Αναψυκτικά Cola: Ποιες εταιρείες χάνουν και ποιες κερδίζουν πωλήσεις στην Ελλάδα

Αναψυκτικά Cola: Ποιες εταιρείες χάνουν και ποιες κερδίζουν πωλήσεις στην Ελλάδα

Του Γιώργου Λαμπίρη

Σημαντικές απώλειες καταγράφει η Pepsi στην Ελλάδα στην κατηγορία της Cola, όπως προκύπτει από στοιχεία αγοράς που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr και αφορούν στο σύνολο των ελληνικών σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένης της Lidl. Ο δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης της ελληνική αγοράς αναψυκτικών μετά την Coca-Cola απέχει σημαντικά από τον πρώτο, ενώ δείχνει ότι χάνει μερίδια αγοράς, όπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία. Πιο συγκεκριμένα, η Pepsi που είχε μερίδιο 8,7% σε όγκο πωλήσεων στην κατηγορία της Cola στο πρώτο τρίμηνο του 2023, το αντίστοιχο μερίδιο στο πρώτο τρίμηνο του 2024 μειώθηκε αισθητά, φτάνοντας το 7,3%. Σημειώνεται ότι στην περίοδο αναφοράς όλες οι κατηγορίες της Pepsi Cola χάνουν μερίδια πωλήσεων σε όγκο και ειδικότερα η Pepsi Regular από το 2,1% έπεσε στο 1,5%, στην Pepsi Max το μερίδιο από 5,4% μειώθηκε σε 4,7% και στην Pepsi Twist από 1,2% υποχώρησε σε 1,1%. 

Eνισχυμένη ιδιωτική ετικέτα και Βίκος

Την ίδια στιγμή, έδαφος φαίνεται να κερδίζει τόσο ο Βίκος όσο και η ιδιωτική ετικέτα, με τον πρώτο να πραγματοποιεί αρκετά έντονη προωθητική πολιτική στα προϊόντα προκειμένου να διευρύνει μερίδιο στα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Τα αναψυκτικά Βίκος κατάφεραν στην περίοδο του πρώτου τριμήνου από 5,5% που ήταν το μερίδιό τους το 2023, να φτάσουν σε μερίδιο 6,2%. Ειδικότερα, η Vikos Cola Regular από 2,6% έφτασε στο 3%, η Vikos Cola Stevia από 1,9% στο 2% και η Vikos Cola Zero από 1% σε 1,2%. 

Σε ό,τι αφορά την ιδιωτική ετικέτα, η τάση της είναι ανοδική στην κατηγορία της Cola σε όγκο στην ίδια χρονική περίοδο, καθώς από 10,5% το μερίδιό της στην ελληνική αγορά έφτασε στο 12%. Αναλυτικότερα, η Cola Regular ιδιωτικής ετικέτας από 5,8% που ήταν το μερίδιό της στο πρώτο τρίμηνο του 2023 έφτασε σε 6,7% στο πρώτο τρίμηνο του 2024, η Cola Light ιδιωτικής ετικέτας από 0,8% έφτασε στο 1,2% και η Cola χωρίς ζάχαρη από 3,7% έφτασε στο 3,9%. 

Σταθερή η Green Cola

Σταθερότητα παρουσιάζει η Green Cola, με οριακή απώλεια μεριδίου στην κατηγορία Cola καθώς από 4,8% σε όγκο κατέγραψε στο πρώτο τρίμηνο του 2024 μερίδιο 4,7%. Η Green Cola Sugar Free είχε μερίδιο 4,7% και το ίδιο ποσοστό κατέγραψε και στην περίοδο του πρώτου τριμήνου 2024. Η Green Cola Caffeine Free είχε μερίδιο 0,1% και παρέμεινε στο 0,1%. 

Η θέση της Λουξ

Ένας ακόμη από τους βασικούς παίκτες στην κατηγορία των αναψυκτικών και η μεγαλύτερη ελληνικών συμφερόντων βιομηχανία στον κλάδο, η Λουξ, έχει περιορισμένο εκτόπισμα στην κατηγορία της Cola - η δυναμική της εντοπίζεται στην πορτοκαλάδα - με μερίδιο 0,8% στο τρίμηνο του 2023 και 0,7% στο τρίμηνο του 2024. Η Loux Cola είχε μερίδιο την ίδια περίοδο 0,8% και 0,7% αντίστοιχα στα δύο τρίμηνα 2023 και 2024.

Απώλεια μεριδίου για την Coca-Cola στο τρίμηνο

Ο κυρίαρχος της κατηγορίας που είναι η Coca-Cola έχασε μέρος του μεριδίου της από 69,2% στο πρώτο τρίμηνο του 2023 σε 68,4% το πρώτο τρίμηνο του 2024 στο σύνολο της κατηγορίας σε όγκο πωλήσεων. Η κλασική Coca-Cola είχε μερίδιο 33% πέρυσι, το οποίο μειώθηκε φέτος σε 31,6%, η Coca-Cola Light από 5,9% κατήλθε στο 5,5% φέτος, ενώ η Coca-Cola Zero από 28,4% ανήλθε στο 29,1%. Ένα ακόμα προϊόν της εταιρείας είναι η Coca-Cola Zero Caffeine Free με μερίδιο 1,7% το τρίμηνο του 2023 και 1,9% το πρώτο φετινό τρίμηνο. 

Αρκετά περιορισμένη είναι η παρουσία της ΕΨΑ στην κατηγορία Cola με μερίδιο στα επίπεδα του 0,1% και περίπου αντίστοιχο είναι και το μερίδιο της εταιρείας Κλιάφα που ανήκει στον όμιλο Ελληνικά Γαλακτοκομεία (Όλυμπος, Ροδόπη, Τυράς, ΑΓΝΟ και Δουμπιά). Να σημειωθεί ότι μερίδιο 0,2% στην κατηγορία Cola σε όγκο έχει η εταιρεία αναψυκτικών Φλώρινα με έδρα το χωριό Ιτέα του ομώνυμου νομού. 

Περισσότερα από Forbes

Η αμερικανική Lyft αποκτά έναντι 175 εκατ. ευρώ την FreeNow, που είχε εξαγοράσει το ελληνικό TaxiBeat

Δυναμική είσοδος στην ευρωπαϊκή αγορά για την ανταγωνίστρια της Uber.

Cash cow η Ελλάδα για τη Zara – Το νέο μοντέλο καταστημάτων

Πού ανοίγει και πού κλείνει καταστήματα ο ισπανικός κολοσσός Inditex.

Το Starlink μπορεί να "προσγειώσει ανώμαλα" την αποτίμηση της SpaceX

Οι bullish εκτιμήσεις για τη SpaceX του Μασκ αγνοούν τα δύσκολα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Starlink

Αδειάζει το ποτήρι της Diageo Hellas - O ρόλος της αλλαγής των καταναλωτικών συνηθειών

Οι στόχοι που θέτει η Diageo για την ελληνική αγορά, τα μερίσματα των 7,3 εκατ. και η κατ’ οίκον κατανάλωση αλκοόλ.

PwC: Έρχεται νέα "έκρηξη" deals το 2025 - Ποιοι κλάδοι θα πρωταγωνιστήσουν

Αμείωτο παραμένει το ενδιαφέρον για συναλλαγές Εξαγορών & Συγχωνεύσεων και το 2025. Ήδη καταγράφονται υπογεγραμμένες ή ορατές συναλλαγές άνω των 7,5 δισ. ευρώ.

Tesla: "Βουτιά" των πωλήσεων σε Γαλλία και Σουηδία - Το χειρότερο α' τρίμηνο της τελευταίας 4ετίας

Το μερίδιο αγοράς του ομίλου στη Γαλλία έπεσε στο 1,63% το α' τρίμηνο.

Θερμοκήπια Θράκης: Οι επενδύσεις των 36 εκατ. ευρώ και η νέα branded συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος

Σε στρατηγική θέση τα Θερμοκήπια Θράκης. Απομένει επένδυση ακόμα 7 εκατ. ευρώ.

Οι οικονομικές επιδόσεις της Neurosoft το 2024 και τα πιο σημαντικά έργα

Η εταιρεία αύξησε τον τζίρο της κατά 39%, ο οποίος διαμορφώθηκε στα 37,9 εκατ.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.