Γιατί η Ινδία κερδίζει την Κίνα στο εμπόριο

Γιατί η Ινδία κερδίζει την Κίνα στο εμπόριο

Του Tim Worstall

Οι Times της Ινδίας φιλοξένησαν ένα άρθρο σχετικά με το πώς η Κίνα ξεπερνά την Ινδία στο εμπόριο –το μόνο πρόβλημα είναι ότι όλα τα στοιχεία που παραθέτουν δείχνουν ότι είναι η Ινδία είναι αυτή που έχει την πρωτοκαθεδρία. Το πρόβλημα αυτό πηγάζει από το γεγονός ότι η λογική που χρησιμοποιούν είναι εντελώς λάθος. Οι εισαγωγές είναι ο σκοπός του εμπορίου, ο λόγος που γίνεται εξαρχής το εμπόριο. Συνεπώς, η Ινδία, η οποία κερδίζει περισσότερο σε εισαγωγές από την Κίνα, είναι η νικήτρια του εμπορίου, όχι η ηττημένη. Το ότι το λάθος γίνεται συχνά, δεν το δικαιολογεί.

Όταν η Ινδία πιέζει για ηλιακή ενέργεια (στοχεύει στα 100 GW έως το 2022, 1 GW = 1.000 MW), η Vikram Solar υποφέρει. Το τελευταίο τρίμηνο, η παραγωγική ικανότητα ήταν η μισή, ακόμη και παρά το γεγονός ότι εξήγαγε το ¼ του προϊόντος. "Παλεύουμε με τον κινεζικό παράγοντα. Πάνω από το 80% των προμηθειών ηλιακής ενέργειας της Ινδίας έχουν απαχθεί από τους Κινέζους", λέει. Η επιθετική τιμολόγηση με τη στήριξη των κρατικών επιδοτήσεων, η προστατευτική προοπτική και η φθηνή χρηματοδότηση επέτρεψαν στους κινέζους κατασκευαστές να τιμολογήσουν υψηλότερα από τους Ινδούς ομολόγους τους. Τα προϊόντα της Vikram Solar είναι κατά 8-10% πιο ακριβά από τις κινεζικές εισαγωγές. Οι επιθετικοί στόχοι της Ινδίας για ηλιακή ενέργεια θα σήμαιναν δραστηριότητα αξίας άνω των 40 δισ. δολαρίων για τους κατασκευαστές εξαρτημάτων τα επόμενα πέντε χρόνια.

Το ζήτημα είναι ότι θέλουμε ηλιακούς συλλέκτες για να μπορούμε να παράγουμε ενέργεια. Εάν μπορούμε να βρούμε τους συλλέκτες αυτούς 8% φθηνότερα τότε είναι μια νίκη για εμάς, καταφέρνουμε να παράγουμε ηλεκτρισμό πιο φθηνά. Αυτό ισχύει είτε η Κίνα επιδοτεί την κατασκευή τους είτε όχι. Στην πραγματικότητα, αν το κάνει, τότε πρόκειται για επιδότηση από τους Κινέζους φορολογούμενους προς τους Ινδούς καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας – και σε ποιον δεν αρέσει το δωρεάν;

Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Ινδίας, με διμερές εμπόριο ύψους 71,5 δισ. δολαρίων, αλλά γέρνει υπερβολικά υπέρ της Κίνας. Η Ινδία εισάγει κινεζικά προϊόντα ύψους 61,3 δισ. δολαρίων ενώ εξάγει αγαθά αξίας μόλις 10,2 δισ. δολαρίων. Από - 37,2 δισ. δολάρια την περίοδο 2011-12, το εμπορικό έλλειμμα έχει διευρυνθεί τα τελευταία έξι χρόνια σε - 51,1 δισ. δολάρια.

Οι εξαγωγές είναι τα πράγματα για τα οποία πρέπει να ιδρώσουμε, ώστε άλλοι άνθρωποι, ξένοι, να μπορούν να τα καταναλώσουν. Οι εισαγωγές είναι ότι ο ιδρώτας των ξένων που καταναλώνουμε εμείς. Ποιος δεν θέλει να καταναλώνει την εργασία των άλλων; Σκεφτείτε το για μια στιγμή. Φανταστείτε ότι μένω σε ένα ωραίο σπίτι. Είναι αυτό προς όφελός μου ή προς όφελος του οικοδόμου; Είμαι σίγουρος ότι αυτό ωφελεί περισσότερο εμένα παρά εκείνον. Επίσης, εάν μπορώ και καταναλώνω ωραία τρόφιμα, αυτό είναι περισσότερο προς όφελος μου από αυτό του αγρότη; Είμαι σίγουρος ότι ωφελούμαι περισσότερο εγω.

Το ότι η Ινδία εισάγει περισσότερα από την Κίνα από ό,τι εξάγει προς αυτήν είναι η απόδειξη ότι η Ινδία κερδίζει στο εμπόριο -επειδή οι εισαγωγές είναι ο κύριος σκοπός του εμπορίου.

Περισσότερα από Forbes

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Κίνα και "Συμφωνίες του Αβραάμ" αλλάζουν τον ενεργειακό χάρτη στη Μέση Ανατολή

Η Κίνα και οι συμφωνίες Αβραάμ του Τραμπ αναδιαμορφώνουν την ενέργεια στη Μέση Ανατολή.

Κίνα, ΗΠΑ και Ινδία διεκδικούν την ενέργεια του Αραβικού Κόλπου

Η Ουάσινγκτον ανησυχεί μήπως το Πεκίνο αποκτήσει ηγεμονικό ρόλο στον Κόλπο μέσω ενεργειακού.

Τελείωσε ο "εμπορικός πόλεμος" ΗΠΑ - Κίνας;

Οι αγορές αναζητούν σήματα κατά πόσον αυτή η "εμπορική ανακωχή" σημαίνει την αρχή για μια "εμπορική ειρήνη".

Νέος "παίκτης" από την Κίνα επιδιώκει να μπει στις αστικές συγκοινωνίες

Μια νέα εταιρεία από την Κίνα επιδιώκει να αποκτήσει παρουσία στις αστικές συγκοινωνίες της χώρας, συμμετέχοντας στο διαγωνισμό για την προμήθεια 125 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων.

Η Κίνα "ψάχνει" αγοραστές στη Μέση Ανατολή για τα μαχητικά της αεροσκάφη

Το Πεκίνο είδε πολύ θετικά την ευκαιρία να συμμετέχει σε κοινές ασκήσεις με τον στρατό της Αιγύπτου.

Ποια είναι η Sichuan Airlines που θα συνδέει την Αθήνα με την Τσενγκντού της Κίνας

Γίνεται η 3η κινεζική αεροπορική εταιρεία που εισέρχεται στην ελληνική αγορά.

Ο πραγματικός "τεχνολογικός πόλεμος" ΗΠΑ - Κίνας γίνεται για την ελευθερία του Διαδικτύου

Το Πεκίνο ξαναγράφει τους παγκόσμιους κανόνες τεχνολογίας - Πώς μπορούν να αντιδράσουν οι ΗΠΑ.

Οι επιπτώσεις του νέου διατάγματος Τραμπ στην ευρωπαϊκή και ελληνική ναυτιλία

Η αναβάθμιση των αμερικανικών ναυτιλιακών υποδομών επηρεάζει τις συνθήκες ανταγωνισμού σε όλο τον κόσμο.

Γιατί η Κίνα κυριάρχησε στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία

Πέρσι τα ναυπηγεία της Κίνας ανέλαβαν το 75% του συνόλου των παγκόσμιων παραγγελιών.

Τι σημαίνουν οι δεσμοί του Έλον Μασκ με την Κίνα για τη νέα κυβέρνηση των ΗΠΑ

Γιατί η ανάληψη καθηκόντων στο DOGE συνιστά σύγκρουση συμφερόντων.

Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Κίνας θα είναι πιο καταστροφικός αυτήν τη φορά

Ποιες οι συνέπειες από τους επιπρόσθετους δασμούς στα κινεζικά προϊόντα και τι αντίποινα ετοιμάζει το Πεκίνο.