Του Χάρη Φλουδόπουλου
Με φόντο τα ιστορικά υψηλά σε EBITDA και τη σταθερή τροχιά επίτευξης των φιλόδοξων στόχων για το 2027, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης κατά τη χθεσινή τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων της εταιρείας έδωσε ιδιαίτερο βάρος στο νέο, στρατηγικό άνοιγμα της εταιρείας στις τηλεπικοινωνίες, χαρακτηρίζοντας την είσοδο της ΔΕΗ στη λιανική αγορά ίντερνετ ως την απαρχή ενός "νέου κεφαλαίου για τον κλάδο στη χώρα μας".
Όπως αποκάλυψε ο ίδιος, η ΔΕΗ, αξιοποιώντας το ιδιόκτητο και ταχέως αναπτυσσόμενο δίκτυο οπτικών ινών (FTTH), έχει φτάσει ήδη σε 1,2 εκατομμύρια νοικοκυριά και επιχειρήσεις, με τελικό στόχο τα 3 εκατομμύρια. Μάλιστα, το 2024 κατεγράφη αύξηση 360% στην κάλυψη, ενώ μέσα στο 2025 ξεκίνησε η εμπορική διάθεση ανταγωνιστικών πακέτων ίντερνετ υψηλών ταχυτήτων τόσο για ιδιώτες όσο και για επαγγελματίες.
"Η ΔΕΗ μπαίνει σε μια νέα αγορά όχι απλώς ως πάροχος, αλλά ως game changer", σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Στάσσης. Η κίνηση αυτή δεν είναι μια απλή επέκταση δραστηριότητας αλλά μέρος μιας συνολικής στρατηγικής επανεφεύρεσης του ρόλου της εταιρείας στην καθημερινότητα των καταναλωτών.
Οι τρεις πυλώνες: ΑΠΕ, δίκτυα, πελάτης
Πίσω από τις νέες αυτές πρωτοβουλίες βρίσκεται η ευρύτερη στρατηγική που ακολουθεί ο όμιλος ΔΕΗ από το 2019, βασισμένη σε τρεις πυλώνες: την ανάπτυξη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), τον εκσυγχρονισμό των δικτύων και τη μετάβαση σε ένα αυθεντικά πελατοκεντρικό μοντέλο.
1. ΑΠΕ και ευέλικτη παραγωγή:
Η ΔΕΗ έχει αυξήσει θεαματικά τη δυναμικότητα από ΑΠΕ στα 6,2 GW στο α' τρίμηνο του 2025, από 3,4 GW το 2021. Ο στόχος είναι να φτάσει στα 11,8 GW μέχρι το 2027. Μάλιστα, περισσότερο από το 50% της συνολικής παραγωγής προέρχεται πλέον από ευέλικτες μονάδες, ενώ η λιγνιτική ισχύς θα έχει πλήρως αποσυρθεί ως το 2026 – νωρίτερα απ’ ό,τι σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
2. Δίκτυα
Η δραστηριότητα της διανομής παρουσίασε αύξηση 2,1 δισ. ευρώ στη ρυθμιζόμενη περιουσιακή βάση σε σχέση με το 2021, κυρίως λόγω επενδύσεων σε Ελλάδα και Ρουμανία. Με σύγχρονα και ψηφιοποιημένα δίκτυα, η ΔΕΗ όχι μόνο εξυπηρετεί την αυξανόμενη διείσδυση ΑΠΕ, αλλά ενισχύει και την αξιοπιστία και αποδοτικότητα του συστήματος.
3. Ο πελάτης στο επίκεντρο
"Δεν πουλάμε μόνο ρεύμα. Προσφέρουμε εμπειρία", είπε με νόημα ο επικεφαλής της ΔΕΗ. Οι υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας – όπως φωτοβολταϊκά στις στέγες, αντλίες θερμότητας, ενεργειακός σχεδιασμός – αποτελούν πλέον βασικό κορμό των προσφορών. Τα σημεία εξυπηρέτησης επανεφευρίσκονται, οι δείκτες ικανοποίησης βελτιώνονται, και οι πελάτες υψηλής αξίας παραμένουν πιστοί.
Οι επόμενοι στόχοι
Ο Γιώργος Στάσσης αναφέρθηκε και στους στόχους της εταιρείας για την τριετία 2025-2027 οι οποίοι συνοπτικά έχουν ως εξής:
- EBITDA στα 2,7 δισ. ευρώ το 2027 (από 1,8 δισ. το 2024)
- Καθαρά κέρδη άνω των 800 εκατ. ευρώ
- Μέρισμα 1 ευρώ ανά μετοχή
- Εγκατεστημένη ισχύς ΑΠΕ στα 11,8 GW
- Πλήρης απολιγνιτοποίηση έως το 2026
- FTTH κάλυψη σε 3 εκατ. νοικοκυριά
- Διεύρυνση διεθνούς παρουσίας σε νέες αγορές (Ιταλία, Κροατία)