Πού κόλλησε η συμφωνία για την ENA Cash and Carry

Πού κόλλησε η συμφωνία για την ENA Cash and Carry

Του Γιώργου Λαμπίρη

Λόγοι που σχετίζονται με την αλληλοκάλυψη του δικτύου μεταξύ της ενδιαφερόμενης αλυσίδας The Mart Cash & Carry του ομίλου Σκλαβενίτη και της ENA Cash & Carry της ΑΒ Βασιλόπουλος, είναι αυτοί που σύμφωνα με πληροφορίες έθεσαν εμπόδια στην επίτευξη συμφωνίας μεταξύ των δύο πλευρών παρά το ενδιαφέρον που υπήρχε από την πρώτη για εξαγορά της δεύτερης. 

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες το γεγονός ότι εάν η The Mart προχωρούσε στη συγκεκριμένη εξαγορά, θα υποχρεωνόταν από την Επιτροπή Ανταγωνισμού να διαθέσει σε τρίτους τα καταστήματα σε σημεία όπου έχουν ταυτόχρονη παρουσία τόσο εκείνη όσο και η ENA, λειτούργησε αποτρεπτικά στη συμφωνία των δύο πλευρών. Να σημειωθεί ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος είχε διερευνήσει το ενδεχόμενο πώλησης των 14 καταστημάτων της ENA Cash & Carry, η οποία δεν αποτελούσε προτεραιότητα για τη δραστηριότητά της στην Ελλάδα, προκειμένου να εισπράξει το τίμημα από μία τέτοια συμφωνία και ταυτόχρονα να αποεπενδύσει από το συγκεκριμένο κλάδο. Υπολογίζεται ότι η ΕΝΑ Cash & Carry αποφέρει περίπου το 6% των εσόδων της ΑΒ Βασιλόπουλος, ήτοι περί τα 120 εκατομμύρια ευρώ από τα 1,97 δισεκατομμύρια ευρώ που ήταν ο συνολικός κύκλος εργασιών της επιχείρησης το 2023. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ήταν ζημιογόνα, καθώς ανήλθαν σε 19,27 εκατ. ευρώ καθαρές ζημιές, από 2,47 εκατ. ευρώ. Εξέλιξη που ο κ. Λαβίδας απέδωσε στην απομείωση της αξίας των ενσώματων περιουσιακών στοιχείων.

Σε δηλώσεις του προ μερικών ημερών ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος, Νίκος Λαβίδας, υποστήριξε ότι η επιχείρηση σκοπεύει πλέον να επενδύσει και στα καταστήματα χονδρικής της ΕΝΑ Cash & Carry, διακρίνοντας τις ευκαιρίες που προσφέρει ο συγκεκριμένος κλάδος λόγω της ανάπτυξης του τουρισμού στην Ελλάδα, καθότι απευθύνονται σε ξενοδοχεία και σημεία εστίασης.

Ο ρόλος του νέου CEO Ευρώπης και Ινδονησίας

Tην ίδια στιγμή με ενδιαφέρον αναμένεται ο ρόλος που θα έχει και οι κινήσεις που θα πραγματοποιήσει ως προς την παρουσία της ΑΒ Βασιλόπουλος στην Ελλάδα, ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ahold Delhaize για Ευρώπη και Ινδονησία, Claude Sarrailh, ο οποίος ανέλαβε επίσημα καθήκοντα στις αρχές Οκτωβρίου, διαδεχόμενος τον προκάτοχό του, Wouter Kolk. H AB Βασιλόπουλος που ανήκει στον όμιλο Ahold Delhaize, έχει προχωρήσει σε δραστικές κινήσεις αναδιάρθρωσης του επιχειρηματικού της μοντέλου και επαναξιολόγησης εργατικού δυναμικού το τελευταίο διάστημα, σε μία προσπάθεια να μειώσει τα κόστη λειτουργίας και να δημιουργήσει οικονομίες κλίμακας, μετατρέποντας την ίδια στιγμή αρκετά από τα καταστήματά της σε franchise.

Στο πλάνο είναι η διακοπή λειτουργίας ζημιογόνων καταστημάτων, όπως αυτό του Χαλανδρίου στη συμβολή των οδών Δουκίσσης Πλακεντίας και Ζήνωνος, το οποίο λειτούργησε μόλις 18 μήνες πριν διακόψει τελικά τη λειτουργία του. Ταυτόχρονα και το κατάστημα της λεωφόρου Κηφισίας, στο ίδρυμα Μιμηκοπούλου, του οποίου η έναρξη λειτουργίας έγινε με μεγάλη χρονική καθυστέρηση, κινείται με ρυθμό χαμηλότερο του προσδοκώμενου.  Για το εν λόγω ο Νίκος Λαβίδας, ανέφερε ότι σχεδιάζεται να λειτουργήσει και ως hub για την τροφοδοσία παραγγελιών για το eshop της αλυσίδας.

Σε ό,τι αφορά το franchise αποτελεί ένα ακόμα στοιχείο στρατηγικής της αλυσίδας για τη μείωση του λειτουργικού κόστους, προκειμένου να μετατρέψει ζημιογόνα εταιρικά καταστήματα σε κερδοφόρα υπ΄ το καθεστώς franchise. Η φιλοσοφία σε αυτήν την περίπτωση για την ΑΒ Βασιλόπουλος είναι ότι μεταφέρει την ευθύνη και το κόστος λειτουργίας στους δικαιοδόχους και κατά βάση σε οικογενειακές επιχειρήσεις, των οποίων τα μέλη αυταπασχολούνται στα καταστήματα και δεν προσλαμβάνουν προσωπικό, γεγονός που περιορίζει δραστικά το κόστος λειτουργίας. Το 2023 η ΑΒ Βασιλόπουλος προχώρησε στη μετατροπή 5 εταιρικών καταστημάτων της σε franchise και για φέτος είναι προγραμματισμένη η μετατροπή 45 καταστημάτων σε franchise σε συνδυασμό με τη διακοπή λειτουργίας 11 εταιρικών καταστημάτων και ταυτόχρονη επένδυση σε 63 νέα σημεία που θα λειτουργούν τόσο ως franchise όσο και ως εταιρικά, όπως αναφέρεται στον ισολογισμό της επιχείρησης για το 2023.
 

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Τι προμηνύει η "μαύρη αγορά" των τερματικών της Starlink στο Ιράν

Θα μπορούσε να σπάσει το ψηφιακό σιδηρούν παραπέτασμα της Ισλαμικής Δημοκρατίας.

Τα νέα καταστήματα των μεγαλύτερων λιανεμπόρων στην Ελλάδα - Άφιξη Nike στη Στοά Αρσακείου

Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου λειτούργησαν 28 νέα καταστήματα στις βασικές εμπορικές αγορές της Αθήνας.

kleesto: Από την Ελλάδα στο Μαϊάμι και στην Καραϊβική η start up που αυτοματοποιεί τον τουρισμό

Η εταιρεία αναμένεται σύντομα να ανακοινώσει μια νέα στρατηγική συνεργασία στον τομέα του yachting.

Cosmos Sport: Από ένα κατάστημα 40 τετραγωνικών το ’82, όμιλος 200 εκατομμυρίων το ‘24

Φέτος το έμψυχο δυναμικό του Cosmos Group αγγίζει τα 2.000 άτομα ενώ στο πλάνο για τα έτη 2025-2029 είναι να ανοίγει 10 καταστήματα ετησίως σε Ελλάδα και Κύπρο.

Κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτου που μπήκαν με αξιώσεις στην ελληνική αγορά - Τα μερίδια των "παικτών"

Μερίδια από τις ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων αποσπούν το τελευταίο διάστημα οι κινεζικές.

Η OpenAI απειλεί τα "παραδοσιακά" έσοδα της Google

Τα έσοδα από την Google Search πιθανόν θα μειωθούν μακροπρόθεσμα λόγω των νέων μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης.

Fund Managers: Γιατί το 2025 θα είναι καλύτερο για τις ελληνικές startups

Το ελληνικό οικοσύστημα startups παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη και αυξανόμενες προοπτικές.

MLS: Έτσι ναυάγησε η εταιρεία που ήθελε να γίνει ελληνική Apple

Από τις μεγάλες προσδοκίες στην κατρακύλα δίχως φρένο. Οι λάθος χειρισμοί και οι αδέξιες στρατηγικές κινήσεις που την οδήγησαν στο χείλος του γκρεμού.

Wealthyhood: Στρατηγικές συνεργασίες και επέκταση στη νότια Ευρώπη μέσα στο 2025

Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει την άδεια λειτουργίας από την Ελληνική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Η παλιά και η νέα SATO: Η λύση της εταιρείας και η νέα εποχή

H επικοινωνιακή ιστορία της SATO βασίστηκε στο διάσημο για την εποχή διαφημιστικό μότο "Ή κάτω ή SATO".

Επένδυση 200 εκατ. ευρώ στην είσοδο της πόλης του Πειραιά από την DKG Development

Η "πράσινη" γειτονιά θα περιλαμβάνει πάνω από 750 serviced apartments, καταστήματα και χώρους γραφείων.