Ο ελληνικός εφοπλισμός "ποντάρει" σε δεξαμενόπλοια και φορτηγά

Ο ελληνικός εφοπλισμός "ποντάρει" σε δεξαμενόπλοια και φορτηγά

Της Αναστασίας Βαμβακά

Περισσότερα από 4 δισ. έχουν δώσει οι Έλληνες εφοπλιστές από τις αρχές του έτους για αγορά μεταχειρισμένων πλοίων. Σύμφωνα με  την Allied Shipping Research, ο ελληνικός εφοπλισμός έχει "ποντάρει" κυρίως στην αγορά δεξαμενόπλοιων και φορτηγών.

Από τις αρχές του χρόνου έως και τις 9 Οκτωβρίου  έχουν δώσει ήδη 4,4 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 208 πλοίων εκ των οποίων 101 δεξαμενόπλοια (2,186 δισεκατομμυρίων), 99 είναι φορτηγά (αξίας 2,178 δισεκατομμυρίων δολαρίων), τρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (αξίας 55 εκατ.), τρία υγραεριοφόρα (αξίας 9,1 εκατ.) και δύο άλλης κατηγορίας.

Δεύτερη στη κατάταξη αγοράς είναι οι Κινέζοι με 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια για 169 πλοία εκ των οποίων 105 είναι φορτηγά αξίας 1,7 δισ., 42 δεξαμενόπλοια, αξίας 752,3 εκατ., δύο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 80 εκατ. και τέσσερα υγραεριοφόρα αξίας 29,5 εκατ.

Συνολικά μέσα στο 2022 έχουν δοθεί 31,9 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 1.476 πλοίων. Ειδικότερα τα περισσότερα ποσά έχουν δοθεί ως εξής:

– 11,2 δισ. για 544 δεξαμενόπλοια

-10,611 δισεκατομμύρια για 543 φορτηγά πλοία

-5,805 δισεκατομμύρια για 159 container vessels

-2,1 δισεκατομμύρια για 72 υγραεριοφόρα

Οι Έλληνες έχουν δώσει το 13,7% των κεφαλαίων που έχουν επενδυθεί μέχρι τώρα στην αγορά των μεταχειρισμένων και έχουν αποκτήσει το 14% των πλοίων που άλλαξαν χέρια. Στα φορτηγά έχουν αγοράσει το 18,2% και τα δεξαμενόπλοια το 18,5%.

Περισσότερα από Forbes

Οι κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές - Λίστα Forbes 2025

Από τη Χίο έως τη Wall Street και από το CO2 shipping έως τις ναυαρχίδες του LNG, οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να διαμορφώνουν το μέλλον της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Emanuele Grimaldi: Ρεαλισµός χωρίς σύνορα, όραµα χωρίς αυταπάτες

Σε µια περίοδο που η παγκόσµια ναυτιλία επηρεάζεται έντονα από γεωπολιτικές κρίσεις και αυστηρότερες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, ο Emanuele Grimaldi βρίσκεται σε θέση-κλειδί. Ως Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιµελητηρίου (ICS) εκπροσωπεί τα συµφέροντα άνω του 80% του παγκόσµιου εµπορικού στόλου και συµµετέχει δυναµικά στη συζήτηση που θα καθορίσει το µέλλον του θαλάσσιου εµπορίου. Μιλά ξεκάθαρα, χωρίς περιστροφές.

Α. Καρακώστας (ΟΛΠ): Ο Πειραιάς πρότυπο λιμάνι του 21ου αιώνα

Δεν αποτελεί πλέον απλώς έναν κόμβο μεταφορών, αλλά ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό asset.

Δύο δισ. δολάρια ναύλους εξασφάλισε η ΤΕΝ για τα νεότευκτα δεξαμενόπλοια Shuttle

Οι παραδόσεις των πλοίων προγραμματίζονται για το 2027 και το 2028.

Βαρδινογιάννης και Λιβανός σε συνεργασία για ανεφοδιασμό καυσίμων

Η Global Chartering ενώνει τις δυνάμεις της με την ελληνική εταιρία ανεφοδιασμού ναυτιλιακών καυσίμων Sekavin με στόχο την ενίσχυση της συνεργασίας στον εφοδιασμό πλοίων.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πύλη για το διεθνές εμπόριο

Νέες επενδύσεις υψούς 250 εκατ. ευρώ καθιστούν τη Θεσσαλονίκη πύλη για την περιοχή των Βαλκανίων.

Ελληνική πρωτοπορία σε ναυπηγήσεις "πράσινων" πλοίων - Κτίζονται 589 από Έλληνες πλοιοκτήτες

Ο ελληνόκτητος στόλος είναι ο μεγαλύτερος παγκοσμίως που λειτουργεί με εναλλακτικά καύσιμα.

Συνεχίζει στο τιμόνι της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού

Μετά και την συγκρότηση σε σώμα της νέας διοίκησης.

Αγγ. Φράγκου: "Οι γεωπολιτικές εξελίξεις οδηγούν τις αγορές"

Οι σημαντικότερες προκλήσεις που θα κληθεί να διαχειριστεί η ναυτιλία των Ελλήνων το 2025.

Η Sunlight αποκτά το 51% της Lehmann Marine - Επεκτείνει τη δραστηριότητά της στην αγορά μπαταριών ναυτιλίας

Εδραιώνεται στην πρώτη γραμμή ενός κλάδου που καθοδηγείται από την αυξανόμενη ζήτηση για βιώσιμες λύσεις στον τομέα της ναυτιλίας.