Τζοβάννα Παλυβού: Στην Europa εδώ και 50 χρόνια δημιουργούμε καινοτομία, όχι απλώς προϊόντα

Τζοβάννα Παλυβού: Στην Europa εδώ και 50 χρόνια δημιουργούμε καινοτομία, όχι απλώς προϊόντα

Το όνομα της Europa είναι συνώνυμο της αξιοπιστίας και της αριστείας, τονίζει μιλώντας στο "Forbes" η Public Relations & Health Department Director της Europa Profil Αλουμίνιο, Τζοβάννα Παλυβού (Ph.D). Παράλληλα, αναδεικνύει τις κύριες δράσεις της εταιρείας σε τομείς όπως η κοινωνική υπευθυνότητα και η βιωσιμότητα, ενώ αναπτύσσει τη φιλοσοφία που διέπει τις μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης με τους stakeholders της στα 50 χρόνια λειτουργίας της εταιρείας.

Συνέντευξη στον Χάρη Φλουδόπουλο

Η Europa Profil Αλουμίνιο συμπληρώνει 50 χρόνια παρουσίας στην αγορά. Ποια είναι σήμερα η θέση της εταιρείας τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς;

Η Europa είναι κάτι περισσότερο από μια εταιρεία κατασκευής προφίλ αλουμινίου. Εδώ και 50 χρόνια δημιουργούμε καινοτομία, όχι απλώς προϊόντα. Με αφοσίωση στην καινοτομία, την ποιότητα και τη βιωσιμότητα, έχουμε καθιερωθεί ως πρωτοπόροι στον κλάδο της διέλασης αλουμινίου στην Ελλάδα, κατέχοντας ποσοστό 19% της αγοράς σε αρχιτεκτονικό προφίλ, ενώ ταυτόχρονα κατακτούμε σταδιακά και τις διεθνείς αγορές.

Στην Ελλάδα, το όνομα Europa είναι συνώνυμο της αξιοπιστίας και της αριστείας. Τα 50 χρόνια από την ίδρυσή μας, που γιορτάσαμε φέτος, χαρακτηρίζονται από σταθερή ανάπτυξη, επενδύσεις και συνεχή εξέλιξη. Πρόσφατα ολοκληρώσαμε ένα φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιο ύψους 27 εκατ. ευρώ, το οποίο ενίσχυσε τη δυναμική μας τόσο σε επίπεδο παραγωγής όσο και τεχνολογίας. 

Με περισσότερους από 50 κωδικούς πιστοποιημένων προϊόντων και δίκτυο 2.000 εξειδικευμένων συνεργατών, προσφέρουμε λύσεις που ανταποκρίνονται σε κάθε πρόκληση – από τις κατασκευές έως τη βαριά βιομηχανία. Σε διεθνές επίπεδο, η Europa έχει παρουσία σε 25 χώρες και 4 ηπείρους. Με κάθε εξαγωγή, μεταφέρουμε την ουσία του ελληνικού επιχειρείν: ποιότητα, καινοτομία, υπευθυνότητα και βιωσιμότητα. 

Η στρατηγική μας δέσμευση είναι να ενισχύουμε διαρκώς την παρουσία μας και στην Ελλάδα και σε ξένες αγορές, επενδύοντας με συνέπεια σε Έρευνα και Ανάπτυξη (R&D), για να προσφέρουμε προϊόντα που σέβονται το περιβάλλον και ανταποκρίνονται στις πιο απαιτητικές προδιαγραφές. Αυτή η πορεία δεν είναι απλώς αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς – είναι η επιβεβαίωση ότι, όταν συνδυάζεις το όραμα με τη δράση, μπορείς να αλλάξεις τα δεδομένα.

Ένα από τα μυστικά επιτυχίας της Europa είναι και η σχέση που διατηρεί με τους stakeholders της. Πώς διαχειρίζεστε αυτές τις σχέσεις της;

Στην Europa βλέπουμε τους stakeholders μας ως συμμάχους σε μια κοινή πορεία ανάπτυξης και προόδου. Είτε πρόκειται για πελάτες, προμηθευτές, επενδυτές είτε για τις τοπικές κοινωνίες, επιδιώκουμε διαρκώς να δημιουργούμε σχέσεις εμπιστοσύνης και συνεργασίας.

Για τους πελάτες μας ο στόχος είναι πάντα ένας: να υπερβούμε τις προσδοκίες τους. Αυτό το πετυχαίνουμε με προϊόντα που συνδυάζουν την καινοτομία με την υψηλή ποιότητα και με μια ομάδα που βρίσκεται διαρκώς δίπλα τους. Αυτή η δέσμευση αριστείας έχει χτίσει μακροχρόνιες σχέσεις που βασίζονται στην αμοιβαία εκτίμηση και εμπιστοσύνη.

dfgdfg

Οι προμηθευτές μας είναι βασικοί εταίροι στο ταξίδι μας προς τη βιώσιμη ανάπτυξη. Μαζί τους χτίζουμε αλυσίδες εφοδιασμού που χαρακτηρίζονται από διαφάνεια και υπευθυνότητα. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: την τελευταία εξαετία ο κύκλος εργασιών μας αυξήθηκε κατά 210% και το ανθρώπινο δυναμικό μας ενισχύθηκε κατά 70%.

Όμως οι αριθμοί δεν λένε όλη την ιστορία. Επενδύουμε στις τοπικές κοινωνίες με πρωτοβουλίες που προωθούν την εκπαίδευση και την απασχόληση. Από συνεργασίες με ακαδημαϊκά ιδρύματα μέχρι πολιτιστικά προγράμματα, η παρουσία μας ξεπερνά τα όρια της επιχειρηματικότητας – είναι ένας καταλύτης για την πρόοδο.

Ποιες είναι οι δράσεις που εφαρμόζετε για να προάγετε τη διαφορετικότητα και την ένταξη στον χώρο εργασίας;  

Στην Europa οι άνθρωποι αποτελούν την κινητήρια δύναμη πίσω από κάθε επιτυχία μας. Αναγνωρίζουμε ότι η διαφορετικότητα και η ένταξη δεν είναι απλώς αξίες, αλλά στρατηγικές προϋποθέσεις για την καινοτομία και την πρόοδο.

Για τον σκοπό αυτό, εφαρμόζουμε στοχευμένες πολιτικές που προάγουν την ισότητα και την αξιοκρατία, μέσα από δράσεις όπως η υιοθέτηση διαφανών διαδικασιών αξιολόγησης και προαγωγής, αλλά και προγράμματα mentoring που υποστηρίζουν την ανάπτυξη δεξιοτήτων όλων των εργαζομένων, και ιδιαίτερα των γυναικών. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο ότι, τα τελευταία χρόνια, η συμμετοχή των γυναικών σε όλες τις θέσεις ευθύνης στην εταιρεία μας αγγίζει το 20,44%, ενισχύοντας τον ρόλο τους στον κλάδο της βιομηχανίας, ο οποίος παραδοσιακά θεωρείται ανδροκρατούμενος. Δηλαδή, σε ένα σύνολο 406 εργαζομένων, σήμερα οι 83 είναι γυναίκες και, από αυτές, οι 45 εργάζονται στην παραγωγή και οι 7 είναι διευθυντικά στελέχη, γεγονός που πιστεύω στέλνει ένα σπουδαίο μήνυμα σε όλη την κοινωνία.

Η επένδυση στις δεξιότητες όλων των εργαζομένων αποτελεί κεντρικό μας στόχο. Υλοποιούμε εκπαιδευτικά προγράμματα που καλύπτουν τόσο τεχνικές δεξιότητες όσο και soft skills, ενισχύοντας τη δυνατότητα επαγγελματικής εξέλιξης σε ένα περιβάλλον που διαρκώς αλλάζει. Παράλληλα, διοργανώνουμε workshops και forums που προάγουν τη συνεργασία και την ανταλλαγή ιδεών μεταξύ των εργαζομένων.

Ειδική μέριμνα δίνεται στη δημιουργία ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος, το οποίο εξασφαλίζει την ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Προσφέρουμε ευέλικτα ωράρια εργασίας, άδειες μητρότητας και πατρότητας, καθώς και προγράμματα ευεξίας που περιλαμβάνουν συμβουλευτική υποστήριξη και δραστηριότητες ευεξίας.

Η κουλτούρα μας είναι βασισμένη στην αμοιβαία εμπιστοσύνη και την ενθάρρυνση της δημιουργικότητας και είμαστε υπερήφανοι που έχουμε δημιουργήσει ένα εργασιακό περιβάλλον όπου η διαφορετικότητα είναι πηγή έμπνευσης και όχι εμπόδιο, ενισχύοντας την καινοτομία και τη συνεργασία.

Ποιες είναι οι κύριες δράσεις της εταιρείας σε τομείς όπως η κοινωνική υπευθυνότητα και η βιωσιμότητα;

Η Europa θέτει την κοινωνική υπευθυνότητα και τη βιωσιμότητα στον πυρήνα της επιχειρηματικής της φιλοσοφίας, βλέποντας το μέλλον ως μια ευκαιρία για θετική αλλαγή.

Διευρύνουμε διαρκώς τις ενέργειές μας με γνώμονα τη μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος. Συγκεκριμένα, αντικαταστήσαμε πλήρως τον φωτισμό των εγκαταστάσεών μας με ενεργειακά αποδοτικούς λαμπτήρες LED, επενδύσαμε σε φωτοβολταϊκά συστήματα ισχύος 2,1 MW για την κάλυψη μέρους των ενεργειακών μας αναγκών, ενώ παράλληλα προωθούμε την ανακύκλωση μπαταριών (συνεργασία με την ΑΦΗΣ), λαμπτήρων (Φωτοκύκλωση Α.Ε.) και καπακιών σε όλους τους χώρους του εργοστασίου και την υπεύθυνη διαχείριση αποβλήτων μέσω προηγμένων τεχνολογιών. 

Και φυσικά, όντας μια εταιρεία διέλασης αλουμινίου, ανακυκλώνουμε το 100% του σκραπ αλουμινίου σε συνεργασία με το "Αλουμίνιο της Ελλάδος, AOG". Οι γραμμές παραγωγής μας είναι σχεδιασμένες να ελαχιστοποιούν τις εκπομπές CO2 και ταυτόχρονα μεριμνούμε για την ανανέωση του εταιρικού μας στόλου με ηλεκτροκίνητα και υβριδικά οχήματα. Τέλος, επενδύουμε διαρκώς στη διαφάνεια των προϊόντων μας μέσω της δημοσίευσης δηλώσεων όπως το EPD (Environmental Product Declaration), για το προϊοντικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, και το HPD (Health Product Declaration), που περιέχει πληροφορίες σχετικά με τα συστατικά του προϊόντος. Και, στο πλαίσιο της απόλυτης διαφάνειας, δημοσιεύουμε τα αποτελέσματα της προσπάθειάς μας αυτής κάθε χρόνο στην Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης. 

Europa

Παράλληλα, η εκπαίδευση βρίσκεται στον πυρήνα της φιλοσοφίας μας τόσο για τη βιωσιμότητα όσο και για την κοινωνική μας ευθύνη. Πιστεύουμε ακράδαντα στη σύνδεση εκπαίδευσης και επιχειρηματικότητας. Συνεργαζόμαστε με πανεπιστημιακά ιδρύματα όπως τo Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών για την ανάπτυξη κοινών προγραμμάτων που φέρνουν κοντά τους φοιτητές με την αγορά εργασίας, δίνοντάς τους την ευκαιρία να γνωρίσουν τον κλάδο από πρώτο χέρι, συνεισφέροντας ταυτόχρονα στην προσπάθεια της διατήρησης των νέων επιστημόνων στην Ελλάδα, αποφεύγοντας το "brain drain".

Σε αυτό το πλαίσιο, μέσω της πρωτοβουλίας "Europa The Lab", παρέχουμε εξειδικευμένη εκπαίδευση στους συνεργάτες μας, ενώ τα "Technical Experience Seminars" βοηθούν τους κατασκευαστές αλουμινίου να αποκτήσουν πιστοποίηση, ενισχύοντας τη θέση τους στην αγορά. Και πάντα βρίσκουμε τρόπους να επεκτείνουμε την προσφορά μας, όπως, για παράδειγμα, θα αναφερθώ στη χορηγία υποτροφίας για τρία χρόνια στο Ελληνικό Παρατηρητήριο του London School of Economics, που μας καθιστά τη μοναδική εταιρεία στον κλάδο που έχει αναλάβει τέτοια δράση.

Μέσα από το πολυδιάστατο Πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης "Europa Cares" αποδεικνύουμε ότι για εμάς η βιωσιμότητα δεν αφορά μόνο το περιβάλλον ή τις επενδύσεις, αλλά και την ευημερία της κοινωνίας.

Η προσφορά μας στις τοπικές κοινωνίες όπου δραστηριοποιούμαστε είναι διαρκής και γόνιμη. Τόσο μέσα από τις θέσεις εργασίας στις εγκαταστάσεις μας όσο και μέσα από τη στήριξη κοινωφελών φορέων όπως το "Χαμόγελο του Παιδιού" στo Μαρούσι, η "Κύδων Special Team", μια ομάδα μπάσκετ παίδων που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού, και το Κέντρο Διημέρευσης και Ημερήσιας Φροντίδας ΑμεΑ "Τα Παιδιά της Άνοιξης", μεταξύ άλλων. 

Ως επικεφαλής του τμήματος Δημοσίων Σχέσεων και Υγείας έχετε στην ευθύνη σας και την Υγεία των εργαζομένων σας. Ποιες σχετικές δράσεις έχετε σχεδιάσει και εφαρμόσει;

Η υγεία και η ασφάλεια των εργαζομένων αποτελούν ύψιστες προτεραιότητες στη λειτουργία της Europa και αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρωποκεντρικής μας κουλτούρας. Ακολουθώντας την πάγια δέσμευσή μας για ένα ασφαλές και υγιές εργασιακό περιβάλλον, έχουμε αναπτύξει το EUROPA HEALTH CARE, ένα καινοτόμο, δυναμικό και διαρκώς εξελισσόμενο ολιστικό σύστημα φροντίδας υγείας, που διέπει όλες τις δράσεις μας στον τομέα αυτό.

Στο πλαίσιο αυτό, η Europa υπήρξε από τις πρώτες εταιρείες στην Ελλάδα που πιστοποιήθηκαν βάσει του ISO 18001:1999 ήδη από το 2006. Από το 2020 συμμορφωνόμαστε με το εξελιγμένο πρότυπο ISO 45001:2018, το οποίο επικεντρώνεται στην πρόληψη και διασφαλίζει την υγεία και ασφάλεια στους χώρους εργασίας. Στο πλαίσιο της πανδημίας COVID-19, εκδώσαμε μια αναλυτική Οδηγία Υγείας και Ασφάλειας, η οποία ενσωματώθηκε στο σύστημα ISO, αποδεικνύοντας ότι κάθε πρόκληση μπορεί να μας ενισχύσει περαιτέρω.

Προσφέρουμε στους εργαζομένους μας ομαδικό πρόγραμμα ασφάλισης υγείας, ενώ παράλληλα, αναγνωρίζοντας τη ζωτική σημασία των Πρώτων Βοηθειών, διοργανώνουμε εκπαιδευτικά σεμινάρια για όλους τους εργαζομένους μας. Ταυτόχρονα, προωθούμε και τη συνεχή ισχυροποίηση της Τράπεζας Αίματος της Europa, σε συνεργασία με το Ναυτικό Νοσοκομείο. Τέλος, ενισχύουμε την αξία της πρόληψης, προτρέποντας τους εργαζομένους μας να κάνουν προληπτικές ιατρικές εξετάσεις κάθε χρόνο, και επιβραβεύουμε τη συμμετοχή όσων το αποφασίζουν. 

Στην Europa πιστεύουμε ότι η φροντίδα για την υγεία των εργαζομένων μας δεν είναι απλώς ευθύνη μας, αλλά έκφραση σεβασμού προς τους ανθρώπους που μας εμπιστεύονται και συνεργάζονται μαζί μας. Γι’ αυτό και συνεχίζουμε να επενδύουμε με όραμα και συνέπεια, διασφαλίζοντας ότι το εργασιακό μας περιβάλλον είναι τόσο ασφαλές όσο και ανθρώπινο.

Περισσότερα από Forbes

Οι οικονομικές επιδόσεις της Neurosoft το 2024 και τα πιο σημαντικά έργα

Η εταιρεία αύξησε τον τζίρο της κατά 39%, ο οποίος διαμορφώθηκε στα 37,9 εκατ.

Delivery με drone: H start up που νικά τους κολοσσούς του e-commerce

Η ζήτηση για καφέ και ο έξυπνος σχεδιασμός του drone της βοηθούν δίνουν στη Manna συγκριτικό πλεονέκτημα.

Volton: Και επίσημα η εταιρεία των Μπάκου -Καϋμενάκη τέταρτος "παίκτης" στις τηλεπικοινωνίες με το brand Οrizon

Η Volton κάνει "ντεμπούτο" στην αγορά των telcos με πακέτα κινητής τηλεφωνίας.

Τα ρομποταξί κατευθύνονται στην Ουάσινγκτον

H Waymo συνεχίζει τις δοκιμές στην αμερικανική πρωτεύουσα.

Νestle Ελλάς: Η επιστροφή στο νερό μετά την έξοδο του 2024

Το 2024 αποτέλεσε σημείο καμπής για το Κορπή, το εμφιαλωμένο νερό που παράγει η Nestle Ελλάς.

Nike: Kέρδη υψηλότερα των εκτιμήσεων στο τρίμηνο

Στο +3% η μετοχή στις ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Aegean: Οι θετικοί οιωνοί για τη χρήση του 2025

Προάγγελο ενισχυμένων επιδόσεων για τη νέα χρονιά συνιστούν τα θετικά αποτελέσματα που κατέγραψε το τελευταίο τρίμηνο του 2024 η Aegean.

Γιατί η Tesla δεν είναι η "υπερδύναμη της τεχνητής νοημοσύνης" που ο Μασκ λέει πως είναι

Ο Μασκ ισχυρίζεται ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα είναι μια μέρα η πιο πολύτιμη εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης

Γαλαξίας: Σε προχωρημένες συζητήσεις για την εξαγορά αλυσίδας σούπερ μάρκετ στην περιφέρεια

Επιδίωξη του Γαλαξία είναι η περαιτέρω επέκτασή του στα Ιωάννινα.

Τα σχέδια της φινλανδικής εταιρείας BobW για επέκταση στην τουριστική αγορά της Αθήνας

Μεγαλώνει την παρουσία της με τρίτη μονάδα aparthotel στην οδό Σταδίου.

Σάμι Φάις: Ο επιχειρηματίας που έκανε διάσημη τη Nike ετοιμάζει την είσοδό του στο Χρηματιστήριο

Με κύκλο εργασιών πάνω από 200 εκατ. ευρώ και EBITDA στα επίπεδα των 40 εκατ. ευρώ το 2024, ο όμιλος Φάις, βρίσκεται στο κατώφλι του ΧΑ. Το Forbes Greece συνάντησε τον επιχειρηματία και διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, Σάμι Φάις, και είχε την ευκαιρία να κάνει μία σύντομη ανασκόπηση της διαδρομής του, συζητώντας ταυτόχρονα για τις προοπτικές της εισαγωγής στην οργανωμένη αγορά. "Προοπτική του ομίλου είναι να γίνει μία μικρή πολυεθνική".

Με θυγατρική στην Ελλάδα ο τεχνολογικός κολοσσός της Nvidia

Η νεοσυσταθείσα εταιρεία έχει αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 500.000 ευρώ και έδρα κτίριο επί της οδού Ερμού στο κέντρο της Αθήνας.