Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Του Στάθη Βασιλόπουλου

Τη στρατηγική της επέκταση στην Ινδία επιταχύνει η Aegean, με την ελληνική εταιρεία να ανακοινώνει ότι προχωρά στην υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας (MoU) με τη σημαντικότερη ινδική αεροπορική IndiGo. Η συμφωνία αυτή δίνει τη δυνατότητα στους επιβάτες της Aegean, μετά την άφιξή τους στην Ινδία, να συνεχίζουν το ταξίδι τους προς πλήθος εσωτερικών προορισμών μέσω του δικτύου της IndiGo. Αντίστοιχα, οι ταξιδιώτες της ινδικής εταιρείας θα μπορούν να φτάνουν στην Αθήνα και από εκεί να συνδέονται με ευρωπαϊκές πόλεις που εξυπηρετεί η Aegean. Με αυτόν τον τρόπο, οι δύο εταιρείες διευρύνουν τις επιλογές για τους επιβάτες τους, ενισχύοντας τη διασυνδεσιμότητα ανάμεσα στην Ινδία και την Ευρώπη και καθιστώντας τα ταξίδια πιο εύκολα και προσιτά.

Το πρώτο βήμα με το βλέμμα στραμμένο στην αγορά της Ινδίας, έγινε στα μέσα Ιουλίου, όταν η Aegean ανακοίνωσε την παραγγελία δύο νέων αεροσκαφών Airbus A321neo XLR, ειδικά διαμορφωμένων για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων. Αυτά τα νέα αεροσκάφη θα χρησιμοποιηθούν για την έναρξη απευθείας πτήσεων προς Νέο Δελχί και Βομβάη από το νέο έτος. Η επιλογή των δύο αυτών πόλεων δεν έγινε τυχαία: πρόκειται για σημαντικά οικονομικά και πληθυσμιακά κέντρα, με υψηλή ζήτηση για αερομεταφορές και στενούς δεσμούς με τις ευρωπαϊκές τουριστικές και επιχειρηματικές κοινότητες. Μέσω αυτής της στρατηγικής κίνησης, η Aegean εισέρχεται σε μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές αερομεταφορών στον κόσμο, διεκδικώντας μερίδιο από την αυξανόμενη ροή Ινδών ταξιδιωτών και ενισχύοντας τη διεθνή της παρουσία.

"Πλέον, εκτός από τη συνεργασία που μας ανοίγει την πρόσβαση σε ένα ιδιαίτερα σημαντικό δίκτυο διανομής, αντλώντας επιβάτες τόσο από την Ινδία όσο και από γειτονικούς προορισμούς της ευρύτερης περιοχής, θα υπάρχουν δύο αεροπορικές που θα ανταγωνίζονται στο δρομολόγιο Ελλάδα–Ινδία", σημείωσε ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, κατά τη χθεσινή παρουσίαση της συμφωνίας κοινού κωδικού. Όπως ανακοινώθηκε, η ελληνική εταιρεία, από το Μάρτιο μέχρι το Μάιο του 2026 θα εγκαινιάσει πέντε εβδομαδιαίες πτήσεις προς το Δελχί και στη συνέχεια, τρεις εβδομαδιαίες πτήσεις προς τη Βομβάη.

Παράλληλα, η IndiGo ανακοίνωσε ότι, υπό την προϋπόθεση της ρυθμιστικής έγκρισης, θα ξεκινήσει από τις αρχές Ιανουαρίου 2026 έξι εβδομαδιαίες απευθείας πτήσεις προς την Αθήνα, καθιστώντας την τη μοναδική ινδική εταιρεία που θα εκτελεί απευθείας πτήσεις μεταξύ Ινδίας και Ελλάδας, με τρεις πτήσεις την εβδομάδα τόσο από το Δελχί όσο και από τη Βομβάη.

Η IndiGo κατέχει περίπου το 60% της αγοράς στην Ινδία, γεγονός που της δίνει ισχυρή βάση για να φέρει Ινδούς ταξιδιώτες στην Ελλάδα και να ενισχύσει τις διασυνδέσεις με την Ευρώπη. Ο CEO της IndiGo, Pieter Elbers, τόνισε ότι η συνεργασία αυτή αποτελεί ορόσημο για την εταιρεία και για την ενίσχυση της αεροπορικής σύνδεσης Ινδίας – Ευρώπης. "Οι πτήσεις αυτές θα επιτρέπουν στους Έλληνες επιβάτες να συνδέονται μέσω των κόμβων στην Ινδία με συνολικά 92 πόλεις, καλύπτοντας όλο το μήκος και πλάτος της Ινδίας", σημείωσε.  Η IndiGo διαθέτει στόλο 400 αεροσκαφών και παραγγελίες για ακόμα 900, γεγονός που δείχνει το δυναμικό ανάπτυξης της εταιρείας και της ινδικής αγοράς.

Από μια περίοδο όπου δεν υπήρχαν καθόλου απευθείας πτήσεις μεταξύ Ελλάδας και Ινδίας, η επόμενη χρονιά θα επιφέρει μια σημαντική αλλαγή: με την έναρξη των νέων δρομολογίων της Aegean και της IndiGo, οι απευθείας πτήσεις θα φτάσουν συνολικά τις 14 την εβδομάδα.

Η IndiGo πραγματοποιεί καθημερινά περισσότερες από 2.200 πτήσεις, συνδέοντας πάνω από 90 εσωτερικούς και 40 διεθνείς προορισμούς. Την περσινή χρονιά, η εταιρεία ενίσχυσε τον στόλο της με 58 νέα αεροσκάφη και στο οικονομικό έτος 2025 μετέφερε περισσότερους από 118 εκατομμύρια επιβάτες.

Περισσότερα από Forbes

Η νέα Intralot στο Χρηματιστήριο: Ένας διεθνής παίκτης με ελληνική σφραγίδα

Η ολοκλήρωση της ΑΜΚ και η εξαγορά της Bally’s International σηματοδοτούν μια νέα εποχή.

Στα ύψη ο δείκτης του κραγιόν: Τι κερδίζουν Hondos Center, Sephora, Galerie de Beauté, Kiko Milano και Dust+Cream

Οι πέντε κορυφαίες αλυσίδες καλλυντικών ελέγχουν πάνω από το ένα τρίτο της αγοράς των 1,39 δισ. ευρώ.

Η Lufthansa ποντάρει στην Τεχνητή Νοημοσύνη για να κόψει 4.000 θέσεις εργασίας

ΑΙ και ψηφιοποίηση στο επίκεντρο της στρατηγικής αναστροφής του Ομίλου.

Κατέρρευσε η First Brands στις ΗΠΑ με χρέη άνω των $10 δισ. - Υπέβαλε αίτηση πτώχευσης

Επιβαρυμένη από το χρέος που προέκυψε από μια σειρά εξαγορών.

TotalEnergies: Deal για πώληση του 50% του χαρτοφυλακίου ηλιακής ενέργειας στη Β. Αμερική - Στα $950 εκατ. το τίμημα

Συνολικά η πώληση περιλαμβάνει 47 περιουσιακά στοιχεία ηλιακής ενέργειας.

Jackaroo: Οι ουρές της Gen Z και η εκτίναξη των κερδών – Τι εισπράττει η Vivartia

Στα 7,5 εκατ. ευρώ ο τζίρος της Red Meat Α.Ε. πίσω από τα Jackaroo. Ο μηδενικός δανεισμός, το γεμάτο ταμείο και το ασυναγώνιστο περιθώριο κέρδους.

Κινέζικα αυτοκίνητα στην Ελλάδα: Έντονος ανταγωνισμός και νέοι "παίκτες" στην αγορά

Ηλεκτρικά οχήματα "made in China" προκαλούν… μποτιλιάρισμα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.

Τι σημαίνει η βίζα εργασίας των 100.000 δολαρίων στις ΗΠΑ για τον τεχνολογικό κλάδο

"Δεν υπάρχει ούτε μία εταιρεία που έχω επενδύσει τα τελευταία 10 χρόνια που να μπορεί να πληρώσει αυτό το ποσό".

Energean Ελλάδας: Ζημίες και προσωρινό στοπ στην παραγωγή του Πρίνου - Στροφή 1 δισ. σε αποθήκευση CO₂ και πράσινη καινοτομία

Το ενεργειακό αποτελεί θηλιά για την εταιρεία καθώς αυξάνει υπερβολικά το κόστος παραγωγής, εκτινάσσοντας στα ύψη τις ζημιές.

Volvo: Το σχέδιο για την παραγωγή αυτοκινήτων από ανακυκλώσιμα υλικά

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία θα επικεντρωθεί στα υβριδικά plug-in αυτοκίνητα.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.