Σταθερή πορεία και στοχευμένες κινήσεις από τις ελληνικές ναυτιλιακές

Σταθερή πορεία και στοχευμένες κινήσεις από τις ελληνικές ναυτιλιακές

Του Γιώργου Σ. Σκορδίλη 

Ο ελληνικός ναυτιλιακός κλάδος μπαίνει στο δεύτερο μισό του 2025 με εμφανή σημάδια αντοχής, συγκρατημένης αισιοδοξίας και στοχευμένων επενδύσεων. Παρά τις προκλήσεις της διεθνούς αγοράς, από τις γεωπολιτικές εντάσεις μέχρι τις διακυμάνσεις στις τιμές της ενέργειας, αρκετές εισηγμένες εταιρείες διατηρούν σταθερή κερδοφορία και προχωρούν σε κινήσεις ενίσχυσης του στόλου ή αναπροσαρμογής της στρατηγικής τους. 

Οι πρόσφατες ανακοινώσεις και οικονομικές καταστάσεις δείχνουν ένα μωσαϊκό στρατηγικών επιλογών που αντανακλά διαφορετικές φιλοσοφίες αλλά κοινό παρονομαστή: την ανάγκη για μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα.

Η Okeanis Eco Tankers παραμένει σε σταθερά κερδοφόρα ρότα, επιβεβαιώνοντας ότι η συντηρητική διαχείριση και η πειθαρχία στα κόστη εξακολουθούν να αποδίδουν, ακόμη και σε περιβάλλον περιορισμένης ρευστότητας. Η εταιρεία διατηρεί θετική καθαρή κερδοφορία, χωρίς υπερβολικές κινήσεις, διασφαλίζοντας ότι μπορεί να ανταποκριθεί σε ενδεχόμενες αναταράξεις της αγοράς.

Στροφή στη δεξαμενόπλοια κατηγορία πραγματοποιεί η Euroholdings του Αριστείδη Πίττα. Η διοίκηση εκτιμά ότι οι συνθήκες στην αγορά πετρελαϊκών μεταφορών δημιουργούν ευκαιρίες για καλύτερες αποδόσεις, μεταφέροντας το επενδυτικό βάρος σε έναν κλάδο με ισχυρή δυναμική. Πρόκειται για κίνηση που δείχνει σαφή προσανατολισμό σε τομείς όπου η ζήτηση προβλέπεται να παραμείνει υψηλή, ιδίως υπό το φως των ενεργειακών ανακατατάξεων.

Η Costamare Bulkers, μετά την απόσχιση από την Costamare, εμφανίζει ισχυρή ρευστότητα και διατηρεί προσεκτικό αλλά αποφασιστικό επενδυτικό ρυθμό. Η στρατηγική της εστιάζει στην επιλογή πλοίων που μπορούν να αποφέρουν σταθερές αποδόσεις και να ενισχύσουν τη θέση της σε μια αγορά όπου η διαθεσιμότητα κεφαλαίων και η πρόσβαση σε χρηματοδότηση αποτελούν κρίσιμους παράγοντες επιτυχίας.

Δυναμική κίνηση καταγράφει και η Pyxis Tankers, η οποία κινείται "πρόσω ολοταχώς" στην ενίσχυση του στόλου της. Με στοχευμένες αγορές και βελτίωση της επιχειρησιακής της βάσης, η εταιρεία επιδιώκει να αυξήσει τη μεταφορική της ικανότητα, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι ανταποκρίνεται στις περιβαλλοντικές και κανονιστικές απαιτήσεις.

Τέλος, η Contships ακολουθεί στρατηγική ανανέωσης, έχοντας ήδη εξασφαλισμένα έσοδα ύψους 227 εκατ. δολαρίων και διαθέσιμα 85,7 εκατ. δολάρια. Με αυτή την οικονομική βάση, η εταιρεία προχωρά σε αναδιάρθρωση του στόλου της, επιδιώκοντας να αυξήσει την αποδοτικότητα και να προετοιμαστεί για τις συνθήκες μιας πιο ανταγωνιστικής αγοράς.

Συνολικά, το σκηνικό που διαμορφώνεται δείχνει ότι οι ελληνικές ναυτιλιακές, παρά τις διαφορετικές στρατηγικές, έχουν προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες με τρόπο που συνδυάζει προσεκτική διαχείριση, επιλεκτικές επενδύσεις και έλεγχο του ρίσκου. 

Η κερδοφορία δεν θεωρείται δεδομένη και η ικανότητα να αντλούνται κεφάλαια και να εκτελούνται αγορές με σωστό timing θα είναι κρίσιμη για τη συνέχιση της θετικής πορείας. 

Η διεθνής αβεβαιότητα, οι αυστηρότερες περιβαλλοντικές προδιαγραφές και οι πιθανές αναταράξεις στις εμπορικές ροές συνθέτουν ένα περιβάλλον που απαιτεί στρατηγική πειθαρχία και ετοιμότητα για γρήγορη αντίδραση.

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Ελληνικές ναυτιλιακές στην Wall Street - Οι νικητές και οι χαμένοι του 2025

Μια αγορά δύο ταχυτήτων εμφανίζουν στα τέλη Οκτωβρίου οι εισηγμένες στη Wall ναυτιλιακές ελληνικής διαχείρισης.

Διπλή επιβάρυνση απειλεί τη ναυτιλία - Παγίδα από ταυτόχρονες χρεώσεις ΗΠΑ και Κίνας

Ιδιαίτερα εκτεθειμένη στα διασταυρούμενα πυρά ΗΠΑ - Κϊνας η ελληνική ναυτιλία.

Ευάγγ. Μαρινάκης: "Ο "σκιώδης στόλος" θα σβήσει – το LNG και η Τεχνητή Νοημοσύνη θα δώσουν το προβάδισμα"

Κερδισμένοι θα είναι οι εφοπλιστές που διαθέτουν σύγχρονα και αποδοτικά δεξαμενόπλοια.

Ελληνικές ναυτιλιακές στη Wall Street: Ισχυρή κερδοφορία, αλλά με αβεβαιότητες στον ορίζοντα

Καθαρά κέρδη που ξεπερνούν τα 1,8 δισ. δολάρια ανακοίνωσαν οι εισηγμένες ελληνικών συμφερόντων.

ΟΝΕΧ: Νέο πενταετές επενδυτικό σχέδιο για τη Σύρο

Κεντρικός στόχος η ολιστική ανασυγκρότηση της Βιομηχανικής Μονάδας Σύρου.

Η Ελληνική Ionic Shipping επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη και εξοπλίζει όλο τον στόλο της με το σύστημα Orca AI

Την πλήρη εγκατάσταση του συστήματος τεχνητής νοημοσύνης Orca AI στο σύνολο των πλοίων που συνθέτουν τον στόλο της ανακοίνωσε η Ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρία Ionic Shipping,

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραμένουν πρωταγωνιστές με στόλους-γίγαντες άνω του 1 εκατ. dwt

Η ναυτιλία των Ελλήνων καταγράφει για άλλη μια χρονιά εντυπωσιακή παρουσία στις διεθνείς αγορές.

Συγκέντρωση στόλων στην ελληνική ναυτιλία – Λιγότερες εταιρείες με περισσότερα πλοία

Στα μέσα της χρονιάς καταγράφηκαν 63 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων με στόλους άνω των 20 πλοίων

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας χτίζουν το μέλλον

Δεκαπέντε νέοι τεχνίτες από τη ΔΥΠΑ πιάνουν δουλειά – Μήνυμα στήριξης από Κεραμέως και Ξενοκώστα.

Η ασπίδα της ναυτιλιακής βιομηχανίας: Τι έδειξε το Συνέδριο των Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Υπεράκτιων Πλοίων

Στο φως μια σκληρή αλλά απαραίτητη αποτύπωση της πραγματικότητας για 4 κρίσιμους τομείς της ναυτιλίας.

Το 60% των πλοιοκτητών εκπρόθεσμο στην υποβολή στοιχείων ρύπων

Το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο στις μικρότερες εταιρείες, που συχνά δεν διαθέτουν την τεχνογνωσία ή τους πόρους.