Αναψυκτικά Cola: Ποιες εταιρείες χάνουν και ποιες κερδίζουν πωλήσεις στην Ελλάδα

Αναψυκτικά Cola: Ποιες εταιρείες χάνουν και ποιες κερδίζουν πωλήσεις στην Ελλάδα

Του Γιώργου Λαμπίρη

Σημαντικές απώλειες καταγράφει η Pepsi στην Ελλάδα στην κατηγορία της Cola, όπως προκύπτει από στοιχεία αγοράς που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr και αφορούν στο σύνολο των ελληνικών σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένης της Lidl. Ο δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης της ελληνική αγοράς αναψυκτικών μετά την Coca-Cola απέχει σημαντικά από τον πρώτο, ενώ δείχνει ότι χάνει μερίδια αγοράς, όπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία. Πιο συγκεκριμένα, η Pepsi που είχε μερίδιο 8,7% σε όγκο πωλήσεων στην κατηγορία της Cola στο πρώτο τρίμηνο του 2023, το αντίστοιχο μερίδιο στο πρώτο τρίμηνο του 2024 μειώθηκε αισθητά, φτάνοντας το 7,3%. Σημειώνεται ότι στην περίοδο αναφοράς όλες οι κατηγορίες της Pepsi Cola χάνουν μερίδια πωλήσεων σε όγκο και ειδικότερα η Pepsi Regular από το 2,1% έπεσε στο 1,5%, στην Pepsi Max το μερίδιο από 5,4% μειώθηκε σε 4,7% και στην Pepsi Twist από 1,2% υποχώρησε σε 1,1%. 

Eνισχυμένη ιδιωτική ετικέτα και Βίκος

Την ίδια στιγμή, έδαφος φαίνεται να κερδίζει τόσο ο Βίκος όσο και η ιδιωτική ετικέτα, με τον πρώτο να πραγματοποιεί αρκετά έντονη προωθητική πολιτική στα προϊόντα προκειμένου να διευρύνει μερίδιο στα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Τα αναψυκτικά Βίκος κατάφεραν στην περίοδο του πρώτου τριμήνου από 5,5% που ήταν το μερίδιό τους το 2023, να φτάσουν σε μερίδιο 6,2%. Ειδικότερα, η Vikos Cola Regular από 2,6% έφτασε στο 3%, η Vikos Cola Stevia από 1,9% στο 2% και η Vikos Cola Zero από 1% σε 1,2%. 

Σε ό,τι αφορά την ιδιωτική ετικέτα, η τάση της είναι ανοδική στην κατηγορία της Cola σε όγκο στην ίδια χρονική περίοδο, καθώς από 10,5% το μερίδιό της στην ελληνική αγορά έφτασε στο 12%. Αναλυτικότερα, η Cola Regular ιδιωτικής ετικέτας από 5,8% που ήταν το μερίδιό της στο πρώτο τρίμηνο του 2023 έφτασε σε 6,7% στο πρώτο τρίμηνο του 2024, η Cola Light ιδιωτικής ετικέτας από 0,8% έφτασε στο 1,2% και η Cola χωρίς ζάχαρη από 3,7% έφτασε στο 3,9%. 

Σταθερή η Green Cola

Σταθερότητα παρουσιάζει η Green Cola, με οριακή απώλεια μεριδίου στην κατηγορία Cola καθώς από 4,8% σε όγκο κατέγραψε στο πρώτο τρίμηνο του 2024 μερίδιο 4,7%. Η Green Cola Sugar Free είχε μερίδιο 4,7% και το ίδιο ποσοστό κατέγραψε και στην περίοδο του πρώτου τριμήνου 2024. Η Green Cola Caffeine Free είχε μερίδιο 0,1% και παρέμεινε στο 0,1%. 

Η θέση της Λουξ

Ένας ακόμη από τους βασικούς παίκτες στην κατηγορία των αναψυκτικών και η μεγαλύτερη ελληνικών συμφερόντων βιομηχανία στον κλάδο, η Λουξ, έχει περιορισμένο εκτόπισμα στην κατηγορία της Cola - η δυναμική της εντοπίζεται στην πορτοκαλάδα - με μερίδιο 0,8% στο τρίμηνο του 2023 και 0,7% στο τρίμηνο του 2024. Η Loux Cola είχε μερίδιο την ίδια περίοδο 0,8% και 0,7% αντίστοιχα στα δύο τρίμηνα 2023 και 2024.

Απώλεια μεριδίου για την Coca-Cola στο τρίμηνο

Ο κυρίαρχος της κατηγορίας που είναι η Coca-Cola έχασε μέρος του μεριδίου της από 69,2% στο πρώτο τρίμηνο του 2023 σε 68,4% το πρώτο τρίμηνο του 2024 στο σύνολο της κατηγορίας σε όγκο πωλήσεων. Η κλασική Coca-Cola είχε μερίδιο 33% πέρυσι, το οποίο μειώθηκε φέτος σε 31,6%, η Coca-Cola Light από 5,9% κατήλθε στο 5,5% φέτος, ενώ η Coca-Cola Zero από 28,4% ανήλθε στο 29,1%. Ένα ακόμα προϊόν της εταιρείας είναι η Coca-Cola Zero Caffeine Free με μερίδιο 1,7% το τρίμηνο του 2023 και 1,9% το πρώτο φετινό τρίμηνο. 

Αρκετά περιορισμένη είναι η παρουσία της ΕΨΑ στην κατηγορία Cola με μερίδιο στα επίπεδα του 0,1% και περίπου αντίστοιχο είναι και το μερίδιο της εταιρείας Κλιάφα που ανήκει στον όμιλο Ελληνικά Γαλακτοκομεία (Όλυμπος, Ροδόπη, Τυράς, ΑΓΝΟ και Δουμπιά). Να σημειωθεί ότι μερίδιο 0,2% στην κατηγορία Cola σε όγκο έχει η εταιρεία αναψυκτικών Φλώρινα με έδρα το χωριό Ιτέα του ομώνυμου νομού. 

Περισσότερα από Forbes

petchef: Σχέδια για διεθνή επέκταση και νέες υπηρεσίες για τη startup που φροντίζει τη διατροφή των κατοικίδιων

Στόχος του petchef είναι η προσφορά ποιοτικών, υγιεινών και θρεπτικών γευμάτων, βασισμένων σε συστατικά που είναι κατάλληλα ακόμα και για ανθρώπινη κατανάλωση.

BlackRock: Νέο ιστορικό υψηλό assets υπό διαχείριση στο γ' τρίμηνο - Στα 11,48 τρισ. δολ.

Τα καθαρά κέρδη της BlackRock αυξήθηκαν στα 1,63 δισεκατομμύρια δολάρια, ή 10,90 δολάρια ανά μετοχή.

Οι ΗΠΑ κοντά σε ιστορική απόφαση για διάσπαση της Google λόγω μονοπωλιακών πρακτικών

Τι αναφέρει το DoJ των ΗΠΑ, παρουσιάζοντας τα σχετικά επιχειρήματά του ενώπιον της αμερικανικής Δικαιοσύνης.

Cenergy: Ευχάριστη έκπληξη να επενδύεις στις ΗΠΑ, οι Αμερικανοί μας υποδέχθηκαν με ανοιχτές αγκάλες

Εξασφάλισε μέσω του IRA φορολογική απαλλαγή, ενώ οι χρόνοι αδειοδότησης είναι τρεις φορές γρηγορότεροι από την Ευρώπη.

Πού κόλλησε η συμφωνία για την ENA Cash and Carry

Λόγοι που σχετίζονται με την αλληλοκάλυψη του δικτύου.

Wonderplant: Στα χνάρια της Ολλανδίας το υπερσύγχρονο θερμοκήπιο semi-closed των 50 εκατομμυρίων ευρώ

Νέα δεδομένα φέρνει για τον ελληνικό πρωτογενή τομέα η δημιουργία του πρώτου semi-closed θερμοκηπίου.

OK! Markets: Οριστικά εκτός της αλυσίδας μίνι μάρκετ οι Μαρινόπουλοι

Η εταιρεία είχε προσφύγει στον Άρειο Πάγο, ζητώντας την ανάκτηση του ενεχύρου που διεκδικούσε η Alpha Bank για το 51,1% των μετοχών της, τις οποίες στο παρελθόν κατείχε η αλυσίδα Μαρινόπουλος.

Syft Analytics: Ποια είναι η "ελληνική" startup που εξαγοράστηκε από την Xero για 70 εκατ. δολ.

Με έδρα το Γιοχάνεσμπουργκ, αλλά Έλληνες στην ιδρυτική ομάδα, το λογισμικό της Syft χρησιμοποιείται σε πάνω από 80 χώρες.

Τέλος οι ηλεκτρικές συσκευές Siemens στην Ελλάδα

Τη σταδιακή έξοδό της από την ελληνική αγορά σχεδιάζει σύμφωνα με απόλυτα διασταυρωμένες πληροφορίες του <b>Forbes Greece</b> η Siemens από τον τομέα των ηλεκτρικών συσκευών.

Ν. Καλλιαγκόπουλος (Big Pi): Νέες επενδύσεις σε καινοτόμες startups - Σε ποιους κλάδους εστιάζει

Μέσω του δεύτερου fund της, ύψους 50 εκατ. ευρώ, η Big Pi στοχεύει να πραγματοποιήσει 15-20 επενδύσεις.

Αναψυκτικά: Ο αδύναμος κρίκος για την Pepsi στην Ελλάδα

Κινήσεις επί κινήσεων τα τελευταία χρόνια.