Όμιλος Κουρτίδη: Μεταμορφώνοντας περιοχές με όραμα

Όμιλος Κουρτίδη: Μεταμορφώνοντας περιοχές με όραμα

Το όραμα του κ. Νίκου Κουρτίδη, προέδρου του Ομίλου Κουρτίδη, δεν ήταν να πουλάει απλώς σπίτια, αλλά τρόπο ζωής. Σήμερα, μετά την παράδοση πάνω από 3.500 κατοικιών στην ευρύτερη περιοχή του παραλιακού μετώπου της Ανατολικής Μακεδονίας, από τον Στρυμονικό Κόλπο μέχρι και τη Θάσο, και επιπλέον 1.820 κατοικίες σε εξέλιξη, ο όμιλος έχει κατορθώσει να αναδείξει την ομορφιά μιας σειράς περιοχών, κινούμενος με όραμα δεκαετίας και όχι ευκαιριακά.

Ο Όμιλος Κουρτίδη καταγράφει μια πολύ σημαντική επιχειρηματική επέκταση στην περιοχή της Βορείου Ελλάδας. Παράλληλα, όμως, το προφίλ της εταιρείας αλλά και του προέδρου της παραμένουν χαμηλά. Πρόκειται για προσωπική σας επιλογή και φιλοσοφία; 

Θα έλεγα πως όλα αυτά τα χρόνια ήμασταν συνειδητά αφοσιωμένοι στο να κάνουμε έργα και όχι να μιλάμε για αυτά. Δεν υπήρξε ποτέ στο μυαλό μας η προβολή ως στόχος. Η δουλειά μας, το αποτύπωμά μας, ήταν πάντα η καλύτερη απάντηση σε ό,τι θα μπορούσε να ειπωθεί. 

Η αλήθεια είναι πως αυτό το χαμηλό προφίλ δεν ήταν "επικοινωνιακή στρατηγική". Ήταν στάση. Όταν έχεις μάθει να λειτουργείς με ήθος, μεθοδικότητα και σεβασμό, δεν ψάχνεις τα φώτα. Ψάχνεις το αποτέλεσμα. 

Σήμερα, που ο Όμιλος έχει μεγαλώσει, που έχει πια ξεπεράσει τα στενά όρια της τοπικής αγοράς, θεωρώ ότι η εξωστρέφεια με σοβαρότητα, δομή και ουσία δεν είναι απλώς αναγκαία. Είναι χρέος. Όχι για να επιβεβαιώσουμε τον εαυτό μας, αλλά για να εμπνεύσουμε. Να δείξουμε ότι μπορείς να μείνεις πιστός στον τόπο σου, στις αξίες σου, στους ανθρώπους σου και παρ’ όλα αυτά να δημιουργήσεις κάτι μεγάλο.

Ο Νίκος Κουρτίδης είναι, βέβαια, αυτό που λέμε ένας "αυτοδημιούργητος" επιχειρηματίας. Πώς ξεκίνησε όλο αυτό;  

Όλα ξεκίνησαν από ένα μικρό χωριό, τη Νέα Φυλή. Έναν τόπο ταπεινό, που δεν σου έδινε ποτέ τίποτα έτοιμο. Εκεί έμαθα τι σημαίνει κόπος, τι σημαίνει να ξυπνάς πριν χαράξει και να γυρνάς σπίτι μόνο όταν έχεις κάνει το καλύτερο που μπορείς. 

Μεγάλωσα δίπλα σ’ έναν πατέρα που δούλευε αθόρυβα, με αξιοπρέπεια και πείσμα. Από εκείνον έμαθα να αγαπώ τη γη μου, να σέβομαι τους ανθρώπους μου και να μη φοβάμαι καμία δουλειά, όσο δύσκολη κι αν είναι. 

Όταν ξεκίνησα το 1996 την ΟΙΚΟ Kourtidis, δεν υπήρχε τίποτα δεδομένο. Ούτε κεφάλαιο, ούτε γνωριμίες, ούτε "εύκολες πόρτες". Υπήρχε μόνο πίστη. Εκεί γεννήθηκε το μεγάλο όραμα και, πολύ γρήγορα, με τεράστια έργα, με σημαντικές συνεργασίες και με κυρίαρχη βάση πελάτες από δεκάδες χώρες του εξωτερικού, δημιουργήσαμε κάτι μεγάλο και μοναδικό. Είχαμε πολύ γρήγορα παραδώσει σε ικανοποιημένους ιδιοκτήτες περισσότερες από 750 εξοχικές κατοικίες και ως παράδειγμα σας αναφέρω μόνο ένα έργο, που αποτέλεσε πρότυπο για την εποχή οικισμό, το "Πανόραμα", με 120 κατοικίες, με ατομικές πισίνες, με πράσινες στέγες κ.λπ. 

Το 2012, όταν η Ελλάδα περνούσε την πιο δύσκολή της περίοδο, εγώ είδα κάτι άλλο. Είδα ευκαιρία μέσα στην κρίση. Όχι ευκαιρία να κερδίσω, αλλά να δημιουργήσω. Εκείνη τη χρονιά γνώρισα την Κωνσταντίνα Δημητρόβα. Με τη σημερινή αντιπρόεδρο του ομίλου, μαζί ξεκινήσαμε το πρώτο μας real estate γραφείο μέσα από τη RE/MAX, σε μια εποχή που κανείς δεν θα τολμούσε.

Kάπως έτσι, μέσα από την αβεβαιότητα, γεννήθηκε το πιο καθαρό κομμάτι του οράματός μου: να δημιουργήσουμε έναν Όμιλο που δεν θα πουλάει απλώς σπίτια, αλλά τρόπο ζωής. Γιατί το σπίτι δεν είναι μόνο τετραγωνικά. Είναι ρίζα, ασφάλεια, όνειρο. 

Πώς πετύχατε τον στόχο που βάλατε και ποιες επιχειρηματικές κινήσεις θεωρείτε ότι υπήρξαν το "μυστικό" της επιτυχίας;

Αν έπρεπε να το συνοψίσω σε μία φράση, θα έλεγα: να μην ξεχνάς ποτέ γιατί ξεκίνησες. Όταν αρχίζεις να χτίζεις για τα νούμερα και όχι για τους ανθρώπους, χάνεις την πυξίδα σου, κάτι που δεν ήθελα ποτέ. Από την πρώτη μέρα του Ομίλου είπαμε ότι η ανάπτυξη δεν μπορεί να είναι ατομική. Αν δεν ωφελεί τον τόπο και τους ανθρώπους γύρω μας, δεν έχει ουσία. Διότι τι νόημα έχει να αναπτύσσεσαι, αν δίπλα σου μένουν όλα ίδια;

Η στρατηγική μας ήταν πάντα να επενδύουμε εκεί που οι άλλοι δεν έβλεπαν προοπτική. Σε περιοχές όμορφες, αλλά αφανείς. Να τις αγκαλιάσουμε, να τις αναδείξουμε, να τις μεταμορφώσουμε σε τόπους με ταυτότητα και αξία. Το καταφέραμε γιατί δεν κινηθήκαμε με ευκαιριακή λογική, αλλά με όραμα δεκαετίας.

Μπορείτε να μας περιγράψετε το προφίλ του Ομίλου Κουρτίδη σήμερα; Γιατί αποτελεί ένα επιτυχημένο case study ανάπτυξης στη Βόρεια Ελλάδα;

Ο Όμιλος Κουρτίδη αποτελεί σήμερα ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα σταθερής αναπτυξιακής πορείας στη Βόρεια Ελλάδα. Είναι αλήθεια ότι χαρακτηρίστηκε από πολλούς case study, γιατί μετέτρεψε άγνωστες τοποθεσίες σε σύγχρονους τουριστικούς και επενδυτικούς προορισμούς και σταδιακά εξελίχθηκε σε έναν πλήρως καθετοποιημένο επιχειρηματικό Όμιλο που δραστηριοποιείται σε 4 βασικούς πυλώνες, τις Κατασκευές, το Real Estate, τις Επενδύσεις και τον Τουρισμό. 

Με περισσότερες από 3.500 κατοικίες να έχουν ήδη παραδοθεί και πάνω από 1.820 να είναι σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή, ο Όμιλος Κουρτίδη έχει συμβάλει καθοριστικά στη μεταμόρφωση του παραλιακού μετώπου της Ανατολικής Μακεδονίας, από τον Στρυμονικό Κόλπο μέχρι και το νησί της Θάσου.

Υπάρχουν νέες επενδύσεις που έχουν τεθεί σήμερα σε τροχιά υλοποίησης και πώς αυτές αντανακλούν το όραμα του Ομίλου;

Αυτή την περίοδο ο Όμιλος Κουρτίδη βρίσκεται σε ένα απόλυτα ώριμο και φιλόδοξο επενδυτικό στάδιο, το οποίο ξεκινά αρχικά από τη σύνθεση μιας σπουδαίας ομάδας, που καθημερινά διευρύνεται. Αυτή, πέρα από τα άξια δικά μας στελέχη που εξελίχθηκαν εσωτερικά στην εταιρεία μας, ενισχύεται πλέον με τους κορυφαίους από ολόκληρη τη χώρα κι από κάθε τομέα, αλλά και με 500 επιπλέον συνεργάτες από 34 διαφορετικές χώρες.  Όλοι αυτοί οι άνθρωποι, με την εμπιστοσύνη, τις γνώσεις και το πάθος τους, είναι αυτοί που μας επιτρέπουν να ονειρευτούμε το μέλλον. 

Το πιο σημαντικό, όμως, είναι πως το μεγάλο όραμά μας περνάει μέσα από ορθολογική ανάπτυξη που δεν επιτρέπει τον υπερτουρισμό και μέσα από την αξιοποίηση της καινοτομίας για ισχυρό "πράσινο" και "έξυπνο" αποτύπωμα. Ναι, θέλουμε να υλοποιήσουμε εμβληματικές επενδύσεις και έργα, αλλά δίχως εκπτώσεις πάνω στη φιλοσοφία μας. Η "ανάπτυξη" που θέλουμε να έχει από κάτω την υπογραφή μας πρέπει να είναι βιώσιμη, αειφόρος και ισορροπημένη.  

Στο σύνολό τους, τα έργα μας θέλουμε να ενώσουν ολόκληρη την παραγωγική αλυσίδα της ευρύτερης περιοχής. 

Περισσότερα από Forbes

Santa Claus Rally για τα σούπερ μάρκετ – Η μάχη των επτά ημερών

Η πιο κρίσιμη ευθεία της χρονιάς για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ με έπαθλο το γεμάτο εορταστικό καλάθι. Τι δείχνει η "ψαλίδα" αξίας-όγκου. Το comeback της ιδιωτικής ετικέτας.

SOTIRIA Technology: Made in Greece λύσεις υποθαλάσσιας επιτήρησης με διεθνή παρουσία

Η ελληνική εταιρεία βρίσκεται σε φάση επέκτασης της τεχνολογίας της.

Kenvue: Τζίρος άνω των 170 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα με διψήφια ανάπτυξη

Με ισχυρά οικονομικά μεγέθη και ανοδική κερδοφορία, η διάδοχος της Johnson & Johnson στην Ελλάδα. Τι φέρνει η εξαγορά του αμερικανικού κολοσσού από την Kimberly-Clark για 48,7 δισ. δολάρια.

Οδυσσέας Αθανασίου (CEO Lamda Development): Δημιουργούμε την πόλη του Αύριο

Σηµείο αναφοράς στην επιτάχυνση των εργασιών στο Ελληνικό κρίνεται το 2025, καθώς σηµειώνεται σηµαντική πρόοδος στα 40 εργοτάξια που έχουν αναπτυχθεί στο ακίνητο του πρώην αεροδροµίου και πλέον µια σειρά από αναπτύξεις οδεύουν στους τελευταίους 12-18 µήνες τους, σύµφωνα µε τα όσα αναφέρει στο Forbes ο διευθύνων σύµβουλος της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου. Η έκδοση του νέου οµολόγου 500 εκατ. ευρώ και η συµφωνία µε τον όµιλο ION.

Metlen: Τι προβλέπει η νέα συμφωνία με την KNDS και οι επόμενες κινήσεις στην άμυνα

Σύμβαση για την προμήθεια 200 τμημάτων για το Leopard 2A8, τα οποία θα κατασκευαστούν στο Αμυντικό Hub της Metlen στον Βόλο έως το 2031.

Startups: Ωριμάζει το ελληνικό οικοσύστημα αλλά τα μεγάλα exits απουσιάζουν

Αν και παρατηρείται μεγαλύτερος αριθμός εξαγορών, καμία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως "μεγάλη" ή καθοριστική για την αγορά.

Dialectica: Ισχυρή ανάπτυξη, νέες θέσεις εργασίας και ανοιχτό το ενδεχόμενο εξαγορών

Απασχολεί περισσότερους από 1.600 εργαζόμενους παγκοσμίως, με σχεδόν τους μισούς στην Ελλάδα.

Οι μεγάλες business των λιανέμπορων στο real estate – Ποιοι αγοράζουν και γιατί

Οι κορυφαίοι παίκτες της αγοράς επενδύουν εκατοντάδες εκατομμύρια σε αγορές ακινήτων, αλλάζοντας ριζικά το επιχειρηματικό τους μοντέλο. Ο ρόλος των ενοικίων και των κρίσιμων υποδομών.

Prisma Electronics: Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που εκτοξεύει νανοδορυφόρο στο διάστημα

Η αποστολή είναι προγραμματισμένη για τα μέσα Νοεμβρίου.

Οι μικροί των κατασκευών μεγαλώνουν

Διεκδικούν μεγαλύτερο μερίδιο της "πίτας" των έργων.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.