουν τα αποτελέσματα της εταιρείας και αντίστροφα. Αυτό δίνει αξία σε έναν ηγέτη, άλλα ταυτόχρονα αποτελεί και τεράστια ευθύνη. Ο ηγέτης μιας εταιρείας πρέπει πρώτα να υπηρετεί το στόχο ο ίδιος και μετά να καθοδηγεί τους άλλους. 

- Πέραν της ευρείας διείσδυσης της ψηφιακής τεχνολογίας, πόσο έχει αλλάξει η πανδημία την κουλτούρα, αλλά και τον ρόλο της ηγεσίας ενός οργανισμού;

Η κουλτούρα ενός οργανισμού δεν είναι ένα σετ από γραμμένους κανόνες, αλλά οι καθημερινές μας πράξεις εντός και εκτός εταιρείας. Η κουλτούρα χτίζεται μέσα από διαπροσωπικές σχέσεις και επηρεάζει όλο τον οργανισμό. Είναι ο "χαρακτήρας" της κάθε επιχείρησης. Με την πανδημία η κουλτούρα δοκιμάζεται και εξασθενεί μιας και η εξ αποστάσεως εργασία χαλάρωσε τις διαπροσωπικές σχέσεις των συναδέλφων. Έτσι οι εταιρείες πρέπει να δώσουν περισσότερη έμφαση στην κουλτούρα τους γιατί μόνο έτσι θα αντέξουν στο χρόνο και θα ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό. Η κουλτούρα μιας εταιρείας διαμορφώνεται από τους χαρακτήρες και τις πράξεις των εργαζομένων της και αντίστροφα. 

- Τι έχει διαφοροποιηθεί λόγω πανδημίας στις σχέσεις ηγεσίας εργαζομένων και πόσο έχει επηρεάσει η αλλαγή αυτή την επίτευξη των στόχων του οργανισμού;

Τα πάντα αλλάζουν ταχύτατα γύρω μας και μάλιστα μιλάμε για πρωτόγνωρες αλλαγές και άρα το άγνωστο κυριαρχεί συνήθως. Ο Steve Jobs έλεγε ότι πρέπει να βρίσκουμε τα 50 ΟΧΙ πριν πούμε 1 ΝΑΙ. Ουσιαστικά ήθελε να δείξει την ουσία της εστίασης και το πόσο σημαντικό είναι να είσαι προσηλωμένος στο στόχο που έχεις θέσει. Σήμερα λόγω της ταχύτητας χρειάζεται άμεση ανάλυση των δεδομένων, μάλιστα από διαφορετικούς ανθρώπους και χαρακτήρες, ώστε να έχεις πιθανά 2-3 οπτικές και μετά γρήγορες αποφάσεις, βασιζόμενος στα δεδομένα άλλα και στην εμπειρία. Μετά στην πορεία, αν χρειάζεται, κάνεις διορθώσεις ή προσαρμόζεσαι ανάλογα. Αυτή είναι μια βασική διαφορά με το πρόσφατο παρελθόν, όπου η απόφαση για να παρθεί ήθελε πολύ χρόνο, κόπο, στοιχεία και σενάρια. Τώρα πρώτα αποφασίζεις και μετά αν χρειάζεται διορθώνεις.

- Ποιος είναι ο ρόλος του/της CEO στη διατήρηση και ανάπτυξη των στελεχών του/της και ποιος στην προσέλκυση νέων στελεχών από την αγορά;

Η εμπιστοσύνη, η καλή ψυχολογία και η συμμετοχή. Να πηγαίνεις στη δουλειά σου όχι γιατί πρέπει, άλλα γιατί σε "γεμίζει". Να αισθάνεσαι ότι προσφέρεις, ότι ακούγεσαι, ότι η φωνή και η δουλειά σου είναι απαραίτητα στοιχεία της επιτυχίας της εταιρείας. Ενώ ακούγεται εύκολο είναι δύσκολο να το πετύχεις. Το καλό κλίμα είναι σαν μια σχέση διαρκείας. Δοκιμάζεται συνεχώς και πρέπει να το χτίζεις καθημερινά με πράξεις και όχι με λόγια. Άλλα όταν το πετύχεις, αυτό οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην επίτευξη και των πιο φιλόδοξων στόχων. Αν αυτό το πετύχουμε ως ηγέτες και ως εταιρεία, τότε η προσέλκυση νέων ικανών ανθρώπων είναι δεδομένη. 

- Ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει CEO, τι θα το συμβουλεύατε;

Να ακούει περισσότερο και να μιλάει λιγότερο. Να εστιάζει περισσότερο στους ανθρώπους παρά στο στεγνό αποτέλεσμα. Να χτίζει για το (έστω και κοντινό) μέλλον και όχι μόνο για το σήμερα. Να είναι μετρημένος όσο ανεβαίνει τα σκαλιά της ιεραρχίας. Να αποδέχεται τα λάθη από τους συναδέλφους του και την αποτυχία. Στη ζωή δεν έρχονται πάντα όλα καλά. Να λέει συγνώμη και να επιβραβεύει τον συνάδελφο του σε μια επιτυχία. Γενικά να είναι ηγέτης δια του παραδείγματος και όχι της θεωρίας. 

- Η προσωπική ενασχόληση ενός CEO με τα θέματα που απασχολούν την κοινωνία είναι μέρος του ρόλου του/της;

Ασφαλώς. Η εταιρεία είναι μια μικρή κοινωνία και άρα όπως πράγματα που κάνουμε με την οικογένεια μας ή τους φίλους μας επηρεάζουν και άλλους, έτσι και σαν CEO αποφάσεις ή αποτελέσματα της εταιρείας μας απασχολούν και επηρεάζουν την κοινωνία γενικότερα. Όπως θέλουμε να είμαστε πρότυπο στην εταιρεία μας έτσι πρέπει να θέλουμε να είμαστε πρότυπο και στην κοινωνία. Με τις πράξεις μας και όχι μόνο με τα λόγια μας. Ηγέτης άλλωστε είσαι όταν έτσι σε νοιώθουν και σε αποδέχονται οι συνάδελφοι και συνεργάτες σου. 

Περισσότερα από Forbes

Τα "μυστικά" της αποτελεσματικότητας ενός ΔΣ στο επίκεντρο του School of Leadership Practice

Με ανανεωμένο στρατηγικό αφήγημα και εμπλουτισμένο πρόγραμμα ξεκινά τη νέα χρονιά η Σχολή Ηγετικής Πρακτικής (School of Leadership Practice) του CEO Clubs Greece: η εκπαιδευτική πλατφόρμα του οργανισμού που στόχο έχει να βοηθήσει CEOs και επιχειρηματίες στην Ελλάδα να αντιμετωπίσουν επιτυχώς τις προκλήσεις του σήμερα και, κυρίως, του αύριο.

Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton: Επενδύουμε στην καινοτομία και την ευελιξία

Για τις βαθιές αλλαγές που έχει φέρει η ψηφιακή μετάβαση στις σχέσεις εντός των επιχειρήσεων, στη λειτουργία και τη στρατηγική τους, μιλά ο κ. Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton Ελληνική Ενεργειακή Α.Ε.

Ηλίας Μανούσος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kantar Ελλάδας: Οι άνθρωποί μας είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα

Στο επίκεντρο της αποστολής της Kantar - κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς, insights και analytics με συνεργασίες με τους 98 από τους 100 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως - βρίσκεται η χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσουν στους πελάτες της μία βιώσιμη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ηλίας Μανούσος.

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".

Κώστας Θεοδωρακόπουλος (ΕΛΣΑ-SILGAN): Βασικός στόχος μας να παραμείνουμε σταθερά η πρώτη επιλογή των πελατών μας

Ένας δεύτερος στόχος είναι η συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση των δυνατοτήτων και των δεξιοτήτων των στελεχών μας σε όλα τα επίπεδα.

Σχεδιάζοντας την ηγεσία μεγάλης κλίμακας στο Forum Νοεμβρίου του CEO Clubs Greece

Το Forum του CEO Clubs Greece έχει μετατραπεί σε θεσμό για την επιχειρηματική κοινότητα χάρη στις θεματικές που αναλύει και τον τρόπο που συνδυάζει αποτελεσματικά θεωρία και πράξη.

Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Τις προκλήσεις στη διοίκηση μιας οικογενειακής επιχειρήσεις με μακρά ιστορία που λειτουργεί πλέον σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, διατηρώντας όμως τις τοπικές της ρίζες, αναδεικνύει ο διευθύνων σύμβουλος της "CHB Group - Greek Christodoulou Bros SA", Νικόλας Χριστοδούλου.

CEO Clubs Greece: Συζητώντας με τον CEO του ATHEX τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών "On the Frontline" που οργανώνει το CEO Clubs Greece πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τον κύριο Γιάννο Κοντόπουλο, CEO του ATHEX Group, για τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γιάννης Καντώνιας (Cosmos Aluminium): Ενισχύουμε συνεχώς το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά

"Εργαζόμαστε για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που θα θέσει νέα πρότυπα για την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη στον κλάδο μας".

Ν. Σινογιάννης, Γενικός Διευθυντής Porsche: H σχέση των Ελλήνων με την Porsche παραμένει διαχρονικά σταθερή και διαρκώς ισχυροποιείται

Με "όχημα" τα νέα της μοντέλα – την αναβαθμισμένη Taycan, την ολοκαίνουργια Panamera, την ανανεωμένη 911 και την αμιγώς ηλεκτρική Macan – η Porsche επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά.