Πού κόλλησε η συμφωνία για την ENA Cash and Carry

Πού κόλλησε η συμφωνία για την ENA Cash and Carry

Του Γιώργου Λαμπίρη

Λόγοι που σχετίζονται με την αλληλοκάλυψη του δικτύου μεταξύ της ενδιαφερόμενης αλυσίδας The Mart Cash & Carry του ομίλου Σκλαβενίτη και της ENA Cash & Carry της ΑΒ Βασιλόπουλος, είναι αυτοί που σύμφωνα με πληροφορίες έθεσαν εμπόδια στην επίτευξη συμφωνίας μεταξύ των δύο πλευρών παρά το ενδιαφέρον που υπήρχε από την πρώτη για εξαγορά της δεύτερης. 

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες το γεγονός ότι εάν η The Mart προχωρούσε στη συγκεκριμένη εξαγορά, θα υποχρεωνόταν από την Επιτροπή Ανταγωνισμού να διαθέσει σε τρίτους τα καταστήματα σε σημεία όπου έχουν ταυτόχρονη παρουσία τόσο εκείνη όσο και η ENA, λειτούργησε αποτρεπτικά στη συμφωνία των δύο πλευρών. Να σημειωθεί ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος είχε διερευνήσει το ενδεχόμενο πώλησης των 14 καταστημάτων της ENA Cash & Carry, η οποία δεν αποτελούσε προτεραιότητα για τη δραστηριότητά της στην Ελλάδα, προκειμένου να εισπράξει το τίμημα από μία τέτοια συμφωνία και ταυτόχρονα να αποεπενδύσει από το συγκεκριμένο κλάδο. Υπολογίζεται ότι η ΕΝΑ Cash & Carry αποφέρει περίπου το 6% των εσόδων της ΑΒ Βασιλόπουλος, ήτοι περί τα 120 εκατομμύρια ευρώ από τα 1,97 δισεκατομμύρια ευρώ που ήταν ο συνολικός κύκλος εργασιών της επιχείρησης το 2023. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ήταν ζημιογόνα, καθώς ανήλθαν σε 19,27 εκατ. ευρώ καθαρές ζημιές, από 2,47 εκατ. ευρώ. Εξέλιξη που ο κ. Λαβίδας απέδωσε στην απομείωση της αξίας των ενσώματων περιουσιακών στοιχείων.

Σε δηλώσεις του προ μερικών ημερών ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος, Νίκος Λαβίδας, υποστήριξε ότι η επιχείρηση σκοπεύει πλέον να επενδύσει και στα καταστήματα χονδρικής της ΕΝΑ Cash & Carry, διακρίνοντας τις ευκαιρίες που προσφέρει ο συγκεκριμένος κλάδος λόγω της ανάπτυξης του τουρισμού στην Ελλάδα, καθότι απευθύνονται σε ξενοδοχεία και σημεία εστίασης.

Ο ρόλος του νέου CEO Ευρώπης και Ινδονησίας

Tην ίδια στιγμή με ενδιαφέρον αναμένεται ο ρόλος που θα έχει και οι κινήσεις που θα πραγματοποιήσει ως προς την παρουσία της ΑΒ Βασιλόπουλος στην Ελλάδα, ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ahold Delhaize για Ευρώπη και Ινδονησία, Claude Sarrailh, ο οποίος ανέλαβε επίσημα καθήκοντα στις αρχές Οκτωβρίου, διαδεχόμενος τον προκάτοχό του, Wouter Kolk. H AB Βασιλόπουλος που ανήκει στον όμιλο Ahold Delhaize, έχει προχωρήσει σε δραστικές κινήσεις αναδιάρθρωσης του επιχειρηματικού της μοντέλου και επαναξιολόγησης εργατικού δυναμικού το τελευταίο διάστημα, σε μία προσπάθεια να μειώσει τα κόστη λειτουργίας και να δημιουργήσει οικονομίες κλίμακας, μετατρέποντας την ίδια στιγμή αρκετά από τα καταστήματά της σε franchise.

Στο πλάνο είναι η διακοπή λειτουργίας ζημιογόνων καταστημάτων, όπως αυτό του Χαλανδρίου στη συμβολή των οδών Δουκίσσης Πλακεντίας και Ζήνωνος, το οποίο λειτούργησε μόλις 18 μήνες πριν διακόψει τελικά τη λειτουργία του. Ταυτόχρονα και το κατάστημα της λεωφόρου Κηφισίας, στο ίδρυμα Μιμηκοπούλου, του οποίου η έναρξη λειτουργίας έγινε με μεγάλη χρονική καθυστέρηση, κινείται με ρυθμό χαμηλότερο του προσδοκώμενου.  Για το εν λόγω ο Νίκος Λαβίδας, ανέφερε ότι σχεδιάζεται να λειτουργήσει και ως hub για την τροφοδοσία παραγγελιών για το eshop της αλυσίδας.

Σε ό,τι αφορά το franchise αποτελεί ένα ακόμα στοιχείο στρατηγικής της αλυσίδας για τη μείωση του λειτουργικού κόστους, προκειμένου να μετατρέψει ζημιογόνα εταιρικά καταστήματα σε κερδοφόρα υπ΄ το καθεστώς franchise. Η φιλοσοφία σε αυτήν την περίπτωση για την ΑΒ Βασιλόπουλος είναι ότι μεταφέρει την ευθύνη και το κόστος λειτουργίας στους δικαιοδόχους και κατά βάση σε οικογενειακές επιχειρήσεις, των οποίων τα μέλη αυταπασχολούνται στα καταστήματα και δεν προσλαμβάνουν προσωπικό, γεγονός που περιορίζει δραστικά το κόστος λειτουργίας. Το 2023 η ΑΒ Βασιλόπουλος προχώρησε στη μετατροπή 5 εταιρικών καταστημάτων της σε franchise και για φέτος είναι προγραμματισμένη η μετατροπή 45 καταστημάτων σε franchise σε συνδυασμό με τη διακοπή λειτουργίας 11 εταιρικών καταστημάτων και ταυτόχρονη επένδυση σε 63 νέα σημεία που θα λειτουργούν τόσο ως franchise όσο και ως εταιρικά, όπως αναφέρεται στον ισολογισμό της επιχείρησης για το 2023.
 

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Περισσότερα από Forbes

Ρουμανία: Το νέο "Ελ Ντοράντο" για τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους

Έργα δεκάδων δις ευρώ στο στόχαστρο των μεγάλων εταιρειών, καθώς η βαλκανική χώρα συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υποδομές της.

ΕΛΙΜΕ: Συντονισμός, τεχνική επάρκεια και πράσινη μετάβαση για λιμάνια που αντέχουν στον χρόνο

Ο Απόστολος Καμαρινάκης ανέλαβε πρόσφατα την προεδρία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), σε μια περίοδο κατά την οποία το λιμενικό σύστημα της χώρας καλείται να ανταποκριθεί σε αυξανόμενες απαιτήσεις, επιχειρησιακές, θεσμικές και γεωπολιτικές.

Ο δρόμος της Ομόνοιας που μπαίνει στον "χάρτη" των ξενοδοχείων

Επενδύσεις από Intecontinental μέσω του ομίλου Ruby και Casual Hoteles.

Η ΚΑΥΚΑΣ "φωτίζει" το μέλλον με 50 χρόνια επιτυχημένης πορείας

Η ΚΑΥΚΑΣ γιορτάζει φέτος μισό αιώνα πορείας, σε μία χρονιά που συμπίπτει με την ολοκλήρωση ενός σημαντικού κύκλου ψηφιακού και επιχειρησιακού μετασχηματισμού.

Γεωργιάδης (Premia): Ξενοδοχεία στο εξωτερικό, 1.500 νέα φοιτητικά δωμάτια και μέτοχος-έκπληξη στο κρασί

Ο Ηλίας Γεωργιάδης αποκαλύπτει τα επόμενα βήματα της εταιρείας σε ξενοδοχεία, φοιτητικές εστίες και τον όμιλο Ελληνικά Οινοποιεία.

Cosmote Telekom: Το παγκόσμιο εκτόπισμα της Telekom φέρνει καινοτομία, επενδύσεις και υπεραξία στην ελληνική αγορά - Το παράδειγμα της T-Mobile US

Το success story της T-Mobile US και τι σημαίνει για την Ελλάδα η παρουσία της Cosmote Telekom σε έναν παγκόσμιο κολοσσό.

Bitloops: Σήκωσε 1 εκατ. ευρώ η startup που λύνει τις αδυναμίες του design-to-code με AI

Στον γύρο συμμετείχαν οι Eleven Ventures και Corallia Ventures, καθώς και αρκετοί angel investors.

Ελαιόλαδο: Στα 300-600 εκατ. ετησίως ο μαύρος τζίρος του πράσινου χρυσού

Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι.

ΦΑΓΕ: Η ολλανδική κρίση αζώτου, οι αντιδικίες στην Ελλάδα και οι "χρυσές" εξαγωγές

Τα κέρδη ρεκόρ και πώς η ΦΑΓΕ έχασε 8 χρόνια στην κούρσα για ανάπτυξη ευρωπαϊκής παραγωγικής βάσης.

Μοτοδυναμική: Ποντάρει στην ηλεκτροκίνηση και φέρνει νέα κινεζική μάρκα αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Τον Αύγουστο ξεκινά η εμπορική διάθεση των μοντέλων της NIO – Τι είπε η διοίκηση του ομίλου στη γενική συνέλευση των μετόχων.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Οικογένεια Σαράντη: Η "παγκόσμια Δωδώνη", οι επενδύσεις των 300 εκατ. και το άκυρο στη ΔΕΛΤΑ

Πώς ένα τυροκομείο στα Τρίκαλα έφτασε να γίνει σήμερα ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία των 15 θυγατρικών στον κόσμο.