Αποκαλυπτήρια για τη μεγάλη επένδυση της Aegean στο Ελ. Βενιζέλος

Αποκαλυπτήρια για τη μεγάλη επένδυση της Aegean στο Ελ. Βενιζέλος

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 

Μέσα σε περίπου έναν χρόνο από την μέρα που ανακοινώθηκε τον Μάρτιο του 2023, υλοποιήθηκε η μεγάλη επένδυση της Aegean στην πρώην τεχνική βάση της παλιάς Ολυμπιακής στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας, Ελ. Βενιζέλος. Η στρατηγική απόφαση της ελληνικής αεροπορικής εταιρείας να δημιουργήσει την πρώτη βάση για υπηρεσίες βαριάς συντήρησης αεροσκαφών καθώς και το πρώτο κέντρο με προσομοιωτές για την εκπαίδευση πιλότων και πληρωμάτων καμπίνας στην χώρα μας, έδωσε εκ νέου πνοή στις εγκαταστάσεις, οι οποίες είχαν εγκαταλειφθεί για περισσότερα από δέκα χρόνια.
Χρειάστηκαν μόνο μερικοί μήνες προκειμένου το απαρχαιωμένο οικοδόμημα, το οποίο είχε περιέλθει σε τραγική κατάσταση να μεταμορφωθεί σε ένα σύγχρονο hub, έτοιμο να εξυπηρετήσει όχι μόνο τις ανάγκες της Aegean αλλά και ξένων αερομεταφοέων. 

Η τεχνική βάση συντήρησης αεροσκαφών 

Ήδη τα πρώτα αποτελέσματα είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικά παρά το μικρό χρονικό διάστημα από τότε που ξεκίνησε να λειτουργεί η τεχνική βάση. "Περίπου το 80% της βαριάς συντήρησης των αεροσκαφών της Aegean πραγματοποιείται πλέον εδώ με τον δικό μας στόλο να απασχολεί 3 με 4 γραμμές σε ετήσια βάση", επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του εθνικού αερομεταφορέα, Δημήτρης Γερογιάννης κατά την επίσημη πρώτη παρουσίαση των εγκαταστάσεων.

sdgs

Σύμφωνα με τον κ. Γερογιάννη, πρόθεση  είναι η προσθήκη μισής με μίας γραμμής κάθε χρόνο για την συντήρηση αεροσκαφών, που ανήκουν σε άλλες αεροπορικές εταιρείες (σε τρίτους πελάτες), κάτι που έχει ήδη τροχοδρομηθεί μέσα από τις πρώτες αναθέσεις από άλλους αερομεταφορείς, όπως η Cyprus και η TUS.. 
Στην τεχνική βάση, όπου υπάρχει η δυνατότητα διενέργειας βαριάς συντήρησης και επισκευής μέχρι 12 αεροσκαφών ταυτόχρονα, απασχολούνται σήμερα περίπου 400 εργαζόμενοι, αυξημένοι κατά 20% σε σχέση με τον αντίστοιχο αριθμό σχεδόν ένα χρόνο πριν ενώ στόχος σύμφωνα με τον κ. Γερογιάννη είναι να αυξάνονται κατά περίπου 10% κάθε χρόνο με απώτερο σκοπό στην πλήρη ανάπτυξη του και σε βάθος πενταετίας, να απασχολούνται περίπου 600 έως 700 άνθρωποι. 

fghfgh

Σε αυτή την κατεύθυνση αναμένεται να συμβάλλει σε σημαντικό βαθμό η σχολή Μηχανικών της Olympic Air, η οποία έχει ήδη τροφοδοτήσει το κέντρο με πάνω από 50 απόφοιτους ενώ τον προσεχή Οκτώβριο θα ξεκινήσουν να εργάζονται και οι πρώτοι 27 απόφοιτοι από το πρόγραμμα υποτροφιών μηχανικών που ξεκίνησε το 2022.

Το κέντρο εκπαίδευσης πληρωμάτων 

Σε ό,τι αφορά το κέντρο εκπαίδευσης πιλότων και πληρωμάτων καμπίνας, το οποίο "τρέχει" σε συνεργασία με τον καναδικό όμιλο CAE και ξεκίνησε να λειτουργεί τον Δεκέμβριο του 2023, επί του παρόντος έχουν εγκατασταθεί 4 προσομοιωτές με τον καθένα να έχει δυνατότητα 6.000 ωρών τον χρόνο, κάτι που αντιστοιχεί στη δυναμικότητα 50 αεροπλάνων και μεταφράζεται σε εκπαίδευση 500 πιλότων. Επομένως, συνολικά μπορούν να εκπαιδεύονται 2.000 πιλότοι ανά έτος για αεροσκάφη τύπου Airbus, Boeing και ATR με την φθινοπωρινή και χειμερινή περίοδο να καταγράφουν την μεγαλύτερη κινητικότητα. Θυμίζουμε ότι μέσα στα επόμενα χρόνια προβλέπεται να προστεθούν επιπλέον 3 προσομοιωτές στους 4 υφιστάμενους (2 Airbus A320, 1 Boeing 737NG και 1 ATR 72-600), ανεβάζοντας τον τελικό αριθμό σε 7.

Οι προσομοιωτές αυτή τη στιγμή δουλεύουν σε σχεδόν 24ωρη βάση και εκπαιδεύουν πιλότους κατά κύριο λόγο της Aegean και της Olympic Air αλλά και άλλων εταιρειών, εκπαιδεύοντάς τους σε δύσκολα σενάρια. Μάλιστα, οι πιλότοι έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν τόσο την αρχική, όσο και την επαναληπτική εκπαίδευση που πραγματοποιείται κάθε 6 μήνες.

dfgd

Αν και η υλοποίηση της μεγάλης επένδυσης ύψους 140 εκατ. ευρώ κινήθηκε με διαδικασίες fast track, ωστόσο η εταιρεία προχωρά με σταθερά και προσεκτικά βήματα, θέτοντας στο επίκεντρο την παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών, που θα καταστήσουν το εν λόγω hub σε έναν προορισμό παραγωγής υπηρεσιών υποστήριξης βαριάς συντήρησης και εκπαίδευσης στον χάρτη της νοτιοανατολικής Ευρώπης. 

Περισσότερα από Forbes

Wocap: Η ελληνική startup που αλλάζει τους κανόνες στη διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης

Η Wocap άντλησε πρόσφατα 450.000 ευρώ σε έναν pre-seed γύρο χρηματοδότησης, με επικεφαλής την Genesis Ventures.

Στο Λονδίνο στρέφεται η Metlen – Ευ. Μυτιληναίος: "Πάμε για τον FTSE 100 χωρίς ΑΜΚ και με έδρα την Ελλάδα"

Η Metlen εισέρχεται στην τρίτη φάση του επιχειρηματικού της σχεδιασμού με την ονομασία "Big Three".

Jacek Olczak (PMI): Η θέση των τσιγάρων είναι στο μουσείο

Ο διευθύνων σύμβουλος της Philip Morris International (PMI) θεωρεί τη θέση ορισμένων κυβερνήσεων κατά των εναλλακτικών προϊόντων καπνού "ακατανόητη" και στα όρια του παραλογισμού.

Quintessential: Προσβλέπει σε διπλάσιο τζίρο και "ανοίγει φτερά" στον Καναδά με νέα εταιρική ταυτότητα

Διπλασιασμό τζίρου και επέκταση των δραστηριοτήτων της στο εξωτερικό, περιλαμβάνει για την επόμενη τριετία το πλάνο της Quintessential.

Βασίλης Γκρίσιν: Το disaster story και το νέο σφυρί για κατοικία στη Μύκονο

Η τιμή πρώτης προσφοράς για το ακίνητο έχει οριστεί στις 480.600 ευρώ.

Ελληνικό: Οι προπωλήσεις των κατοικιών "οδηγός" για τα μελλοντικά έσοδα

Στις 8.500 ευρώ/τ.μ. η μέση τιμή πώλησης στην γειτονιά Little Athens.

LANGaware: Η startup που ανιχνεύει Αλτσχάιμερ και κατάθλιψη μέσω της φωνής

Η ελληνική εταιρεία αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να φέρει επανάσταση στην αξιολόγηση της γνωστικής και ψυχικής υγείας.

Vinted: Ποια είναι η λιθουανική εταιρεία που αλλάζει την αγορά second hand στην Ελλάδα

Με περισσότερα από 15 χρόνια παρουσίας και αποτίμηση 5 δισ. ευρώ, η Vinted αριθμεί σήμερα δεκάδες εκατομμύρια μέλη και δραστηριοποιείται σε 23 αγορές.

Γιατί τα ρομποτικά ταξί της Tesla του Μασκ οδεύουν προς την πανωλεθρία

Ο Έλον Μασκ ποντάρει το μέλλον της Tesla στην επιτυχία τους.

Οι 10 πιο κερδισμένες μετοχές από την επιστροφή Τραμπ στον Λευκό Οίκο

Ο S&P500 είναι στο -5% από την ημέρα ορκωμοσίας του Αμερικανού προέδρου, αλλά ορισμένοι τίτλοι τα πάνε πολύ καλά.