Η McDonald's ανακοίνωσε τη Δευτέρα ανέφερε απογοητευτικά τριμηνιαία έσοδα, μειωμένα από τις χαμηλότερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις στα εστιατόριά της στις ΗΠΑ μετά το ξέσπασμα του E. Coli μόλις λίγες εβδομάδες από την έναρξη του συγκεκριμένου τριμήνου.
Η μετοχή της εταιρείας υποχώρησε λιγότερο από 1% στις ηλεκτρονικές προσυνεδριακές συναλλαγές.
Η εταιρεία ανακοίνωσε (σε σύγκριση με όσα περίμενε η Wall Street, με βάση μια έρευνα αναλυτών από την LSEG):
Κέρδη ανά μετοχή: 2,83 $ (προσαρμοσμένα), όσα ανέμενε και η αγορά
Έσοδα: 6,39 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι 6,44 δισεκατομμυρίων δολαρίων
Ο κολοσσός των ταχυφαγείων ανέφερε καθαρά κέρδη 2,02 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το δ' τρίμηνο ή 2,80 δολάρια ανά μετοχή, από 2,04 δισεκατομμύρια δολάρια ή 2,80 δολάρια ανά μετοχή έναν χρόνο νωρίτερα.
Εξαιρουμένων των κερδών που συνδέονται με την πώληση της δραστηριότητάς της στη Νότια Κορέα, του κόστους συναλλαγής για την αγορά του ισραηλινού franchise και άλλων ανάλογων στοιχείων, η McDonald's κέρδισε 2,83 δολάρια ανά μετοχή.
Οι καθαρές πωλήσεις ύψους 6,39 δισεκατομμυρίων δολαρίων ήταν σχεδόν σταθερές σε σύγκριση με την περσινή περίοδο.
Η συνολική αύξηση των πωλήσεων στα ιδιόκτητα καταστήματα της εταιρείας κατά 0,4% ξεπέρασε τις προσδοκίες της Wall Street για μείωση των πωλήσεων στο ίδιο κατάστημα κατά 1%, σύμφωνα με εκτιμήσεις του StreetAccount.
Ωστόσο, η αμερικανική δραστηριότητα της McDonald's κατέγραψε μια πιο απότομη από την αναμενόμενη πτώση των πωλήσεών στα ιδιόκτητα καταστήματα. Οι πωλήσεις στα ιδιόκτητα εστιατόρια της εταιρείας στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 1,4% το τρίμηνο. Η Wall Street προέβλεπε μείωση των πωλήσεων κατά 0,6%.
Η McDonald's ανέφερε ότι η επισκεψιμότητα είχε ελαφρώς θετική μεταβολή, ωστόσο οι πελάτες ξόδεψαν λιγότερα από το συνηθισμένο κατά τη διάρκεια του τριμήνου. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, η αλυσίδα κυκλοφόρησε ένα σύνθετο γεύμα κόστους 5$ για να επαναφέρει τους πελάτες χαμηλού βαλαντίου και να αντιστρέψει τις υποτονικές πωλήσεις. Η στρατηγική λειτούργησε, βοηθώντας τις πωλήσεις των McDonald’s στις ΗΠΑ να αυξηθούν στο ίδιο κατάστημα το τρίτο τρίμηνο. Ωστόσο, οι αναλυτές έχουν προειδοποιήσει ότι τα φθηνά γεύματα λειτουργούν μόνο εάν οι πελάτες προσθέτουν επίσης στοιχεία μενού που δεν έχουν έκπτωση στις παραγγελίες τους.
Το μεγαλύτερο χτύπημα στις πωλήσεις της McDonald's στις ΗΠΑ σημειώθηκε στα τέλη Οκτωβρίου, όταν τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων συνέδεσαν ένα θανατηφόρο ξέσπασμα E. coli με τα μπιφτέκια Quarter Pounder. Η McDonald's άλλαξε προμηθευτές για τα ψιλοκομμένα κρεμμύδια της, το συστατικό που θεωρείται ο πιθανός ένοχος για την επιδημία. Στις αρχές Δεκεμβρίου, τα CDC κήρυξαν επίσημα λήξη στο ξέσπασμα.
Ωστόσο, τις ημέρες που ακολούθησαν την είδηση της επιδημίας, η κίνηση προς τα εστιατόρια McDonald's στις ΗΠΑ μειώθηκε απότομα, ιδιαίτερα στις πολιτείες που επλήγησαν.
Εκτός των ΗΠΑ, οι πωλήσεις ήταν ισχυρότερες. Και τα δύο διεθνή τμήματα της McDonald's ανέφεραν αύξηση πωλήσεων στα ιδιόκτητα καταστήματα, ενισχύοντας τη συνολική απόδοση της εταιρείας.
Το τμήμα των διεθνών αγορών με άδεια ανάπτυξης της εταιρείας, που περιλαμβάνει τη Μέση Ανατολή και την Ιαπωνία, ανέφερε αύξηση πωλήσεων στα ιδιόκτητα καταστήματα κατά 4,1%.
Το τμήμα διεθνών αγορών της McDonald's, το οποίο περιλαμβάνει μερικές από τις μεγαλύτερες αγορές της, ανέφερε αύξηση πωλήσεων κατά 0,1%. Η εταιρεία ανέφερε ότι οι περισσότερες αγορές ανέφεραν αύξηση πωλήσεων στα ίδια καταστήματα, ωστόσο το Ηνωμένο Βασίλειο και ορισμένες άλλες αγορές είδαν τις πωλήσεις να συρρικνώνονται το τρίμηνο.