Όμιλος Aktor: Έλληνες μηχανικοί "τρυπούν" τα Καρπάθια

Όμιλος Aktor: Έλληνες μηχανικοί "τρυπούν" τα Καρπάθια

Η AKTOR Ρουμανίας, θυγατρική του Ομίλου AKTOR, έθεσε προ ημερών σε λειτουργία το 4ο Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων (ΤΒΜ) στο ορεινό έργο κατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov - Sighisoara, το οποίο είναι ένα από ελάχιστα συγκοινωνιακά έργα στην Ευρώπη όπου γίνεται ταυτόχρονη χρήση τεσσάρων TBM και θεωρείται εμβληματικό για τη Ρουμανία, καθώς όχι μόνο σηματοδοτεί τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού της δικτύου, αλλά και αποτελεί τμήμα του στρατηγικής σημασίας διευρωπαϊκού άξονα Ρήνου – Δουνάβεως.   

Συγκεκριμένα, η AKTOR Ρουμανίας, η οποία εκτελεί τη σύμβαση του έργου αναβάθμισης του τμήματος Apața - Cața της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Sighisoara, ενεργοποίησε το πολυαναμενόμενο 4ο TBM, που ζυγίζει 1500 τόνους και έχει μήκος 100 μέτρων, έπειτα από τη σταδιακή θέση σε λειτουργία 3 ακόμη TBM τους προηγούμενους μήνες. Το 4ο TBM ξεκίνησε να διανοίγει την πλαγιά του λόφου που βρίσκεται 4 μόλις χιλιόμετρα δυτικά από τη θέση Racoș, συμπληρώνοντας έτσι το 3ο TBM που είχε τεθεί σε λειτουργία προ 3 μηνών και προχωρεί σταδιακά βαθιά μέσα στο βουνό. 

Τα δύο TBM θα διανοίξουν δύο σήραγγες μήκους 5,1 χιλιομέτρων προς την κατεύθυνση του Homorod, οι οποίες θα αποτελούν το βόρειο ζεύγος τούνελ, ενώ στο νότιο ζεύγος συνεχίζονται οι εργασίες των δύο πρώτων TBM που είχαν τεθεί σε λειτουργία νωρίτερα το 2024 και διανοίγουν δίδυμες σήραγγες, μήκους 6,9 χλμ., προς την κατεύθυνση της Apața. Κάθε TBM μπορεί να κάνει διατρήσεις μήκους 10-15 μέτρων την ημέρα κατά μέσο όρο, λειτουργώντας έξι ημέρες την εβδομάδα με μία ημέρα συντήρησης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τον Ρουμανικό τύπο, η AKTOR συγκαταλέγεται ανάμεσα στους κατασκευαστές σιδηροδρομικών έργων που σημείωσαν τον υψηλότερο ρυθμό κατασκευής στη Ρουμανία το 2024.  

"Η εγκατάσταση ενός TBM και η έναρξη της διάτρησης είναι πολύπλοκες διαδικασίες που απαιτούν λεπτομερή σχεδιασμό, προετοιμασία και εκτέλεση. Χρησιμοποιώντας TBM, μπορούμε να κατασκευάσουμε σήραγγες με μεγαλύτερη ακρίβεια, ασφάλεια και περιβαλλοντική μέριμνα από ό, τι επιτρέπουν οι παραδοσιακές μέθοδοι. Αυτή η καινοτόμος προσέγγιση στην κατασκευή σηράγγων ανοίγει νέες δυνατότητες για την ανάπτυξη υποδομών, ελαχιστοποιώντας παράλληλα τις επιπτώσεις στη γύρω περιοχή", εξηγεί ο διευθυντής του έργου, Σωτήριος Κοροπούλης. 

Το έργο "Αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov -Simeria, τμήμα του διαδρόμου Ρήνου - Δούναβη, για κυκλοφορία με μέγιστη ταχύτητα 160 km/h, τμήμα Brasov - Sighisoara, υποτμήματα: Apata - Cata LOT 2 (Romania)", προϋπολογισμού €573 εκατ., το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι το μεγαλύτερο έργο που εκτελεί σήμερα ο Όμιλος AKTOR στη Ρουμανία. Παράλληλα, στην ίδια γραμμή (Brasov - Simeria ) η AKTOR Ρουμανίας έχει αναλάβει την αποκατάσταση άλλων δύο υποτμημάτων "Brasov – Apața ” και " Cața – Sighisoara”, αθροιστικού προϋπολογισμού άνω των €186 εκατ.

Περισσότερα από Forbes

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σημαντικά τα οφέλη από έργα ύψους 2 δισ. ευρώ στο Ελληνικό

Η θυγατρική ΤΕΡΝΑ υλοποιεί δύο σημαντικά "τοπόσημα" στην έκταση του πρώην αεροδρομίου.

Σε θετική τροχιά οι θυγατρικές του ΟΤΕ

Το 2024, παρά τις προκλήσεις, οι εταιρείες του ομίλου πέτυχαν σε γενικές γραμμές ανάπτυξη, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιό τους.

Νιτσιάκος: Ιστορικά κέρδη και τζίρος άνω των 500 εκατ.

Αυξημένα έσοδα στα 527,4 εκατ. το 2024 με αύξηση κερδών 40%. Τα μερίδια και τι λέει ο ορκωτός. Η κατά κεφαλήν κατανάλωση κοτόπουλου και οι εταιρείες holding της οικογένειας.

Τα ψεύδη του Μασκ για τα αυτόνομα οχήματα της Tesla του γυρίζουν μπούμερανγκ

Τα νομικά προβλήματα δεν έχουν ακόμη τεράστιο οικονομικό αντίκτυπο στην Tesla, αλλά "πληγώνουν" τη φήμη της.

Εμπορευματικά κι επιχειρηματικά κέντρα 500 εκατ. ευρώ προχωρούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη

Προχωρούν οι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση εκτάσεων άνω των 1.000 στρεμμάτων μέσω της μετατροπής τους σε "κόμβους" διαμετακομιστικού εμπορίου

Vileda: Η ελληνική νοικοκυροσύνη φέρνει μερίσματα στους Γερμανούς

Σταθερή ανάπτυξη και διψήφια αύξηση κερδών για την ελληνική θυγατρική του ομίλου Freudenberg. Μερίσματα 4,1 εκατ. ευρώ στην τετραετία.

Ούζο Πλωμάρι: Το σχέδιο για να ξαναγεμίσει το "ποτήρι" των κερδών

Με ιστορία 130 ετών, που σχεδόν ταυτίζεται με την ίδια την ιστορία του ούζου, η Ποτοποιία Πλωμαρίου Ισίδωρος Αρβανίτης ποντάρει στη διαφοροποίηση.

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Στοά Αρσακείου: Η ιστορία, η ανάπλαση και η επόμενη μέρα

To ιστορικό κτίριο αποκτά νέα πνοή μέσα από ένα έργο ανάπλασης ύψους 20 εκατ. ευρώ της Legendary Food, η οποία έχει συνάψει μακροχρόνια μίσθωση διάρκειας 35 ετών.

Startups: Σημάδια κόπωσης στα ευρωπαϊκά exits

Η συνολική αξία των exits στην Ευρώπη για το πρώτο εξάμηνο του 2025 έφτασε τα 26,8 δισ. ευρώ, θέτοντας την ετήσια επίδοση σε τροχιά πτώσης κατά 12,3% σε σύγκριση με το 2024.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Ρουμανία: Το νέο "Ελ Ντοράντο" για τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους

Έργα δεκάδων δις ευρώ στο στόχαστρο των μεγάλων εταιρειών, καθώς η βαλκανική χώρα συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υποδομές της.