Διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης τζίρου για τον Σκλαβενίτη – "Κοιτάζει" τη νησιωτική Ελλάδα

Διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης τζίρου για τον Σκλαβενίτη – "Κοιτάζει" τη νησιωτική Ελλάδα

Του Γιώργου Λαμπίρη

Mε διψήφιο ποσοστό πάνω από το μέσο όρο της αγοράς που είναι 8%-9% κινείται από πλευράς ανάπτυξης του τζίρου του ο Σκλαβενίτης στο οκτάμηνο του 2023, όπως προκύπτει από πηγές κοντά στην εταιρεία. Ταυτόχρονα η αλυσίδα και ενώ το σύνολο της αγοράς χάνει σε όγκο πωλήσεων περίπου 2,5% έως και 3% ο Σκλαβενίτης καταγράφει ανοδική πορεία. Στο πεδίο επέκτασης των δραστηριοτήτων της επιχείρησης σύμφωνα με τις ίδιες πηγές συνεχίζονται οι συζητήσεις για επέκταση στην κυπριακή αγορά, προκειμένου να η αλυσίδα εξαγοράσει αλυσίδα ή καταστήματα στη Μεγαλόνησο. 

Την ίδια στιγμή δεν προβλέπεται η δημιουργία νέων καταστημάτων στην Ελλάδα εντός του 2023 μετά την έναρξη λειτουργίας των σημείων πώλησης στη Μυτιλήνη και στη Γλυφάδα. Το ενδιαφέρον ωστόσο στο απώτερο μέλλον επικεντρώνεται στη νησιωτική Ελλάδα, με χαρακτηριστικό παράδειγμα σε αυτή την περίπτωση να αποτελούν τα Επτάνησα όπου ο Σκλαβενίτης δεν διαθέτει έως τώρα ισχυρή παρουσία με εξαίρεση την Κέρκυρα όπου διατηρεί δύο καταστήματα. 

Το 3% του τζίρου από το e-commerce

Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, ο Σκλαβενίτης προτίθεται να διατηρήσει την ισχυρή συνεργασία που έχει με την efood, χωρίς να εξετάζει την επέκτασή της και με άλλους παίκτες της αγοράς των διανομών. Ωστόσο διερευνά την περαιτέρω διεύρυνση της παρουσίας του στο ecommerce με ίδια μέσα. Θα θυμίσουμε ότι ήδη διαθέτει τρία darkstores –φυσικά σημεία που λειτουργούν για την τροφοδοσία των ηλεκτρονικών παραγγελιών– τα δύο εκ των οποίων στην Αττική και το ένα στη Θεσσαλονίκη. Επί του παρόντος οι ηλεκτρονικές πωλήσεις του Σκλαβενίτη αντιστοιχούν στο 3% του συνολικού του τζίρου, ο οποίος θα θυμίσουμε ότι το 2022 ανήλθε στα 4,47 δισεκατομμύρια ευρώ. Το ίδιο πρόσωπο εκτιμά ότι προσεχώς το ηλεκτρονικό εμπόριο και ο τζίρος του στην Ελλάδα θα ανέλθει σε διψήφιο ποσοστό κοντά στο 10% σε σχέση με τον συνολικό τζίρο που κάνουν τα εγχώρια σούπερ μάρκετ. 

Οι χρεώσεις για διανομή ηλεκτρονικών παραγγελιών

Το βάρος των επενδύσεων από πλευράς Σκλαβενίτη επικεντρώνεται φέτος στον τομέα των νέων τεχνολογιών με αντικείμενο την εξυπηρέτηση των παραγγελιών που δέχεται από τους πελάτες και προκειμένου να μειώσει το κόστος. Υπενθυμίζουμε ότι οι ηλεκτρονικές παραγγελίες επιβαρύνονται με κόστος διανομής 2,5 ευρώ έκαστη για ποσά από 30 έως και 100 ευρώ, ενώ για ποσά άνω των 100 ευρώ η χρέωση είναι μηδενική. Θα θυμίσουμε ότι το σύνολο των ελληνικών αλυσίδων μέχρι πρότινος δεν χρέωναν τις παραγγελίες μέσω eshop, ωστόσο η συγκεκριμένη στρατηγική καθιστούσε έντονα ζημιογόνα τη δραστηριότητα αυτή, γι’ αυτό και αποφάσισαν να αλλάξουν πολιτική ακολουθώντας το αντίστοιχο μοντέλο που επικρατεί και στο εξωτερικό όπου όλες οι παραγγελίες ανεξαρτήτως ποσού χρεώνονται. 

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Intracom Telecom: Προμηθεύει τη SkyTelecom με τεχνολογίες FWA για ασύρματο Gigabit Internet

Η υπηρεσία SkyLink του παρόχου φέρνει ταχύτητες gigabit στα ελληνικά νοικοκυριά.

Η METLEN παρέδωσε στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας τη νέα βιοκλιματική πρόσοψη του ιστορικού κτιριακού συγκροτήματος στο Στρατόπεδο "Στρατάρχη Παπάγου"

Πραγματοποιήθηκε εχθές, στον προαύλιο χώρο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ), η τελετή παράδοσης του έργου της νέας σύγχρονης βιοκλιματικής πρόσοψης του Υπουργείου, μιας εμβληματικής δωρεάς της METLEN.

Η UniCredit ανεβάζει τη συμμετοχή της στην Alpha Bank στο 29,5% με έγκριση της ΕΚΤ

Η UniCredit πιστεύει ακράδαντα στις θετικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και του τραπεζικού συστήματος της χώρας.

ΙΧ: Με αργά βήματα η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα

Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα συνεχίζει να κινείται ανοδικά, ωστόσο η πορεία της παραμένει συγκρατημένη σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Engel & Völkers: Δυναμική ανάπτυξη στην ελληνική αγορά

Θετικές διαγράφονται οι προοπτικές μελλοντικών υπεραξιών και ζήτησης

Avramar: Στόχος ένα "αδιάτρητο" σχέδιο εξυγίανσης – Ο κρίσιμος ο Νοέμβριος

Στις 10 Νοεμβρίου κατατίθεται το σχέδιο εξυγίανσης της Avramar στο Πρωτοδικείο Αθηνών.

Προχωρούν οι εργασίες για το ξενοδοχειακό "τρίγωνο" σε Πατησίων, Μάρνης και Γ’ Σεπτεμβρίου

Σε εξέλιξη η ανέγερση των Ibis Styles, Ιbis Budget και Hively Hotel στη θέση του θεάτρου "Αθήναιον" με φορέα το γαλλικό επενδυτικό fund Boissée Finances

Αντίστροφη μέτρηση για το deal ACS-GLS: Λήγει το πρώτο deadline για την εξαγορά του 80%

Η ACS βρίσκεται σε σημείο καμπής, καθώς πλησιάζει η πρώτη από τις δύο προθεσμίες για την άσκηση του call option από τη General Logistics Systems (GLS)- θυγατρική του βρετανικού ομίλου IDS.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.