NTZNS: Η ελληνική startup που φέρνει στο Metaverse την παγκόσμια βιομηχανία της μόδας

NTZNS: Η ελληνική startup που φέρνει στο Metaverse την παγκόσμια βιομηχανία της μόδας

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου

Η μόδα ανέκαθεν αντικατόπτριζε το πνεύμα της εποχής μας, αντανακλώντας την εξέλιξη της κοινωνίας και της τεχνολογίας. Σήμερα βρισκόμαστε μπροστά σε μια νέα επανάσταση: την Εικονική Μόδα (Virtual Fashion). Ενώ η μόδα παραδοσιακά ήταν συνδεδεμένη με τα φυσικά ρούχα και αξεσουάρ, η Virtual Fashion αλλάζει ριζικά τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε αυτόν τον κόσμο. Και μέσα σε αυτήν την εξέλιξη, η ελληνική startup NTZNS έρχεται να παίξει έναν κρίσιμο ρόλο.

Με τον όρο Ψηφιακή Μόδα (Digital Fashion) αναφερόμαστε στα ρούχα που δημιουργούνται με τεχνολογίες υπολογιστών και προηγμένο λογισμικό 3D. Αρχικά, ξεκίνησε ως εργαλείο για μια πιο γρήγορη και πιο φθηνή παραγωγή τρισδιάστατων δειγμάτων για υποψήφιους αγοραστές. "Σήμερα, χάρη στις τεχνολογικές εξελίξεις, μπορούμε να σχεδιάσουμε ολόκληρες συλλογές έτοιμες για παραγωγή, χωρίς να χρειάζονται φυσικά υλικά ή φυσική δραστηριότητα”, αναφέρει στο Capital.gr ο Costantino Roselli, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της ελληνικής NTZNS. Όπως προσθέτει, αυτή η επαναστατική προσέγγιση, όχι μόνο ελαχιστοποιεί τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της μόδας, αλλά επίσης εξαλείφει το κόστος που σχετίζεται με εμπορικές εκθέσεις, showrooms, ταξίδια και ανθρώπινο δυναμικό.

Ερχόμενη να διευρύνει ακόμη περισσότερο αυτήν την ιδέα, η Virtual Fashion, η οποία είναι η κύρια εστίαση της NTZNS, ακολουθεί μια παρόμοια διαδικασία με την ψηφιακή μόδα, αλλά με μια σημαντική ανατροπή: οι καταναλωτές της είναι avatars και όχι φυσικά άτομα. Αυτό σημαίνει ότι δεν εμπλέκονται καθόλου φυσικές διαδικασίες, ανοίγοντας απεριόριστες ευκαιρίες για δημιουργικότητα και πωλήσεις, καθώς η αγορά γίνεται ουσιαστικά απεριόριστη.

Ο κ. Roselli είναι Ελληνοϊταλός, μεγάλωσε στην Ελλάδα, σπούδασε στο Ηνωμένο Βασίλειο, εργάστηκε στην Ελβετία και την Ιταλία και έζησε στις Βρυξέλλες. Με ισχυρό υπόβαθρο στην Τεχνολογία και το Μάρκετινγκ, είναι μέλος Συμβουλευτικής Επιτροπής στο Metaverse Fashion Council και στο System256. Το βιβλίο του "Million Dollar Chest” έγινε best seller μέσα σε μόλις 2 εβδομάδες. Το 2021, το LinkedIn τον κατέταξε στο 1% των κορυφαίων επαγγελματιών μάρκετινγκ, ενώ έχει αναγνωριστεί ως ένας από τους 50 ηγέτες σκέψης στο Metaverse και στο Web3 για το 2023. 

CostantinoRoselli 22.09.2023

Ο κ. Roselli ίδρυσε την NTZNS το 2019. Η NTZNS -συντομογραφία του "NeTiZeNS" που σημαίνει οι "Πολίτες του Διαδικτύου”- ιδρύθηκε ως Virtual Fashion Marketplace, ενώ το 2022 μετεξελίχθηκε σε Metaverse Creative Studio. Αξίζει να σημειωθεί πως η NTZNS έχει αναγνωριστεί ως μία στις 12 εταιρείες που θα διαμορφώσουν τη βιομηχανία της ψηφιακής μόδας μέχρι το 2030.

"Ως Virtual Fashion Marketplace, η αποστολή μας περιστρέφεται γύρω από την προώθηση και την πώληση των συλλογών των ταλαντούχων σχεδιαστών μας σε μερικές από τις πιο εξέχουσες πλατφόρμες Metaverse και gaming”, εξηγεί ο κ. Roselli. Ξεκινώντας με μόλις τρεις σχεδιαστές, η NTZNS έχει δει ήδη αξιοσημείωτη ανάπτυξη και τώρα διαθέτει μια ακμάζουσα κοινότητα με πάνω από 70.000 ψηφιακούς σχεδιαστές μόδας. Στον νέο ρόλο της ως Metaverse Creative Studio, η NTZNS έχει ως αποστολή να "κατασκευάσει” έναν χώρο Metaverse που στοχεύει να αναδιαμορφώσει τον κόσμο όπως τον ξέρουμε. Το όραμά της είναι να δημιουργήσει βιώσιμες και κερδοφόρες επιχειρηματικές ευκαιρίες και να ξεπεράσει τους φυσικούς περιορισμούς της ανθρώπινης ύπαρξης.

Συλλογή Gucci με… 67 ευρώ

Όλη η δουλειά της εταιρείας αφορά τη σύνδεση των δημιουργών με τους πελάτες τους -ένα μοντέλο D2C. Έτσι, η εταιρεία απευθύνεται σε ψηφιακούς δημιουργούς ή brands που θέλουν να προωθήσουν και να πουλήσουν τις συλλογές τους ή σε πλατφόρμες Metaverse και gaming, όπως οι Zepeto, Roblox, Fortnite, MetaverseME κ.ά. Η NTZNS έχει ήδη πωλήσεις σε περισσότερα από 2.000 σημεία.

Η εταιρεία έχει επιτυχημένες συνεργασίες με καθιερωμένα brands, ωστόσο είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ακόμη δεν έχουν "αγκαλιάσει” όλες οι μεγάλες μάρκες πλήρως τις δυνατότητες του ψηφιακού κόσμου. "Είναι ενδιαφέρον ότι έχουμε παρατηρήσει ότι μικρότεροι, πιο ευέλικτοι, σχεδιαστές και δημιουργοί που κατανοούν την πολυπλοκότητα των πλατφορμών όπως η Zepeto, συχνά επιτυγχάνουν αξιοσημείωτη επιτυχία. Για παράδειγμα, βοηθήσαμε ένα σχετικά άγνωστο νεαρό σχεδιαστή, ο οποίος, κατανοώντας το τρόπο λειτουργίας της Zepeto, κατάφερε να πουλάει 1.000 κομμάτια σε καθημερινή βάση. Αυτό δείχνει τις τεράστιες ευκαιρίες ανάπτυξης στον ψηφιακό χώρο που ορισμένες μεγαλύτερες μάρκες μπορεί να παραβλέψουν”, εξηγεί ο κ. Roselli. 

Το Metaverse λειτουργεί με διαφορετικό σύνολο κανόνων σε σύγκριση με τον φυσικό κόσμο. Για παράδειγμα, στην Zepeto, μπορεί κανείς να αποκτήσει μια ολόκληρη συλλογή Gucci με μόλις 67 ευρώ. Επιπλέον, η απουσία περιορισμών που σχετίζονται με τον χρόνο και τον προϋπολογισμό επιτρέπει στους καταναλωτές να πραγματοποιούν καθημερινές αγορές, αγοράζοντας κατά μέσο όρο περίπου 10 τεμάχια. Για του λόγου το αληθές, το 2022, η Zepeto κατέγραψε έσοδα 3,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων από 320 εκατομμύρια avatars - εντυπωσιακά στοιχεία για μια πλατφόρμα που ξεκίνησε μόλις το 2018.

"Οι δυνατότητες στο Metaverse είναι αναμφισβήτητα τεράστιες και είμαστε ενθουσιασμένοι που συνεχίζουμε να βοηθάμε τα brands και τους δημιουργούς να αξιοποιήσουν αυτό το ψηφιακό σύνορο για απεριόριστη ανάπτυξη και επιτυχία”, αναφέρει ο κ. Roselli. 

H NTZNS παρέχει μια σειρά από χαρακτηριστικά που έχουν σχεδιαστεί για να ενδυναμώνουν τους πελάτες της στο Metaverse:

- Promotion and Sales: Μέσω του εκτεταμένου δικτύου και των κοινοτήτων της, η εταιρεία προσφέρει μια πλατφόρμα για να προβάλουν δημιουργοί και brands τις ψηφιακές συλλογές τους και να συνδέονται με ένα τεράστιο κοινό.

- Digital Collection Design: Για πελάτες που μπορεί να μην έχουν την τεχνογνωσία ή τους πόρους για να σχεδιάσουν ψηφιακές συλλογές, η ομάδα της εταιρείας μπορεί να τους βοηθήσει να ζωντανέψουν τα δημιουργικά τους οράματα στον ψηφιακό χώρο της μόδας.

- Metaverse World Development: Η εταιρεία προσφέρει στους πελάτες της την ευκαιρία να ασχοληθούν με μια πληθώρα χαρακτηριστικών στο πρόσφατα κατασκευασμένο της Metaverse World, όπως το να γεφυρώνουν απρόσκοπτα τις φυσικές τους επιχειρήσεις στην εικονική σφαίρα ή να προωθούν βιώσιμα και κερδοφόρα εγχειρήματα αποκλειστικά μέσα στον εικονικό χώρο. 

Συνεργασίες στην Ελλάδα και χρηματοδότηση 

Η NTZNS δεν έχει αυτήν τη στιγμή πελάτες από την Ελλάδα. "Δυστυχώς, γιατί, όντας και ο ίδιος ελληνοϊταλικής καταγωγής, έχω έντονη επιθυμία να δω Έλληνες ιδιώτες και επιχειρήσεις να ανθίζουν μέσα στο Metaverse και να συνεργάζομαι μαζί τους. Ωστόσο, είμαι στην ευχάριστη θέση να μοιραστώ ότι έχω αναπτύξει πολύτιμες συνεργασίες στον επιχειρηματικό στίβο της Metaverse με Έλληνες ιδιώτες και εταιρείες. Μαζί, εργαζόμαστε επιμελώς για τη δημιουργία εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών και δεξαμενών σκέψης, μετατρέποντας ιδέες σε πράξη. Αυτές οι πρωτοβουλίες στοχεύουν να υποστηρίξουν εταιρείες και άτομα που φιλοδοξούν να πλοηγηθούν και να ευδοκιμήσουν σε αυτήν τη συναρπαστική νέα ψηφιακή πραγματικότητα”.

Ξεκινώντας το ταξίδι της, η εταιρεία είχε την τύχη να λάβει χρηματοδότηση από business angels που πίστεψαν στην αποστολή της. "Τώρα, καθώς ξεκινάμε το νέο μας project, το τοπίο έχει εξελιχθεί. Δεν είμαστε μόνοι σε αυτό το μονοπάτι. Έχουμε συγκεντρώσει σημαντικό ενδιαφέρον από διάφορους φορείς που μοιράζονται το όραμά μας. Αυτή η συλλογική προσπάθεια επεκτείνεται σε πανεπιστήμια και ιδιωτικές εταιρείες σε όλη την Ευρώπη, γεγονός που έχει ανοίξει τον δρόμο για τη σύνδεσή μας με ένα ευρωπαϊκό fund. Το ταξίδι χρηματοδότησής μας έχει πάρει μια νέα διάσταση”, λέει ο κ. Roselli.  

Χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς 

Η NTZNS λειτουργεί σε παγκόσμια κλίμακα, χάρη στην παρουσία της στο… απεριόριστο βασίλειο του Metaverse, όπου δεν υπάρχουν γεωγραφικοί περιορισμοί. "Η κοινότητά μας περιλαμβάνει ταλαντούχους σχεδιαστές και influencers από διάφορες γωνιές του κόσμου - Ευρώπη, Κίνα, Ιαπωνία, Μέση Ανατολή, Αφρική, Λατινική Αμερική, ΗΠΑ και Καναδά. Όλα αυτά τα δημιουργικά μυαλά συνεργάζονται και πωλούν απρόσκοπτα στους χώρους του Metaverse και του gaming, χωρίς να χρειάζεται να βρίσκονται σε μια συγκεκριμένη φυσική τοποθεσία. Εφόσον έχουν πρόσβαση σε φορητό υπολογιστή και σύνδεση Wi-Fi, έχουν όλα όσα χρειάζονται για να ευδοκιμήσουν σε αυτόν τον συναρπαστικό ψηφιακό κόσμο”.

"Η NTZNS έχει ήδη αναγνωριστεί ως μία από τις 10 κορυφαίες εταιρείες του κλάδου στο Metaverse. Ωστόσο, οι φιλοδοξίες μας εκτείνονται πολύ πέρα από τον φυσικό κόσμο, καθώς το Metaverse υπερβαίνει τα όρια των εθνών, των ηπείρων και των συνόρων. Σε αυτήν τη δυναμική ψηφιακή σφαίρα, οι παραδοσιακοί περιορισμοί των διαβατηρίων και οι χρονοβόροι έλεγχοι ασφαλείας στα αεροδρόμια δεν έχουν σημασία. Το όραμά μας επικεντρώνεται γύρω από την κατασκευή ενός κόσμου Metaverse που δίνει τη δυνατότητα στους ανθρώπους να ανεβάσουν τη ζωή τους στο επόμενο επίπεδο, απαλλαγμένοι από τους περιορισμούς που χαρακτηρίζουν τη φυσική μας ύπαρξη. Είμαστε ενθουσιασμένοι που συνεχίζουμε να πιέζουμε τα όρια αυτής της αναδυόμενης πραγματικότητας και να εξερευνούμε τις τεράστιες δυνατότητές της”. 

Ο κ. Roselli αναφέρει ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχουν άλλες εταιρείες που να κάνουν αυτό που κάνει η NTZNS. Σε παγκόσμιο επίπεδο, αυτό που διαφοροποιεί την NTZNS είναι το βαθύ όραμά της για την υλοποίηση θετικών αλλαγών στον κόσμο. "Το βασικό μας όραμα περιστρέφεται γύρω από τη βιωσιμότητα, τη συμπερίληψη και την ποικιλομορφία. Η αποστολή μας είναι να δημιουργήσουμε ένα Metaverse που προσφέρει απεριόριστες βιώσιμες ευκαιρίες σε όλους, ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται στον κόσμο. Στα μάτια μας, το Metaverse είναι μια αυτόνομη πραγματικότητα με τους μοναδικούς κανόνες και τη δυναμική της. Δεσμευόμαστε να κατανοήσουμε αυτήν τη νέα πραγματικότητα χωρίς να έχουμε προκατειλημμένες αντιλήψεις για το ‘πώς είναι και πώς πρέπει να είναι ο κόσμος’. Αυτή η προσέγγιση ενθαρρύνει ένα περιβάλλον όπου ακούμε ενεργά, συνδημιουργούμε και προσφέρουμε στους ανθρώπους την ελευθερία να δημιουργήσουν ασύλληπτες εμπειρίες, να εκμεταλλευτούν τις προοπτικές ανάπτυξης και να διαμορφώσουν τη ζωή τους σε αυτό το δυναμικό πεδίο”.

Όπως συνεχίζει ο κ. Roselli, για την NTZNS, το Metaverse έχει να κάνει κυρίως με τα avatars. "Είναι οι πελάτες μας και δίνουμε προτεραιότητα στην κατανόηση και την ικανοποίηση των αναγκών τους. Αντιλαμβανόμαστε τα avatars ως προεκτάσεις της πολύπλευρης προσωπικότητάς μας. Αντιπροσωπεύουν μια ευκαιρία να προσομοιώσει κανείς τη ζωή του, να μπει στον ρόλο οποιουδήποτε ήρωα ή χαρακτήρα που φιλοδοξεί να είναι. Με αυτόν τον τρόπο, ο κάθε άνθρωπος γίνεται ο κεντρικός πρωταγωνιστής στις δικές του ιστορίες. Ουσιαστικά, χτίζουμε έναν κόσμο από την αρχή, δίνοντας τη δυνατότητα στους ανθρώπους να επιλέξουν πώς θέλουν να ζήσουν τη ζωή τους και πώς να επιχειρήσουν. Τα δεδομένα μαρτυρούν την επιτυχία μας στο να βοηθάμε τους σχεδιαστές να δημιουργήσουν βιώσιμες ροές εισοδήματος αποκλειστικά εντός της εικονικής σφαίρας, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να επιτύχουν τους στόχους τους πιο γρήγορα από ό,τι στον φυσικό κόσμο. Και τώρα προχωράμε παρακάτω…”, καταλήγει ο κ. Roselli.

Σημειώνεται ότι ο Costantino Roselli θα συμμετάσχει ως ομιλητής στην έκθεση eCommerce & Digital Marketing Expo, που θα διεξαχθεί το Σαββατοκύριακο (23-24 Σεπτεμβρίου 2023).

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Τι προμηνύει η "μαύρη αγορά" των τερματικών της Starlink στο Ιράν

Θα μπορούσε να σπάσει το ψηφιακό σιδηρούν παραπέτασμα της Ισλαμικής Δημοκρατίας.

Τα νέα καταστήματα των μεγαλύτερων λιανεμπόρων στην Ελλάδα - Άφιξη Nike στη Στοά Αρσακείου

Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου λειτούργησαν 28 νέα καταστήματα στις βασικές εμπορικές αγορές της Αθήνας.

kleesto: Από την Ελλάδα στο Μαϊάμι και στην Καραϊβική η start up που αυτοματοποιεί τον τουρισμό

Η εταιρεία αναμένεται σύντομα να ανακοινώσει μια νέα στρατηγική συνεργασία στον τομέα του yachting.

Cosmos Sport: Από ένα κατάστημα 40 τετραγωνικών το ’82, όμιλος 200 εκατομμυρίων το ‘24

Φέτος το έμψυχο δυναμικό του Cosmos Group αγγίζει τα 2.000 άτομα ενώ στο πλάνο για τα έτη 2025-2029 είναι να ανοίγει 10 καταστήματα ετησίως σε Ελλάδα και Κύπρο.

Κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτου που μπήκαν με αξιώσεις στην ελληνική αγορά - Τα μερίδια των "παικτών"

Μερίδια από τις ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων αποσπούν το τελευταίο διάστημα οι κινεζικές.

Η OpenAI απειλεί τα "παραδοσιακά" έσοδα της Google

Τα έσοδα από την Google Search πιθανόν θα μειωθούν μακροπρόθεσμα λόγω των νέων μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης.

Fund Managers: Γιατί το 2025 θα είναι καλύτερο για τις ελληνικές startups

Το ελληνικό οικοσύστημα startups παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη και αυξανόμενες προοπτικές.

MLS: Έτσι ναυάγησε η εταιρεία που ήθελε να γίνει ελληνική Apple

Από τις μεγάλες προσδοκίες στην κατρακύλα δίχως φρένο. Οι λάθος χειρισμοί και οι αδέξιες στρατηγικές κινήσεις που την οδήγησαν στο χείλος του γκρεμού.

Wealthyhood: Στρατηγικές συνεργασίες και επέκταση στη νότια Ευρώπη μέσα στο 2025

Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει την άδεια λειτουργίας από την Ελληνική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Η παλιά και η νέα SATO: Η λύση της εταιρείας και η νέα εποχή

H επικοινωνιακή ιστορία της SATO βασίστηκε στο διάσημο για την εποχή διαφημιστικό μότο "Ή κάτω ή SATO".

Επένδυση 200 εκατ. ευρώ στην είσοδο της πόλης του Πειραιά από την DKG Development

Η "πράσινη" γειτονιά θα περιλαμβάνει πάνω από 750 serviced apartments, καταστήματα και χώρους γραφείων.