της Alexandra S. Levine
Καθώς πλησιάζει o Ιανουάριος και λήγει η η προθεσμία που έχει το TikTok για δεχτεί την πώλησή του σε αμερικανική εταιρεία, αλλιώς απειλείται με απαγόρευση της λειτουργίας του σε ολόκληρες τις ΗΠΑ, ο κινεζικός γίγαντας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης εμβαθύνει σιωπηλά τους δεσμούς του με μια μεγάλη εταιρεία που διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην καθημερινή ζωή των Αμερικανών και αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους αντιπάλους του.
Ο λόγος για την Amazon. Πρόκειται για μια στρατηγική κίνηση που θα καταστήσει πιο δύσκολο το κλείσιμο του TikTok στις ΗΠΑ, δήλωσαν στο Forbes γνώστες του κλάδου.
Ορισμένοι πιστεύουν ότι είναι επίσης ένα σημάδι ότι η Amazon είναι ο πιθανός αγοραστής του TikTok. "Είναι πολύ πιθανό", δηλώνει ο Ρόε Ζέκλερ, ο οποίος μέχρι πρόσφατα ήταν επικεφαλής πωλήσεων προϊόντων και υπηρεσιών της TikTok στο Ισραήλ, για περισσότερα από τρία χρόνια.
Αλλά ακόμη κι αν αυτή η εξαγορά δεν πραγματοποιηθεί, η στενή σχέση της Amazon με το TikTok, ενδεχομένως και η αυξανόμενη εξάρτησή της, θα ενισχύσουν τις φωνές κατά της απαγόρευσης. "Τώρα δεν θα είναι μόνο οι μικρές επιχειρήσεις και οι διάφοροι influencers που εξοργίζονται με αυτήν - αλλά και η Amazon", είπε ο Ζέλκερ στο Forbes. "Είναι μια μεγάλη στρατηγική κίνηση από την πλευρά του TikTok - για να εμβαθύνει τη σχέση του με την οικονομία των ΗΠΑ". Το TikTok αρνήθηκε να σχολιάσει. Η εκπρόσωπος της Amazon Μαρία Μποσέτι είπε ότι η εταιρεία δεν σχολιάζει συγχωνεύσεις και εξαγορές ή κερδοσκοπίες.
Οι διαδικασίες περί τη νομική διαμάχη υψηλού διακυβεύματος μεταξύ της κυβέρνησης των ΗΠΑ και της TikTok που θα μπορούσε να οδηγήσει στην απαγόρευση μιας εφαρμογής κοινωνικής δικτύωσης ξένης ιδιοκτησίας για πρώτη φορά στις ΗΠΑ ξεκινούν την επόμενη εβδομάδα.
Τον Απρίλιο, ο Πρόεδρος Τζο Μπάιντεν υπέγραψε νομοσχέδιο που υποχρεώνει τη μητρική ByteDance του TikTok η οποία εδρεύει στην Κίνα να εκχωρήσει το διαμάντι του στέμματος της σε μια αμερικανική εταιρεία λόγω ανησυχιών για την εθνική ασφάλεια, διαφορετικά ανακοίνωσε ότι θα επιβάλει τη διακοπή της λειτουργίας του στις αρχές του επόμενου έτους. Τον Μάιο, το TikTok και η ByteDance κατέθεσαν αγωγή αμφισβητώντας τον νόμο αυτό, χαρακτηρίζοντάς τον αντισυνταγματικό και ως μια συγκαλυμμένη προσπάθεια να απαγορευτεί απλώς η εξαιρετικά δημοφιλής πλατφόρμα, ενώ μια ομάδα δημιουργών του TikTok κατέθεσε τη δική της αγωγή κατά της κυβέρνησης των ΗΠΑ. Την επόμενη εβδομάδα λοιπόν κι ενώ μόλις τέσσερις μήνες απομένουν ως την υποχρεωτική πώληση του TikTok, το Εφετείο της Ουάσιγκτον θα ακούσει τα μέρη που αμφισβητούν την εντολή του Υπουργείου Δικαιοσύνης.
Εν μέσω αυτών των διασταυρούμενων πυρών, το TikTok έχει κάνει προσεκτικές κινήσεις για να εδραιωθεί περαιτέρω στις ΗΠΑ. Έχει προωθήσει σε μεγάλο βαθμό την ελάχιστα ελεγχόμενη αδελφή εφαρμογή CapCut, η οποία συνέχισε να αναπτύσσεται στις ΗΠΑ. Έχει διπλασιάσει τα μεγέθη του TikTok Shop στις ΗΠΑ, καταργώντας τα σχέδια επέκτασης στο εξωτερικό Και μόλις τον περασμένο μήνα, το TikTok ανακοίνωσε μια σημαντική συνεργασία με την Amazon— που επιτρέπει στους χρήστες του να περιηγηθούν και να αγοράσουν προϊόντα της Amazon στο TikTok, χωρίς να εγκαταλείπουν την εφαρμογή. (Οι χρήστες που βλέπουν διαφημίσεις για τα προϊόντα της Amazon στις ροές "For You" μπορούν τώρα να συνδέσουν τους λογαριασμούς τους TikTok και Amazon και να κάνουν τις αγορές τους μέσα στο TikTok. Προηγουμένως, θα έπρεπε να μεταβούν στο Amazon για να το κάνουν). Η Amazon προέτρεψε επίσης τους δικούς της influencers να κάνουν περισσότερα για να ενισχύσουν τους πωλητές της Amazon στο TikTok.
"Η Amazon καθιστά πιο βολικό για τους πελάτες της να ψωνίζουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επεκτείνοντας τις αγορές εντός εφαρμογής σε Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat και TikTok", δήλωσε η Μαρία Μποσέτι της Amazon. "Οι αγορές εντός εφαρμογής με την Amazon είναι διαθέσιμες για επιλεγμένα προϊόντα που διαφημίζονται σε αυτές τις δημοφιλείς εφαρμογές κοινωνικών μέσων και πωλούνται από την Amazon ή από ανεξάρτητους πωλητές στο κατάστημα της Amazon".