ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ: Ικανοποίηση από την κερδοφορία και τη μείωση του δανεισμού

ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ: Ικανοποίηση από την κερδοφορία και τη μείωση του δανεισμού

Του Χάρη Φλουδόπουλου

Εξαιρετικά ικανοποιητικό είναι το επίπεδο της προσαρμοσμένης οργανικής κερδοφορίας (a- EBITDA) για τον όμιλο της ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ στα 130,9 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μικρή μείωση από τα 160 εκατ. ευρώ πέρυσι, που ήταν μια χρονιά εξαιρετική, που δύσκολα θα επαναληφθεί. Η διατήρηση της υψηλής κερδοφορίας σε συνδυασμό με τη μείωση του δανεισμού και τη βελτίωση του κεφαλαίου κίνησης αποτελούν τις κυριότερες επιτυχίες του ομίλου για το προηγούμενο διάστημα. Αυτό τονίζουν πηγές της διοίκησης της εταιρείας, επισημαίνοντας ότι σε σχέση με την υπερβολικά υψηλή ζήτηση της περασμένης χρονιάς, φέτος η αγορά γύρισε και ήταν σαφώς πιο "μαζεμένη". Σε κάθε περίπτωση στις σημαντικές εξελίξεις της προηγούμενης περιόδου περιλαμβάνεται η σημαντική μείωση του δανεισμού, που περιορίστηκε κατά 160 εκατ. ευρώ σε σχέση με πέρυσι και κατά 70 εκατ. ευρώ σε σχέση με το τέλος του 2022. 

Σημειώνεται ότι στο πρώτο εξάμηνο του 2023 ολοκληρώθηκαν οι επενδύσεις και το βασικό επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου, με την εγκατάσταση και της γραμμής βαφής. Πλέον η ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ έχει δυνατότητα για παραγωγή 500 χιλιάδων τόνων, όμως η περιορισμένη ζήτηση στην αγορά αυτήν την περιόδο δεν της επέτρεψε να αξιοποιήσει αυτή τη δυναμικότητα. Συγκεκριμένα στο εξάμηνο η παραγωγή του αλουμινίου έφτασε στις 195.000 τόνους που μεταφράζεται σε ετήσια παραγωγή κοντά στις 400.000 τόνους, όταν ο όμιλος μπορεί να φτάσει τις 500.000 τόνους, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρχει η αντίστοιχη ζήτηση. 

Στον κλάδο του χαλκού ξεχωρίζουν οι δυναμικές επιδόσεις της θυγατρικής στη Βουλγαρία, η οποία ως γνωστόν έχει κάνει στροφή στην παραγωγή προϊόντων με υψηλή προστιθέμενη αξία ήδη από πέρυσι. Φέτος παρότι η ζήτηση συνέχισε να μην είναι ιδιαίτερα υψηλή, η θέση της εταιρείας στο ανταγωνιστικό πεδίο παρέμεινε εξαιρετική με αποτέλεσμα να αυξηθούν οι ποσότητες αλλά και η κερδοφορία ανεβάζοντας το προσαρμοσμένο EBITDA του κλάδου του χαλκού σε σχέση με πέρυσι. 

Ως προς τις προοπτικές για το επόμενο διάστημα, η διοίκηση της ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ δε βλέπει κάτι το ιδιαίτερο και αναμένει να συνεχιστεί η μειωμένη ζήτηση στην αγορά. "Περιμένουμε πότε θα δούμε ανάκαμψη, η οποία δε φαίνεται να έρχεται μέσα στο χρόνο" αναφέρουν χαρακτηριστικά πηγές της διοίκησης.

Περισσότερα από Forbes

Volvo: Το σχέδιο για την παραγωγή αυτοκινήτων από ανακυκλώσιμα υλικά

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία θα επικεντρωθεί στα υβριδικά plug-in αυτοκίνητα.

Hack The Box: Η startup που εκπαιδεύει "αντί-hackers" προχωρά σε εξαγορά και διευρύνει την παρουσία της

Η Hack The Box μετρά πάνω από 3,7 εκατ. μέλη παγκοσμίως και έχει λάβει συνολικά περίπου 70 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση.

Market In: Περισσότερα καταστήματα, λιγότερα κέρδη

Ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 418 εκατ. ευρώ.

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.