Πού κόλλησε η συμφωνία για την ENA Cash and Carry

Πού κόλλησε η συμφωνία για την ENA Cash and Carry

Του Γιώργου Λαμπίρη

Λόγοι που σχετίζονται με την αλληλοκάλυψη του δικτύου μεταξύ της ενδιαφερόμενης αλυσίδας The Mart Cash & Carry του ομίλου Σκλαβενίτη και της ENA Cash & Carry της ΑΒ Βασιλόπουλος, είναι αυτοί που σύμφωνα με πληροφορίες έθεσαν εμπόδια στην επίτευξη συμφωνίας μεταξύ των δύο πλευρών παρά το ενδιαφέρον που υπήρχε από την πρώτη για εξαγορά της δεύτερης. 

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες το γεγονός ότι εάν η The Mart προχωρούσε στη συγκεκριμένη εξαγορά, θα υποχρεωνόταν από την Επιτροπή Ανταγωνισμού να διαθέσει σε τρίτους τα καταστήματα σε σημεία όπου έχουν ταυτόχρονη παρουσία τόσο εκείνη όσο και η ENA, λειτούργησε αποτρεπτικά στη συμφωνία των δύο πλευρών. Να σημειωθεί ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος είχε διερευνήσει το ενδεχόμενο πώλησης των 14 καταστημάτων της ENA Cash & Carry, η οποία δεν αποτελούσε προτεραιότητα για τη δραστηριότητά της στην Ελλάδα, προκειμένου να εισπράξει το τίμημα από μία τέτοια συμφωνία και ταυτόχρονα να αποεπενδύσει από το συγκεκριμένο κλάδο. Υπολογίζεται ότι η ΕΝΑ Cash & Carry αποφέρει περίπου το 6% των εσόδων της ΑΒ Βασιλόπουλος, ήτοι περί τα 120 εκατομμύρια ευρώ από τα 1,97 δισεκατομμύρια ευρώ που ήταν ο συνολικός κύκλος εργασιών της επιχείρησης το 2023. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ήταν ζημιογόνα, καθώς ανήλθαν σε 19,27 εκατ. ευρώ καθαρές ζημιές, από 2,47 εκατ. ευρώ. Εξέλιξη που ο κ. Λαβίδας απέδωσε στην απομείωση της αξίας των ενσώματων περιουσιακών στοιχείων.

Σε δηλώσεις του προ μερικών ημερών ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος, Νίκος Λαβίδας, υποστήριξε ότι η επιχείρηση σκοπεύει πλέον να επενδύσει και στα καταστήματα χονδρικής της ΕΝΑ Cash & Carry, διακρίνοντας τις ευκαιρίες που προσφέρει ο συγκεκριμένος κλάδος λόγω της ανάπτυξης του τουρισμού στην Ελλάδα, καθότι απευθύνονται σε ξενοδοχεία και σημεία εστίασης.

Ο ρόλος του νέου CEO Ευρώπης και Ινδονησίας

Tην ίδια στιγμή με ενδιαφέρον αναμένεται ο ρόλος που θα έχει και οι κινήσεις που θα πραγματοποιήσει ως προς την παρουσία της ΑΒ Βασιλόπουλος στην Ελλάδα, ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ahold Delhaize για Ευρώπη και Ινδονησία, Claude Sarrailh, ο οποίος ανέλαβε επίσημα καθήκοντα στις αρχές Οκτωβρίου, διαδεχόμενος τον προκάτοχό του, Wouter Kolk. H AB Βασιλόπουλος που ανήκει στον όμιλο Ahold Delhaize, έχει προχωρήσει σε δραστικές κινήσεις αναδιάρθρωσης του επιχειρηματικού της μοντέλου και επαναξιολόγησης εργατικού δυναμικού το τελευταίο διάστημα, σε μία προσπάθεια να μειώσει τα κόστη λειτουργίας και να δημιουργήσει οικονομίες κλίμακας, μετατρέποντας την ίδια στιγμή αρκετά από τα καταστήματά της σε franchise.

Στο πλάνο είναι η διακοπή λειτουργίας ζημιογόνων καταστημάτων, όπως αυτό του Χαλανδρίου στη συμβολή των οδών Δουκίσσης Πλακεντίας και Ζήνωνος, το οποίο λειτούργησε μόλις 18 μήνες πριν διακόψει τελικά τη λειτουργία του. Ταυτόχρονα και το κατάστημα της λεωφόρου Κηφισίας, στο ίδρυμα Μιμηκοπούλου, του οποίου η έναρξη λειτουργίας έγινε με μεγάλη χρονική καθυστέρηση, κινείται με ρυθμό χαμηλότερο του προσδοκώμενου.  Για το εν λόγω ο Νίκος Λαβίδας, ανέφερε ότι σχεδιάζεται να λειτουργήσει και ως hub για την τροφοδοσία παραγγελιών για το eshop της αλυσίδας.

Σε ό,τι αφορά το franchise αποτελεί ένα ακόμα στοιχείο στρατηγικής της αλυσίδας για τη μείωση του λειτουργικού κόστους, προκειμένου να μετατρέψει ζημιογόνα εταιρικά καταστήματα σε κερδοφόρα υπ΄ το καθεστώς franchise. Η φιλοσοφία σε αυτήν την περίπτωση για την ΑΒ Βασιλόπουλος είναι ότι μεταφέρει την ευθύνη και το κόστος λειτουργίας στους δικαιοδόχους και κατά βάση σε οικογενειακές επιχειρήσεις, των οποίων τα μέλη αυταπασχολούνται στα καταστήματα και δεν προσλαμβάνουν προσωπικό, γεγονός που περιορίζει δραστικά το κόστος λειτουργίας. Το 2023 η ΑΒ Βασιλόπουλος προχώρησε στη μετατροπή 5 εταιρικών καταστημάτων της σε franchise και για φέτος είναι προγραμματισμένη η μετατροπή 45 καταστημάτων σε franchise σε συνδυασμό με τη διακοπή λειτουργίας 11 εταιρικών καταστημάτων και ταυτόχρονη επένδυση σε 63 νέα σημεία που θα λειτουργούν τόσο ως franchise όσο και ως εταιρικά, όπως αναφέρεται στον ισολογισμό της επιχείρησης για το 2023.
 

Περισσότερα από Forbes

Quintessential: Προσβλέπει σε διπλάσιο τζίρο και "ανοίγει φτερά" στον Καναδά με νέα εταιρική ταυτότητα

Διπλασιασμό τζίρου και επέκταση των δραστηριοτήτων της στο εξωτερικό, περιλαμβάνει για την επόμενη τριετία το πλάνο της Quintessential.

Βασίλης Γκρίσιν: Το disaster story και το νέο σφυρί για κατοικία στη Μύκονο

Η τιμή πρώτης προσφοράς για το ακίνητο έχει οριστεί στις 480.600 ευρώ.

Ελληνικό: Οι προπωλήσεις των κατοικιών "οδηγός" για τα μελλοντικά έσοδα

Στις 8.500 ευρώ/τ.μ. η μέση τιμή πώλησης στην γειτονιά Little Athens.

LANGaware: Η startup που ανιχνεύει Αλτσχάιμερ και κατάθλιψη μέσω της φωνής

Η ελληνική εταιρεία αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να φέρει επανάσταση στην αξιολόγηση της γνωστικής και ψυχικής υγείας.

Vinted: Ποια είναι η λιθουανική εταιρεία που αλλάζει την αγορά second hand στην Ελλάδα

Με περισσότερα από 15 χρόνια παρουσίας και αποτίμηση 5 δισ. ευρώ, η Vinted αριθμεί σήμερα δεκάδες εκατομμύρια μέλη και δραστηριοποιείται σε 23 αγορές.

Γιατί τα ρομποτικά ταξί της Tesla του Μασκ οδεύουν προς την πανωλεθρία

Ο Έλον Μασκ ποντάρει το μέλλον της Tesla στην επιτυχία τους.

Οι 10 πιο κερδισμένες μετοχές από την επιστροφή Τραμπ στον Λευκό Οίκο

Ο S&P500 είναι στο -5% από την ημέρα ορκωμοσίας του Αμερικανού προέδρου, αλλά ορισμένοι τίτλοι τα πάνε πολύ καλά.

Noval: Ολοκληρώνει επένδυση 19 εκατ. ευρώ σε κτίριο κατοικιών και γραφείων στο Μετς

Σημαντική προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο ακινήτων της ΑΕΕΑΠ του ομίλου Viohalco το Ardittos House, ένα συγκρότημα πολυτελών κατοικιών και ισόγειων γραφείων.

Angelo Trocchia (CEO Safilo Group): Τα επενδυτικά πλάνα, οι τάσεις στον κλάδο των οπτικών και το pop up κατάστημα Eyewear by David Beckham στη Μύκονο

Ο διευθύνων σύμβουλος της Safilo Group, Angelo Trocchia, βρέθηκε πρόσφατα στη χώρα μας και μίλησε στο Capital.gr για τα επενδυτικά πλάνα του ομίλου, τις νέες τάσεις που θα πρωταγωνιστήσουν στον κλάδο τα επόμενα χρόνια και για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αγορά οπτικών.

Μοτοδυναμική: Πώς Porsche και Toyota θα "πατήσουν γκάζι" στις πωλήσεις το 2025

Σε αύξηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας προσβλέπει για τη φετινή χρονιά η διοίκηση της Μοτοδυναμικής.