Beyoncé vs Taylor Swift: Το κρας-τεστ δύο περιοδειών με "έπαθλο +$500 εκατ."

Beyoncé vs Taylor Swift: Το κρας-τεστ δύο περιοδειών με "έπαθλο +$500 εκατ."

Του Peter Cohan

Είναι ωραίο να είσαι βασίλισσα.

Η Beyoncé Giselle Knowles-Carter -γνωστή και ως Queen Bey- θα μπορούσε να αποκομίσει σχεδόν 2,1 δισ. δολάρια από την παγκόσμια περιοδεία της "Renaissance", περίπου 500 εκατ. δολάρια περισσότερα από τα 1,6 δισ. δολάρια που θα μπορούσε να κερδίσει η Taylor Swift από την περιοδεία "Eras".

Αυτές οι εντυπωσιακές εκτιμήσεις βασίζονται στις πιο αισιόδοξες υποθέσεις για τον αριθμό των θαυμαστών που αγοράζουν εισιτήρια συναυλιών στις υψηλές μέσες τιμές των εισιτηρίων, δηλαδή περίπου 700 δολάρια.

Σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις, οι καλλιτέχνες παίρνουν ένα σημαντικό μερίδιο από τα έσοδα του merchandise και πληρώνουν το 20% των εσόδων ως έξοδα περιοδειών, αφήνοντάς τους το υπόλοιπο 80%.

Η περιοδεία "Renaissance" θα μπορούσε να έχει εισπράξεις από 275 εκατ. έως 2,4 δισ. δολάρια μόνο από τα εισιτήρια μέχρι να τελειώσει τον Σεπτέμβριο. Η πιο αισιόδοξη εκτίμηση της Beyoncé για τα έσοδα από τα εισιτήρια -2,4 δισ. δολάρια- είναι πολύ πάνω από τα 1,9 δισ. δολάρια που είναι η πιο αισιόδοξη εκτίμηση για την περιοδεία "Eras" της Taylor Swift.

Λόγω της συσσωρευμένης επιθυμίας των θαυμαστών να παρακολουθήσουν προσωπικές συναυλίες στο τέλος μιας πανδημίας που διαρκεί περισσότερο από τρία χρόνια, οι αισιόδοξες εκτιμήσεις μου φαίνονται λογικές.

Γεννημένη στο Χιούστον του Τέξας, η Beyoncé μπήκε στη μουσική βιομηχανία τη δεκαετία του 1990 με τους Destiny's Child. Στη συνέχεια γνώρισε μεγάλη επιτυχία στη σόλο καριέρα της με άλμπουμ που κατέκτησαν τα charts (όπως το Dangerously in Love και το B'Day) ενώ πραγματοποίησε εμφάνιση στο Super Bowl 50 του NFL.

Είναι αρκετά πιθανό η περιοδεία "Renaissance" να αποδειχθεί η πιο επικερδής της Beyoncé έως σήμερα και ενδεχομένως να ξεπεράσει τα έσοδα που έχει κερδίσει από όλες τις προηγούμενες συναυλίες της μαζί.

Πού διαφέρει η επιχειρηματική στρατηγική της Beyoncé από αυτή της Swift

Εκτός από εξαιρετικά ταλαντούχες καλλιτέχνιδες, η Beyoncé και η Swift αποτελούν ταλαντούχα επιχειρηματικά στελέχη.

Ένα βασικό μέρος της δουλειάς τους είναι η επιλογή μιας επιχειρηματικής στρατηγικής -η λήψη αποφάσεων σχετικά με το ποια προϊόντα θα πωλούνται, πού θα πωλούνται και πόσο θα χρεώνονται οι πελάτες- και η άψογη εκτέλεσή της.

Και οι δύο καλλιτέχνιδες ακολουθούν μια στρατηγική διαφοροποίησης, κάτι που σημαίνει ότι χρεώνουν υψηλές τιμές για ένα προϊόν υψηλότερης ποιότητας που μπορεί να κοστίζει περισσότερο για την παραγωγή του. Μια άλλη κοινή επιχειρηματική στρατηγική, η πώληση ενός καλού προϊόντος στη χαμηλότερη τιμή με χαμηλότερο κόστος, είναι μάλλον σπάνια μεταξύ των καλλιτεχνών.

Οι εμπειρογνώμονες από τους οποίους πήρα συνέντευξη επισημαίνουν ορισμένες διαφορές και ομοιότητες επιχειρηματικής στρατηγικής:

- Η Swift μπορεί να διατηρεί μεγαλύτερο μερίδιο από τις πωλήσεις εισιτηρίων από την Beyoncé.

- Η Swift έχει πιο διευρυμένη στρατηγική merchandising από την Beyoncé.

- Η Beyoncé και η Swift έχουν υψηλά έξοδα περιοδείας και οι μέσες τιμές των εισιτηρίων τους για τις περιοδείες τους το 2023 είναι περίπου 700 δολάρια.

Το μερίδιο που Swift και η Beyoncé παίρνουν από τις πωλήσεις εισιτηρίων

Η Swift λαμβάνει πιθανότατα μεταξύ 100% και 110% των εσόδων από την πώληση εισιτηρίων. Όπως μου είπε ο David Herlihy, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Northeastern και συντονιστής του προγράμματος μουσικής βιομηχανίας, "ο διοργανωτής της θα πρέπει να είναι ευτυχής που την πληρώνει περισσότερο, επειδή δεν χρειάζεται να αναλάβει κανένα ρίσκο ότι οι συναυλίες της δεν θα ξεπουλήσουν".

Η Beyoncé μπορεί να λάβει ένα παρόμοιο ποσό. "Η Beyoncé θα μπορούσε να παίρνει ένα κλιμακούμενο ποσοστό (με βάση τον αριθμό των εισιτηρίων που πωλούνται) ή ένα σταθερό ποσοστό ανά εισιτήριο. Λαμβάνοντας υπόψη την προηγούμενη επιτυχία της, σίγουρα θα διεκδικούσε ποσοστό μεγαλύτερο του 90% ή και περισσότερο", σύμφωνα με e-mail στις 6 Μαΐου από τον Armen Shaomian, αναπληρωτή καθηγητή του Πανεπιστημίου της Νότιας Καρολίνας.

Οι χορηγοί και άλλες συνεργασίες μπορούν να βοηθήσουν τους κορυφαίους καλλιτέχνες να εγγυηθούν υψηλά έσοδα από τις συναυλίες. "Οι χορηγοί της Beyoncé στην περίπτωσή της περιλαμβάνουν αρκετές μεγάλες εταιρείες, όπως η CITI, η Verizon και η Tiffany. Ολόκληρη η παραγωγή της περιοδείας Renaissance γίνεται από την δική της εταιρεία παραγωγής της, Parkwood Entertainment και προωθείται από τη Live Nation, η οποία οδηγεί το μεγαλύτερο ποσοστό των εσόδων απευθείας στην Beyoncé", εξήγησε ο Shaomian.

Swift και Beyoncé: Στρατηγικές merchandising

Η Swift και η Beyoncé έχουν διαφορετικά brands και διαφορετικές στρατηγικές merchandising.

Η Swift έχει μια εκτεταμένη στρατηγική. Όπως εξήγησε ο Herlihy, "σε κάθε χώρο θα ήταν πιθανό να πουλήσει 30.000 τεμάχια σε μέση τιμή 80 δολάρια ανά τεμάχιο. Το τριάντα τοις εκατό από αυτό θα πήγαινε στον χώρο διεξαγωγής της συναυλίας και το υπόλοιπο θα πήγαινε στη Swift και στον διοργανωτή".

Αυτή η αρχική εκτίμηση των εσόδων της από το merchandising ήταν χαμηλή. Όπως μου είπε τον Απρίλιο: "Πρόσφατα ανακάλυψα ότι οι χώροι διεξαγωγής μπορεί να χρεώνουν μικρότερη προμήθεια [20% αντί για 30%] που ανέφερα αρχικά. Επίσης, αυτή η προμήθεια είναι στη δικαιοδοσία της Taylor να διαπραγματευτεί προς τα κάτω".

Η στρατηγική της Swift είναι πιο εκτεταμένη από εκείνη της Beyoncé. "Στόχος της Swift είναι να δημιουργήσει ένα lifestyle brand για μια συγκεκριμένη δημογραφική ομάδα. Αν το δούμε από την οπτική γωνία των θαυμαστών, οι Swifties έχουν πρόσβαση σε μια πληθώρα επιλογών όλο το χρόνο όσον αφορά το merch των θαυμαστών", σημείωσε ο Shaomian.

Αυτά περιλαμβάνουν 10 άλμπουμ "Eras" που πουλάει στην ιστοσελίδα της από τον Ιανουάριο μαζί με "εκατοντάδες αντικείμενα, από άλμπουμ βινυλίου μέχρι βιβλία δραστηριοτήτων και στολίδια", έγραψε.

Η ιστοσελίδα της Beyoncé, η οποία προσφέρει downloads των singles της και μερικούς από τους δίσκους βινυλίου της για αγορά, διαθέτει πολύ λιγότερες επιλογές από την Swift και θα αποφέρει λιγότερα κέρδη από τη δική της.

Ωστόσο, η έλλειψη online merchandising της Beyoncé μπορεί να οδηγήσει σε υψηλές τιμές των merchandising της συναυλίας. "Η έλλειψη merchandising στο ηλεκτρονικό κατάστημα της Beyoncé θα μπορούσε επίσης να είναι μέρος της στρατηγικής της, καθώς τα αντικείμενα που αφορούν συγκεκριμένες περιοδείες θα είναι διαθέσιμα για αγορά μόνο κατά τη διάρκεια των συναυλιών της, πιθανότατα σε υψηλή τιμή",  σημείωσε ο Shaomian.

Κόστος εισιτηρίων

Ένα πράγμα που μοιράζονται η Swift και η Beyoncé είναι οι υψηλές μέσες τιμές των εισιτηρίων. Ο Shaomian μού είπε τον περασμένο μήνα ότι η μέση τιμή του εισιτηρίου της Swift είναι πιθανότατα 700 δολάρια ή και περισσότερο.

Οι μέσες τιμές των εισιτηρίων της Beyoncé θα μπορούσαν να είναι 685 δολάρια ή περισσότερο.

Στις 6 Μαΐου μού είπε: "Οι τιμές των εισιτηρίων μόνο ανεβαίνουν και υπάρχουν πολλά B-Hive και Club Renaissance εισιτήρια κοντά στη σκηνή, μαζί με ορισμένες συναυλίες όπου ολόκληρο το επίπεδο του δαπέδου θεωρείται standing room".

Τέτοια εισιτήρια "πωλούνται όλα σε υψηλή τιμή. Σκεφτείτε το σαν μια πτήση που έχει περισσότερες θέσεις πρώτης και business class που πωλούνται με premium, γεγονός που ανεβάζει τη μέση τιμή", κατέληξε.

Η Swift πιθανότατα διατηρεί το 80% των εσόδων της. Όπως εξήγησε ο Herlihy πέρυσι, "πρέπει να πληρώσει τους φόρους, τους συνεργάτες της, την ενοικίαση του χώρου και τα έξοδα της περιοδείας, ενδεχομένως πλεονάζοντα φορτηγά, πληρώματα, ασφάλεια, μουσικά όργανα και ούτω καθεξής. Αυτά τα έξοδα μπορεί να κυμαίνονται μεταξύ 20% και 25% των εσόδων της".

Πιστεύει ότι τα έξοδα μάρκετινγκ για την περιοδεία "Eras" ήταν χαμηλότερα από το κανονικό. "Επειδή οι συναυλίες ήταν αυτόματα sold out, η δαπάνη τεράστιων δολαρίων προώθησης και μάρκετινγκ για την τόνωση των πωλήσεων ήταν κάπως περιττή", λέει. Και οι δύο καλλιτέχνες έχουν υψηλά έξοδα από περιοδείες.

"Renaissance": Εκτιμήσεις για τις πωλήσεις εισιτηρίων

Τα έσοδα από τα εισιτήρια της "Renaissance" θα μπορούσαν να κυμανθούν από 275 εκατ. δολάρια έως 2,5 δισ. δολάρια.

Οι συντηρητικές εκτιμήσεις για τα έσοδα της "Renaissance" κυμαίνονται από 275 έως 428 εκατ. δολάρια.

Στις αρχές Φεβρουαρίου, το Billboard εκτίμησε ότι η "Renaissance" θα αποφέρει από 275 έως 428 εκατ. δολάρια σε έσοδα από εισιτήρια, χρησιμοποιώντας τις ακόλουθες παραδοχές για την εκτίμηση των 275 εκατ. δολαρίων:

- Θα πραγματοποιηθούν συνολικά 41 συναυλίες

- Μέση τιμή εισιτηρίου: 200 δολάρια

- Μερίδιο των εσόδων από τα εισιτήρια: $200 100%

- Μέσο εισόδημα ανά παράσταση: 6,71 εκατ. δολάρια

Με τέσσερις ακόμη παραστάσεις, η "Renaissance" θα μπορούσε να αποφέρει έσοδα 300 εκατ. δολαρίων, το Billboard υπολόγισε τον Φεβρουάριο.

Μέχρι τις 7 Μαΐου, ο αριθμός των συναυλιών της "Renaissance" είχε επεκταθεί από 41 σε 57, σύμφωνα με την Ticketmaster.

Σε περίπτωση που η Beyoncé εμφανιστεί σε 57 συναυλίες και χρησιμοποιώντας τα 6,71 εκατ. δολάρια που υπολογίζει το Billboard σε έσοδα ανά συναυλία, το "Renaissance" θα απέφερε 382 εκατ. δολάρια σε έσοδα.

Χρησιμοποιώντας την ανώτατη εκτίμηση του Billboard για έσοδα ανά συναυλία ύψους 7,5 εκατ. δολαρίων, το "Renaissance" θα μπορούσε να αποφέρει πωλήσεις εισιτηρίων περίπου 428 εκατ. δολαρίων.

Οι αισιόδοξες εκτιμήσεις κυμαίνονται από 713 εκατ. δολάρια έως 2,4 δισ. δολάρια

Χρησιμοποιώντας πιο αισιόδοξες υποθέσεις σχετικά με τον αριθμό των εισιτηρίων που πωλούνται σε κάθε συναυλία και μια υψηλότερη μέση τιμή ανά εισιτήριο, εκτιμώ ότι τα έσοδα της περιοδείας "Renaissance" θα μπορούσαν να κυμανθούν από 713 εκατ. δολάρια έως 2,4 δισ. δολάρια. Ακολουθούν οι σημαντικότερες παραδοχές που χρησιμοποίησα:

- Και οι 57 συναυλίες είναι πλήρως sold out.

- Η μέση χωρητικότητα των συναυλιών ανά χώρο διεξαγωγής ανέρχεται σε 65.860 οπαδούς, βάσει της ανάλυσής μου των δεδομένων από κάθε χώρο διεξαγωγής.

- Το 95% του μέσου αριθμού των θαυμαστών αγοράζει εισιτήρια επειδή οι καλλιτέχνες κλείνουν θέσεις για το σκηνή τους και δίνουν κάποιες θέσεις δωρεάν, μου είπε ο Shaomian.

- Η χαμηλή και η υψηλή μέση τιμή των εισιτηρίων κυμαίνεται από 200 δολάρια (σύμφωνα με το Billboard) έως 678 δολάρια, σύμφωνα με το TicketSmarter.

Προηγούμενες περιοδείες της Beyoncé

Η Beyoncé είναι πιθανό να ξεπεράσει το 1 δισ. δολάρια σε συνολικές πωλήσεις εισιτηρίων κατά τη διάρκεια της ζωής της μέχρι τη στιγμή που θα εισπράξει τα έσοδα της "Renaissance". Όπως ανέφερε το Billboard, "έχει εισπράξει 767,3 εκατ. δολάρια και έχει πουλήσει 8,9 εκατ. εισιτήρια σε 375 συναυλίες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων με τον Jay-Z και την Verizon Ladies First Tour, μια περιοδεία με τη Missy Elliott και την Alicia Keys το 2004".

Ακολουθούν τα έσοδα ορισμένων από τις πιο πρόσφατες περιοδείες της:

- Σύμφωνα με το Billboard, το On the Run (2014) με τον σύζυγό της Jay-Z απέφερε 95 εκατ. δολάρια.

- Formation World Tour (2016): 256 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με το Complex.

- On the Run II (2018): 254 εκατ. δολάρια έσοδα, σύμφωνα με το Forbes.

Αν η Beyoncé φτάσει στο υψηλότερο σημείο της πιο αισιόδοξης εκτίμησής μου, το "Renaissance" θα ξεπεράσει κατά πολύ τα ακαθάριστα έσοδα όλων των προηγούμενων συναυλιών της.

Πόσα θα πάρουν σπίτι τους η Beyoncé και η Swift

Η Beyoncé θα μπορούσε να κερδίσει υψηλότερα έσοδα από την "Renaissance" απ' ό,τι θα κερδίσει η Swift από την "Eras".

Πιο συγκεκριμένα, τα έσοδα της "Renaissance" για την Beyoncé θα μπορούσαν να κυμανθούν μεταξύ 680 εκατ. και σχεδόν 2,1 δισ. δολαρίων, χρησιμοποιώντας 200 δολάρια ανά εισιτήριο στο χαμηλότερο σημείο και 648 δολάρια αντίστοιχα. Αυτό ξεπερνά το εύρος κερδών των 553 εκατ. δολαρίων και 1,62 δισ. δολαρίων της "Eras".

Κέρδη από την "Renaissance"

Τα κέρδη της Queen Bey από το "Renaissance" προκύπτουν από τις ακόλουθες υποθέσεις:

- Ακαθάριστες πωλήσεις εισιτηρίων που κυμαίνονται από 751 εκατομμύρια δολάρια και 2,57 δισ. δολάρια με βάση τις χαμηλές και υψηλές μέσες τιμές και για τις 52 συναυλίες.

- Έσοδα από εμπορεύματα ύψους περίπου 171 εκατ. δολαρίων με βάση την υπόθεση ότι θα πουλήσει 30.000 αντικείμενα σε μέση τιμή 100 δολαρίων (υποθέτοντας ότι οι τιμές της θα είναι υψηλότερες από αυτές της Swift, αφού θα είναι διαθέσιμες μόνο στις συναυλίες).

- Η Beyoncé θα κρατήσει το 80% των εσόδων από τα εμπορεύματα (σύμφωνα με τον Herlihy).

- Θα αφαιρέσει το 20% του μεριδίου των εσόδων από τα εισιτήρια και το merchandise, για να πληρώσει τα έξοδα της περιοδείας - κρατώντας το υπόλοιπο 80%, όπως πρότεινε ο Herlihy.

Κέρδη της "Eras"

Η Taylor Swift -η οποία είναι περίπου οκτώ χρόνια νεότερη από την Beyoncé- έχει ενδεχομένως πολλά χρόνια μπροστά της για να ξεπεράσει το πιθανότατα εξαιρετικό εισπρακτικό αποτέλεσμα της "Eras" φέτος.

Η Swift θα μπορούσε να εισπράξει από 620 εκατ. δολάρια έως 1,9 δισ. δολάρια, ανάλογα με το αν η μέση τιμή του εισιτηρίου είναι 215 ή 700 δολάρια.

Χρησιμοποιώντας παρόμοιες παραδοχές σχετικά με τις εισπράξεις της από τις πωλήσεις merchandise στις συναυλίες και τα έξοδα της περιοδείας, η Swift θα έβγαζε κέρδη 553 εκατ. δολάρια -υποθέτοντας ότι η μέση τιμή του εισιτηρίου είναι 215 δολάρια- και έως και 1,6 δισ. δολάρια αν η μέση τιμή του εισιτηρίου είναι 700 δολάρια.

Μετά από μια πανδημία τριών ετών, δύο σπουδαίοι καλλιτέχνες -και επιχειρηματικά στελέχη- χρεώνουν premium τιμές, καθώς εξαργυρώνουν το ταλέντο τους.

Περισσότερα από Forbes

Η Eva Mendes εξοµολογείται

H 50χρονη ηθοποιός επανεµφανίζεται ως επιχειρηµατίας και εξηγεί γιατί το πλύσιµο πιάτων είναι ώρα χαράς.

Swift και Beyoncé σπάνε τα ρεκόρ τους και η αξία τους ξεπέρασε τα $2 δισ.

Οι αυτοδημιούργητες ποπ σταρ γράφουν το "τραγούδι" της επιτυχίας, με τη μουσική και τις ταινίες από τις περιοδείες τους.

H μεγαλύτερη δημοπρασία συλλεκτικών νομισμάτων

Μία από τις μεγαλύτερες σε αριθμό λαχνών δημοπρασίες συλλεκτικών νομισμάτων που έχουν γίνει έως τώρα θα πραγματοποιηθεί στις 23 Μαρτίου. Η συλλογή έχει τον τίτλο "El Greco Collection".

Ο Κλοπ φεύγει από τη Λίβερπουλ έχοντας μετατρέψει τον αγγλικό σύλλογο σε οικονομική υπερδύναμη

Αν και οι περισσότερες αθλητικές ομάδες έχουν δει μια ραγδαία αύξηση της αξίας τους, υπό τον Κλοπ και τη Fenway ο σύλλογος έχει μετατραπεί σε μια οικονομική υπερδύναμη, καταγράφοντας έσοδα ύψους 682,9 εκατ. ευρώ την περασμένη σεζόν, τα έβδομα υψηλότερα στην Ευρώπη, σύμφωνα με την Deloitte.

Taylor Swift: Η δισεκατομμυριούχος ποπ σταρ είναι μία από τις πιο ισχυρές γυναίκες στον κόσμο

Η 33χρονη ερμηνεύτρια Taylor Swift συγκαταλέγεται στις γυναίκες με τη μεγαλύτερη επιρροή στον πλανήτη.

Στον δρόµο των δισεκατοµµυριούχων η QUEEN B

Με την περιοδεία "Renaissance" να έχει σπάσει ταµεία, η καθαρή αξία της Beyoncé εκτοξεύτηκε στα $800 εκατ., και πλέον διεκδικεί µε αξιώσεις το "εισιτήριο" για το κλαµπ των δισεκατοµµυριούχων.

Η περιοδεία Eras Tour της Τέιλορ Σουίφτ έγινε η πρώτη στην ιστορία που ξεπέρασε το 1 δισ. δολάρια

Η περιοδεία Eras Tour της Σουίφτ απέφερε 1,04 δισ. δολάρια μετά από 60 συναυλίες το 2023.

Bad Bunny: Mια "αποκλειστική ματιά" στην ανερχόμενη αυτοκρατορία του σε αθλητισμό, ψυχαγωγία και μόδα

Ο Πορτορικανός καλλιτέχνης χρησιμοποιεί τη φήμη του για να γίνει παγκόσμιο brand name.

Επίθεση στον Στ. Τσιτσιπά από τον CEO της Lacoste

Τον υπερασπίστηκε η κοινότητα της αντισφαίρισης.

Γ. Αντετοκούνμπο: Νέο "χρυσό" συμβόλαιο $186 εκατ. με τους Μπακς

Ο ηγέτης των Μπακς θα παραμείνει για ακόμα μια πενταετία στην ομάδα που τον ανέδειξε.

Ο αυθεντικός Rembrandt που είδε την τιμή του να εκτοξεύεται

Πριν από δύο χρόνια είχε εκτιμηθεί στα 15.000 δολάρια και τώρα τα estimates του φτάνουν τα 18 εκατομμύρια. Ο λόγος για τον πίνακα του Ολλανδού ζωγράφου, Rembrandt, "The Adoration of the Kings".

Οι 10 πιο κερδοφόρες μουσικές περιοδείες του 2023

Η Taylor Swift πήρε το στέμμα από την "Queen B", καθώς το Eras Tour τής απέφερε 305 εκατ. δολάρια.