Ευκαιρία για το retail στις νέες μαρίνες της χώρας

Ευκαιρία για το retail στις νέες μαρίνες της χώρας

Του Γιώργου Λαμπίρη

Νέο τοπίο ευκαιρίας για το λιανεμπόριο προσφέρουν οι νέες μαρίνες που αναπτύσσονται στην Αττική, αλλά και σε άλλες περιοχές της χώρας. Χαρακτηριστική είναι η πρόσφατη λειτουργία της Μαρίνας Βουλιαγμένης, όπου, εκτός από τη δυνατότητα ελλιμενισμού μεγάλων σκαφών στις 59 διαθέσιμες θέσεις, έχουν δημιουργηθεί και μια σειρά από καταστήματα που κατατάσσονται στην κατηγορία της διάθεσης πολυτελών καταναλωτικών αγαθών και ειδών μόδας. Σημειώνεται ότι ο τομέας της μίσθωσης των καταστημάτων αποτελεί ένα επιπλέον εμπορικό έσοδο για τους διαχειριστές των μαρινών.

Όπως επισημαίνει στέλεχος της αγοράς με γνώση του θέματος, από τον νόμο προβλέπονται, εκτός των χρήσεων για χώρους διοίκησης και ελλιμενισμού, και χρήσεις λιανικής αλλά και φιλοξενίας. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί η Μαρίνα Αλίμου, η οποία βρίσκεται υπό ανάπτυξη αυτή την περίοδο και στην οποία, μεταξύ άλλων, προβλέπεται η δημιουργία ενός σημαντικού αριθμού εμπορικών καταστημάτων, καθώς και σούπερ-μάρκετ για την εξυπηρέτηση των σκαφών. 

Σημειώνεται ότι η ύπαρξη σούπερ-μάρκετ αποτελεί μία από τις βασικές προβλέψεις κατά τη λειτουργία μιας μαρίνας, προκειμένου να δίνει τη δυνατότητα στους ελλιμενιζόμενους να προμηθεύονται τα απαραίτητα αγαθά. Σε κάθε περίπτωση, οι χώροι που θα καταλαμβάνουν οι χώροι λιανικής καθορίζονται στον αρχικό σχεδιασμό και η κατανομή τους εξειδικεύεται στο τελικό σχέδιο διαμόρφωσης της εκάστοτε μαρίνας. Στη συγκεκριμένη λιμενική εγκατάσταση αρχική πρόθεση του επενδυτή, και συγκεκριμένα της Άκτωρ Παραχωρήσεις, ήταν να δημιουργηθεί και ξενοδοχειακή μονάδα, project του οποίου η τύχη θα κριθεί στο επόμενο χρονικό διάστημα – σχετικά με το εάν τελικά θα υλοποιηθεί ή όχι.

Η Astir Marina

Στη Μαρίνα Βουλιαγμένης (Astir Marina), εκτός από τον όμιλο Louis Vuitton Moet Hennessy, με τις μάρκες Louis Vuitton, Loro Piana και Dior, και τον όμιλο Kering, που διακινεί τα εμπορικά σήματα Gucci, Bottega Veneta και Yves Saint Laurent, καταστήματα διατηρούν και άλλοι σημαντικοί οίκοι παγκοσμίου βεληνεκούς που έχουν έρθει σε συμφωνία με τη διοίκηση του Αστέρα Βουλιαγμένης για τη δημιουργία εμπορικών καταστημάτων στις εγκαταστάσεις της μαρίνας. Μεταξύ αυτών είναι η Zegna και η Rolex, η Dolce & Gabbana Casa με προϊόντα διακόσμησης σπιτιού, καθώς και αυτά των οίκων μόδας Off-White, Orlebar Brown, Zeus + Dione, Polo Ralph Lauren, Golden Goose και το κοσμηματοπωλείο Karkalis, που πρόκειται να λειτουργήσει προσεχώς. Στον χώρο δημιουργήθηκε επίσης κατάστημα της εταιρείας οικιακών συσκευών dyson, καθώς και η γκαλερί έργων τέχνης ΤΑΑΤ.

Εκτός από τους προαναφερόμενους διεθνείς οίκους, στην Astir Marina αναπτύσσουν δραστηριότητα και αρκετές ακόμα ελληνικές επιχειρήσεις, όπως είναι η εταιρεία προϊόντων delicatessen της Βάρης "Ηπειρώτισσα". Η "Ηπειρώτισσα" αναλαμβάνει την τροφοδοσία των σκαφών που ελλιμενίζονται στη Μαρίνα της Βουλιαγμένης. Επιπλέον, δημιουργήθηκε κατάστημα οπτικών Alos Eyewear, μεσιτικό γραφείο της εταιρείας Revithis Real Estate, ενώ εγκαταστάθηκε και η εταιρεία Sanlorenzo, με δραστηριοποίηση στη διάθεση πολυτελών σκαφών αναψυχής. Στο πλαίσιο της ανάπτυξης, δημιουργήθηκε χώρος περιπάτου με 17 καταστήματα λιανικής, 2 διακεκριμένα καταστήματα εστίασης και υπόγειο χώρο στάθμευσης.

Στις αρχές Δεκεμβρίου του 2023 ξεκίνησε να λειτουργεί στις εγκαταστάσεις της μαρίνας και η Cova Pasticceria Cova, που ανήκει στον όμιλο Louis Vuitton Moet Hennessy και αποτελεί μία από τις παλαιότερες επιχειρήσεις εστίασης στην Ιταλία. Το συγκεκριμένο brand δημιουργήθηκε το 1817 στο Μιλάνο και στο κατάστημα της Βουλιαγμένης διατίθενται, εκτός από καφέ και κρουασάν, τάρτες ή πάστες, και επιλογές γεύματος και fine dining με επιρροές από την ιταλική κουζίνα.

Η ανάπτυξη της Μαρίνας στην Κέρκυρα

Η Μαρίνα της Κέρκυρας αποτελεί επίσης μια τέτοια περίπτωση, όπου η Lamda πρόκειται να αναπτύξει στο λιμάνι του νησιού τη νέα αυτή εγκατάσταση υποδοχής σκαφών. Στον αρχικό σχεδιασμό προβλέπεται, εκτός των άλλων, η σύσταση εμπορικών χώρων αλλά και εγκαταστάσεων φιλοξενίας. Με βάση το master plan για την ανάπτυξη της μαρίνας στο νησί των Φαιάκων, οι προβλήτες θα έχουν πλάτος 16 μέτρων, ενώ ο λιμένας θα έχει ελάχιστο βάθος 5 μέτρων. Η συνολική χερσαία ζώνη καλύπτει 39.400 τετραγωνικά μέτρα, με 19.750 τετραγωνικά μέτρα προσχώσεων. Ο τρέχων σχεδιασμός περιλαμβάνει ξενοδοχείο, εστιατόριο, καφέ-μπαρ, καταστήματα, γήπεδα τένις, ένα σούπερ-μάρκετ και εγκαταστάσεις στάθμευσης, μεταξύ άλλων. H αδειοδοτημένη Μαρίνα Μεγάλων Σκαφών αναψυχής βρίσκεται εντός του Λιμένα Κέρκυρας και χωροθετείται δυτικά του προβλήτα κρουαζιέρας, πλησίον του Σταθμού Επιβατών. Θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί 98 σκάφη μήκους έως 140 μέτρων.

Εξαίρεση στον ευρύτερο κανόνα αποτελεί η Ολυμπιακή Μαρίνα του Αγίου Κοσμά, που τελεί υπό τη διαχείριση της Lamda Marinas, η οποία βρίσκεται και αυτή σε διαδικασία ανάπτυξης, αποτελώντας μέρος της ευρύτερης επένδυσης που πραγματοποιείται στο Ελληνικό. Στην προκειμένη περίπτωση, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι πρόκειται να δημιουργηθούν χώροι διοίκησης και εξυπηρέτησης των άμεσων αναγκών της μαρίνας και όχι εμπορικά καταστήματα, δεδομένου ότι εντός της ευρύτερης ανάπτυξης του Ελληνικού θα υφίσταται ένας σημαντικός αριθμός χώρων λιανικής, τόσο με την ύπαρξη του εμπορικού κέντρου Riviera Galleria όσο και χώρων εστίασης που θα δημιουργηθούν εκτός αυτής. 

Παράθυρο ευκαιρίας και για τις πλατφόρμες διανομής

Ευκαιρία ανάπτυξης των δραστηριοτήτων τους σε χώρους ελλιμενισμού προσφέρεται και για τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες παραγγελιών όπως είναι η Wolt και η efood, οι οποίες ουσιαστικά καλούνται να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των σκαφών σε τουριστικές περιοχές. Για παράδειγμα, η Wolt παρουσιάζει κινητικότητα σε νησιά όπως η Νάξος, η Μύκονος αλλά και η Σαντορίνη, όπου καταχωρίζονται παραγγελίες κατά τη θερινή περίοδο για την εξυπηρέτηση σκαφών και επιβατών που ελλιμενίζονται εκεί.

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Τι προμηνύει η "μαύρη αγορά" των τερματικών της Starlink στο Ιράν

Θα μπορούσε να σπάσει το ψηφιακό σιδηρούν παραπέτασμα της Ισλαμικής Δημοκρατίας.

Τα νέα καταστήματα των μεγαλύτερων λιανεμπόρων στην Ελλάδα - Άφιξη Nike στη Στοά Αρσακείου

Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου λειτούργησαν 28 νέα καταστήματα στις βασικές εμπορικές αγορές της Αθήνας.

kleesto: Από την Ελλάδα στο Μαϊάμι και στην Καραϊβική η start up που αυτοματοποιεί τον τουρισμό

Η εταιρεία αναμένεται σύντομα να ανακοινώσει μια νέα στρατηγική συνεργασία στον τομέα του yachting.

Cosmos Sport: Από ένα κατάστημα 40 τετραγωνικών το ’82, όμιλος 200 εκατομμυρίων το ‘24

Φέτος το έμψυχο δυναμικό του Cosmos Group αγγίζει τα 2.000 άτομα ενώ στο πλάνο για τα έτη 2025-2029 είναι να ανοίγει 10 καταστήματα ετησίως σε Ελλάδα και Κύπρο.

Κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτου που μπήκαν με αξιώσεις στην ελληνική αγορά - Τα μερίδια των "παικτών"

Μερίδια από τις ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων αποσπούν το τελευταίο διάστημα οι κινεζικές.

Η OpenAI απειλεί τα "παραδοσιακά" έσοδα της Google

Τα έσοδα από την Google Search πιθανόν θα μειωθούν μακροπρόθεσμα λόγω των νέων μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης.

Fund Managers: Γιατί το 2025 θα είναι καλύτερο για τις ελληνικές startups

Το ελληνικό οικοσύστημα startups παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη και αυξανόμενες προοπτικές.

MLS: Έτσι ναυάγησε η εταιρεία που ήθελε να γίνει ελληνική Apple

Από τις μεγάλες προσδοκίες στην κατρακύλα δίχως φρένο. Οι λάθος χειρισμοί και οι αδέξιες στρατηγικές κινήσεις που την οδήγησαν στο χείλος του γκρεμού.

Wealthyhood: Στρατηγικές συνεργασίες και επέκταση στη νότια Ευρώπη μέσα στο 2025

Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει την άδεια λειτουργίας από την Ελληνική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Η παλιά και η νέα SATO: Η λύση της εταιρείας και η νέα εποχή

H επικοινωνιακή ιστορία της SATO βασίστηκε στο διάσημο για την εποχή διαφημιστικό μότο "Ή κάτω ή SATO".

Επένδυση 200 εκατ. ευρώ στην είσοδο της πόλης του Πειραιά από την DKG Development

Η "πράσινη" γειτονιά θα περιλαμβάνει πάνω από 750 serviced apartments, καταστήματα και χώρους γραφείων.