Cosmos Group: Ανοίγει 1,5 κατάστημα το μήνα στην Ελλάδα και αγγίζει τα 150 εκατ. ευρώ τζίρο

Cosmos Group: Ανοίγει 1,5 κατάστημα το μήνα στην Ελλάδα και αγγίζει τα 150 εκατ. ευρώ τζίρο

Του Γιώργου Λαμπίρη

Πάνω από τα 150 εκατομμύρια ευρώ θα φτάσει φέτος ο κύκλος εργασιών του Cosmos Group που διαχειρίζεται τα καταστήματα αθλητικών ειδών, Cosmos Sport, JD Sports, Sneaker10, Slam Dunk. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Μιχάλη Τσικνάκη η επιχείρηση που στη χρήση 2022 κατέγραψε πωλήσεις που ανήλθαν στα 110 εκατομμύρια ευρώ με EBITDA – προ της εφαρμογής του διεθνούς λογιστικού προτύπου 16 – στα 12 εκατομμύρια ευρώ (ποσοστό περί το 11%), προχωράει στη διεύρυνση του δικτύου των καταστημάτων της, ανοίγοντας κατά μέσο όρο 1,5 κατάστημα κάθε μήνα και στηριζόμενη αποκλειστικά σε οργανική ανάπτυξη. Να θυμίσουμε ότι ο βρετανικός κολοσός αθλητικών ειδών, JD Sports, απέκτησε το 80% της ελληνικής Cosmos Sport το 2021.

Ήδη βρίσκονται σε λειτουργία 5 καταστήματα JD από τα οποία τα 3 στην Ελλάδα και τα άλλα 2 στην Κύπρο. Έως το τέλος Ιανουαρίου όταν και ολοκληρώνεται το οικονομικό έτος 2023 θα λειτουργήσουν ακόμα 4 στην Ελλάδα και 1 στην Κύπρο. Τα καταστήματα JD επί ελληνικού εδάφους που θα ανοίξουν τις πόρτες τους προσεχώς θα βρίσκονται στην λεωφόρο Τσιμισκή της Θεσσαλονίκης, στη Γλυφάδα (οδός Μεταξά), στον Πύργο του Πειραιά καθώς και ένα ακόμα για το οποίο αναμένεται η οριστικοποίηση του συμβολαίου μίσθωσης. 

Σε σχέση με πέρυσι, στη διάρκεια της τρέχουσας χρήσης η εταιρεία θα προσθέσει συνολικά 18 νέα καταστήματα στο δίκτυό της έως τη λήξη του τρέχοντος οικονομικού έτους τον Ιανουάριο του 2024. Επί παραδείγματι στη Γλυφάδα ανοίγει ένα flagship κατάστημα Cosmos Sport εκεί που κατά το παρελθόν βρισκόταν κατάστημα της Κωτσόβολος στην οδό Λαζαράκη.

Από το ηλεκτρονικό κατάστημα το 1/3 των πωλήσεων

Όπως επισημαίνει ο κύριος Τσικνάκης, η ανάπτυξη είναι ακόμα μεγαλύτερη σε απόλυτα νούμερα και περί το 20% σε συγκρίσιμα νούμερα. "Το υψηλό ποσοστό ανάπτυξης οφείλεται στο ότι όσο η αλυσίδα ανοίγει νέα καταστήματα σε διάφορες περιοχές, με δεδομένη την ισχυρή παρουσία του online καναλιού παρουσιάζει θετικό αποτύπωμα και άμεση αναγνωρισιμότητα του εμπορικού της σήματος σε κάθε νέα περιοχή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η ωρίμανση του δικτύου να υλοποιείται πιο γρήγορα λόγω της υψηλής αναγνωρισιμοτητας που διατηρεί το ηλεκτρονικό κατάστημα, σε σχέση με το να χρειαζόταν η σταδιακή γνωριμία μέσω διαφήμισης σε τοπικό επίπεδο καθώς και πίστωση χρόνου για να εδραιωθεί το κατάστημα". Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα αποφέρει με έμμεσο και άμεσο τρόπο περίπου το 1/3 των εσόδων της επιχείρησης. Ως άμεσες πωλήσεις θεωρούνται εκείνες κατά τις οποίες οι παραγγελίες αποστέλλονται κατ’ οίκον και ως έμμεσες εκείνες όπου οι παραγγελίες πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά και στη συνέχεια ο πελάτης παραλαμβάνει από το κατάστημα με το μοντέλο του click & collect. 

Η επιχείρηση διατηρεί ένα ευρύ μείγμα από εμπορικές ονομασίες (Cosmos Sport, Sneaker 10, JD Sports, Slam Dank, Random), το οποίο απευθύνεται σε διαφορετικές ομάδες καταναλωτών και ενισχύει τη δραστηριότητά της. Την ίδια στιγμή σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα έντονος, γεγονός που βελτιώνει το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών και ευνοεί την προσφορά ικανοποιητικής τιμολογιακής πολιτικής στον κλάδο των αθλητικών ειδών στην Ελλάδα. 

Στο πλάνο επέκτασης είναι να προστεθούν προσεχώς και δύο νέα σημεία από τα ειδικού concept καταστήματα – επιλεγμένες και ειδικές συλλογές αθλητικών ρούχων και υποδημάτων - Random και Slam Dunk με επέκταση στη Θεσσαλονίκη και ίσως άλλο ένα κατάστημα στην Αθήνα από το 2024 και ύστερα. Tαυτόχρονα το Cosmos Group επικεντρώνεται στο να διευρύνει το δίκτυο καταστημάτων JD σε Ελλάδα και Κύπρο γι’ αυτό και σε ένα χρόνο και έως το τέλος του οικονομικού έτους 2023) στο τέλος Ιανουαρίου του 2024), προγραμμάτισε τη λειτουργία συνολικά 10 σημείων πώλησης. 
 

Περισσότερα από Forbes

Κλείνει για τον ΟΤΕ το κεφάλαιο "Ρουμανία"

Η πώληση της Telekom Romania Mobile οδεύει προς ολοκλήρωση, μετά το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της χώρας.

Αυθεντικότητα, καινοτομία και νέες συνήθειες για την μπίρα το 2025

Οι ζυθοποιίες ενισχύουν τις θέσεις τους μέσω στοχευμένων επενδύσεων, ευελπιστώντας σε θετικό τελικό "ταμείο".

Louis Vuitton Ελλάς: Κέρδη ρεκόρ 17,6 εκατ. - Η ελληνική "συνταγή" επιτυχίας

Τα "χρυσά" μερίσματα, οι έξι ανέλεγκτες φορολογικές χρήσεις και οι ανακατατάξεις στη Μύκονο.

Οι βιομήχανοι τροφίμων που αγάπησαν το hoteling

Η δυναμική του ελληνικού τουρισμού δεν είναι νέο "φρούτο" για τους βιομηχάνους τροφίμων και ποτών.

Tesla: Κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση σε τριμηνιαία έσοδα εδώ και πάνω από 10 χρόνια στο β' τρίμηνο

Στο -12%, εν μέσω προβληματισμού για την πολιτική δραστηριότητα του Έλον Μασκ. Ξεκίνησε την παραγωγή ενός πιο οικονομικού ηλεκτρικού μοντέλου.

Changan Hellas: Το νέο κινεζικό άνοιγμα του ομίλου Βασιλάκη

Πραγματοποίησε και επισήμως την άφιξή της η Changan Hellas, η νεοσύστατη εταιρεία της οικογένειας Βασιλάκη. Νέοι παίχτες μπαίνουν στην αγορά της ηλεκτροκίνησης και αυξάνεται ο ανταγωνισμός.

"Λαχάνιασε" η Bodytalk - Στο κόκκινο για δεύτερη χρονιά

Σχέδιο για επιστροφή στα κέρδη μέσω νέων συνεργασιών και επένδυσης σε νέα κατηγορία προϊόντων.

Το μυστικό "όπλο" που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο Τραμπ για να "νικήσει" τη Fed

Το μοντέλο που θα μας δείξει αν η Ουάσινγκτον υπονομεύει την ακεραιότητα του δολαρίου ή διατηρεί την αξία του.

Kaedim: Η startup που αλλάζει τα δεδομένα στο 3D βάζει στόχο την Ελλάδα

Η startup δημιουργήθηκε για να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο παράγεται το 3D περιεχόμενο, ξεκινώντας από τη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.