Θανόπουλος: Η προοπτική επέκτασης στα "νότια" και οι δύο βασικοί ανταγωνιστές

Θανόπουλος: Η προοπτική επέκτασης στα "νότια" και οι δύο βασικοί ανταγωνιστές

Του Γιώργου Λαμπίρη

Η αλυσίδα Θανόπουλος που δραστηριοποιείται στα βόρεια προάστια της Αθήνας, παρά το γεγονός ότι διατηρεί μόλις τρία φυσικά καταστήματα, έχει πολύ υψηλότερες αποδόσεις από το μέσο όρο των υπόλοιπων ελληνικών σούπερ μάρκετ. 

Με τζίρο κοντά στα επίπεδα του 2023, ήτοι περί τα 55 εκατομμύρια ευρώ (54,5 εκατ. ευρώ), έκλεισε το 2024 η Δ. Θανόπουλος, η εταιρεία των τριών σούπερ μάρκετ στα βόρεια προάστια, όπως αναφέρουν πηγές κοντά σε αυτήν. Το 2023 η εταιρεία παρουσίασε κέρδη μετά από φόρους στα 2,6 εκατ. ευρώ και το 2024 σύμφωνα με τις ίδιες πηγές διατηρήθηκε κοντά σε αυτά τα επίπεδα. Η Θανόπουλος διατηρεί μηδενικό δανεισμό, ενώ και τα τρία φυσικά της καταστήματα είναι ιδιόκτητα, γεγονός που της επιτρέπει να διατηρεί ικανοποιητική κερδοφορία πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς, κινούμενη με περιθώριο 4,77%, τη στιγμή που το αντίστοιχο περιθώριο του κλάδου ήταν 1,8%. 

H επιχειρηματική πορεία της οικογένειας Θανόπουλου εντοπίζεται αρκετά πίσω στο χρόνο. Ξεκίνησε τον 19ο αιώνα, ενώ η επιχειρηματική δραστηριότητα της οικογένειας αποτέλεσε σημείο αναφοράς για τον ευρύτερο κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα. Συνδέθηκε άρρηκτα με την μακρινή εποχή των εδωδιμοπωλείων στην Αθήνα, δεδομένου ότι ο Παναγιώτης Θανόπουλος, ιδρυτής της επιχείρησης, ήταν εκείνος που έκανε το βήμα να ανοίξει ένα κατάστημα πώλησης εδώδιμων το 1877, ερχόμενος από την ορεινή Αρκαδία στην Αθήνα. 

Πλέον η οικογένεια Θανόπουλου βρίσκεται στην τέταρτη γενιά επιχειρηματιών, όπου ο Τέλης και ο Περικλής διευθύνουν πλέον την εταιρεία. Με τρία καταστήματα στα βόρεια προάστια καταφέρνει να διατηρεί σταθερή τη δυναμική της σε πωλήσεις αλλά και σε εμπορική φήμη, με κύριο χαρακτηριστικό τα προϊόντα προστιθέμενης αξίας και υψηλής ποιότητας, που δύσκολα κανείς θα συναντήσει σε ένα μεγάλο σούπερ μάρκετ ευρείας αποδοχής και επισκεψιμότητας από το καταναλωτικό κοινό. 

Η εταιρεία εκτός από τα τρία καταστήματα που διατηρεί, αντλεί δυναμική και μέσω του e-commerce, εξετάζοντας την δυνατότητα και για γρήγορες παραδόσεις με το μοντέλο του quick commerce με παραδόσεις εντός μίας ώρας, τομέα στον οποίο τα προηγούμενα χρόνια διατηρούσε συνεργασία με την instashop, η οποία ωστόσο διέκοψε την παρουσία της στην Ελλάδα. Ωστόσο πρόκειται για ένα πεδίο που απαιτεί σημαντικές επενδύσεις, ενώ όπως παραδέχονται ευρύτερα οι εκπρόσωποι των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, το ηλεκτρονικό εμπόριο σε όλες τις μορφές του αποτελεί ακριβό εγχείρημα. 

Το ενδιαφέρον για τα νότια προάστια

Η Θανόπουλος ενδιαφέρεται για την επέκτασή της στα νότια προάστια, κάτι που προς το παρόν δεν έχει υλοποιήσει, δεδομένου ότι σύμφωνα με τις ίδιες πηγές πρόκειται για οικογενειακή επιχείρηση και μέλημα της διοίκησης είναι να διατηρήσει τον καλύτερο δυνατό έλεγχο των φυσικών της καταστημάτων. Επομένως το βήμα από τα βόρεια στα νότια προάστια, είναι κάτι που απαιτεί μελετημένες κινήσεις πριν πραγματοποιηθεί. Πάντως, οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι υφίσταται ζήτηση για τα προϊόντα που διαθέτει η Θανόπουλος και στα νότια προάστια, εκτός από τα βόρεια όπου έχει ήδη παρουσία, δεδομένου ότι η επιχείρηση έχει αποκλειστικές εισαγωγές αλλά και επιλεγμένα προϊόντα εκτός από τις παραδοσιακές μάρκες που συναντά κανείς στα περισσότερα σούπερ μάρκετ της Ελλάδας. 

Ο ανταγωνισμός στα νότια προάστια

Θα θυμίσουμε πάντως ότι στα νότια προάστια δραστηριοποιούνται επί σειρά ετών δύο επιχειρήσεις που προσομοιάζουν σε ό,τι αφορά το κωδικολόγιο των προϊόντων που διαθέτουν όπως είναι η Ηπειρώτισσα στη Βάρη, η οποία πρόσφατα δημιούργησε υποκατάστημα στο Golden Hall με είδη αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής αλλά και η αλυσίδα Μπαλάσκας με παρουσία σε αρκετές περιοχές των νοτίων προαστίων όπως είναι η Γλυφάδα, η Βούλα, η Βάρκιζα, το Παλαιό Φάληρο. Σημειώνεται ότι το 2023 η πρώτη δημιούργησε και ένα ακόμη σημείο αποκλειστικά για την τροφοδοσία σκαφών αναψυχής στη Μαρίνα της Βουλιαγμένης. Η Ηπειρώτισσα το 2023 είχε κύκλο εργασιών 8,32 εκατομμύρια ευρώ με κέρδη μετά από φόρους στα 865,56 χιλιάδες ευρώ από 7,26 εκατομμύρια και 806,26 χιλιάδες ευρώ το 2022 και η Μπαλάσκας ΥΣΣ Α.Ε. είχε κύκλο εργασιών το 2023, ο οποίος ανήλθε στα 18,35 εκατομμύρια ευρώ με κέρδη μετά από φόρους 180,29 χιλιάδες ευρώ. Να σημειωθεί ότι η Μπαλάσκας ΥΣΣ αποσχίστηκε από την εταιρεία Αλέξανδρος Α.Ε. τον Φεβρουάριο του 2023, με τη δεύτερη να διατηρεί υπό τη διαχείρισή της μόνο τα δύο καταστήματα επί των οδών Αχιλλέως 10 και Αχιλλέως 16 στο Παλαιό Φάληρο, όπου το πρώτο προσφέρει έτοιμα γεύματα και λειτουργεί ως εστιατόριο και το δεύτερο ως αρτοποιείο – ζαχαροπλαστείο. 

Να σημειωθεί ότι ο τομέας της τροφοδοσίας σκαφών παρουσιάζει ξεχωριστή δυναμική στην ευρύτερη περιοχή των νοτίων προαστίων, καθώς σε αυτόν τον τομέα δραστηριοποιείται και ο Μπαλάσκας αλλά και το κατάστημα Spar Express που βρίσκεται στον Άλιμο, κοντά στη Μαρίνα Αλίμου, συστεγαζόμενο με πρατήριο της Aegean. Σε ό,τι αφορά τη Θανόπουλος, τροφοδοτεί και αυτή επιλεγμένα σκάφη αναψυχής, χωρίς ωστόσο να έχει αναπτύξει αρκετά τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

Περισσότερα από Forbes

Quintessential: Προσβλέπει σε διπλάσιο τζίρο και "ανοίγει φτερά" στον Καναδά με νέα εταιρική ταυτότητα

Διπλασιασμό τζίρου και επέκταση των δραστηριοτήτων της στο εξωτερικό, περιλαμβάνει για την επόμενη τριετία το πλάνο της Quintessential.

Βασίλης Γκρίσιν: Το disaster story και το νέο σφυρί για κατοικία στη Μύκονο

Η τιμή πρώτης προσφοράς για το ακίνητο έχει οριστεί στις 480.600 ευρώ.

Ελληνικό: Οι προπωλήσεις των κατοικιών "οδηγός" για τα μελλοντικά έσοδα

Στις 8.500 ευρώ/τ.μ. η μέση τιμή πώλησης στην γειτονιά Little Athens.

LANGaware: Η startup που ανιχνεύει Αλτσχάιμερ και κατάθλιψη μέσω της φωνής

Η ελληνική εταιρεία αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να φέρει επανάσταση στην αξιολόγηση της γνωστικής και ψυχικής υγείας.

Vinted: Ποια είναι η λιθουανική εταιρεία που αλλάζει την αγορά second hand στην Ελλάδα

Με περισσότερα από 15 χρόνια παρουσίας και αποτίμηση 5 δισ. ευρώ, η Vinted αριθμεί σήμερα δεκάδες εκατομμύρια μέλη και δραστηριοποιείται σε 23 αγορές.

Γιατί τα ρομποτικά ταξί της Tesla του Μασκ οδεύουν προς την πανωλεθρία

Ο Έλον Μασκ ποντάρει το μέλλον της Tesla στην επιτυχία τους.

Οι 10 πιο κερδισμένες μετοχές από την επιστροφή Τραμπ στον Λευκό Οίκο

Ο S&P500 είναι στο -5% από την ημέρα ορκωμοσίας του Αμερικανού προέδρου, αλλά ορισμένοι τίτλοι τα πάνε πολύ καλά.

Noval: Ολοκληρώνει επένδυση 19 εκατ. ευρώ σε κτίριο κατοικιών και γραφείων στο Μετς

Σημαντική προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο ακινήτων της ΑΕΕΑΠ του ομίλου Viohalco το Ardittos House, ένα συγκρότημα πολυτελών κατοικιών και ισόγειων γραφείων.

Angelo Trocchia (CEO Safilo Group): Τα επενδυτικά πλάνα, οι τάσεις στον κλάδο των οπτικών και το pop up κατάστημα Eyewear by David Beckham στη Μύκονο

Ο διευθύνων σύμβουλος της Safilo Group, Angelo Trocchia, βρέθηκε πρόσφατα στη χώρα μας και μίλησε στο Capital.gr για τα επενδυτικά πλάνα του ομίλου, τις νέες τάσεις που θα πρωταγωνιστήσουν στον κλάδο τα επόμενα χρόνια και για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αγορά οπτικών.

Μοτοδυναμική: Πώς Porsche και Toyota θα "πατήσουν γκάζι" στις πωλήσεις το 2025

Σε αύξηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας προσβλέπει για τη φετινή χρονιά η διοίκηση της Μοτοδυναμικής.

Ντέρμπι Fourlis - Πολωνού retailer για ποδοσφαιρικά αθλητικά είδη

Η πολωνική R-GOL, κορυφαίος online λιανέμπορος ποδοσφαιρικού εξοπλισμού, ψάχνει "δίχτυα" στην ελληνική αγορά.