Της Αναστασίας Βαμβακά
Περισσότερα από 4 δισ. έχουν δώσει οι Έλληνες εφοπλιστές από τις αρχές του έτους για αγορά μεταχειρισμένων πλοίων. Σύμφωνα με την Allied Shipping Research, ο ελληνικός εφοπλισμός έχει "ποντάρει" κυρίως στην αγορά δεξαμενόπλοιων και φορτηγών.
Από τις αρχές του χρόνου έως και τις 9 Οκτωβρίου έχουν δώσει ήδη 4,4 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 208 πλοίων εκ των οποίων 101 δεξαμενόπλοια (2,186 δισεκατομμυρίων), 99 είναι φορτηγά (αξίας 2,178 δισεκατομμυρίων δολαρίων), τρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (αξίας 55 εκατ.), τρία υγραεριοφόρα (αξίας 9,1 εκατ.) και δύο άλλης κατηγορίας.
Δεύτερη στη κατάταξη αγοράς είναι οι Κινέζοι με 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια για 169 πλοία εκ των οποίων 105 είναι φορτηγά αξίας 1,7 δισ., 42 δεξαμενόπλοια, αξίας 752,3 εκατ., δύο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 80 εκατ. και τέσσερα υγραεριοφόρα αξίας 29,5 εκατ.
Συνολικά μέσα στο 2022 έχουν δοθεί 31,9 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 1.476 πλοίων. Ειδικότερα τα περισσότερα ποσά έχουν δοθεί ως εξής:
– 11,2 δισ. για 544 δεξαμενόπλοια
-10,611 δισεκατομμύρια για 543 φορτηγά πλοία
-5,805 δισεκατομμύρια για 159 container vessels
-2,1 δισεκατομμύρια για 72 υγραεριοφόρα
Οι Έλληνες έχουν δώσει το 13,7% των κεφαλαίων που έχουν επενδυθεί μέχρι τώρα στην αγορά των μεταχειρισμένων και έχουν αποκτήσει το 14% των πλοίων που άλλαξαν χέρια. Στα φορτηγά έχουν αγοράσει το 18,2% και τα δεξαμενόπλοια το 18,5%.