Όμιλος Σαράντη: Το αμερικάνικο όνειρο ζει το Carroten – Πού επενδύει 40 εκατ. ευρώ ο όμιλος

Όμιλος Σαράντη: Το αμερικάνικο όνειρο ζει το Carroten – Πού επενδύει 40 εκατ. ευρώ ο όμιλος

Της Ξανθής Γούναρη

Εν μέσω δασμολογικού πολέμου ο όμιλος Σαράντη (Sarantis Group) αναμένει εφέτος πωλήσεις άνω των 5 εκατ. ευρώ από την αμερικανική αγορά μόνο από δύο κωδικούς της φίρμας Carroten.

Στοχεύοντας σε πρώτη φάση στους "λάτρεις του μαυρίσματος" (tanning lovers) που συντηρούν μια αγορά αξίας 400 εκατ. δολαρίων, δηλαδή το 10% της συνολικής αγοράς των αντηλιακών η οποία στην τεράστια αγορά των ΗΠΑ αθροίζει 4 δισ. δολάρια, η διανομή του Carroten ξεκίνησε από τις αρχές του χρόνου και στο δίκτυο των 1.800 καταστημάτων του λιανεμπορικού κολοσσού Target, με πωλήσεις 106,6 δισ. δολαρίων το 2024.

Αν και για το "ταξίδι" του Carroten στην Αμερική, που έχει ξεκινήσει πριν δύο χρόνια μέσω της πλατφόρμας Amazon, η εισηγμένη θα έχει μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα περίπου τον Σεπτέμβριο εφέτος, οι προοπτικές είναι θετικές, όπως ανέφεραν χθες στο περιθώριο της τακτικής γενικής συνέλευσης ο Γιάννης Μπούρας, Deputy CEO και ο Χρήστος Βάρσος, CFO του ομίλου.

"Στόχος είναι να ανοίξει η κατηγορία, προκειμένου να εισέλθουν και άλλα προϊόντα στη συγκεκριμένη αγορά, καθώς βρίσκονται σε εξέλιξη σχετικές συζητήσεις" σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου.

Γενικά οι προοπτικές των δερμοκαλλυντικών προϊόντων είναι μεγάλες, σύμφωνα με το διοικητικό επιτελείο της Σαράντης, με την εισηγμένη να στηρίζει τη διεθνή της ανάπτυξη δίνοντας έμφαση στα δικά της σήματα -Bioten, Carroten και Clinea-, απ’ όπου απολαμβάνει υψηλότερα περιθώρια κέρδους.

Εξ ου και ο όμιλος συνεχίζει το άνοιγμα στις διεθνείς αγορές εξάγοντας στη Μέση Ανατολή και στην Αυστραλία προϊόντα Carroten και στις Φιλιππίνες τις δερμοκαλλυντικές σειρές Bioten και Clinea, ενώ για τη σειρά Clinea ετοιμάζεται λανσάρισμα τον Ιούνιο του 2025 και στην Πολωνία.

Συνολικά ο κλάδος των δερμοκαλλυντικών το 2024 παρουσίασε κύκλο εργασιών της τάξης των 60 εκατ. ευρώ, με το 50% να προέρχεται από τα αντηλιακά.

Επενδύσεις 40 εκατ. ευρώ για εφέτος

Για την τρέχουσα χρονιά οι επενδύσεις αναμένεται να φτάσουν τα 40 εκατ. ευρώ, με τις κεφαλαιουχικές δαπάνες να έχουν αυξηθεί κατευθυνόμενες τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Πολωνία.

Συγκεκριμένα οι επενδύσεις για εφέτος εστιάζουν στη μονάδα ανακύκλωσης στην Πολωνία και σε παραγωγικές και κτιριακές (αποθήκες) στο εργοστάσιο των Οινοφύτων.

Σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο της Σαράντης, ο όμιλος είχε δεσμευτεί για επενδύσεις 33 εκατ. ευρώ το 2025, ποσό που θα αυξηθεί στα 40 εκατ.. Το 2026 είχε αναφέρει ότι θα πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 12 εκατ. ευρώ, οι οποίες θα ανέλθουν στα 30 εκατ.

Στην πενταετία 2024-2028 οι συνολικές επενδύσεις θα ανέλθουν στα 95 εκατ. ευρώ από 81 εκατ. ευρώ που ήταν το αρχικό πλάνο.

Σε ό,τι αφορά την πορεία των οικονομικών μεγεθών για το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς, η διοίκηση του ομίλου σημείωσε πως στις κατηγορίες ομορφιάς και περιποίησης δέρματος  υπήρξε άνοδος αν και συνολικά αυτή η περίοδος ήταν δύσκολη για την αγορά.

Σημειώνεται ότι τα αποτελέσματα της Σαράντης για το πρώτο τρίμηνο του 2025 θα ανακοινωθούν την επόμενη εβδομάδα και συγκεκριμένα την Τρίτη 6 Μαΐου.

Για εφέτος ο προβλεπόμενος τζίρος της εισηγμένης εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα 628 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 4,7%.

Πέρσι οι πωλήσεις του ομίλου Σαράντης το 2024 καταγράφοντας ρεκόρ ανήλθαν σε 600,1 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 24,4%. Τα EBITDA το 2024 έφθασαν στα 81,6 εκατ. ευρώ. έναντι 61,6 εκατ. το 2023, αυξημένα κατά 32,5%, με το περιθώριο EBITDA να διαμορφώνεται σε 13,6% (έναντι 12,8% το 2023).

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Περισσότερα από Forbes

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Ρουμανία: Το νέο "Ελ Ντοράντο" για τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους

Έργα δεκάδων δις ευρώ στο στόχαστρο των μεγάλων εταιρειών, καθώς η βαλκανική χώρα συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υποδομές της.

ΕΛΙΜΕ: Συντονισμός, τεχνική επάρκεια και πράσινη μετάβαση για λιμάνια που αντέχουν στον χρόνο

Ο Απόστολος Καμαρινάκης ανέλαβε πρόσφατα την προεδρία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), σε μια περίοδο κατά την οποία το λιμενικό σύστημα της χώρας καλείται να ανταποκριθεί σε αυξανόμενες απαιτήσεις, επιχειρησιακές, θεσμικές και γεωπολιτικές.

Ο δρόμος της Ομόνοιας που μπαίνει στον "χάρτη" των ξενοδοχείων

Επενδύσεις από Intecontinental μέσω του ομίλου Ruby και Casual Hoteles.

Η ΚΑΥΚΑΣ "φωτίζει" το μέλλον με 50 χρόνια επιτυχημένης πορείας

Η ΚΑΥΚΑΣ γιορτάζει φέτος μισό αιώνα πορείας, σε μία χρονιά που συμπίπτει με την ολοκλήρωση ενός σημαντικού κύκλου ψηφιακού και επιχειρησιακού μετασχηματισμού.

Γεωργιάδης (Premia): Ξενοδοχεία στο εξωτερικό, 1.500 νέα φοιτητικά δωμάτια και μέτοχος-έκπληξη στο κρασί

Ο Ηλίας Γεωργιάδης αποκαλύπτει τα επόμενα βήματα της εταιρείας σε ξενοδοχεία, φοιτητικές εστίες και τον όμιλο Ελληνικά Οινοποιεία.

Cosmote Telekom: Το παγκόσμιο εκτόπισμα της Telekom φέρνει καινοτομία, επενδύσεις και υπεραξία στην ελληνική αγορά - Το παράδειγμα της T-Mobile US

Το success story της T-Mobile US και τι σημαίνει για την Ελλάδα η παρουσία της Cosmote Telekom σε έναν παγκόσμιο κολοσσό.

Bitloops: Σήκωσε 1 εκατ. ευρώ η startup που λύνει τις αδυναμίες του design-to-code με AI

Στον γύρο συμμετείχαν οι Eleven Ventures και Corallia Ventures, καθώς και αρκετοί angel investors.

Ελαιόλαδο: Στα 300-600 εκατ. ετησίως ο μαύρος τζίρος του πράσινου χρυσού

Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι.

ΦΑΓΕ: Η ολλανδική κρίση αζώτου, οι αντιδικίες στην Ελλάδα και οι "χρυσές" εξαγωγές

Τα κέρδη ρεκόρ και πώς η ΦΑΓΕ έχασε 8 χρόνια στην κούρσα για ανάπτυξη ευρωπαϊκής παραγωγικής βάσης.

Μοτοδυναμική: Ποντάρει στην ηλεκτροκίνηση και φέρνει νέα κινεζική μάρκα αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Τον Αύγουστο ξεκινά η εμπορική διάθεση των μοντέλων της NIO – Τι είπε η διοίκηση του ομίλου στη γενική συνέλευση των μετόχων.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.