Και δεύτερος Τούρκος παίκτης στο λιανεμπόριο ειδών πολυτελείας – Τα σχέδια για τη Μύκονο

Και δεύτερος Τούρκος παίκτης στο λιανεμπόριο ειδών πολυτελείας – Τα σχέδια για τη Μύκονο

Tης Ξανθής Γούναρη

Μετά τον μάλλον άγνωστο στο ελληνικό κοινό Τζεμ Χάκο, ιδιοκτήτη του ομίλου Vakko, που φιλοδοξεί να αποτελέσει την τουρκική απάντηση στα μεγάλα ευρωπαϊκά luxury brands, ένας γνώριμος στα καθ’ ημάς Τούρκος μεγιστάνας επιχειρεί επίσης να επεκταθεί στην εγχώρια λιανική.

Ο λόγος για τον Φερίτ Σαχένκ, τον άλλοτε πλουσιότερο επιχειρηματία της γείτονος, ιδιοκτήτη του ομίλου Doğuş, ο οποίος παλαιότερα διατηρούσε μεγάλη παρουσία στην ελληνική αγορά στον κατασκευαστικό και στον τουριστικό κλάδο, έχοντας συμμετοχές στο Hilton, στον Αστέρα Βουλιαγμένης και στις μαρίνες Βουλιαγμένης, Φλοίσβου, Γουβιών Κέρκυρας, Λευκάδας και Ζέας.

Σύμφωνα λοιπόν με καταχώρηση στο ΓΕΜΗ τις προηγούμενες μέρες ιδρύθηκε η Dogus Perakende Mykonos Μονοπρόσωπη Α.Ε. για λογιαριασμό της τουρκικής εταιρείας Dogus Perakende Satis Giyim Ve Aksesuar Ticarer Anonim Sirketi με έδρα την Κωνσταντινούπολη, η οποία αποτελεί τον βραχίονα στη λιανική του ομίλου Doğuş.

Με πρόεδρο τον Eryiğit Umur, ο οποίος είναι επικεφαλής της Doğuş Food & Beverage, Tourism and Retail Group, η νέα εταιρεία έχει μετοχικό κεφάλαιο 25.000 ευρώ, ενώ σκοπός της είναι η εμπορία, η εισαγωγή και λιανική ή χονδρική πώληση ειδών ιματισμού (ανδρικού και γυναικείου) και διαφόρων άλλων εμπορεύσιμων ειδών, υποδημάτων και αντικειμένων ρουχισμού, ειδών ένδυσης και υπόδησης για γυναίκες και άνδρες, καθώς και κάθε είδους αξεσουάρ και προσθέτων, υποδημάτων και καπέλων, ειδών περιποίησης δέρματος, γαντιών, ζωνών, ειδών αρωμάτων, καλλυντικών και ατομικής φροντίδας, διακοσμητικών και ειδών δώρων, ειδών οικιακής διακόσμησης και εξοπλισμού, όπως ειδών από γυαλί, κρύσταλλο και πορσελάνη και γενικά αξεσουάρ και αντικείμενα οικιακής διακόσμησης και εξοπλισμού καθώς και η αντιπροσώπευση οίκων του εσωτερικού και εξωτερικού προς τον σκοπό αυτό.

Η δραστηριότητα της Doğuş στη λιανική

Ας σημειωθεί ότι ο όμιλος Doğuş δραστηριοποιείται σε διάφορους τομείς της λιανικής αντιπροσωπεύοντας γνωστά εμπορικά σήματα στην πολυτελή μόδα, στα ρολόγια και κοσμήματα, στα αθλητικά είδη, στα καλλυντικά και στα φωτογραφικά είδη.

Μέσω monobrand και multi-brand μπουτίκ (90 καταστήματα) αντιπροσωπεύει στην Τουρκία περί τα 20 παγκοσμίου φήμης brands, όπως Loro Piana, Under Armour, Kiko Milano, Hublot, Breitling, Quadran, Arnolds & Son, Bell & Ross, Messika, Tudor, Leica, Tag Heuer, Frederique Constant, Eleventy, Damiani και Sandro & Maje.

Το ενδιαφέρον είναι ότι στη Μύκονο, όπου η Doğuş Hospitality & Retail Group αναζητά αυτή τη στιγμή εργαζόμενους για το κατάστημα 100% Capri Store που βρίσκεται επίσης στο χαρτοφυλάκιο του, όπως και τα εστιατόρια με μπριζόλες Salt Bae, ο όμιλος Fais, ο οποίος έχει την αντιπροσωπεία της Kiko Milano για Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία, πρόκειται να ανοίξει το πρώτο κατάστημα της ιταλικής μάρκας ομορφιάς στις 15 Μαΐου.

Η Vakko στο Κολωνάκι με σύμβουλο τον Λάκη Γαβαλά

Το ελληνικό "άνοιγμα" της Doğuş αποτελεί το δεύτερο εγχείρημα των Τούρκων στο high end κομμάτι της εγχώριας λιανικής, καθώς έχει προηγηθεί η είσοδος του οίκου μόδας Vakko του Τζεμ Χάκο, που μετά από σχεδόν τρία χρόνια προετοιμασίας, μιας και είχε ιδρύσει θυγατρική στη χώρα μας ήδη απ’ το 2022, άνοιξε τον προηγούμενο μήνα το πρώτο ομώνυμο κατάστημα στο Κολωνάκι, στο κτίριο όπου έζησε η αείμνηστη ηθοποιός Μαρίκα Κοτοπούλη τα τελευταία χρόνια της ζωή της.

Το πενταόροφο κατάστημα, στην οδό Ηρακλείτου 9, θεωρείται το πρώτο βήμα του τουρκικού οίκου πολυτελείας σε ένα ευρύτερο σχέδιο διεθνοποίησης, ενώ στην καθιέρωσή του στην Ελλάδα συνδράμει από τη θέση του συμβούλου ο Λάκης Γαβαλάς.

Η ιστορία της Vakko ξεκινά το 1934 όταν ο Βιτάλι Χάκο -ο πατέρας του 69χρονου σήμερα Τζεμ- ίδρυσε ένα μικρό κατάστημα πιλοποιίας με την επωνυμία Şen Şapka (χαρούμενα καπέλα) στο Sultanhamam.

Το 1937 ο Vitali άλλαξε το όνομα της εταιρείας σε Vakko και ίδρυσε το πρώτο εργαστήριο βαφής μεταξιού της Τουρκίας. Σταδιακά κατόρθωσε να επεκταθεί πέρα από τα καπέλα, τα μαντίλια/φουλάρια/κασκόλ και τα υφάσματα και να κάνει την είσοδό της στον χώρο των ready-to-wear ενδυμάτων, όπου αποτελεί leader στην τουρκική αγορά έκτοτε. Μάλιστα έχει σχεδιάσει τις στολές των αεροσυνοδών της Turkish Airlines και της ποδοσφαιρικής ομάδας της εθνικής Τουρκίας

Η εταιρία, που είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Κωνσταντινούπολης και η κεφαλαιοποίηση της σήμερα φθάνει τα 12,56 δισ. τουρκικές λίρες, λειτουργεί και πολυτελή πολυκαταστήματα σε εμπορικά κέντρα σε Κωνσταντινούπολη, Άγκυρα και Σμύρνη.

Σήμερα ο όμιλος έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές του και στον κλάδο της φιλοξενίας με τα Vakko Hotels & Residences. To Nişantaşı Istanbul εγκαινιάστηκε στις αρχές του 2023, στην πολιτιστική και εμπορική καρδιά της Κωνσταντινούπολης, ενώ σε ένα ακίνητο-ορόσημο στην παραλιακή περιοχή στην γειτονιά Çengelköy στην ασιατική πλευρά της Κωνσταντινούπολης, άνοιξε το Vakko Hotel & Residence Sumahan Bosphorus.

Επιπλέον, ο όμιλος έχει δημιουργήσει την "Vakko Esmod Fashion School" σε συνεργασία με την Esmod, την πιο παλιά σχολή μόδας στον κόσμο, όπως και τη Vakko School of Hospitality and Service σε συνεργασία με την EHL (την Ecole hôtelière de Lausanne που ιδρύθηκε το 1893).

Ο Τζεμ Χάκο, που θεωρεί την Αθήνα δεύτερο σπίτι του, ίδρυσε τη βιβλιοθήκη Vitali Hakko Creative Industries Library στο Atatürk Cultural Center στην Κωνσταντινούπολη, με 15.000 βιβλία, ενώ συνέβαλε στη δημιουργία της πίστας και των συνοδών εγκαταστάσεων που φιλοξενούν το Γκραν Πρι της Formula 1 στην Κωνσταντινούπολη.

Περισσότερα από Forbes

Η αμερικανική Lyft αποκτά έναντι 175 εκατ. ευρώ την FreeNow, που είχε εξαγοράσει το ελληνικό TaxiBeat

Δυναμική είσοδος στην ευρωπαϊκή αγορά για την ανταγωνίστρια της Uber.

Cash cow η Ελλάδα για τη Zara – Το νέο μοντέλο καταστημάτων

Πού ανοίγει και πού κλείνει καταστήματα ο ισπανικός κολοσσός Inditex.

Το Starlink μπορεί να "προσγειώσει ανώμαλα" την αποτίμηση της SpaceX

Οι bullish εκτιμήσεις για τη SpaceX του Μασκ αγνοούν τα δύσκολα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Starlink

Αδειάζει το ποτήρι της Diageo Hellas - O ρόλος της αλλαγής των καταναλωτικών συνηθειών

Οι στόχοι που θέτει η Diageo για την ελληνική αγορά, τα μερίσματα των 7,3 εκατ. και η κατ’ οίκον κατανάλωση αλκοόλ.

PwC: Έρχεται νέα "έκρηξη" deals το 2025 - Ποιοι κλάδοι θα πρωταγωνιστήσουν

Αμείωτο παραμένει το ενδιαφέρον για συναλλαγές Εξαγορών & Συγχωνεύσεων και το 2025. Ήδη καταγράφονται υπογεγραμμένες ή ορατές συναλλαγές άνω των 7,5 δισ. ευρώ.

Tesla: "Βουτιά" των πωλήσεων σε Γαλλία και Σουηδία - Το χειρότερο α' τρίμηνο της τελευταίας 4ετίας

Το μερίδιο αγοράς του ομίλου στη Γαλλία έπεσε στο 1,63% το α' τρίμηνο.

Θερμοκήπια Θράκης: Οι επενδύσεις των 36 εκατ. ευρώ και η νέα branded συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος

Σε στρατηγική θέση τα Θερμοκήπια Θράκης. Απομένει επένδυση ακόμα 7 εκατ. ευρώ.

Οι οικονομικές επιδόσεις της Neurosoft το 2024 και τα πιο σημαντικά έργα

Η εταιρεία αύξησε τον τζίρο της κατά 39%, ο οποίος διαμορφώθηκε στα 37,9 εκατ.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.

Ο κατήφορος της Μυκόνου - Πτώση τιμών, κίνησης και αίγλης

Συνεχίζεται και φέτος η πτώση της επιβατικής κίνησης. Καταρρέουν οι τιμές σε πολλά καταλύματα, για να μη μείνουν άδεια. Ποιοι είναι οι "νέοι θαμώνες" στο νησί των Ανέμων.