Δύο δισ. δολάρια ναύλους εξασφάλισε η ΤΕΝ για τα νεότευκτα δεξαμενόπλοια Shuttle

Δύο δισ. δολάρια ναύλους εξασφάλισε η ΤΕΝ για τα νεότευκτα δεξαμενόπλοια Shuttle

Του Γιώργου Σκορδίλη

Η Tsakos Energy Navigation (TEN) επιβεβαίωσε την παραγγελία εννέα δεξαμενοπλοίων τύπου DP2 suezmax στη Νότια Κορέα, τα οποία θα ναυλωθούν για 15 χρόνια στη βραζιλιάνικη εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου Petrobras Transporte (Transpetro).

Η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και με έδρα την Αθήνα εταιρεία, ανέφερε ότι αναμένει μικτά έσοδα της τάξης των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων από το συγκεκριμένο έργο.

Οι παραδόσεις των πλοίων προγραμματίζονται για το 2027 και το 2028 από τα ναυπηγεία Samsung HI στη Νότια Κορέα, το ίδιο ναυπηγείο που χρησιμοποιεί η TEN για την κατασκευή τριών ακόμα δεξαμενοπλοίων DP2 shuttle, τα οποία βρίσκονται σε μακροχρόνια ναύλωση με μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες και αναμένεται να παραδοθούν το 2025 και το 2026.

Η ναύλωση θα έχει τη μορφή bareboat, πράγμα που σημαίνει ότι ο ναυλωτής θα αναλάβει όλα τα λειτουργικά και τεχνικά έξοδα που σχετίζονται με τη διαχείριση των πλοίων κατά τη διάρκεια της συμφωνημένης περιόδου.

Με 16 δεξαμενόπλοια DP2 suezmax, η TEN συγκαταλέγεται πλέον στους μεγάλους ιδιοκτήτες shuttle tankers παγκοσμίως.

Ο Πρόεδρος και COO της TEN, Γιώργος Σαρόγλου, δήλωσε: "Με τα χρόνια, στοχεύσαμε σε στρατηγικές ευκαιρίες για την κατασκευή σύγχρονων πλοίων που μας έδωσαν το πλεονέκτημα να γίνουμε ένας από τους μεγαλύτερους, πιο διαφοροποιημένους και ευέλικτους μεταφορείς ενέργειας στον κόσμο. Το 2007, η απόκτηση και κατασκευή εννέα πλοίων ενισχυμένων για πλεύση σε πάγους από τη Western Petroleum εδραίωσε την TEN ως έναν από τους σημαντικότερους ιδιοκτήτες δεξαμενοπλοίων ice-class παγκοσμίως.

Το 2014, η Equinor μας ανέθεσε την κατασκευή εννέα δεξαμενοπλοίων τύπου aframax για μακροχρόνια ναύλωση, εδραιώνοντας την TEN ως έναν από τους βασικούς παρόχους πλοίων της.

Στις αρχές του 2024, η TEN απέκτησε έναν σύγχρονο στόλο πέντε πλοίων από τη νορβηγική Viken Crude, γεγονός που μας καθιστά έναν από τους μεγαλύτερους διαχειριστές πλοίων διπλού καυσίμου LNG στην αγορά. Με την προσθήκη των εννέα DP2 suezmax shuttle tankers που ανακοινώθηκαν, επιπλέον των τριών που βρίσκονται υπό κατασκευή και των τεσσάρων που ήδη επιχειρούν, γινόμαστε ένας από τους μεγαλύτερους διαχειριστές δεξαμενοπλοίων suezmax DP2 παγκοσμίως.

Καθώς προχωρά η κατασκευή αυτών των εννέα πλοίων, ανυπομονούμε να παραλάβουμε τα τρία δεξαμενόπλοια shuttle που βρίσκονται ήδη υπό ναυπήγηση στη Νότια Κορέα, τοποθετώντας παράλληλα την TEN ως την εταιρεία επιλογής για τις μακροπρόθεσμες ανάγκες των κορυφαίων πετρελαϊκών εταιρειών του κόσμου.

Η βιομηχανική προσέγγιση της εταιρείας, όσον αφορά την απασχόληση του στόλου, μας έχει εξυπηρετήσει καλά με την πάροδο των ετών, προσφέροντάς μας σταθερότητα ταμειακών ροών, ορατότητα, ευελιξία και τη δυνατότητα να εκμεταλλευόμαστε ευκαιρίες γρήγορα, διατηρώντας παράλληλα τη δυνατότητά μας να ανταμείβουμε τους μετόχους με υγιή μερίσματα, ανεξαρτήτως των συνθηκών της αγοράς."

Ο διαφοροποιημένος ενεργειακός στόλος της TEN αποτελείται σήμερα από 83 πλοία, συμπεριλαμβανομένων 12 DP2 shuttle tankers, δύο δεξαμενόπλοιων suezmax εξοπλισμένων με scrubbers, δύο MR product tankers με scrubbers και πέντε LR1 tankers υπό κατασκευή, αποτελώντας έναν συνδυασμό δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου, δεξαμενόπλοιων προϊόντων πετρελαίου και LNG carriers, με συνολική χωρητικότητα 10,2 εκατομμυρίων dwt.

Περισσότερα από Forbes

Συγκέντρωση στόλων στην ελληνική ναυτιλία – Λιγότερες εταιρείες με περισσότερα πλοία

Στα μέσα της χρονιάς καταγράφηκαν 63 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων με στόλους άνω των 20 πλοίων

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Σταθερή πορεία και στοχευμένες κινήσεις από τις ελληνικές ναυτιλιακές

Ο ελληνικός ναυτιλιακός κλάδος μπαίνει στο δεύτερο μισό του 2025 με εμφανή σημάδια αντοχής.

Νέες παραγγελίες πλοίων: Πού επενδύουν οι Έλληνες εφοπλιστές

Οι εφοπλιστές επενδύουν σε λιγότερα πλοία, αλλά με προηγμένη τεχνολογία, καθαρές μηχανές και στρατηγική πρόβλεψη για τις αγορές του μέλλοντος.

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας χτίζουν το μέλλον

Δεκαπέντε νέοι τεχνίτες από τη ΔΥΠΑ πιάνουν δουλειά – Μήνυμα στήριξης από Κεραμέως και Ξενοκώστα.

Η ασπίδα της ναυτιλιακής βιομηχανίας: Τι έδειξε το Συνέδριο των Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Υπεράκτιων Πλοίων

Στο φως μια σκληρή αλλά απαραίτητη αποτύπωση της πραγματικότητας για 4 κρίσιμους τομείς της ναυτιλίας.

Το 60% των πλοιοκτητών εκπρόθεσμο στην υποβολή στοιχείων ρύπων

Το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο στις μικρότερες εταιρείες, που συχνά δεν διαθέτουν την τεχνογνωσία ή τους πόρους.

Petrofin: Η μεγάλη επιστροφή της ελληνικής τραπεζικής στη ναυτιλία

Το 2024 οι ελληνικές τράπεζες πέρασαν μπροστά στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας.

Οι κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές - Λίστα Forbes 2025

Από τη Χίο έως τη Wall Street και από το CO2 shipping έως τις ναυαρχίδες του LNG, οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να διαμορφώνουν το μέλλον της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Emanuele Grimaldi: Ρεαλισµός χωρίς σύνορα, όραµα χωρίς αυταπάτες

Σε µια περίοδο που η παγκόσµια ναυτιλία επηρεάζεται έντονα από γεωπολιτικές κρίσεις και αυστηρότερες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, ο Emanuele Grimaldi βρίσκεται σε θέση-κλειδί. Ως Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιµελητηρίου (ICS) εκπροσωπεί τα συµφέροντα άνω του 80% του παγκόσµιου εµπορικού στόλου και συµµετέχει δυναµικά στη συζήτηση που θα καθορίσει το µέλλον του θαλάσσιου εµπορίου. Μιλά ξεκάθαρα, χωρίς περιστροφές.

Συμμαχίες με ναυπηγική πυξίδα: Προς την υλοποίηση ενός "Εθνικού Πλοίου"

Η δημιουργία γραμμών παραγωγής με 70% ελληνική συμμετοχή και εξαγωγικό προσανατολισμό είναι πλέον εφικτή.