Πού κόλλησε η συμφωνία για την ENA Cash and Carry

Πού κόλλησε η συμφωνία για την ENA Cash and Carry

Του Γιώργου Λαμπίρη

Λόγοι που σχετίζονται με την αλληλοκάλυψη του δικτύου μεταξύ της ενδιαφερόμενης αλυσίδας The Mart Cash & Carry του ομίλου Σκλαβενίτη και της ENA Cash & Carry της ΑΒ Βασιλόπουλος, είναι αυτοί που σύμφωνα με πληροφορίες έθεσαν εμπόδια στην επίτευξη συμφωνίας μεταξύ των δύο πλευρών παρά το ενδιαφέρον που υπήρχε από την πρώτη για εξαγορά της δεύτερης. 

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες το γεγονός ότι εάν η The Mart προχωρούσε στη συγκεκριμένη εξαγορά, θα υποχρεωνόταν από την Επιτροπή Ανταγωνισμού να διαθέσει σε τρίτους τα καταστήματα σε σημεία όπου έχουν ταυτόχρονη παρουσία τόσο εκείνη όσο και η ENA, λειτούργησε αποτρεπτικά στη συμφωνία των δύο πλευρών. Να σημειωθεί ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος είχε διερευνήσει το ενδεχόμενο πώλησης των 14 καταστημάτων της ENA Cash & Carry, η οποία δεν αποτελούσε προτεραιότητα για τη δραστηριότητά της στην Ελλάδα, προκειμένου να εισπράξει το τίμημα από μία τέτοια συμφωνία και ταυτόχρονα να αποεπενδύσει από το συγκεκριμένο κλάδο. Υπολογίζεται ότι η ΕΝΑ Cash & Carry αποφέρει περίπου το 6% των εσόδων της ΑΒ Βασιλόπουλος, ήτοι περί τα 120 εκατομμύρια ευρώ από τα 1,97 δισεκατομμύρια ευρώ που ήταν ο συνολικός κύκλος εργασιών της επιχείρησης το 2023. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ήταν ζημιογόνα, καθώς ανήλθαν σε 19,27 εκατ. ευρώ καθαρές ζημιές, από 2,47 εκατ. ευρώ. Εξέλιξη που ο κ. Λαβίδας απέδωσε στην απομείωση της αξίας των ενσώματων περιουσιακών στοιχείων.

Σε δηλώσεις του προ μερικών ημερών ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος, Νίκος Λαβίδας, υποστήριξε ότι η επιχείρηση σκοπεύει πλέον να επενδύσει και στα καταστήματα χονδρικής της ΕΝΑ Cash & Carry, διακρίνοντας τις ευκαιρίες που προσφέρει ο συγκεκριμένος κλάδος λόγω της ανάπτυξης του τουρισμού στην Ελλάδα, καθότι απευθύνονται σε ξενοδοχεία και σημεία εστίασης.

Ο ρόλος του νέου CEO Ευρώπης και Ινδονησίας

Tην ίδια στιγμή με ενδιαφέρον αναμένεται ο ρόλος που θα έχει και οι κινήσεις που θα πραγματοποιήσει ως προς την παρουσία της ΑΒ Βασιλόπουλος στην Ελλάδα, ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ahold Delhaize για Ευρώπη και Ινδονησία, Claude Sarrailh, ο οποίος ανέλαβε επίσημα καθήκοντα στις αρχές Οκτωβρίου, διαδεχόμενος τον προκάτοχό του, Wouter Kolk. H AB Βασιλόπουλος που ανήκει στον όμιλο Ahold Delhaize, έχει προχωρήσει σε δραστικές κινήσεις αναδιάρθρωσης του επιχειρηματικού της μοντέλου και επαναξιολόγησης εργατικού δυναμικού το τελευταίο διάστημα, σε μία προσπάθεια να μειώσει τα κόστη λειτουργίας και να δημιουργήσει οικονομίες κλίμακας, μετατρέποντας την ίδια στιγμή αρκετά από τα καταστήματά της σε franchise.

Στο πλάνο είναι η διακοπή λειτουργίας ζημιογόνων καταστημάτων, όπως αυτό του Χαλανδρίου στη συμβολή των οδών Δουκίσσης Πλακεντίας και Ζήνωνος, το οποίο λειτούργησε μόλις 18 μήνες πριν διακόψει τελικά τη λειτουργία του. Ταυτόχρονα και το κατάστημα της λεωφόρου Κηφισίας, στο ίδρυμα Μιμηκοπούλου, του οποίου η έναρξη λειτουργίας έγινε με μεγάλη χρονική καθυστέρηση, κινείται με ρυθμό χαμηλότερο του προσδοκώμενου.  Για το εν λόγω ο Νίκος Λαβίδας, ανέφερε ότι σχεδιάζεται να λειτουργήσει και ως hub για την τροφοδοσία παραγγελιών για το eshop της αλυσίδας.

Σε ό,τι αφορά το franchise αποτελεί ένα ακόμα στοιχείο στρατηγικής της αλυσίδας για τη μείωση του λειτουργικού κόστους, προκειμένου να μετατρέψει ζημιογόνα εταιρικά καταστήματα σε κερδοφόρα υπ΄ το καθεστώς franchise. Η φιλοσοφία σε αυτήν την περίπτωση για την ΑΒ Βασιλόπουλος είναι ότι μεταφέρει την ευθύνη και το κόστος λειτουργίας στους δικαιοδόχους και κατά βάση σε οικογενειακές επιχειρήσεις, των οποίων τα μέλη αυταπασχολούνται στα καταστήματα και δεν προσλαμβάνουν προσωπικό, γεγονός που περιορίζει δραστικά το κόστος λειτουργίας. Το 2023 η ΑΒ Βασιλόπουλος προχώρησε στη μετατροπή 5 εταιρικών καταστημάτων της σε franchise και για φέτος είναι προγραμματισμένη η μετατροπή 45 καταστημάτων σε franchise σε συνδυασμό με τη διακοπή λειτουργίας 11 εταιρικών καταστημάτων και ταυτόχρονη επένδυση σε 63 νέα σημεία που θα λειτουργούν τόσο ως franchise όσο και ως εταιρικά, όπως αναφέρεται στον ισολογισμό της επιχείρησης για το 2023.
 

Περισσότερα από Forbes

Η αμερικανική Lyft αποκτά έναντι 175 εκατ. ευρώ την FreeNow, που είχε εξαγοράσει το ελληνικό TaxiBeat

Δυναμική είσοδος στην ευρωπαϊκή αγορά για την ανταγωνίστρια της Uber.

Cash cow η Ελλάδα για τη Zara – Το νέο μοντέλο καταστημάτων

Πού ανοίγει και πού κλείνει καταστήματα ο ισπανικός κολοσσός Inditex.

Το Starlink μπορεί να "προσγειώσει ανώμαλα" την αποτίμηση της SpaceX

Οι bullish εκτιμήσεις για τη SpaceX του Μασκ αγνοούν τα δύσκολα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Starlink

Αδειάζει το ποτήρι της Diageo Hellas - O ρόλος της αλλαγής των καταναλωτικών συνηθειών

Οι στόχοι που θέτει η Diageo για την ελληνική αγορά, τα μερίσματα των 7,3 εκατ. και η κατ’ οίκον κατανάλωση αλκοόλ.

PwC: Έρχεται νέα "έκρηξη" deals το 2025 - Ποιοι κλάδοι θα πρωταγωνιστήσουν

Αμείωτο παραμένει το ενδιαφέρον για συναλλαγές Εξαγορών & Συγχωνεύσεων και το 2025. Ήδη καταγράφονται υπογεγραμμένες ή ορατές συναλλαγές άνω των 7,5 δισ. ευρώ.

Tesla: "Βουτιά" των πωλήσεων σε Γαλλία και Σουηδία - Το χειρότερο α' τρίμηνο της τελευταίας 4ετίας

Το μερίδιο αγοράς του ομίλου στη Γαλλία έπεσε στο 1,63% το α' τρίμηνο.

Θερμοκήπια Θράκης: Οι επενδύσεις των 36 εκατ. ευρώ και η νέα branded συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος

Σε στρατηγική θέση τα Θερμοκήπια Θράκης. Απομένει επένδυση ακόμα 7 εκατ. ευρώ.

Οι οικονομικές επιδόσεις της Neurosoft το 2024 και τα πιο σημαντικά έργα

Η εταιρεία αύξησε τον τζίρο της κατά 39%, ο οποίος διαμορφώθηκε στα 37,9 εκατ.

Delivery με drone: H start up που νικά τους κολοσσούς του e-commerce

Η ζήτηση για καφέ και ο έξυπνος σχεδιασμός του drone της βοηθούν δίνουν στη Manna συγκριτικό πλεονέκτημα.