ΟΛΘ: Έως τέλη Ιουνίου ξεκινούν οι εργασίες για την 6η προβλήτα

ΟΛΘ: Έως τέλη Ιουνίου ξεκινούν οι εργασίες για την 6η προβλήτα

ΟΛΘ: Έως τέλη Ιουνίου ξεκινούν οι εργασίες για την 6η προβλήτα

και την ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες    07/05/2025 16:46    ΑΠΕ-ΜΠΕ    Θεσσαλονίκη, Greece    565    Greek

Item Number: 30244455

   

Μέχρι το τέλος του Ιουνίου αναμένεται να αρχίσουν οι εργασίες για την υλοποίηση του έργου της 6ης προβλήτας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με προοπτική να ολοκληρωθούν σε περίπου τρεισήμισι χρόνια, όπως επιβεβαίωσε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος (ΟΛΘ), Ιωάννης Τσάρας, με την ευκαιρία συνέντευξης Τύπου για το 21ο συνέδριο του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), που θα πραγματοποιηθεί στην πόλη στις 8-9 Μαΐου. "Αυτό που απομένει είναι οι τελικές κατασκευαστικές άδειες από το υπουργείο, προκειμένου να ξεκινήσουμε. Ο εργολάβος είναι έτοιμος (...) και συζητούμε μήπως μπορέσουμε να μειώσουμε ελαφρώς το κόστος σε κάποια από τα υλικά, όχι βέβαια εις βάρος των τεχνικών προδιαγραφών, ούτε του μήκους και του μεγέθους του λιμένος" επισήμανε ο κ.Τσάρας και πρόσθεσε ότι το πρότζεκτ αναμένεται να ολοκληρωθεί -το μέγιστο- σε 36 μήνες από την έναρξή του. "Άρα λοιπόν, σε περίπου τρεισήμισι χρόνια πρέπει να έχουμε τον προβλήτα έτοιμο και χρειαζόμαστε τη βοήθεια όλων, προκειμένου να βελτιωθούν και οι σιδηροδρομικές συνδέσεις (...) κάτι που είναι και υποχρέωση του κράτους" πρόσθεσε.

Την ετοιμότητα του ΟΛΘ να εκκινήσει τα έργα υπογράμμισε ο εκτελεστικός πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος: "είμαστε στη φάση που θα προχωρήσουμε, αφού προχωρήσουν πρώτα οι διαδικασίες αδειοδότησης, για να υλοποιηθεί το έργο. Από τη δική μας πλευρά δηλώνουμε ετοιμότητα, η οποία ξεκίνησε από την έγκριση του master plan (...). Κοιτάζουμε αυτή τη στιγμή το κόστος του προβλήτα, πόσο μπορεί να πάει. Οπωσδήποτε οι γεωπολιτικές εξελίξεις τα τελευταία χρόνια αυξήσανε σημαντικά το κόστος του έργου, λόγω του κόστους της ενέργειας και των υλικών (...) Για εμάς το ζητούμενο είναι το έργο να ξεκινήσει το συντομότερο. Έχω ακούσει διάφορα σχόλια του τύπου "το λιμάνι δεν θέλει να κάνει τον προβλήτα". Το λιμάνι λοιπόν όχι μόνο πρέπει να κάνει το έργο, αλλά (...) όσο πιο γρήγορα το κάνει, τόσο πιο γρήγορα θα αυξηθεί η ροή των προϊόντων προς αυτό και το capacity (χωρητικότητα)" τόνισε ο κ.Λιάγκος.

Ερωτηθέντες για το ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες, οι κύριοι Λιάγκος και Τσάρας απάντησαν ότι παρότι αυτή δεν εξαρτάται από το λιμάνι, ωστόσο ο ΟΛΘ ενώνει τη φωνή του με εκείνες των φορέων της πόλης, που τη ζητούν. "Σαφώς η διασύνδεση του λιμανιού με τις Σποράδες είναι κάτι αναγκαίο κι αυτό δεν στηρίζεται σε μια θεωρητική δική μου προσέγγιση, αλλά στα στοιχεία των προηγούμενων ετών, που έδειξαν ότι η κίνηση είναι πάρα πολύ μεγάλη κι αυξητική. Επομένως, προς όφελος της πόλης μας, αλλά και της Βορείου Ελλάδος ευρύτερα, θα πρέπει να υπάρχει αυτή σύνδεση" σημείωσε ο κ.Λιάγκος και πρόσθεσε ότι η ΟΛΘ ΑΕ δεν μπορεί να παρέμβει στις εταιρείες, αλλά, όπως και πέρυσι, θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να ασκήσει πιέσεις, ώστε η γραμμή να καλυφθεί το καλοκαίρι. "Είναι ένα κρίσιμο θέμα, που ήρθε η ώρα να το κοιτάξουμε, καθώς είναι ήδη Μάιος και θα πρέπει να ξεκινήσουν τα δρομολόγια στα μέσα έως τέλη Ιουνίου" υπογράμμισε κα πρόσθεσε ότι το ζήτημα περιπλέκει το θέμα των άγονων γραμμών.

"Πρέπει να είναι ξεκάθαρο σε όλους μας ότι δεν είναι θέμα του λιμένος οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Εμείς ενώνουμε τη φωνή μας με τη φωνή της πόλης, δηλαδή του δήμου, των τουριστικών πρακτόρων κτλ, ώστε να πείσουμε για τους καλοκαιρινούς μήνες να υπάρχει αυτή η σύνδεση, τουλάχιστον με τις Σποράδες" σημείωσε ο κ.Τσάρας και συμπλήρωσε ότι σε κάθε περίπτωση το λιμάνι είναι έτοιμο να διαχειριστεί οτιδήποτε αποφασιστεί: "είμαστε έτοιμοι να εξυπηρετήσουμε και μεγάλη ακτοπλοϊκή κίνηση, και μικρή" τόνισε.

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Περισσότερα από Forbes

Ρουμανία: Το νέο "Ελ Ντοράντο" για τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους

Έργα δεκάδων δις ευρώ στο στόχαστρο των μεγάλων εταιρειών, καθώς η βαλκανική χώρα συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υποδομές της.

ΕΛΙΜΕ: Συντονισμός, τεχνική επάρκεια και πράσινη μετάβαση για λιμάνια που αντέχουν στον χρόνο

Ο Απόστολος Καμαρινάκης ανέλαβε πρόσφατα την προεδρία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), σε μια περίοδο κατά την οποία το λιμενικό σύστημα της χώρας καλείται να ανταποκριθεί σε αυξανόμενες απαιτήσεις, επιχειρησιακές, θεσμικές και γεωπολιτικές.

Ο δρόμος της Ομόνοιας που μπαίνει στον "χάρτη" των ξενοδοχείων

Επενδύσεις από Intecontinental μέσω του ομίλου Ruby και Casual Hoteles.

Η ΚΑΥΚΑΣ "φωτίζει" το μέλλον με 50 χρόνια επιτυχημένης πορείας

Η ΚΑΥΚΑΣ γιορτάζει φέτος μισό αιώνα πορείας, σε μία χρονιά που συμπίπτει με την ολοκλήρωση ενός σημαντικού κύκλου ψηφιακού και επιχειρησιακού μετασχηματισμού.

Γεωργιάδης (Premia): Ξενοδοχεία στο εξωτερικό, 1.500 νέα φοιτητικά δωμάτια και μέτοχος-έκπληξη στο κρασί

Ο Ηλίας Γεωργιάδης αποκαλύπτει τα επόμενα βήματα της εταιρείας σε ξενοδοχεία, φοιτητικές εστίες και τον όμιλο Ελληνικά Οινοποιεία.

Cosmote Telekom: Το παγκόσμιο εκτόπισμα της Telekom φέρνει καινοτομία, επενδύσεις και υπεραξία στην ελληνική αγορά - Το παράδειγμα της T-Mobile US

Το success story της T-Mobile US και τι σημαίνει για την Ελλάδα η παρουσία της Cosmote Telekom σε έναν παγκόσμιο κολοσσό.

Bitloops: Σήκωσε 1 εκατ. ευρώ η startup που λύνει τις αδυναμίες του design-to-code με AI

Στον γύρο συμμετείχαν οι Eleven Ventures και Corallia Ventures, καθώς και αρκετοί angel investors.

Ελαιόλαδο: Στα 300-600 εκατ. ετησίως ο μαύρος τζίρος του πράσινου χρυσού

Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι.

ΦΑΓΕ: Η ολλανδική κρίση αζώτου, οι αντιδικίες στην Ελλάδα και οι "χρυσές" εξαγωγές

Τα κέρδη ρεκόρ και πώς η ΦΑΓΕ έχασε 8 χρόνια στην κούρσα για ανάπτυξη ευρωπαϊκής παραγωγικής βάσης.

Μοτοδυναμική: Ποντάρει στην ηλεκτροκίνηση και φέρνει νέα κινεζική μάρκα αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Τον Αύγουστο ξεκινά η εμπορική διάθεση των μοντέλων της NIO – Τι είπε η διοίκηση του ομίλου στη γενική συνέλευση των μετόχων.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Οικογένεια Σαράντη: Η "παγκόσμια Δωδώνη", οι επενδύσεις των 300 εκατ. και το άκυρο στη ΔΕΛΤΑ

Πώς ένα τυροκομείο στα Τρίκαλα έφτασε να γίνει σήμερα ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία των 15 θυγατρικών στον κόσμο.