Κ. Πετρούτσος (LeasePlan): Τι χρειάζεται να έχει ένας CEO

Κ. Πετρούτσος (LeasePlan): Τι χρειάζεται να έχει ένας CEO

Ενα νέο στέλεχος που θέλει να γίνει CEO θα πρέπει να είναι αυθεντικός, συνεπής, ακέραιος, να έχει επιχειρηματική ηθική, σεβασμό και ενσυναίσθηση. Η διαφάνεια, η εργατικότητα και η δυνατότητα να ηγείσαι δίνοντας το παράδειγμα πρέπει να αναδεικνύονται καθ’ όλη την πορεία του προς τη θέση του CEO εκτιμά ο κ. Κώστας Πετρούτσος, Managing Director της LeasePlan. Παράλληλα, ο ίδιος υπογραμμίζει πως ο Covid-19 ο οποίος δημιούργησε ένα περιβάλλον πρωτοφανών προκλήσεων, φαίνεται ότι έχει λειτουργήσει – και συνεχίζει να λειτουργεί – ως καταλύτης εξελίξεων και τάσεων.

- Όπως ήταν αναμενόμενο κατά τη διάρκεια του 2020, στον απόηχο των lockdowns, ο κλάδος του αυτοκινήτου επηρεάστηκε δραματικά. Η τάση αυτή ωστόσο έχει αντιστραφεί φέτος. Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για το σύνολο του έτους;

Ο αντίκτυπος της πανδημίας στον ευρύτερο τομέα της κινητικότητας είχε πολλές διαστάσεις. Στη χώρα μας, όπως και σε πολλές άλλες αγορές, έρευνες έδειξαν ότι το κοινό στρέφεται στα οχήματα Ι.Χ. για τις μετακινήσεις του, αποφεύγοντας τα μέσα μαζικής μεταφοράς υπό τον φόβο της εξάπλωσης του ιού. Αυτή η τάση δίνει δυναμική και στην αγορά του leasing, καθώς όλο και μεγαλύτερο κομμάτι ιδιωτών, επιχειρήσεων και επαγγελματιών αντιλαμβάνεται τα πολλαπλά οφέλη του.

Με λίγα λόγια, ενώ ο Covid-19 δημιούργησε ένα περιβάλλον πρωτοφανών προκλήσεων, την ίδια στιγμή φαίνεται ότι έχει λειτουργήσει – και συνεχίζει να λειτουργεί – ως καταλύτης εξελίξεων και τάσεων. Τάσεων στις οποίες η LeasePlan είχε κατακτήσει ήδη ηγετική θέση, ακόμη και πριν την πανδημία. Μία από αυτές τις τάσεις είναι η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών, η οποία φυσικά επιταχύνθηκε και στον χώρο του leasing. Για παράδειγμα, εν μέσω πανδημίας, η LeasePlan Hellas δημιούργησε το πρώτο e-shop για leasing στην Ελλάδα, προσφέροντας σε ιδιώτες και εταιρικούς πελάτες μια απλή, ξεκούραστη και απρόσκοπτη online εμπειρία στο πλαίσιο της οποίας προσαρμόζουν εύκολα τους όρους της μίσθωσής τους βάσει εξατομικευμένων κριτηρίων αναζήτησης.

- Πόσο προβλέπετε ότι θα επηρεάσουν την αγορά οι σημαντικές καθυστερήσεις που παρατηρούνται πλέον στις παραδόσεις νέων αυτοκινήτων, λόγω της μείωσης της παραγωγής των εργοστασίων από την έλλειψη τσιπ; Πότε εκτιμάτε ότι θα υπάρξει εξομάλυνση του προβλήματος;

Στις ανατροπές που επέφερε για την παγκόσμια οικονομία και βιομηχανία η πανδημία του Covid-19 συγκαταλέγεται και η παγκόσμια έλλειψη σε ημιαγωγούς. Οι ημιαγωγοί αποτελούν  βασικά εξαρτήματα  για την παραγωγή οχημάτων που ακολουθούν τις σύγχρονες τάσεις και ανάγκες της αγοράς. Η έλλειψη αυτή συμπίπτει με μια παράλληλη αύξηση της ζήτησης για νέα οχήματα. Ως αποτέλεσμα, προκύπτουν καθυστερήσεις στις παραδόσεις νέων αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών οι οποίες αναμένεται να επηρεάσουν τον κλάδο της κινητικότητας. Ως LeasePlan, παρέχουμε αναλυτική ενημέρωση και συμβουλές στους πελάτες μας, προκειμένου να τους βοηθήσουμε να βρουν τις κατάλληλες λύσεις και να ανταποκριθούν στις προκλήσεις που προκύπτουν από την παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών.

- Υπάρχουν αναφορές ότι τελευταία η μέθοδος του leasing φαίνεται να κερδίζει έδαφος έναντι της "παραδοσιακής" αγοράς αυτοκίνητου; Συμμερίζεστε αυτή την άποψη; Κι αν ναι, πού το αποδίδετε;

Διαφαίνεται πράγματι μία δυναμική στη επιλογή του leasing. Ολοένα και περισσότεροι φαίνεται ότι βλέπουν το leasing ως μια σοφή επιλογή, ιδιαίτερα σε εποχές κρίσης, όχι μόνο για επαγγελματικά και εταιρικά αλλά και για τα ιδιωτικά τους οχήματα. Πρόκειται για μία λύση που απεμπολεί ρίσκα και απελευθερώνει χρόνο και έγνοιες για όποιον την επιλέγει. Την τάση αυτή την παρατηρούμε και από τη λειτουργία του e-shop μας: γίνεται εμφανές ότι η ευκολία, η γρήγορη διαδικασία και η εξατομίκευση αποτελούν κρίσιμους παράγοντες στροφής και των Ελλήνων καταναλωτών προς το leasing. 

Επιπλέον, σήμερα όλο και μεγαλύτερη μερίδα των πολιτών στρέφεται ή επιθυμεί να στραφεί σε λύσεις μετακίνησης που είναι φιλικότερες προς το περιβάλλον και βρίσκει στο leasing τον τρόπο να το κάνει. Η μακροχρόνια μίσθωση διευκολύνει τη μετάβαση σε plug-in υβριδικά ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα, χωρίς κανείς να πρέπει να επιβαρυνθεί με το συνολικό κόστος της αγοράς τους, αλλά να καταβάλλει μόνο το κόστος της χρήσης τους.

- Ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει CEO, τι θα το συμβουλεύατε;

Θα τον συμβούλευα να είναι αυθεντικός, συνεπής, ακέραιος, να έχει επιχειρηματική ηθική, σεβασμό και ενσυναίσθηση. Η διαφάνεια, η εργατικότητα και η δυνατότητα να ηγείσαι δίνοντας το παράδειγμα πρέπει να αναδεικνύονται καθ’ όλη την πορεία του προς τη θέση του CEO.

Το νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία αυτή πρέπει, ενώ πορεύεται προς το στόχο του, να λειτουργεί ομαδικά, να ακούει περισσότερο από το να μιλά, να αποδέχεται και να αξιοποιεί την ενδεχόμενη διαφορετικότητα των συνεργατών του προς όφελος της ανάπτυξης των ιδίων και της εταιρίας.

Θα συμβούλευα να μελετήσει τις αρχές του servant leadership, της λεγόμενης ανεστραμμένης πυραμίδας η οποία έχει διαφορετική -και κατά τη γνώμη μου μεγάλης αξίας- οπτική για το ρόλο του ηγέτη.

- Η συμμόρφωση με τις αρχές του ESG αποτελούν βασική προϋπόθεση ώστε ένας οργανισμός να εξασφαλίσει ακόμα και χρηματοδότηση στο άμεσο μέλλον. Πόσο έχετε προετοιμαστεί στο πλαίσιο αυτό και πόσο έχει επηρεαστεί το μοντέλο διοίκησης του δικού σας οργανισμού;

Οι εταιρείες θέτουν ολοένα και περισσότερο τους παράγοντες Περιβάλλον (Ε), Κοινωνία (S) και Διακυβέρνηση (G) στο επίκεντρο των στρατηγικών τους για ανάκαμψη και μακροπρόθεσμη ανάπτυξη. Οι επιχειρήσεις αναγνωρίζουν ότι θα πρέπει να γίνουν οι μοχλοί για τη θετική αλλαγή, υποστηρίζοντας μέτρα που αντιμετωπίζουν περιβαλλοντικούς κινδύνους, καθώς και κοινωνικές προκλήσεις. 

Το ESG είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια θεσμική υποχρέωση ή απόκτηση ενός ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Στην LeasePlan είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε τη διαφορά και να βοηθήσουμε στην οικοδόμηση ενός πιο βιώσιμου κόσμου, ενώ η δέσμευση της εταιρείας για καθαρές εκπομπές ρύπων (netzerotailpipeemissions) είναι μόνο ένα κομμάτι της συνολικής μας προσέγγισης. Ως εταιρεία, έχουμε πρωτοστατήσει στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, αλλά στοχεύουμε επίσης στο να ηγούμαστε και σε άλλους βασικούς τομείς ESG, όπως η ποικιλομορφία (diversity) και η συμπερίληψη (inclusion). Είναι υποχρέωση μας απέναντι στους πελάτες, τους εργαζόμενους και την ίδια την κοινωνία να διαχειριζόμαστε την επιχείρησή μας με υπευθυνότητα. Αξίζει μάλιστα να αναφερθεί ότι οι προσπάθειες ESG της LeasePlan αναγνωρίστηκαν  πρόσφατα από την Sustainalytics, έναν ανεξάρτητο οργανισμό που αξιολογεί και βαθμολογεί τα διαπιστευτήρια ESG χιλιάδων εταιρειών παγκοσμίως.

Περισσότερα από Forbes

Αναπτύσσοντας πολλαπλασιαστές μέσα σε μία επιχειρηματική κουλτούρα συν-δημιουργίας

Σε μία εποχή ραγδαίων και απρόβλεπτων εξελίξεων σαν τη σημερινή, η έννοια της συν-δημιουργίας έχει καταλάβει κομβικό ρόλο στην αλλαγή κουλτούρας και νοοτροπίας που απαιτούνται προκειμένου άτομα και οργανισμοί να μπορέσουν επιτυχώς να αντιμετωπίσουν τις σύγχρονες προκλήσεις και να αποτελέσουν μέρος μίας ευρύτερης πορείας εξέλιξης.

Παναγιώτης Δρακόπουλος, Managing Partner της Drakopoulos Law: Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας έχει δημιουργήσει μεγάλες προκλήσεις για τις επιχειρήσεις

"Μείζονος σημασίας γεγονός είναι ότι οι νέες τεχνολογίες συχνά επισκιάζουν ή παρακάμπτουν τα υφιστάμενα κανονιστικά και νομοθετικά πλαίσια", σημειώνει ο κ. Παναγιώτης Δρακόπουλος, Managing Partner της Drakopoulos Law.

CEO Clubs Greece Forum: Εμβαθύνοντας στη διαδικασία του μετασχηματισμού στο Ελληνικό επιχειρείν

Το καθιερωμένο εαρινό Φόρουμ του CEO Clubs Greece θα λάβει χώρα φέτος στις 20 Μαΐου στον υπέροχο χώρο του Asteria Domus υπό τον τίτλο "Transformational Journeys: The Good, the Bad, and the Ugly", παρουσία των σημαντικότερων CEOs και επιχειρηματιών στην Ελλάδα καθώς και των διοικητικών τους ομάδων.

CEO Clubs Greece: Αναλύοντας την ουσία και τη διαδικασία του μετασχηματισμού στο Ελληνικό επιχειρείν

Οι ραγδαίες εξελίξεις της εποχής μας, όπως καθρεφτίζονται σε πολιτικο-οικονομικό, κοινωνικό, τεχνολογικό, και ενεργειακό επίπεδο, αναπόφευκτα ωθούν τις επιχειρήσεις σε μία πορεία μετασχηματισμού (transformation).

Μαρία Ιωαννίδου (Avolta): Disruption is the new normal - Πρέπει να έχουμε ανθεκτικούς εταιρικούς οργανισμούς

Τον σχεδιασμό της Avolta (Hellenic Duty Free Shops) για την ανάπτυξη περισσότερων σημείων σε σημεία εισόδου και εξόδου της χώρας, αλλά και το νέο επενδυτικό πλάνο των 6 εκατ. ευρώ για το 2025, παρουσιάζει στο CEO Talks η κα Μαρία Ιωαννίδου, Γενική Διευθύντρια και Country Manager της εταιρείας.

Ποια είναι η υπεραξία ενός δυνατού personal leadership branding;

Το νέο MasterClass, της Σχολής Ηγετικής Πρακτικής του CEO Clubs Greece, έχει τίτλο "The Hyper Value of Personal Leadership Practice" και θα λάβει χώρα στις 14 Μαρτίου στο ClubHouse υπό την έμπειρη καθοδήγηση του Δημήτρη Μιχόπουλου, Ιδρυτή και CEO της Genius & Crazy.

Νίκος Κωστάρας, Γενικός Διευθυντής IQVIA Hellas: Mια σύγχρονη επιχείρηση είναι ενεργό μέλος της κοινωνίας

Για την πορεία της φαρμακευτικής αγοράς στην Ελλάδα και τη δράση της IQVIA Hellas μιλά ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Νίκος Κωστάρας.

Τα "μυστικά" της αποτελεσματικότητας ενός ΔΣ στο επίκεντρο του School of Leadership Practice

Με ανανεωμένο στρατηγικό αφήγημα και εμπλουτισμένο πρόγραμμα ξεκινά τη νέα χρονιά η Σχολή Ηγετικής Πρακτικής (School of Leadership Practice) του CEO Clubs Greece: η εκπαιδευτική πλατφόρμα του οργανισμού που στόχο έχει να βοηθήσει CEOs και επιχειρηματίες στην Ελλάδα να αντιμετωπίσουν επιτυχώς τις προκλήσεις του σήμερα και, κυρίως, του αύριο.

Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton: Επενδύουμε στην καινοτομία και την ευελιξία

Για τις βαθιές αλλαγές που έχει φέρει η ψηφιακή μετάβαση στις σχέσεις εντός των επιχειρήσεων, στη λειτουργία και τη στρατηγική τους, μιλά ο κ. Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton Ελληνική Ενεργειακή Α.Ε.

Ηλίας Μανούσος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kantar Ελλάδας: Οι άνθρωποί μας είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα

Στο επίκεντρο της αποστολής της Kantar - κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς, insights και analytics με συνεργασίες με τους 98 από τους 100 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως - βρίσκεται η χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσουν στους πελάτες της μία βιώσιμη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ηλίας Μανούσος.