Ρίτσι Φρανσές: Από την πρώτη της Ridenco στην προσπάθεια αναβίωσης της Timberland

Ρίτσι Φρανσές: Από την πρώτη της Ridenco στην προσπάθεια αναβίωσης της Timberland

Του Γιώργου Λαμπίρη

Σε μία νέα επιχειρηματική προσπάθεια έχει επιδοθεί τα τελευταία χρόνια ο Ρίτσι Φρανσές, ο άνθρωπος που έφερε και έκανε γνωστές στην Ελλάδα την Timberland και τη Nautica. Ο επιχειρηματίας έχει συστήσει – μεταξύ άλλων - μία νέα εταιρεία με την επωνυμία "Maurice Frances Ανώνυμη Εμπορική Συμβουλευτική Εταιρεία”, η οποία έχει την αποκλειστική εισαγωγή και διανομή της Timberland στην Ελλάδα, ενώ διαχειρίζεται και το δίκτυο καταστημάτων της μάρκας στην Ελλάδα. Στη συγκεκριμένη εταιρεία συμμετέχουν η κόρη του Ιζαμπέλα Φρανσές καθώς και η σύζυγός του, Μυρτώ Καροτσιέρη. Ο κύκλος εργασιών της συγκεκριμένης εταιρείας το 2022 ήταν 2,13 εκατομμύρια ευρώ με ζημίες μετά από φόρους 193,7 χιλιάδες ευρώ, έναντι κύκλου εργασιών 1,84 εκατομμυρίων ευρώ με κέρδη μετά από φόρους 152,48 χιλιάδες ευρώ. Στόχος είναι να επαναφέρει την Timberland, τη μάρκα με την οποία ο ίδιος μεσουράνησε κατά τις δεκαετίες του 1980, 1990 και 2000.

O Ρίτσι Φρανσές ήταν ένα από τα ισχυρότερα ονόματα στο χώρο της λιανικής για αρκετά χρόνια, έχοντας συστήσει την εταιρεία Ridenco που έφερνε στην Ελλάδα την Timberland και τη Nautica, ενώ αποτέλεσε και έναν από τους βασικούς μετόχους της Αττικά Πολυκαταστήματα Α.Ε, της εταιρείας που διαχειρίζεται τα πολυκαταστήματα attica. Σημειώνεται ότι μεταξύ των επιχειρηματικών του συμμετοχών ήταν και αυτή στην εταιρεία NotosCom που διαχειρίζεται τα ομώνυμα πολυκαταστήματα λιανικής και εμπορεύεται αρκετά γνωστά εμπορικά σήματα.

H έλευση της δεκαετούς οικονομικής κρίσης αλλά και η αλλαγή στο μοντέλο κατανάλωσης με αναζήτηση για πιο οικονομικά προϊόντα, οδήγησε τη Ridenco στο κατώφλι του άρθρου 99 και ακολούθως σε εκκαθάριση, με τον επιχειρηματία να τίθεται εκτός αγοράς. Ένα από τα τελευταία ακίνητα που εκποιήθηκαν ήταν οι αποθήκες που διατηρούσε ο Ρίτσι Φρανσές στην Αυλώνα Αττικής, υπό την εταιρεία Handling Hellas Ανώνυμη Εμπορική Εταιρεία Διανομών και Αποθηκεύσεων Logistics. 

Το πρώτο κατάστημα στο Κολωνάκι το 1969

Ο επιχειρηματίας ξεκίνησε την επιχειρηματική του πορεία το 1969, όταν άνοιξε επί της οδού Τσακάλωφ στο Κολωνάκι το κατάστημα, Ritsi, που αποτέλεσε τότε σημείο αναφοράς για το λιανεμπόριο την περίοδο εκείνη. Το μεγάλο βήμα έγινε κατά τη δεκαετία του 1980 ο Φρανσές ανέλαβε την αποκλειστική εισαγωγή της Timberland και αργότερα της Nautica στην Ελλάδα, κίνηση που γνώρισε πολύ μεγάλη ανταπόκριση, οδηγώντας στην ίδρυση της Ridenco, την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο Αθηνών και την επέκταση στο εξωτερικό. Να σημειωθεί ότι στην κορύφωση της επιχειρηματικής της διαδρομής η Ridenco διατηρούσε δίκτυο 110 καταστημάτων λιανικής, περισσότερα από 50 shops in shop στην Ελλάδα και ταυτόχρονη παρουσία σε οκτώ ακόμα χώρες με πάνω από 50 σημεία πώλησης. 

Η αντίστροφη πορεία ξεκίνησε σταδιακά από το 2007 όταν η Ridenco άρχισε να εμφανίζει ζημιογόνα αποτελέσματα, επιβραδύνοντας ταυτόχρονα τους ρυθμούς ανάπτυξης που είχε παρουσιάσει έως τότε. Παρά το γεγονός ότι ο τζίρος της Ridenco διατηρούνταν σταθερός κοντά στα 48 εκατομμύρια ευρώ, οι ζημίες άρχισαν σταδιακά να αναπτύσσονται και το 2008 άγγιξαν τα 4 εκατομμύρια ευρώ, με ταυτόχρονη αύξηση του δανεισμού. Το 2009 οι ζημίες ανήλθαν στα 5 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η μετοχή της εταιρείας στο Χρηματιστήριο τέθηκε υπό καθεστώς επιτήρησης. Από τις τελευταίες μάρκες που ενέταξε στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας ο επιχειρηματίας ήταν η La Martina, δημιουργώντας μάλιστα και κατάστημα λιανικής πώλησης στην οδό Σπευσίππου στο Κολωνάκι.

Η ταχύτατη υποχώρηση των πωλήσεων σε συνδυασμό με την αθέτηση δανειακών υποχρεώσεων, οδήγησαν το φθινόπωρο του 2010 στην ένταξη της εταιρείας στις διατάξεις του άρθρου 99. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο τέλος της χρήσης 2010 οι ζημίες είχαν φτάσει στα 10 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το σύνολο των εξόδων διοίκησης την ίδια χρονιά άγγιξε τα 37 εκατομμύρια ευρώ, πάνω και από το τζίρο της επιχείρησης που ήταν 36 εκατομμύρια ευρώ. 

To 2012, την τελευταία χρονιά λειτουργίας της επιχείρησης πριν αυτή τεθεί σε εκκαθάριση, ο κύκλος εργασιών του ομίλου Ridenco Συμμετοχών ήταν πλέον 5,68 εκατομμύρια ευρώ με ζημίες 11,43 εκατομμύρια ευρώ και αρνητικά ίδια κεφάλαια 59,13 εκατομμύρια ευρώ. 

Η υπόθεση με το 10% της Αττικά Πολυκαταστήματα

Θα θυμίσουμε ότι ο Ρίτσι Φρανσές είχε βρεθεί στο επίκεντρο της μεταβίβασης ποσοστού 10% που κατείχε η Ridenco, σε εταιρεία συμφερόντων του έναντι τιμήματος 1,3 εκατομμυρίων ευρώ κατά την κρίσιμη για τον ίδιο επιχειρηματική περίοδο του 2010 – προ της υπαγωγής στο άρθρο 99 -, ποσό που είχε θεωρηθεί τότε από την αγορά ότι δεν ανταποκρινόταν στην πραγματική αξία της εν λόγω συμμετοχής. Η μεταβίβαση του ποσοστού έγινε τότε από τη Woodland με έδρα την Κύπρο που τέθηκε προς εκκαθάριση προς την Brighttype Ltd.

Η νέα εποχή της Timberland

Πλέον υπό τη νέα εταιρεία Maurice Frances Α.Ε. πριν από λίγες ημέρες πραγματοποιήθηκε σε εορταστικό κλίμα στον πεζόδρομο της οδού Χαϊμαντά στο Χαλάνδρι, εκδήλωση για τα 50 χρόνια της Timberland. Παρούσα σε αυτή ήταν και η κόρη του Φρανσές, Ιζαμπέλα, καθώς και αρκετοί γνωστοί παρουσιαστές και infuencers του διαδικτύου. Αυτή τη στιγμή η συγκεκριμένη εταιρεία λειτουργεί ως agent με αντικείμενό της την αποκλειστική εισαγωγή και διανομή των προϊόντων στην ελληνική αγορά. Ο επιχειρηματίας από την πλευρά του έχει την ευθύνη επίβλεψης του δικτύου και η κόρη του είναι επιφορτισμένη με τις εισαγωγές και την εμπορική διακίνηση των προϊόντων της μάρκας.

Περισσότερα από Forbes

Κλείνει για τον ΟΤΕ το κεφάλαιο "Ρουμανία"

Η πώληση της Telekom Romania Mobile οδεύει προς ολοκλήρωση, μετά το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της χώρας.

Αυθεντικότητα, καινοτομία και νέες συνήθειες για την μπίρα το 2025

Οι ζυθοποιίες ενισχύουν τις θέσεις τους μέσω στοχευμένων επενδύσεων, ευελπιστώντας σε θετικό τελικό "ταμείο".

Louis Vuitton Ελλάς: Κέρδη ρεκόρ 17,6 εκατ. - Η ελληνική "συνταγή" επιτυχίας

Τα "χρυσά" μερίσματα, οι έξι ανέλεγκτες φορολογικές χρήσεις και οι ανακατατάξεις στη Μύκονο.

Οι βιομήχανοι τροφίμων που αγάπησαν το hoteling

Η δυναμική του ελληνικού τουρισμού δεν είναι νέο "φρούτο" για τους βιομηχάνους τροφίμων και ποτών.

Tesla: Κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση σε τριμηνιαία έσοδα εδώ και πάνω από 10 χρόνια στο β' τρίμηνο

Στο -12%, εν μέσω προβληματισμού για την πολιτική δραστηριότητα του Έλον Μασκ. Ξεκίνησε την παραγωγή ενός πιο οικονομικού ηλεκτρικού μοντέλου.

Changan Hellas: Το νέο κινεζικό άνοιγμα του ομίλου Βασιλάκη

Πραγματοποίησε και επισήμως την άφιξή της η Changan Hellas, η νεοσύστατη εταιρεία της οικογένειας Βασιλάκη. Νέοι παίχτες μπαίνουν στην αγορά της ηλεκτροκίνησης και αυξάνεται ο ανταγωνισμός.

"Λαχάνιασε" η Bodytalk - Στο κόκκινο για δεύτερη χρονιά

Σχέδιο για επιστροφή στα κέρδη μέσω νέων συνεργασιών και επένδυσης σε νέα κατηγορία προϊόντων.

Το μυστικό "όπλο" που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο Τραμπ για να "νικήσει" τη Fed

Το μοντέλο που θα μας δείξει αν η Ουάσινγκτον υπονομεύει την ακεραιότητα του δολαρίου ή διατηρεί την αξία του.

Kaedim: Η startup που αλλάζει τα δεδομένα στο 3D βάζει στόχο την Ελλάδα

Η startup δημιουργήθηκε για να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο παράγεται το 3D περιεχόμενο, ξεκινώντας από τη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.