Παίρνει παράταση για τον Απρίλιο ο μεγάλος διαγωνισμός του ΒΟΑΚ

Παίρνει παράταση για τον Απρίλιο ο μεγάλος διαγωνισμός του ΒΟΑΚ

Της Ελένης Μπότα

Παράταση μερικών ημερών παίρνει ο διαγωνισμός για το μεγάλο τμήμα του ΒΟΑΚ το Χανιά - Χερσόνησος συνολικού προϋπολογισμού 1,1 δισ. ευρώ.

Ο διαγωνισμός είχε προγραμματιστεί για 31 Μαρτίου, ωστόσο μετά από αίτημα που διατυπώθηκε από οικονομικό φορέα πήρε παράταση για τις 20 Απριλίου. 

Τα σχήματα που έχουν ήδη περάσει στη β΄φάση ήτοι: 

1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ
2.ΤΕΡΝΑ
3.ΑΒΑΞ
4.Vinci Highways S.A.S. – Vinci Concessions S.A.S
5. Μυτιληναίος – Acciona Concesiones

Σύμφωνα με στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς δεν αποκλείεται μέχρι την κατάθεση των οικονομικών προσφορών να έχουμε αλλαγές στα σχήματα, κάτι που αναμένεται να διαφανεί μέχρι τότε. 

Το τμήμα Χανιά Χερσόνησος θα είναι ένας αυτοκινητόδρομος με διόδια μήκους περίπου 163 χλμ. ο οποίος θα κατασκευαστεί και θα λειτουργεί βάσει σύμβασης παραχώρησης. Το έργο περιλαμβάνει 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ, 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου. 

Τα άλλα δύο τμήματα 

Εν μέσω των ασφυκτικών χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης, προχωρά η υλοποίηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου που κατασκευάζεται σήμερα σε όλη την Ευρώπη, με προϋπολογισμό άνω των 2 δισ. ευρώ που θα ενώνει το νησί από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία.

Το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί προβλέπει ότι έως το τέλος του 2025 θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί και να λειτουργούν ολόκληρα τα τμήματα Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και να έχει κατασκευαστεί το 15% του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο.

Η κατασκευή του ΒΟΑΚ έχει χωριστεί σε τρία διακριτά μέρη: το πρώτο είναι η τμήμα της παραχώρησης μεταξύ Χανίων και Χερσονήσου, το δεύτερο είναι η ΣΔΙΤ για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη και το τρίτο είναι το δημόσιο έργο στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος.

Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί δύο εκ των τριών διαγωνισμών του έργου. Ήδη έχει υπεγράφη η σύμβαση για το ανατολικό τμήμα του άξονα από τη Νεάπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, με ανάδοχο την ΑΚΤΩΡ. Το έργο το οποίο έχει κόστος μαζί με τον ΦΠΑ 186 εκατ. ευρώ και υλοποιείται ως δημόσιο έργο με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Στο μεσαίο τμήμα, από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη, που θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ, ανάδοχος αναδείχτηκε το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Περισσότερα από Forbes

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.

Ελλάκτωρ: Ξεκινά η μετάβαση σε εταιρεία ακινήτων και υποδομών τουρισμού

Ακίνητα φιλοξενίας και η ανάπτυξη της Μαρίνας Αλίμου θα βρεθούν στο επίκεντρο της διοίκησης το επόμενο διάστημα.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σημαντικά τα οφέλη από έργα ύψους 2 δισ. ευρώ στο Ελληνικό

Η θυγατρική ΤΕΡΝΑ υλοποιεί δύο σημαντικά "τοπόσημα" στην έκταση του πρώην αεροδρομίου.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Ρουμανία: Το νέο "Ελ Ντοράντο" για τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους

Έργα δεκάδων δις ευρώ στο στόχαστρο των μεγάλων εταιρειών, καθώς η βαλκανική χώρα συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υποδομές της.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

ΒΟΑΚ: Οριστικός ανάδοχος η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Το ύψος της σύμβασης υπολογίζεται σε περίπου 2 δισ. ευρώ.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.

Ελλάκτωρ: Το ποσοστό της Reggeborgh μετά την άσκηση του call option

Άσκηση του δικαιώματος για 10.400.000 μετοχές στην προσυμφωνημένη τιμή των 1,25 ευρώ ανά μετοχή.