Προϊόντα ομορφιάς: Skroutz, Wolt και efood market ρυθμιστές για το τζίρο της αγοράς

Προϊόντα ομορφιάς: Skroutz, Wolt και efood market ρυθμιστές για το τζίρο της αγοράς

Του Γιώργου Λαμπίρη

Οικονομικότερες λύσεις και για την αγορά προϊόντων δευτερευούσης σημασίας για την καθημερινότητά τους πέρα από τα βασικά καταναλωτικά αγαθά που αγοράζουν από τα σούπερ μάρκετ, αναζητούν οι καταναλωτές. Το συγκεκριμένο γεγονός δίνει περισσότερο χώρο και στον τομέα των καλλυντικών και αρωμάτων, σύμφωνα με στοιχεία της Convert Group και του επικεφαλής της, Παναγιώτη Γκεζερλή, τα οποία προκύπτουν από την ετήσια τακτική γενική συνέλευση του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων. 

Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Convert Group διαφαίνεται συνεχόμενη αύξηση διείσδυσης στο χώρο των καλλυντικών και αρωμάτων, κυρίως από το Σεπτέμβριο του 2023, για το skroutz. Ο λόγος με βάση τη σχετική ανάλυση της εταιρείας μετρήσεων δεδομένων αγοράς είναι ότι οι καταναλωτές, λόγω και του πληθωρισμού αναζητούν την πιο συμφέρουσα τιμή. Ταυτόχρονα η αλλαγή που συνέβη εντός του 2023, είναι ότι το marketplace προχώρησε στη δημιουργία δικών του αποθηκών και δικτύου διανομής με δικό του στόλο 450 οχημάτων και 2.000 εγκαταστάσεις lockers σε όλη την Ελλάδα.

Ποιοι μπορούν να φέρουν επιπλέον τζίρο 100 εκατομμυρίων – Στα 250 εκατομμύρια η online αγορά

Στα παρακάτω κανάλια οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για την δυνατότητα που έχουν να αποκομίσουν επιπλέον τζίρο 100 εκατομμυρίων ευρώ. Πρόκειται συγκεκριμένα για τις online πωλήσεις σε προϊόντα επιλεκτικής διανομής από Έλληνες retailers όπως sephora.gr, Galerie de Beauté, Attica Department Stores. Στην προοπτική περαιτέρω ανάπτυξης της αγοράς καλλυντικών μέσω ηλεκτρονικών πωλήσεων μπορεί να συμβάλει και η online επιλεκτική διανομής από διεθνείς retailers όπως η notion καθώς και οι online πωλήσεις από προέρχονται και από επιχειρήσεις που μεταξύ άλλων εξυπηρετούν και επαγγελματίες του κλάδου ομορφιάς όπως για παράδειγμα από Έλληνες retailers όπως angelopouloshair.gr. Δυναμικό κανάλι ανάπτυξης για τα προϊόντα περιποίησης και ομορφιάς μπορεί να προσφέρει και το κανάλι του quick commerce μέσω Wolt market και eFood Market. 

Συνολικά, η αξία λιανικής των καλλυντικών και αρωμάτων που αγοράστηκαν από
Έλληνες μέσω του καναλιού του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2023 είναι μεταξύ 250 και 260 εκατομμυρίων ευρώ. Σε ό,τι αφορά το κανάλι των online φαρμακείων η αξία ήταν 138 εκατομμύρια ευρώ και αυξήθηκε κατά 6% σε σύγκριση με το 2022. Στο κανάλι των ηλεκτρονικών super market η αξία ήταν 18 εκατομμύρια ευρώ και αυξήθηκε κατά 7% συγκρινόμενη με το 2022.

Στα προ μνημονίων επίπεδα ο τζίρος των προϊόντων ομορφιάς

Σε ό,τι αφορά το συνολικό τοπίο της αγοράς καλλυντικών και προϊόντων ομορφιάς, σύμφωνα με στοιχεία που επικαλέστηκε κατά την πρόσφατη τακτική γενική συνέλευση ο πρόεδρος του Συνδέσμου, Θεόδωρος Γιαρμενίτης, το 2023 η αγορά καλλυντικών επανήλθε σε επίπεδα προ μνημονίων με πωλήσεις που άγγιξαν τα 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ με ανάπτυξη 10% και εξαγωγές περί τα 470 εκατομμύρια ευρώ. Ο ΠΣΒΑΚ εκτιμά ότι το 2024 η αγορά θα παρουσιάσει περαιτέρω ανάπτυξη τζίρου μεταξύ 4%-7% αλλά με πτώση όγκου πωλήσεων που θα προέλθει από τον πληθωρισμό και την ακρίβεια, παράγοντες που επηρεάζουν το διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων καταναλωτών.

Περισσότερα από Forbes

Η νέα Intralot στο Χρηματιστήριο: Ένας διεθνής παίκτης με ελληνική σφραγίδα

Η ολοκλήρωση της ΑΜΚ και η εξαγορά της Bally’s International σηματοδοτούν μια νέα εποχή.

Στα ύψη ο δείκτης του κραγιόν: Τι κερδίζουν Hondos Center, Sephora, Galerie de Beauté, Kiko Milano και Dust+Cream

Οι πέντε κορυφαίες αλυσίδες καλλυντικών ελέγχουν πάνω από το ένα τρίτο της αγοράς των 1,39 δισ. ευρώ.

Η Lufthansa ποντάρει στην Τεχνητή Νοημοσύνη για να κόψει 4.000 θέσεις εργασίας

ΑΙ και ψηφιοποίηση στο επίκεντρο της στρατηγικής αναστροφής του Ομίλου.

Κατέρρευσε η First Brands στις ΗΠΑ με χρέη άνω των $10 δισ. - Υπέβαλε αίτηση πτώχευσης

Επιβαρυμένη από το χρέος που προέκυψε από μια σειρά εξαγορών.

TotalEnergies: Deal για πώληση του 50% του χαρτοφυλακίου ηλιακής ενέργειας στη Β. Αμερική - Στα $950 εκατ. το τίμημα

Συνολικά η πώληση περιλαμβάνει 47 περιουσιακά στοιχεία ηλιακής ενέργειας.

Jackaroo: Οι ουρές της Gen Z και η εκτίναξη των κερδών – Τι εισπράττει η Vivartia

Στα 7,5 εκατ. ευρώ ο τζίρος της Red Meat Α.Ε. πίσω από τα Jackaroo. Ο μηδενικός δανεισμός, το γεμάτο ταμείο και το ασυναγώνιστο περιθώριο κέρδους.

Κινέζικα αυτοκίνητα στην Ελλάδα: Έντονος ανταγωνισμός και νέοι "παίκτες" στην αγορά

Ηλεκτρικά οχήματα "made in China" προκαλούν… μποτιλιάρισμα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.

Τι σημαίνει η βίζα εργασίας των 100.000 δολαρίων στις ΗΠΑ για τον τεχνολογικό κλάδο

"Δεν υπάρχει ούτε μία εταιρεία που έχω επενδύσει τα τελευταία 10 χρόνια που να μπορεί να πληρώσει αυτό το ποσό".

Energean Ελλάδας: Ζημίες και προσωρινό στοπ στην παραγωγή του Πρίνου - Στροφή 1 δισ. σε αποθήκευση CO₂ και πράσινη καινοτομία

Το ενεργειακό αποτελεί θηλιά για την εταιρεία καθώς αυξάνει υπερβολικά το κόστος παραγωγής, εκτινάσσοντας στα ύψη τις ζημιές.

Volvo: Το σχέδιο για την παραγωγή αυτοκινήτων από ανακυκλώσιμα υλικά

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία θα επικεντρωθεί στα υβριδικά plug-in αυτοκίνητα.

Hack The Box: Η startup που εκπαιδεύει "αντί-hackers" προχωρά σε εξαγορά και διευρύνει την παρουσία της

Η Hack The Box μετρά πάνω από 3,7 εκατ. μέλη παγκοσμίως και έχει λάβει συνολικά περίπου 70 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση.