Του Γιώργου Σκορδίλη
Η Tsakos Energy Navigation (TEN) επιβεβαίωσε την παραγγελία εννέα δεξαμενοπλοίων τύπου DP2 suezmax στη Νότια Κορέα, τα οποία θα ναυλωθούν για 15 χρόνια στη βραζιλιάνικη εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου Petrobras Transporte (Transpetro).
Η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και με έδρα την Αθήνα εταιρεία, ανέφερε ότι αναμένει μικτά έσοδα της τάξης των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων από το συγκεκριμένο έργο.
Οι παραδόσεις των πλοίων προγραμματίζονται για το 2027 και το 2028 από τα ναυπηγεία Samsung HI στη Νότια Κορέα, το ίδιο ναυπηγείο που χρησιμοποιεί η TEN για την κατασκευή τριών ακόμα δεξαμενοπλοίων DP2 shuttle, τα οποία βρίσκονται σε μακροχρόνια ναύλωση με μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες και αναμένεται να παραδοθούν το 2025 και το 2026.
Η ναύλωση θα έχει τη μορφή bareboat, πράγμα που σημαίνει ότι ο ναυλωτής θα αναλάβει όλα τα λειτουργικά και τεχνικά έξοδα που σχετίζονται με τη διαχείριση των πλοίων κατά τη διάρκεια της συμφωνημένης περιόδου.
Με 16 δεξαμενόπλοια DP2 suezmax, η TEN συγκαταλέγεται πλέον στους μεγάλους ιδιοκτήτες shuttle tankers παγκοσμίως.
Ο Πρόεδρος και COO της TEN, Γιώργος Σαρόγλου, δήλωσε: "Με τα χρόνια, στοχεύσαμε σε στρατηγικές ευκαιρίες για την κατασκευή σύγχρονων πλοίων που μας έδωσαν το πλεονέκτημα να γίνουμε ένας από τους μεγαλύτερους, πιο διαφοροποιημένους και ευέλικτους μεταφορείς ενέργειας στον κόσμο. Το 2007, η απόκτηση και κατασκευή εννέα πλοίων ενισχυμένων για πλεύση σε πάγους από τη Western Petroleum εδραίωσε την TEN ως έναν από τους σημαντικότερους ιδιοκτήτες δεξαμενοπλοίων ice-class παγκοσμίως.
Το 2014, η Equinor μας ανέθεσε την κατασκευή εννέα δεξαμενοπλοίων τύπου aframax για μακροχρόνια ναύλωση, εδραιώνοντας την TEN ως έναν από τους βασικούς παρόχους πλοίων της.
Στις αρχές του 2024, η TEN απέκτησε έναν σύγχρονο στόλο πέντε πλοίων από τη νορβηγική Viken Crude, γεγονός που μας καθιστά έναν από τους μεγαλύτερους διαχειριστές πλοίων διπλού καυσίμου LNG στην αγορά. Με την προσθήκη των εννέα DP2 suezmax shuttle tankers που ανακοινώθηκαν, επιπλέον των τριών που βρίσκονται υπό κατασκευή και των τεσσάρων που ήδη επιχειρούν, γινόμαστε ένας από τους μεγαλύτερους διαχειριστές δεξαμενοπλοίων suezmax DP2 παγκοσμίως.
Καθώς προχωρά η κατασκευή αυτών των εννέα πλοίων, ανυπομονούμε να παραλάβουμε τα τρία δεξαμενόπλοια shuttle που βρίσκονται ήδη υπό ναυπήγηση στη Νότια Κορέα, τοποθετώντας παράλληλα την TEN ως την εταιρεία επιλογής για τις μακροπρόθεσμες ανάγκες των κορυφαίων πετρελαϊκών εταιρειών του κόσμου.
Η βιομηχανική προσέγγιση της εταιρείας, όσον αφορά την απασχόληση του στόλου, μας έχει εξυπηρετήσει καλά με την πάροδο των ετών, προσφέροντάς μας σταθερότητα ταμειακών ροών, ορατότητα, ευελιξία και τη δυνατότητα να εκμεταλλευόμαστε ευκαιρίες γρήγορα, διατηρώντας παράλληλα τη δυνατότητά μας να ανταμείβουμε τους μετόχους με υγιή μερίσματα, ανεξαρτήτως των συνθηκών της αγοράς."
Ο διαφοροποιημένος ενεργειακός στόλος της TEN αποτελείται σήμερα από 83 πλοία, συμπεριλαμβανομένων 12 DP2 shuttle tankers, δύο δεξαμενόπλοιων suezmax εξοπλισμένων με scrubbers, δύο MR product tankers με scrubbers και πέντε LR1 tankers υπό κατασκευή, αποτελώντας έναν συνδυασμό δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου, δεξαμενόπλοιων προϊόντων πετρελαίου και LNG carriers, με συνολική χωρητικότητα 10,2 εκατομμυρίων dwt.