ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις: Ανοίγει ο δρόμος για τη μαρίνα Αλίμου

ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις: Ανοίγει ο δρόμος για τη μαρίνα Αλίμου

Της Ελένης Μπότα

Το έργο της ανάπτυξης της νέας Μαρίνας Αλίμου, από την εταιρεία της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, μέλος του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, μπαίνει στην επόμενη φάση του.

Η υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης από τα Υπουργεία Περιβάλλοντος - Ενέργειας και Τουρισμού για την έγκριση της χωροθέτησης και των περιβαλλοντικών όρων της Μαρίνας Αλίμου ανοίγει τον δρόμο για την έκδοση των οικοδομικών αδειών για την αξιοποίηση της μεγαλύτερης μαρίνας των Βαλκανίων και μίας από τις ιστορικότερες και εμβληματικότερες μαρίνες της Ελλάδας.

Η μαρίνα Αλίμου αποτελεί σημείο αναφοράς της Πρωτεύουσας και αναπόσπαστο μέρος του παραλιακού της μετώπου, γνωστού και ως "Αθηναϊκή Ριβιέρα". Τοποθετείται σε μία εξαιρετική γεωγραφική - στρατηγική θέση, καθώς βρίσκεται Νοτιοδυτικά της Αθήνας, 15 χλμ. από το κέντρο της πόλης, 8 χλμ. νότια του Λιμανιού του Πειραιά και 30 χλμ. από το Διεθνές Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, ενώ ταυτόχρονα εξυπηρετείται από ένα πυκνό δίκτυο συγκοινωνιών που περιλαμβάνει τραμ, λεωφορεία και ταξί.

Με χερσαίο χώρο έκτασης 210.000 τ.μ., θαλάσσιο χώρο 428.000 τ.μ. και λιμενοβραχίονες μήκους 1.170 μ., είναι η μεγαλύτερη μαρίνα της Ελλάδας και των Βαλκανίων με 1.100 μόνιμες θέσεις σκαφών, εκ των οποίων 50 θέσεις για μεγάλες θαλαμηγούς άνω των 25 μέτρων. Λειτουργεί σύμφωνα με διεθνείς προδιαγραφές και διαθέτει χώρο διαχείμασης για περίπου 350 σκάφη. Το μέγιστο βάθος της είναι τα 6,5 μέτρα.

Υπενθυμίζεται ότι την 1η Ιανουαρίου 2021, το ΤΑΙΠΕΔ παραχώρησε το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας Αλίμου για 40 χρόνια στη θυγατρική εταιρεία "Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου Α. Ε." της  ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ενώ η REDS, επίσης θυγατρική του ίδιου Ομίλου, έχει αναλάβει το έργο ανάπτυξης, μελέτης και κατασκευής με στόχο την αναβάθμισή της σε μία από τις πιο σύγχρονες τουριστικές μαρίνες της Μεσογείου. 

Η παραχώρηση της Μαρίνας Αλίμου προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα αξιοποίησης της χερσαίας ζώνης συνολικής επιφάνειας 210.000 τ.μ. για ευρείες χρήσης τουρισμού, πολιτισμού και αναψυχής, γεγονός που επιτρέπει την υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης τουριστικής επένδυσης συνολικής αξίας περίπου €100 εκατ. στο ταχέως αναπτυσσόμενο παράκτιο μέτωπο της ελληνικής πρωτεύουσας, με πολλαπλάσια προστιθέμενη αξία, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η κτιριακή ανάπτυξη ~18.500μ² θα αναδείξει τη δυναμική της μαρίνας καθώς θα φιλοξενήσει χρήσεις τουριστικές, εμπορικές και ψυχαγωγικές που θα την αναβαθμίσουν σε προορισμό για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πρωτεύουσας. 

Το πρωτοποριακό σχέδιο "απαντάει" στις πλέον σύγχρονες επιταγές για φιλικές προς τον πολίτη αναπτύξεις καθώς ο όγκος των κτιρίων θα είναι διασπάσιμος και τα κτίρια ισόγεια, δηλαδή ύψους έως 4,5 μέτρα, ενώ όπου υπάρξει και πρώτος όροφος, το συνολικό ύψος δεν θα ξεπερνά τα 7 μέτρα. Με δεδομένο μάλιστα πως η λεωφόρος Ποσειδώνος βρίσκεται υψομετρικά πιο πάνω από τη Μαρίνα, όποιος περπατάει στο πεζοδρόμιο κατά μήκος της λεωφόρου θα μπορεί να  βλέπει τη θάλασσα σχεδόν σε όλο το μήκος της λεωφόρου, όπως συμβαίνει και σήμερα.

Επιπλέον, η αναβάθμιση του θαλάσσιου τμήματος και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών και των υπηρεσιών φιλοξενίας σκαφών θα καταστήσουν τη μαρίνα Αλίμου σε μία από τις πιο σύγχρονες μαρίνες της Μεσογείου.

Στο έργο υπάρχει πρόβλεψη για εκτεταμένους χώρους ιδανικούς για περίπατο και ποδήλατο. Ο περιβάλλοντας χώρος θα έχει δόμηση κάθετη στη Λεωφόρο Ποσειδώνος, και φυτεμένα δώματα που θα "ενώνουν" την πόλη με τη Μαρίνα. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί σε μια σύγχρονη, "πράσινη" ανάπτυξη, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι δεν θα επηρεαστεί η χρήση του κολυμβητηρίου, το οποίο παραμένει ενταγμένο στην περιοχή.

Περισσότερα από Forbes

Apple: Ξεπέρασαν τις προβλέψεις πωλήσεις και κέρδη στο τρίμηνο

Χάρη στις ισχυρές αρχικές πωλήσεις του iPhone 16.

Η Waymo επεκτείνει τις διαδρομές των ρομποταξί της με επένδυση $5,6 δισ.

Η θυγατρική της Alphabet διευρύνει τις υπηρεσίες μετακίνησης σε τρεις μεγάλες πόλεις των ΗΠΑ και τις ξεκινά σε δύο νέες.

Aktor Group of Companies: Νέα "ταυτότητα" για την Intrakat

Επενδυτικό πρόγραμμα 2 δισ. ευρώ μέσω νέου κύκλου εξαγορών σε ακίνητα και ΑΠΕ και δημιουργία νέας ομιλικής δομής, μέσω της σύστασης πέντε επιμέρους θυγατρικών εταιρειών.

Γ. Παράσχης (Πρόεδρος ΣΕΤΕ & Διευθύνων Σύμβουλος ΔΑΑ): Τα ρεκόρ στον τουρισµό δεν είναι αυτοσκοπός

Οι προκλήσεις για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας και του θετικού μομέντουμ, οι προβληματισμοί της σεζόν και η πορεία του μεγάλου επενδυτικού προγράμματος στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. "Ο ελληνικός τουρισμός μπορεί να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, αλλά αυτό δεν θα μπορέσει να γίνει χωρίς καλά σχεδιασμένη στρατηγική". Η διατήρηση και η βελτίωση του "value for money". <b>Συνέντευξη στις Βίκυ Κουρλιμπίνη και Ματίνα Χαρκοφτάκη</b>.

CVC: Κινητικότητα με συζητήσεις αποεπενδύσεων, διοικητικές αλλαγές και αναδιάρθρωση δανεισμού στη Vivartia

Κινητικότητα εμφανίζεται το τελευταίο διάστημα από πλευράς της CVC Capital Partners, στην οποία ανήκει ο όμιλος τροφίμων και ποτών Vivartia.

Τα πρώτα δείγματα γραφής του Μπουτάρη στην εποχή Γεωργιάδη - Αντετοκούμπο

Το 2023 η Μπουτάρης είχε κύκλο εργασιών 13,19 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 1,59 εκατομμυρίων ευρώ το 2022, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα ήταν ζημιογόνα κατά 219,43 χιλιάδες ευρώ.

Η εταιρεία κυβερνοασφάλειας που "υπερασπίζεται" ΗΠΑ, Ισραήλ και Ουκρανία και τα $2,5 δισ. της Mastercard

Η Recorded Future εμπλέκεται στις μεγαλύτερες πολεμικές συγκρούσεις στον πλανήτη.

Γιατί η πτώση των πωλήσεων στα είδη πολυτελείας είναι δυσοίωνο σημάδι για την οικονομία

Τα απογοητευτικά αποτελέσματα του κολοσσού LVMH πυροδοτούν ερωτήματα σε σχέση με την καταναλωτική εμπιστοσύνη.

ACS: Το μεγάλο deal με την γερμανική GLS, η αποτίμηση των 370 εκατ. ευρώ και η option για το σύνολο των μετοχών

Έκλεισε το deal, το οποίο ανοίγει την πόρτα για την είσοδο της GLS στην ACS.