Ράλι στις τιμές των LNG Carriers - Σε άνοδο τα bulkers

Ράλι στις τιμές των LNG Carriers - Σε άνοδο τα  bulkers

Της Αναστασίας Βαμβακά

Φορτηγά και LNG οι μεγάλοι κερδισμένοι των τελευταίων ημερών στη ναυλαγορά. Οι ναύλοι στα LNG carriers, με μεταφορική ικανότητα περίπου στα 160.000 κ.μ., κατέγραψαν μεγάλη άνοδο την εβδομάδα, με την τιμή τους να καταγράφει την υψηλότερη απόδοση των τελευταίων εννιά μηνών. Με άνοδο προχώρησε και η αγορά ξηρού φορτίου καθώς κέρδη παρουσίασαν όλα τα μεγέθη, με μεγαλύτερη να σημειώνεται στα Capes, ενώ στα δεξαμενόπλοια ο ούριος άνεμος συνεχίζει να ανεβάζει τα ναύλα τους. 

Ωστόσο, οι προβλέψεις για το 2024 και για τα φορτηγά και τα containerships είναι δυσοίωνες, που έρχεται ως συνέχεια των εξασθενημένων ναύλων στα χύδην ξηρού από το δεύτερο εξάμηνο του 2022.

Ειδικότερα, οι ναύλοι στα LNG carriers ανατολικά του Σουέζ σημείωσαν άνοδο 50.000 δολάρια τη μέρα και ανέρχονται στα 180.000/ημέρα, ενώ δυτικά του Σουέζ καταγράφηκε άνοδος της τάξης των 30.000 δολαρίων την ημέρα, με σύνολο ναύλων 170.000 δολάρια τη μέρα. Είναι χαρακτηριστικό πως τον Σεπτέμβριο του 2022 τα ναύλα ήταν 120.000 δολάρια ανά ημέρα και μέχρι τα μέσα του Οκτωβρίου του 2022 λόγω κυρίως των γεωπολιτικών εξελίξεων είχαν εκτοξευτεί στα 350.000 δολάρια την ημέρα. 

Και στον τομέα των φορτηγών, τα νέα είναι θετικά – και για αυτή την εβδομάδα- ειδικά για τα Capes που ανέβηκαν κατά 24,9%, τα Kamsarmaxes +0,76%, τα Supramaxes +10,11% και τα Handies +5,7% , σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI αυξήθηκε κατά 121 μονάδες (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 1186 μονάδες.

Σε ό,τι όμως αφορά την τελευταία εβδομάδα, στην Ασία παρατηρήθηκε αρκετή κινητικότητα. Στη συνέχεια της εβδομάδας οι ρυθμοί υποχώρησαν, διατηρώντας όμως οι ναύλοι πάντα τις ανοδικές τάσεις τους για τα φορτηγά τύπου Capes. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία-Κίνα έκλεισαν την Παρασκευή στα 8,3 $/tn. Στον Ατλαντικό η ομαλή έναρξη της εβδομάδας βρήκε τους πλοιοκτήτες να μη δείχνουν διατεθειμένοι να κλείσουν στα επίπεδα των ναυλωτών. Η βελτίωση της ζήτησης στον Βορρά επηρέασε τη συνολική εικόνα του Ατλαντικού οδηγώντας σε γενικότερη άνοδο των ναύλων.

Γκρίζα σύννεφα από το 2024

Ωστόσο, οι προβλέψεις για τον κλάδο για τη νέα χρονιά είναι δυσάρεστες για τους πλοιοκτήτες. Σύμφωνα με την ανάλυση της Bimco, τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που μεταφέρουν  κυρίως σιδηρομετάλλευμα, άνθρακα σιτηρά, αναμένει οριακή βελτίωση του ισοζυγίου προσφοράς και ζήτησης πλοίων, μέχρι το τέλος του 2024. Η προσφορά αναμένεται να αυξηθεί κατά 1%-2% το 2023 και το 2024, ενώ η αύξηση της ζήτησης προβλέπεται σε 1,5%-2,5% το 2023 και 1%-2% το 2024.  Με δεδομένο το σενάριο για χαμηλή ζήτηση, το ισοζύγιο προσφοράς/ζήτησης θα μπορούσε να αποδυναμωθεί, ιδίως το 2024.

Πάντως, σύμφωνα με την Bimco η αύξηση του όγκου των φορτίων κυρίως στο σιδηρομετάλλευμα αναμένεται να εξασθενήσει κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2023, σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο, περιορίζοντας τα κέρδη. Το 2024, οι τιμές των ναύλων θα μπορούσαν να παραμείνουν γύρω στα επίπεδα του 2023 ή ακόμη και να εξασθενήσουν, καθώς η αύξηση της ζήτησης επιβραδύνεται. Κλειδί για τους υπόλοιπους μήνες αναδεικνύεται για ακόμα μία φορά η Κινεζική οικονομία, για το αν θα υπάρξει περαιτέρω αποδυνάμωση και άρα οριακή αύξηση η πτώση των ναύλων στη spot αγορά. 

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Ευάγγ. Μαρινάκης: "Ο "σκιώδης στόλος" θα σβήσει – το LNG και η Τεχνητή Νοημοσύνη θα δώσουν το προβάδισμα"

Κερδισμένοι θα είναι οι εφοπλιστές που διαθέτουν σύγχρονα και αποδοτικά δεξαμενόπλοια.

Ελληνικές ναυτιλιακές στη Wall Street: Ισχυρή κερδοφορία, αλλά με αβεβαιότητες στον ορίζοντα

Καθαρά κέρδη που ξεπερνούν τα 1,8 δισ. δολάρια ανακοίνωσαν οι εισηγμένες ελληνικών συμφερόντων.

ΟΝΕΧ: Νέο πενταετές επενδυτικό σχέδιο για τη Σύρο

Κεντρικός στόχος η ολιστική ανασυγκρότηση της Βιομηχανικής Μονάδας Σύρου.

Η Ελληνική Ionic Shipping επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη και εξοπλίζει όλο τον στόλο της με το σύστημα Orca AI

Την πλήρη εγκατάσταση του συστήματος τεχνητής νοημοσύνης Orca AI στο σύνολο των πλοίων που συνθέτουν τον στόλο της ανακοίνωσε η Ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρία Ionic Shipping,

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραμένουν πρωταγωνιστές με στόλους-γίγαντες άνω του 1 εκατ. dwt

Η ναυτιλία των Ελλήνων καταγράφει για άλλη μια χρονιά εντυπωσιακή παρουσία στις διεθνείς αγορές.

Συγκέντρωση στόλων στην ελληνική ναυτιλία – Λιγότερες εταιρείες με περισσότερα πλοία

Στα μέσα της χρονιάς καταγράφηκαν 63 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων με στόλους άνω των 20 πλοίων

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Σταθερή πορεία και στοχευμένες κινήσεις από τις ελληνικές ναυτιλιακές

Ο ελληνικός ναυτιλιακός κλάδος μπαίνει στο δεύτερο μισό του 2025 με εμφανή σημάδια αντοχής.

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας χτίζουν το μέλλον

Δεκαπέντε νέοι τεχνίτες από τη ΔΥΠΑ πιάνουν δουλειά – Μήνυμα στήριξης από Κεραμέως και Ξενοκώστα.

Η ασπίδα της ναυτιλιακής βιομηχανίας: Τι έδειξε το Συνέδριο των Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Υπεράκτιων Πλοίων

Στο φως μια σκληρή αλλά απαραίτητη αποτύπωση της πραγματικότητας για 4 κρίσιμους τομείς της ναυτιλίας.

Το 60% των πλοιοκτητών εκπρόθεσμο στην υποβολή στοιχείων ρύπων

Το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο στις μικρότερες εταιρείες, που συχνά δεν διαθέτουν την τεχνογνωσία ή τους πόρους.

Petrofin: Η μεγάλη επιστροφή της ελληνικής τραπεζικής στη ναυτιλία

Το 2024 οι ελληνικές τράπεζες πέρασαν μπροστά στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας.