RealMINT AI: Η spinoff του ΑΠΘ που πρωτοπορεί με νέα εργαλεία για το λιανεμπόριο και το HR

RealMINT AI: Η spinoff του ΑΠΘ που πρωτοπορεί με νέα εργαλεία για το λιανεμπόριο και το HR

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου 

Σε αναζήτηση κεφαλαίων, που θα την βοηθήσουν να επεκτείνει τις δραστηριότητες και την ομάδα της, βρίσκεται η RealMINT AI -μια εταιρεία - τεχνοβλαστός του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), που εξειδικεύεται στην Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ).

Όπως αποκαλύπτει στο Capital.gr ο Γιώργος Λιάπης, co-founder της RealMINT AI, η startup πραγματοποιεί ήδη επαφές με εταιρείες, funds και angel investors. "Τα κεφάλαια που θα αντληθούν θα χρησιμοποιηθούν κατά βάση στην επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρείας και τη διεύρυνση της ομάδας της με επιπλέον άτομα, ώστε να βγουμε στην αγορά πιο γρήγορα και πιο εντατικά”, διευκρινίζει ο co-founder της startup. 

Η ομάδα της RealMINT AI -υπό τον καθηγητή Ιωάννη Βλαχάβα- έχει δημιουργήσει δύο βασικά προϊόντα: το ένα εξειδικεύεται στην πρόβλεψη ζήτησης προϊόντων και το δεύτερο είναι ένα ψυχομετρικό εργαλείο αξιολόγησης προσωπικότητας, που απευθύνεται κυρίως σε τμήματα HR.

Στους πελάτες τα σούπερ μάρκετ "Μασούτης”

Εδικότερα, το "MasRFS”, για το οποίο μάλιστα η RealMINT AI έχει βραβευτεί, είναι ένα σύστημα ΑΙ για την πρόβλεψη ζήτησης προϊόντων, το οποίο έχει ήδη εγκατασταθεί σε καταστήματα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ "Μασούτης". "Αξιοποιούμε την Τεχνητή Νοημοσύνη για να προβλέψουμε τη μελλοντικη ζήτηση, κυρίως σε καταστήματα λιανικής, σε φαρμακαποθήκες και αλλού. Το σύστημα αναλύει δεδομένα ιστορικών πωλήσεων, προωθητικές ενέργειες, web traffic data, καθώς και οποιονδήποτε άλλο παράγοντα μπορεί να επηρεάσει τις πωλήσεις (ακόμη και τον καιρό) και με βάση αυτά τα μοντέλα προβλέπει τη μελλοντική ζήτηση”, εξηγεί ο κ. Λιάπης. Στόχος, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι η βελτιστοποίηση της διαχείρισης αποθεμάτων, έτσι ώστε να μειώνεται το overstocking και να παρέχονται καλύτερες υπηρεσίες στους πελάτες. 

Από την άλλη, το "MindEscape" είναι ένα ψυχομετρικό εργαλείο αξιολόγησης προσωπικότητας που λειτουργεί σαν ένα εικονικό "δωμάτιο απόδρασης" (escape room). Στο "MindEscape", ο υποψήφιος μπαίνει από τον υπολογιστή του σε πέντε διαφορετικά δωμάτια, μέσα στα οποία προσπαθεί να λύσει διαφορετικούς γρίφους, ώστε να "αποδράσει". Αν δεν τα καταφέρει, δεν θεωρείται αποτυχία, αφού στόχος του παιχνιδιού δεν είναι η απόδραση καθεαυτή, αλλά το να αξιολογηθούν πέντε διαφορετικοί πυλώνες της προσωπικότητάς του: η διαύγεια του πνεύματος (openness), η ευσυνειδησία (conscientiousness), η εξωστρέφεια (extroversion), η προσήνεια (agreeableness) και ο νευρωτισμός (neuroticism). Η χρήση του "MindEscape" έχει επεκταθεί και στον επαγγελματικό προσανατολισμό, ενώ στόχος της εταιρείας είναι να ενσωματωθεί σαν εργαλείο και στη διαδικασδία της συνέντευξης, ώστε να μπορεί ο HR manager να βλέπει και το κατά πόσο ταιριάζει ο υποψήφιος με τους υφιστάμενους υπαλλήλους. Στους απώτερους στόχους της εταιρείας είναι να χρησιμοποιείται το "MindEscape" ως ψυχομετρικό εργαλείο και στους κοιτώνες των πανεπιστημίων, για την καλύτερη συσχέτιση συγκατοίκων.

Επίσης, η εταιρεία δραστηριοποιείται και στο κομμάτι της προβλεπτικής συντήρησης (reductive maintenance), όπου διαθέτει ήδη συμβόλαιο με την εταιρεία Μυτιληναίος.

Εφαρμογές fintech 

Οι πελάτες της εταιρείας προέρχονται προς το παρόν μόνο από την Ελλάδα, ωστόσο η εταιρεία βρίσκεται σε επαφές και με το εξωτερικό, όπου θέλει σταδιακά να επεκτείνει τις λύσεις της.

Επίσης, ένας ακόμη τομέας στον οποίο έχει αρχίσει να δραστηριοποιείται η εταιρεία είναι και το fintech, έχοντας δοκιμάσει τις τεχνολογίες για την πρόβλεψη ζήτησης και σε οικονομικά προβλήματα που έχουν να κάνουν κυρίως με τη διαχείριση χαρτοφυλακίου. "Όταν τροφοδοτήσουμε τους αλγόριθμούς μας με δεδομένα, βλέπουμε ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε χαρτοφυλάκια που μπορουν να επιτύχουν υψηλή ανταμοιβή ως προς το ρίσκο”, εξηγεί ο κ. Λιάπης. 

Η εταιρεία έχει τρεις συνιδρυτές, ωστόσο συνεργάζεται με καθηγητές και φοιτητές και από άλλα τμήματα και πανεπιστήμια, από Ελλάδα και εξωτερικό. 

"Παρόλο που είμαστε spinoff, υπάρχει μια τεχνογνωσία τουλάχιστον δέκα ετών από πίσω, την οποία προσπαθούμε να περάσουμε στην αγορά ώστε να προσφέρουμε λύσεις που δεν υπάρχουν”, καταλήγει ο κ. Λιάπης.

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Αττική-Πίττας: Γλύκαναν τα κέρδη οι εξαγωγές - Ποιες χώρες χρυσοπληρώνουν το ελληνικό μέλι

Καθαρά κέρδη μετά από διετία ζημιών, εξαγωγές στο +16%, νέα πνοή πριν τα 100 χρόνια ιστορίας.

METKA: Υπερδιπλασιασμός εσόδων και στο "βάθος" εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών

Στα 1,4 δισ. ευρώ το συνολικό ανεκτέλεστο, υπολογίζοντας και τις προς υπογραφή συμβάσεις.

Ξεκινά πρόωρα φέτος η Black Friday – Η προσπάθεια για ανάκτηση τζίρων

Μπαράζ προσφορών πριν τις "μαύρες" εκπτώσεις.

ΤΙΤΑΝ: Ρεκόρ κερδοφορίας EBITDA εννεαμήνου - Στα €223 εκατ. τα καθαρά κέρδη

Η εγχώρια αγορά της Ελλάδας συνέχισε να καταγράφει υψηλές επιδόσεις - Θετικές προοπτικές.

Autohellas: Αύξηση κύκλου εργασιών 5,3% - Στα €103,3 εκατ. τα EBITDA

Η κερδοφορία του Ομίλου υποστηρίχθηκε, αντίστοιχα με το 2024, με €9,7 εκατ. από την είσπραξη μερισμάτων μη ελεγχόμενων συμμετοχών.

Πώς επηρεάζονται Eurobank και Alpha από το σχέδιο εξυγίανσης των ΕΛΤΑ – συνεχίζονται οι συνεργασίες

Η Alpha Bank πιστεύει ότι υπάρχει ζήτηση και στοχεύει να αξιοποιήσει το δίκτυο των ΕΛΤΑ.

Σούπερ μάρκετ: Τι δείχνει το ταμείο στο εννεάμηνο - Τουρισμός και homing φέρνουν νέο ρεκόρ

Ο τζίρος των αλυσίδων έφτασε τα 10,51 δισ. ευρώ, με τα νησιά να καταγράφουν διψήφια αύξηση και τους καταναλωτές να επενδύουν όλο και περισσότερο στην κατανάλωση εντός σπιτιού.

Τι βλέπουν αναλυτές και αγορά για τα αποτελέσματα Alpha και ΕΤΕ

Ανθεκτική κερδοφορία παρουσίασαν οι τράπεζες στο τρίτο τρίμηνο και αναμένεται άλμα με τα αποτελέσματα του τελευταίου τριμήνου.

Prisma Electronics: Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που εκτοξεύει νανοδορυφόρο στο διάστημα

Η αποστολή είναι προγραμματισμένη για τα μέσα Νοεμβρίου.