Cavino: Τι τζιράρει ο μεγαλύτερος όμιλος κρασιού στην Ελλάδα μετά την εξαγορά του Μπαμπατζίμ

Cavino: Τι τζιράρει ο μεγαλύτερος όμιλος κρασιού στην Ελλάδα μετά την εξαγορά του Μπαμπατζίμ

Του Γιώργου Λαμπίρη

Περίπου 4 εκατομμύρια ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ειδικού φόρου κατανάλωσης (2,8 εκατ. ευρώ χωρίς τον φόρο), φέρνει στα ταμεία του ομίλου Cavino με έδρα το Αίγιο η απόκτηση ποσοστού πλειοψηφίας της εταιρείας παραγωγής τσίπουρου και ούζου Μπαμπατζίμ. Στην τελευταία η Cavino συμμετέχει μέσω της θυγατρικής εταιρείας Ελληνικό Τσίπουρο με 60%, ποσοστό το οποίο απέκτησε μετά τον θάνατο του εμβληματικού οινοποιού και ιδρυτή της Μπαμπατζίμ, Ανέστη Μπαμπατζιμόπουλου.

Συνολικά η Cavino είχε ενοποιημένο κύκλο εργασιών 32,56 εκατομμύρια ευρώ το 2023 έναντι 29,01 εκατομμυρίων ευρώ το 2022, καταγράφοντας θετική μεταβολή κατά 12%. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 2,56 εκατομμύρια ευρώ έναντι 2,15 εκατομμυρίων ευρώ αντίστοιχα στις δύο οικονομικές χρήσεις. Από τις συνολικές πωλήσεις της Cavino 19,82 εκατομμύρια ευρώ προήλθαν από εξαγωγές σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και 1,77 εκατομμύρια ευρώ από διάθεση σε τρίτες χώρες.

Το 2023 ο μακροπρόθεσμος δανεισμός της ήταν 2,57 εκατομμύρια ευρώ και ο βραχυπρόθεσμος 7,18 εκατομμύρια ευρώ, τα αποθέματα πέρυσι ανήλθαν σε 14,21 εκατομμύρια ευρώ από 12,44 εκατομμύρια ευρώ και τα ίδια κεφάλαια σε 17,43 εκατομμύρια ευρώ από 15,39 εκατομμύρια ευρώ. Τα ταμειακά διαθέσιμα ήταν 854,63 χιλιάδες ευρώ έναντι 909 χιλιάδων ευρώ. 

Κατακτώντας την πρώτη θέση στην ελληνική αγορά κρασιού

Η Cavino που είναι γνωστή για τη σειρά κρασιών "Kτήμα Μέγα Σπήλαιο" έχει καταφέρει από το 2021 και ύστερα να είναι η πρώτη επιχείρηση στην Ελλάδα από πλευράς κύκλου εργασιών, έχοντας ξεπεράσει τα Ελληνικά Κελλάρια Οίνων που έως τότε διατηρούσαν την πρώτη θέση και δεδομένης της πτώσης σημαντικών δυνάμεων του ελληνικού κρασιού τα τελευταία χρόνια όπως η Οινοποιΐα Μπουτάρη και ο Τσάνταλης. 

Η συνεργασία με τη Lidl – Από εξαγωγές το 64% του κύκλου εργασιών της

Μεταξύ των συνεργασιών που διατηρεί η εταιρεία είναι και η πολυετής εμπορική σχέση που διατηρεί με τη Lidl Ελλάς για λογαριασμό της οποίας παράγει το γλυκό κρασί ΠΟΠ Σάμος από την ποικιλία Μοσχάτο, το οποίο κατά πληροφορίες της αποφέρει περίπου 700-800 χιλ. ευρώ καθώς και άλλες ετικέτες κρασιών για λογαριασμό της γερμανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ. Συνολικά η συνεργασία σε Ελλάδα και εξωτερικό, όπου τα κρασιά ταξιδεύουν μέσω τις Lidl στις ελληνικές εβδομάδες της αλυσίδας στο εξωτερικό με προϊόντα όπως είναι μεταξύ άλλων η Μαυροδάφνη αποφέρει από 4 έως 5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. 

Σήμερα η Cavino εξάγει σε 53 χώρες. Κύρια αγορά είναι η Γερμανία όπου πωλούνται οι μεγαλύτερες ποσότητες κρασιού. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Γερμανία καλύπτει περίπου το 50-60% των εξαγωγών της εταιρείας. Επίσης διαθέτει τα προϊόντα της σε Ηνωμένες Πολιτείες, Καναδά, Ηνωμένο Βασίλειο και την πλειοψηφία των χωρών που απαρτίζουν την Ευρωπαϊκή Ένωση, με το ποσοστό εξαγωγών να ανέρχεται στο 64% του ετήσιου κύκλου εργασιών της. 

Επιπροσθέτως εξάγει και ούζο ιδιωτικής ετικέτας το οποίο αποφέρει 7-8 εκατ. ευρώ ετησίως και παράγεται για μεγάλες αλυσίδες της Γερμανίας υπό την ετικέτα "Patelis”. 

Το οινοποιείο δημιουργήθηκε το 1958 στο Αίγιο από τους Κωνσταντίνο Αναστασίου και Ιωάννη Δούσκα με σκοπό την αμπελοκαλλιέργεια και οινοποίηση. Σήμερα ανήκει στους επιχειρηματίες δεύτερης γενιάς, Θόδωρο και Γιάννη Αναστασίου. Από το 1969 ο όμιλος ασχολείται αποκλειστικά με την οινοποίηση, παραγωγή, εμφιάλωση οίνων καθώς και με την παραγωγή ούζου και τσίπουρου. Oι κύριες ποικιλίες σταφυλιού της οποίες οινοποιεί η Cavino είναι οι: Ροδίτης, Λαγόρθι, Μαυρούδι, Βολίτσα, Ψιλόμαυρο Καλαβρύτων, Μοσχάτο, Μαυροδάφνη, καθώς και οι ξένες ποικιλίες Cabernet Sauvignon, Cabernet Franc, Merlot, Syrah, Chardonnay, Sauvignon Blanc. 

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Περισσότερα από Forbes

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Ρουμανία: Το νέο "Ελ Ντοράντο" για τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους

Έργα δεκάδων δις ευρώ στο στόχαστρο των μεγάλων εταιρειών, καθώς η βαλκανική χώρα συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υποδομές της.

ΕΛΙΜΕ: Συντονισμός, τεχνική επάρκεια και πράσινη μετάβαση για λιμάνια που αντέχουν στον χρόνο

Ο Απόστολος Καμαρινάκης ανέλαβε πρόσφατα την προεδρία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), σε μια περίοδο κατά την οποία το λιμενικό σύστημα της χώρας καλείται να ανταποκριθεί σε αυξανόμενες απαιτήσεις, επιχειρησιακές, θεσμικές και γεωπολιτικές.

Ο δρόμος της Ομόνοιας που μπαίνει στον "χάρτη" των ξενοδοχείων

Επενδύσεις από Intecontinental μέσω του ομίλου Ruby και Casual Hoteles.

Η ΚΑΥΚΑΣ "φωτίζει" το μέλλον με 50 χρόνια επιτυχημένης πορείας

Η ΚΑΥΚΑΣ γιορτάζει φέτος μισό αιώνα πορείας, σε μία χρονιά που συμπίπτει με την ολοκλήρωση ενός σημαντικού κύκλου ψηφιακού και επιχειρησιακού μετασχηματισμού.

Γεωργιάδης (Premia): Ξενοδοχεία στο εξωτερικό, 1.500 νέα φοιτητικά δωμάτια και μέτοχος-έκπληξη στο κρασί

Ο Ηλίας Γεωργιάδης αποκαλύπτει τα επόμενα βήματα της εταιρείας σε ξενοδοχεία, φοιτητικές εστίες και τον όμιλο Ελληνικά Οινοποιεία.

Cosmote Telekom: Το παγκόσμιο εκτόπισμα της Telekom φέρνει καινοτομία, επενδύσεις και υπεραξία στην ελληνική αγορά - Το παράδειγμα της T-Mobile US

Το success story της T-Mobile US και τι σημαίνει για την Ελλάδα η παρουσία της Cosmote Telekom σε έναν παγκόσμιο κολοσσό.

Bitloops: Σήκωσε 1 εκατ. ευρώ η startup που λύνει τις αδυναμίες του design-to-code με AI

Στον γύρο συμμετείχαν οι Eleven Ventures και Corallia Ventures, καθώς και αρκετοί angel investors.

Ελαιόλαδο: Στα 300-600 εκατ. ετησίως ο μαύρος τζίρος του πράσινου χρυσού

Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.